آرشیو شهریور ماه 1403

مشاوره روانشناسي ذهن نو

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی اصفهان اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی اصفهان نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

فهرست مطالب

 

  • مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی
    • 1. راحت بودن
    • 2. مشاوره تلفنی اصفهان | هزینه کمتری دارد
    • 3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی
    • 4. مشاوره تلفنی اصفهان | عدم محدودیت زمان
    • 5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس
  • روش دریافت مشاوره تلفنی
  • زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی اصفهان
    • 1. مشاوره خانواده
    • 2. مشاوره تلفنی اصفهان | مشاوره تحصیلی
    • 3. مشاوره روان شناختی
    • 4. مشاوره تلفنی اصفهان | مشاوره تلفنی طلاق
    • 5. مشاوره در زمینه‌های دیگر
    • سوالات متداول

برای مشاوره در زمینه های مختلف از اصفهان می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی اصفهان اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی اصفهان بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی اصفهان | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی اصفهان | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی اصفهان، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی اصفهان، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی اصفهان، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی اصفهان، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی اصفهان

مرکز مشاوره تلفنی اصفهان، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر اصفهان محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی اصفهان | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی اصفهان، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی اصفهان | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی اصفهان آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی اصفهان در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی اصفهان و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی اصفهان علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
_ و مشاوره خیانت تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ و مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

برای مشاوره در زمینه های مختلف از اصفهان می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی اصفهان نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید

 

منبع: مشاوره تلفنی اصفهان

ازدواج موفق و بودن در چنین رابطه ای قطعا آرزوی هر زوجی خواهد بود. اما وقتی در مورد یک ازدواج درست و رابطه ای سالم صحبت می‌کنیم؛ افراد دقیقا نمی‌دانند که باید توقع چه چیزی را داشته باشند. آیا در یک ازدواج موفق پول حرف اول را می‌زند یا احساسات؟ و یا افراد با عشق با یکدیگر ازدواج کرده اند و یا منطق؟ به همین دلیل است که از موفقیت به عنوان یک مفهوم کلی و نسبی یاد می‌شود که افراد از آن برداشت های مختلفی دارند. در واقع ملاک های شخصی هر نفر نیز در این مورد نقش دارد. از این رو افراد باید در ابتدا باید بدانند که دقیقا از یک رابطه و یا زندگی مشترک چه می‌خواهند. در این زمینه می‌توانند از روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره تلفنی ازدواج کلیک نمایید.

فهرست مطالب

 

  • ازدواج موفق در روانشناسی
  • اساسی ترین نکات در یک ازدواج موفق
    • داشتن انتظارات واقع بینانه از طرف مقابل
    • از عذرخواهی کردن نترسید
    • عوامل مخرب را شناسایی کرده و آنها را از بین ببرید
    • به دنبال حل مشکل باشید و نه مقصر
    • در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کنید
    • بعد از ازدواج نیز قرارهای عاشقانه تان را حفظ کنید
    • از قانون ده دقیقه استفاده کنید
    • چک لیست مزایا و معایب داشته باشید
    • خودتان را از یاد نبرید
  • ویژگی های یک ازدواج موفق چیست ؟
  • ازدواج موفق چه ملاک هایی دارد؟
  • تاثیرات یک ازدواج موفق در زندگی فردی و اجتماعی
    • سخن پایانی

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

ازدواج موفق در روانشناسی

تحقیقات نشان می‌دهند که با ثبات‌ترین ازدواج‌ها آن‌هایی هستند که زن و شوهر بیشترین شباهت‌ها را باهم داشته باشند. طبق بررسی‌های انجام شده شباهت‌های اخلاقی و شخصیتی زن و شوهر روی موفقیت ازدواج آن‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارد. میزان بی‌ثباتی و طلاق در زوج‌هایی که کمتر شبیه به هم هستند بیشتر مشاهده می‌شود. از نظر روانشناسان هرچقدر تشابه بین زوجین بیشتر باشد به همان نسبت احتمال اینکه دچار بحران شوند کم خواهد شد. برای اطلاع از انواع مهارت های لازم برای ازدواج کلیک نمایید.

