ندای درون یکی از موضوعاتی است که نظرات زیادی در مورد آن وجود دارد. در واقع نمی‌توان به طور قطعی در مورد آن اظهار نظر کرد. اما برای همه افراد اتفاق افتاده است که ندایی در ذهن آنها شروع به صحبت کرده و یا مسائلی را به آنها یادآوری می‌کند. در برخی از موارد افراد آنها را جدی نگرفته و یا تصور می‌کنند که خیالاتی شده اند. اما این موضوع با توهم متفاوت است و جنبه روانشناختی دارد. گوینده این صحبت ها مشخص نیست و یا اینکه از کجا نشات می‌گیرند. اما به طور کلی بهتر است افراد به آنها توجه کرده و گاهی طبق آنها پیش روند. البته این به معنی نداشتن اختیار و یا سپردن همه چیز به این نداها نیست. در این مقاله قصد داریم جنبه های مختلف این موضوع را بررسی کنیم. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ندای درون می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع : ندای درون 

ندای درون

گاهی توصیه هایی از دیگران می‌گیریم که به ندای درون گوش بده و یا با قلبت تصمیم بگیر. شاید برای ما سوال شود که منظور از این حرف ها دقیقا چیست؟ اما اگر بیشتر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که گاهی صدایی از درون با صحبت کرده و رهنمود هایی به ما می‌دهد. افراد آن را به مسائل مختلفی مرتبط می‌کنند. حال آنکه نمی‌توان همیشه برحسب آنها عمل کرد.  برای برخی از افراد شناسایی آن آسان تر بوده اما برخی از افراد به طور کلی آن را نمی‌توانند درون خود بیابند. این حس درونی در بیشتر موارد به کمک ما آمده و مسائلی را برای ما روشن می‌کند. بهتر است در این مورد اطلاعاتی کسب کرده و در مواقع لزوم از آنها استفاده کنیم. برای آشنایی بیشتر با حس ششم کلیک کنید.

بخش های مختلف ندای درون

ندای درون افراد به بخش های مختلفی تقسیم شده و یا تعبیرات مختلفی برای آن در نظر گرفته می‌شود. برای برخی تنها در غالب صدا ظاهر شده اما برای دیگران کاملا حسی است که به آنها راه ها نشان می‌دهد. ندای درون در این قسمت به بخش های الهامات و نجواها قابل تقسیم است. برای اطلاع از روش های یادگیری مهارت تصمیم گیری درست کلیک کنید.

????الهامات

شاید تصور کنید که الهامات تنها برای افراد مهمی در طول تاریخ اتفاق افتاده است. اما این موضوع ممکن است برای همه ما پیش آید. برای مثال در حال انجام کاری هستید که باید تصمیم گیری کرده و یا ریسک کنید. در این شرایط حالتی برای شما ایجاد می‌شود که به طور غریزی می‌دانید انتخاب درست کدام است. اعتماد کردن به این احساس در این لحظه دشوار است؛ اما با مشاهده نتیجه اطمینان حاصل می‌کنید. البته این حالت همواره برای افراد ایجاد نمی‌شود و گاهی باید برای موضوع مورد نظر به تنهایی تصمیم گیری کنند.

 

????نجواها

نجواها همان صداهایی هستند که در غالب ندای درون می‌شنویم. یک نفر با صدای ما و یا حتی صدایی که نمی‌شناسیم چیزی را به ما می‌گوید که معمولا هم به نفع ماست. صحبت کردن در این مورد با دیگران شاید کمی آنها را نسبت به ما بدبین کند. اما بیشتر افراد حداقل یکبار این موضوع را تجربه می‌کنند.

ندای درون یا ضمیرناخودآگاه

طبیعی است که برخی از افراد ندای درون را همان ضمیرناخودآگاه در نظر می‌گیرند. اما نمی‌توان به طور قطعی گفت که ما نسبت به این موضوع هیچ هوشیاری نداریم. این صدا می‌تواند از طرفی ما را در مورد انجام کاری مطمئن کرده و یا حتی ما را منصرف کند. ضمیر ناخودآگاه بخش غیرقابل دسترس از ذهن ماست که بخش بزرگی از افکار ما را نیز تشکیل می‌دهد. اما دسترسی به آن دشوار بوده و احتمال کمی وجود دارد که چنین بخشی به کمک ما بیاید.

ندای درون منشا اکثر اعمال ما

برخی از افراد معتقد هستند که منشا بیشتر رفتارها و حتی افکار ما همین ندای درون است. در واقع او مانند صدایی است که به ما دستور می‌دهد چه کنیم. اما از طرفی این احتمال وجود دارد که ما خود به این صدا اجازه می‌دهیم تا کنترل بسیاری از افکار را در دست بگیرد. ما به او اجازه صحبت کردن بی وقفه را داده و باعث بروز نشخوار فکری می‌شویم. و یا به خود فشار زیادی وارد کرده و احساس گناه ایجاد می‌کنیم. با اینکه گوش کردن به این صدا در بسیاری از موارد لازم است. اما باید بدانیم که چه موقع مانع آن شویم. پیشروی این صدا عواقب خوبی ندارد.