اساسی ترین نکات در یک ازدواج موفق

 

همواره می‌شونیم که عده ای در مورد رازهای یک ازدواج موفق صحبت می‌کنند و حتی با بزرگ کردن این موضوع تلاش دارند تا جنبه تبلیغاتی به آن داده و از آن کسب درآمد کنند. اما نکته مهمی که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند این این که شکل گیری یک ازدواج موفق در گرو رعایت کردن نکات بسیار ساده و بدیهی است که گاهی افراد به آنها بی توجه هستند. در این قسمت در مورد برخی از این نکات صحبت خواهیم کرد. برای اطلاع از راه های پیش گویی و سرنوشت ازدواج کلیک نمایید.

داشتن انتظارات واقع بینانه از طرف مقابل

یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین اصول ازدواج موفق ، داشتن انتظارات واقع بینانه از طرف مقابل خود است. برخی از افراد در ابتدای رابطه از طرف مقابل خود دچار رویاپردازی شده و تصور می‌کنند که شاهزاده سوار بر اسب سفید زندگی خود را پیدا کرده اند. در صورتی که در ابتدای رابطه هیجان افراد بالا بوده و با شروع زندگی مشترک تازه با واقعیت مواجه می‌شوند. از این رو باید احساسات و هیجانات خود را کنترل کرده و تلاش کنید تا واقع بینانه به همه چیز فکر کنید.

از عذرخواهی کردن نترسید

در یک ازدواج موفق ، افراد می‌توانند به راحتی ببخشند و از خطای یکدیگر بگذرند. برای اینکار شما باید بتوانید به راحتی عذرخواهی کرده و مسئولیت اشتباه خود را قبول کنید. برخی از افراد به دلیل غرور کاذبی که دارند تصور می‌کنند که اگر از دیگری عذرخواهی کنند به اصطلاح طرف مقابل پرو شده و از این موضوع سواستفاده می‌کند. در صورتی که این موضوع کاملا بیانگر تواضع در شماست.

برای رسیدن به این مهارت حتما باید درباره پیش نیازهای آمادگی برای ازدواج را بخوانید.

عوامل مخرب را شناسایی کرده و آنها را از بین ببرید

یکی دیگر از اقداماتی که باید در زمینه شکل گیری یک ازدواج موفق انجام دهید؛ این است که به دنبال عوامل مخرب رابطه خود بگردید. این بدان معنا نیست که روی همه چیز حساس شوید و یا بخواهید کنترلگری کنید. تنها باید بدانید که چه موضوعاتی منجر به درگیری میان شما شده و به رابطه تان آسیب می‌زنند و تلاش کنید آنها را حذف نمایید.

به دنبال حل مشکل باشید و نه مقصر

برخی از زوجین در بحران های زندگی مشترک تنها به دنبال مقصر می‌گردند و نه حل مشکل. به همین دلیل است که یک مشکل در زندگی آنها برای مدت زمان زیادی ادامه دار شده و منجر به بروز مسائل بیشتری می‌شود.

در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کنید

در یک ازدواج موفق ، زوجین در مورد همه چیز با یکدیگر صحبت می‌کنند. شاید این حرف ها در نهایت نتیجه مشخصی نداشته باشند؛ اما در میان گذاشتن و یا حتی احساس شنیده شدن، می‌تواند افراد را به یکدیگر نزدیک تر کرده و در طولانی مدت تاثیرات بسیار خوبی بگذارد.

بعد از ازدواج نیز قرارهای عاشقانه تان را حفظ کنید

برخی با گذر از دوران آشنایی و بعد از ازدواج، به طور کلی آن شور و شوق اولیه خود را از دست داده و دیگر کارهایی را که در ابتدا انجام می‌دانند یا انجام نمی‌دهند. نمی‌توان گفت که این نشانه بدی در رابطه است. اما در صورتی که افراد حتی بعد از ازدواج نیز بتوانند آن هیجانات و احساسات را حفظ کنند؛ کمتر احتمال دارد که از یکدیگر خسته شده و دچار مشکل شوند.

پیشنهاد می شود که حتما مقاله ازدواج عاقلانه یا عاشقانه را بخوانید.

از قانون ده دقیقه استفاده کنید

یکی از قوانین بسیار مفید و تاثیرگذار در جریان زندگی مشترک، قانون ده دقیقه است که در آن افراد باید روزانه، تنها ده دقیقه را به صحبت کردن در مورد خودشان اختصاص دهند. بیشتر مکالمات ما در طول روز حول محور دیگران و یا حتی مسائل کاری است. اما برای داشتن یک ازدواج موفق باید بیاموزید که حداقل 10 دقیقه را در طول روز به خودتان اختصاص دهید.

چک لیست مزایا و معایب داشته باشید

برای داشتن ازدواج موفق یک چک لیست از مزایا و معایب موضوعات مختلف تهیه کرده و سعی کنید که در مورد آنها به خوبی فکر کنید. اینکار در هنگام تصمیم گیری ، کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

خودتان را از یاد نبرید

برخی از افراد بعد از ازدواج به طور کلی خود را از یاد می‌برند. در صورتی که حتی بعد از شروع زندگی مشترک نیز بازهم باید به احساسات و سلامت جسمانی و روانی خود اهمیت داده و دوست داشتن خود را از یاد نبرید.

ویژگی های یک ازدواج موفق چیست ؟

یک ازدواج موفق نشانه هایی دارد که همه افراد حتی از دور هم متوجه آن می‌شوند. همچنین با وجود این نشانه ها افراد متوجه خواهند شد که رابطه شان در چه مرحله ای قرار دارد. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر هستند.

  • افراد از صحبت کردن با یکدیگر احساس رضایت می‌کنند.
  • زوجین می‌توانند تفاوت های فردی را پذیرفته و آنها را بپذیرند.
  • افراد در ازدواج موفق کنترلگر نیستند.
  • بین وقت گذراندن با همسر و دیگران تعادل برقرار می‌کنند.
  • در مورد خرج و مخارج به توافق رسیده اند.
  • دیگران در رابطه دخالت نمی‌کنند.

ازدواج موفق چه ملاک هایی دارد؟

ملاک های هر فردی در داشتن یک ازدواج موفق متفاوت هستند. اما به طور کلی معیارهایی که در نهایت منجر به شکل گیری یک ازدواج موفق می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند.

 ◀برخورداری از مهارت های ارتباطی

◀گوش دادن

◀مهارت حل مسئله

◀انعطاف پذیر بودن

◀رابطه جنسی

تاثیرات یک ازدواج موفق در زندگی فردی و اجتماعی

 

یک ازدواج موفق نه تنها بر سلامت روانی خود افراد تاثیر دارد؛ بلکه تاثیرات اجتماعی نیز داشته و به طور کلی بر روابط بین فردی تاثیرگذار است. چرا که در این حالت اعتماد به نفس افراد افزایش داشته، تمرکز آنها بر روی مسائل مختلف بیشتر شده و در نهایت عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد. از طرفی با وجود ازدواج های موفق، آمار طلاق نیز کاهش داشته و نرخ فرزندآوری نیز بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که ازدواج موفق یک اتفاق نبوده و یا یک شبه حاصل نمی‌شود. بلکه افراد باید برای داشتن ازدواجی موفق تلاش کنند. این تلاش باید از سمت دوطرف باشد و به مسائل مختلفی در این زمینه توجه شود. به همین دلیل است که زوجین حتی قبل از ازدواج نیز باید در این زمینه آمادگی های لازم را کسب کرده و به طور کلی اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند. در این مورد بهتر است حتما با یک روانشناس نیز مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ازدواج چه تغییراتی در زندگی و رابطه زوجین ایجاد خواهد کرد؟

برخی از مردم فکر می‌کنند که با ازدواج رابطه دونفر باهم تغییر می‌کند و برخی هم فکر می‌کنند همه چیز طبق روال گذشته باقی می‌ماند. اما زوجین باید بدانند که با ازدواج مسئولیت ‌پذیری و تعهد بیشتری شکل می‌گیرد و زوجین باید برای استحکام زندگی زناشویی‌شان بیشتر تلاش کنند تا یک ازدواج موفق داشته باشند.