ویژگی های ندای درون مثبت

همانطور که گفته شد؛ ندای درون همه جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی، برای شناخت ندای درونی که مثبت است و به ما در زمینه های مختلفی کمک می‌کند؛ باید در ابتدا ویژگی های آن را بشناسیم. اگر این صدا از قلب و احساسات آنها نشات می‌گیرد و برای آنها آرامش را پدید می‌آورد؛ پس می‎‌توان تا حد زیادی به آن اعتماد کرد. این صدا معمولا باعث عجله کردن نشده و همچنین جواب های راحت و ساده ای را برای شرایط در نظر می‌گیرد. این صدا معمولا امر و نهی نکرده و همچنین برای شما احساس عذاب وجدان نیز ایجاد نمی‌کند. در این صورت می‌توانید با اطمینان به این صدا عمل کنید.

نشنیدن ندای درون

برخی از افراد مدعی هستند که اصلا چنین صدایی درون آنها وجود نداشته و یا آن را نمی‌شوند. این موضوع از مسائل زیادی نشات می‌گیرد. فراموش نکنید که ندای درون تنها به شکل صدایی نیست که به طور واضح شنیده شود. بلکه می‌تواند به شکل های مختلفی در زندگی ما ظاهر شود. اما به طور کلی افرادی که قادر به شنیدن این صدا نیستند؛ مشغله های زیادی داشته و یا سلامت روان آنها مشکلاتی دارد.

به همین دلیل در ابتدا باید به روش های مختلف آرامش را برای خود ایجاد کنند. همچنین به احساسات خود اعتماد کرده وکیفیت سلامت روان خود را بالاتر ببرند. این افراد معمولا تصور می‌کنند که منطق همه چیز را حل می‌کند. اما اینطور نیست و در مواردی باید از احساسات نیز بهره برد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

برای شنیدن ندای درون چه باید کرد؟

 

روش های وجود دارد که افراد می‌توانند با کمک آنها ندای درون خود را بشوند. در واقع اگر مدتی است که دیگر نمی‌توانید از این رهنمود ها استفاده کنید و یا هرگز چنین چیزی را درون خود احساس نکرده اید؛ از روش های زیر استفاده نمایید.

✅سکوت

بهتر است در زندگی بیشتر صحبت کردن، سکوت کنید. در این حالت بیشتر صداهای اطراف خود را شنیده و دقت بیشتری نیز می‌کنید. سکوت راه حل بسیاری از مشکلات است و به افراد کمک می‌کند تا بهتر فکر کنند.

✅سرعت زندگی خود را کم کنید

تصور کنید که در ماشین که شیشه های آن پایین است در حال رانندگی با سرعت زیاد هستید؛ آیا می‌توانید صدای فردی را که در کنار شما نشسته است را بشنوید؟ این به دلیل سرعت زیاد زندگی و همچنین عجله کردن در همه چیز است. افراد باید بیشتر تامل کرده و کیفیت را فدای سرعت نکنند. بهتر است عوامل مزاحم را حذف کرده و دقت خود را بالاتر ببرید.

صحبت کردن با ندای درون

تصور می‌شود که ندای درون تنها صدایی یک طرفه است که چیزی را به ما می‌گوید و بعد محو می‌شود. اما گاهی می‌توان به ان پاسخ داد و با آن صحبت کرد. این مکالمه ذهنی است و در صورتی که به صورت بیرونی اتفاق بیافتد، بسیار احتمال دارد که دیگران را دچار سوتفاهماتی کند. البته صحبت کردن با خود اشکالی ندارد؛ اما بهتر است افراد مسائل را در ذهن خود مرور کنند. همچنین پاسخگویی به چنین چیزی بیشتر در غالب عملی و انجام کاری در این زمینه است.

سخن پایانی

در برخی از موارد سردرگمی که برای افراد ایجاد می‌شود ناشی از بی توجهی آنها به ندای درون است. افراد باید همواره به بدن و احساسات خود توجه کرده و برخی از نشانه ها را جدی بگیرند. در واقع گاهی طبیعت نشانه هایی را بروز می‌دهد؛ که کاملا بیانگر اعتماد به ندای درونی است. به همین دلیل نباید از کنار آنها بی توجه رد شد. بهتر است افراد در این مورد با یک روانشناس در جلسات رواندرمانی صحبت کرده و برای بهره مندی از آن سلامت روان خود را بالا ببرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ندای درون می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.