 

منبع: ازدواج موفق

تعبیر خواب سیل زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

فهرست مطالب

 

  • تعبیر خواب سیل از نظر معبران باستانی
    • معنی خواب سیل از نظر محمد بن سیرین
    • تعبیر خواب سیل از نظر امام صادق (ع)
    • تعبیرخواب سیل از نظر جابر مغربی
    • تعبیرخواب سیل از نظر ابراهیم کرمانی
    • تعبیرخواب سیل از نظر اشعث
    • تعبیرخواب سیل از نظر منوچهر مطیعی تهرانی
  • تعبیر خواب سیل از نظر روانشناسان
  • تعبیر خواب سیل به روش یونگ
  • تعبیرخواب سیل به روش آنلی بیتون

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب سیل از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از سیل در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر سیل را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. با این حال تعابیری که در ادامه آمده بر اساس خواب هایی است که به دانایان به علم خواب گفته شده و شما برای دانستن تعبیرخواب خود باید موضوع را با متخصصین مطرح کنید. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب سیل از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی بر این باور است که دیدن سیل در خواب به معنای دشمنی بزرگ و یا پادشاهی ظالم است. اگر فردی در خواب ببیند که در حال تلاش برای خروج از سیل است، تعبیر خواب او به معنای درافتادن با دشمنان می‌باشد. موفق شدن برای خروج از سیل نیز به معنای پیروزی بر دشمنان است.

اگر فردی در خواب ببیند که به یک منطقه سردسیر سیل می‌آید، تعبیر خواب او غم و اندوه است. در مقابل سیل آمدن به یک منطقه گرم سیر نیز به معنای منفعت و شادی می‌باشد.

تعبیر خواب سیل از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای دیدن خواب سیل چهار تعبیر متفاوت را ارائه کرده است:

  • دشمنی بزرگ
  • پادشاهی ظالم و ستمگر
  • لشکر پیروز شونده و غلبه‌کننده
  • فتنه، بلا و گرفتاری

تعبیرخواب سیل از نظر جابر مغربی

جابر مغربی می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که سیل آمده و همه جا را خراب کرده است، تعبیر این خواب سود و منفعت بردن از سوی پادشاه زمانه است.

تعبیرخواب سیل از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی از دیگر معبران باستانی است که دیدن سیل آمدن و ویرانی باغ‌های میوه و هر گونه سرسبزی را به هلاکت رسیدن پادشاه تعبیر کرده است.

تعبیرخواب سیل از نظر اشعث

اگر فردی در خواب ببیند که سیل آماده است؛ به طوری که زمین‌های کشاورزی خواب‌بیننده در زیر آب رفته‌اند، تعبیر این خواب در امان ماندن از دست پادشاه می‌باشد.

تعبیرخواب سیل از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این باور است که اگر فردی در خواب خود بیبند که سیل آمده است، در عالم بیداری اتفاقی به بزرگی و سهمگینی سیلی که آمده است، اتفاق می‌افتد؛ بنابراین خواب سیل تعبیر خوبی ندارد. اگر در خواب خود دیدید که سیل آمده است و آب با شدت زیادی به سمت شما حرکت می‌کند، به طوری که شما را فرا می‌گیرد اما شما با دست‌تان جایی را می‌گیرد و نجات می‌یابید، این خواب می‌تواند تعابیر بهتری داشته باشد.

در صورتی که در خواب خود دیدید که سیل جاری شده است اما دارای آب شفافی می‌باشد؛ به طوری که ماهی‌ها در حال شنا کردن درون آن هستند، این خواب به این معنی است که حادثه بزرگ در عالم واقعی اتفاق می‌افتد اما دارای پایان خوشی است. هر چه آب سیل در خواب گل‌آلودتر باشد، غم و اندوهی که از این اتفاق حاصل می‌شود نیز سهمگین‌تر است.

اگر فردی در خواب ببیند که سیل بدون اینکه خشم و خروشی داشته باشد آمده است و بدون اینکه صاحب خانه بترسد، وارد خانه می‌شود؛ این خواب به معنای این است که سودی در عالم واقعی نصیب خواب‌بیننده می‌گردد.

تعبیر خواب سیل از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب سیل ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب سیل به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که خواب بودن در سیل را به معنای آزاد کردن برخی تمایلات دانسته است.

سیل مواج در خواب نشان دهنده مسائل و تنش‌های احساسی در زندگی می‌باشد. در واقع خواب‌بیننده در زندگی واقعی دارای احساسات سرکوب شده‌ای است که نیاز دارد آن را رها کند.

یونگ می‌گوید : وقتی سیل می‌آید بهتر است به نشانه‌های خواب خود دقت کنید. در واقع این نشانه‌ها هستند که ممکن است استرس و تنش را در زندگی برای‌تان ایجاد کنند.

در تعابیری دیگر یونگ بر این عقیده است که دیدن خواب سیل نشان‌دهنده این است که خواب‌بیننده با نظرات و یا تقاضاهایی که از دیگران دارد، آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

یونگ می‌گوید: اگر در خواب خود دیدید که سیل ملایمی جاری شده است، خواب شما به معنای نگرانی در مورد یک موضوع خاص می‌باشد که قابل حل است.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که سیل خانه‌اش را می‌برد، خواب او به این معنی است که زیر بار احساسات سرکوب شده خود در حال له شدن است.

برای اطلاع از دیدن خواب تکراری کلیک کنید.

تعبیرخواب سیل به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از دیگر معبران غربی در رابطه با دیدن خواب سیل می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که سیل آمده است و بخشی از یک شهر را نابود کرده است، تعبیر این خواب بیماری می‌باشد. به این معنی که بیمار می‌شوید.

در تعابیر دیگری از این معبر غربی، خواب سیل به شهرت رسیدن در حرفه خواب‌بیننده نیز تعبیر می‌گردد.  همینطور اگر فرد در خواب سیل مواجی را ببیند، یعنی در زندگی واقعی برخی نگرانی‌ها و اضطراب به زندگی او سرازیر خواهند شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید..

 

منبع: تعبیر خواب سیل

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی شیراز اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی شیراز نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش شیراز و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

فهرست مطالب

 

  • مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی
    • 1. راحت بودن
    • 2. مشاوره تلفنی شیراز | هزینه کمتری دارد
    • 3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی
    • 4. مشاوره تلفنی شیراز | عدم محدودیت زمان
    • 5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس
  • روش دریافت مشاوره تلفنی
  • زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی شیراز
    • 1. مشاوره خانواده
    • 2. مشاوره تلفنی شیراز | مشاوره تحصیلی
    • 3. مشاوره روان شناختی
    • 4. مشاوره تلفنی شیراز | مشاوره تلفنی طلاق
    • 5. مشاوره در زمینه‌های دیگر
    • سوالات متداول

برای مشاوره در زمینه های مختلف از شیراز می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی شیراز اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی شیراز بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی شیراز | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی شیراز | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی شیراز، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی شیراز، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی شیراز، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی شیراز، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی شیراز

مرکز مشاوره تلفنی شیراز، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر شهرکرد محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی شیراز | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی شیراز، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی شیراز | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی شیراز آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند. همچنین مرکز مشاوره تلفنی شیراز در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی شیراز و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی شیراز علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_  مشاوره تلفنی ازدواج
_ ومشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ و مشاوره تلفنی با موبایل
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

برای مشاوره در زمینه های مختلف از شیراز می توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی شیراز نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

 

منبع: مشاوره تلفنی شیراز

اعتیاد به چند ماده مخدر به چه شرایطی گفته می‌شود و با چه خطراتی همراه است؟ اعتیاد به چند ماده مخدر به این معناست که فرد در یک زمان مشخص بیش از یک ماده را مصرف می‌کند و یا به طور متناوب از مواد مخدر مختلفی استفاده می‌کند. این حالت که در سال‌های اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده است باعث شده تا مشکلات جسمی و روانی جدی برای مصرف کنندگان مواد مخدر پیش بیاید و همچنین کار درمان بسیار سخت تر باشد.

فهرست مطالب

 

  • اعتیاد همزمان به چند ماده مخدر
  • اعتیاد به چند ماده | انواع مواد مخدری که با یکدیگر استفاده می‌شوند
    • هروئین و کوکائین
    • کوکائین و اکستازی
    • مصرف الکل و داروهای مسکن
    • اعتیاد به چند ماده | مصرف الکل و کوکائین
    • مصرف همزمان داروهای مختلف
  • خطرات جسمی اعتیاد به چند ماده
  • درمان اعتیاد به چند ماده
    • سم زدایی
    • بازپروری

به همین خاطر در این موضوع می‌خواهیم در ارتباط با اعتیاد به چند ماده مخدر به صورت همزمان صحبت کنیم. در صورتی که این مشکل را در یکی از اطرافیان خود مشاهده می‌کنید بهتر است هرچه سریع‌تر و پیش از شروع مشکلات جدی‌ به یک متخصص در زمینه اعتیاد به مواد مخدر مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به چند ماده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

اعتیاد همزمان به چند ماده مخدر

اعتیاد به چند ماده مخدر بطور همزمان به این معناست که فرد در یک زمان واحد، چندین نوع ماده مخدر را مصرف می‌کند و یا در زمان‌های مختلف، انواع متفاوتی از این مواد را مورد استفاده قرار می‌دهد. معمولا اعتیاد همزمان به چند ماده به این خاطر پیش می‌آید که موادمخدر مختلف می‌توانند اثرات یکدیگر را تقویت نمایند و به همین خاطر تجربه لذت قوی‌تری را برای مصرف کننده به همراه داشته باشند.

علاوه بر این مصرف همزمان می‌تواند باعث کاهش آثار ناخوشایند و احساسات منفی ناشی از مصرف یک ماده مخدر خاص شود. این مسئله تمایل به مصرف انواع مواد مخدر در کنار یکدیگر را افزایش می‌دهد و خطرات جدی را برای سلامت فرد به همراه دارد که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نشانه های بیمار معتاد کلیک کنید.

 

اعتیاد به چند ماده | انواع مواد مخدری که با یکدیگر استفاده می‌شوند

هروئین و کوکائین

مصرف همزمان هروئین و کوکائین یکی از شایع‌ترین حالت‌های مصرف همزمان مواد مخدر با یکدیگر است. از دلایلی که مصرف کنندگان برای این همزمانی در مصرف بیان می‌کنند این است که مصرف همزمان این دو ماده باعث تقویت احساس لذت و اثرگذاری بیشتر هر یک از آن‌ها می‌شود و این تجربه ایست که در مصرف مجزای هریک از داروها تجربه نمی‌شود.

در کنار این موضوع یکی دیگر از دلایلی که برای مصرف هم‌زمان هروئین و کوکائین وجود دارد این است که این دو دارو دارای تفاوت‌های مهمی با یکدیگر هستند. مصرف کنندگان هم‌زمان این دو ماده تصور می‌کنند که با این کار مانع بروز آثار منفی ناشی از سو مصرف هریک از آن‌ها به‌تنهایی می‌شوند.

با توجه به اینکه هروئین نسبت به کوکائین برای مدت طولانی تری در بدن باقی می‌ماند، یکی از عوارض جدی این مصرف هم‌زمان این است که با پایان یافتن اثر کوکائین، ممکن است مشکلات تنفسی به دلیل مسمومیت با هروئین در فرد نمایان شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله علائم اعتیاد به هروئین را مطالعه نمایید.

کوکائین و اکستازی

کوکائین و اکستازی هر دو از جمله داروهای محرک هستند و مصرف هم‌زمان آن‌ها معمولاً به این خاطر اتفاق می‌افتد که مصرف کنندگان به دنبال تجربه هرچه قوی‌تر احساس لذت هستند. با این حال مصرف این دو داروی محرک با یکدیگر یا مصرف هر یک از آن‌ها در کنار یک محرک دیگر، باعث افزایش فشارخون و ضربان قلب شده و خطر بروز سکته قلبی را افزایش می‌دهد. برای آشنایی با علائم اعتیاد به کوکائین کلیک کنید. 

بیشتر بخوانید : قرص ایکس یا اکستازی چیست

مصرف الکل و داروهای مسکن

استفاده از مشروبات الکلی در کنار مصرف قرص‌های مسکن معمولاً به این خاطر اتفاق می‌افتد که الکل می‌تواند خاصیت ضد درد بودن این داروها را تا حد زیادی افزایش دهد؛ اما این کار در عین حال باعث بالا رفتن احتمال بروز مشکلات جسمی مثل قطع تنفس و مرگ در فرد می‌شود.

اعتیاد به چند ماده | مصرف الکل و کوکائین

الکل و کوکائین دو دارو با ساختار و مکانیزم تأثیرگذاری کاملاً متضاد هستند. اگرچه کوکائین یک ماده محرک بوده و باعث افزایش انرژی در مصرف کنندگان می‌شود، الکل دارای خاصیت آرام بخشی و کاهش تنش و فعالیت در فرد است. مصرف همزمان این دو دارو در کنار یکدیگر معمولاً با این توجیه اتفاق می‌افتد که مصرف کنندگان کوکائین می‌خواهند از بروز عوارض ناخوشایند آن مثل اضطراب، احساس تنیدگی یا ساییدن دندان‌ها به روی یکدیگر جلوگیری نمایند. 

مصرف همزمان داروهای مختلف

یکی از حالت‌های بسیار شایع در اعتیاد به بیش از یک ماده مخدر، مصرف همزمان چندین دارو در افرادی است که به صورت خودسرانه از داروهای پزشکی استفاده می‌کنند. در این میان بیشترین احتمال سوءمصرف برای داروهای اعصاب و روان و داروهای مسکن وجود دارد. بهتر است پیش از مصرف این داروها با یک متخصص راجع به نحوه مصرف و تداخلات دارویی که ممکن است پیش بیاید مشورت کنید.

خطرات جسمی اعتیاد به چند ماده

نشانه‌ها و نوع خطراتی که برای مصرف کنندگان همزمان چندین ماده پیش می‌آید با توجه به اینکه چه موادی در کنار یکدیگر استفاده شده‌اند و همچنین میزان مصرف آن‌ها متفاوت خواهد بود. با این حال شایع‌ترین عوارض مربوط به مصرف چندین دارو از یک خانواده در کنار یکدیگر است زیرا این شرایط باعث تقویت اثرگذاری داروها می‌شود.

مسمومیت‌های دارویی ناشی از تداخل اثر مواد مختلف با یکدیگر از شایع‌ترین علل مراجعه به مراکز درمانی است. نشانه‌های مسمومیت دارویی با چد ماده مخدر عبارت‌اند از:

  • آسیب مغزی
  • مشکلات قلبی
  • علائم افسردگی شدید
  • کما
  • تشنج
  • خونریزی معده
  • مشکلات و بیماری‌های کبد
  • مشکلات تنفسی

با کلیک بر هر کدام از عنوان های جدول زیر می توانید با عوارض و خصوصیات مصرف مواد به طور همزمان آشنا شوید.

مصرف همزمان شیشه و حشیش

مصرف همزمان شیشه و متادون

مصرف همزمان شیشه و گل

مصرف همزمان تریاک و کلونازپام

مصرف همزمان هروئین و الکل

مصرف همزمان تریاک و مشروب

مصرف همزمان تریاک و حشیش

مصرف همزمان تریاک و شیشه

مصرف همزمان شیشه و دیازپام

مصرف همزمان تریاک و متادون

مصرف همزمان تریاک و گل

مصرف همزمان ب 2 با تریاک

مصرف همزمان هروئین و شیشه

مصرف همزمان شیشه و الکل

کوکائین و الکل

مصرف همزمان هروئین و متادون

مصرف همزمان ترامادول و شیره

مصرف همزمان ترامادول و شیشه

مصرف همزمان الکل و گل

درمان اعتیاد به چند ماده

با توجه به نوع موادی که در کنار یکدیگر مصرف شده‌اند، مقدار و مدت زمان مصرف، شرایط درمان متفاوت خواهد بود. به همین خاطر در صورتی که می‌خواهید برای درمان خود یا یکی از اطرافیان اقدام نمایید، در اولین قدم می‌بایست با یک متخصص راجع به این زمینه مشورت نمایید. به‌طور کلی درمان این بیماران شامل مراحل زیر خواهد بود:

سم زدایی

مرحله سم زدایی به عنوان اولین قدم درمانی به این معنا خواهد بود که بیماران مصرف مواد مخدر را زیر نظر پزشک کنار می‌گذارند. این مرحله از درمان تا جایی ادامه پیدا می‌کند که از نظر فیزیولوژیکی هیچ وابستگی به ماده مخدر در فرد دیده نشود. در این مرحله اصطلاحاً گفته می‌شود که بدن بیمار از مواد مخدر پاک شده است.

بازپروری

یک اشتباه رایج در ترک اعتیاد به مواد مخدر این است که اکثر افراد پایان مرحله سم زدایی را به عنوان پایان اعتیاد در نظر می‌گیرند. به همین خاطر معمولاً دیده می‌شود که ترک مواد مخدر دیر یا زود با شکست مواجه شده و بیماران برای مصرف مجدد مواد مخدر اقدام می‌کنند. جلسات بازپروری با هدف جلوگیری از وسوسه و تمایل به مصرف مجدد شکل می‌گیرند و استفاده از آن‌ها برای تداوم پیدا کردن پرهیز از مصرف مواد مخدر بسیار ضروری است.

در طی این جلسات به بیماران کمک می‌شود که با وسوسه‌های ناشی از مصرف مواد مخدر چطور کنار بیایند و در عین حال راهکارهای مناسب برای حل مشکلات پیش آمده در ارتباطات اجتماعی و بهبود شرایط زندگی به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به چند ماده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک‌اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا معتادین به سمت مصرف همزمان چند ماده گرایش پیدا می‌کنند؟

این مسئله می‌تواند به خاطر تجربه یک حالت سرخوشی و لذت بیشتر در مصرف کننده ایجاد شود و یا ممکن است آن‌ها بخواهند عوارض مصرف یک ماده را از طریق مصرف سایر مواد مخدر کاهش دهند.

آیا درمان اعتیاد به چند ماده با درمان اعتیاد به یک ماده مخدر متفاوت است؟

به لحاظ مراحل و روش‌های درمانی در این شرایط تفاوتی وجود ندارد اما درمان بیمارانی که از چند دارو استفاده کرده‌اند به زمان بیشتری نیاز دارد.

 

منبع: اعتیاد به چند ماده

تحقیر نوجوان از جمله رفتارهای نامطلوبی است که والدین خواسته یا ناخواسته در برخورد با فرزند خود انجام می‌دهند. رفتار اطرافیان به خصوص والدین در تقویت و تثبیت باورهای نوجوان نسبت به توانایی‌ها و استعدادهای خود نقش بسیار مهمی دارد و همانطور که می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس نوجوان کمک کند گاهی با رفتارهای مخرب نیز همراه می‌شود. در نتیجه این رفتارهای مخرب باعث تحقیر نوجوان و فروپاشی شخصیت او می‌گردد. برخی والدین به دلیل عدم آگاهی از چگونگی برخورد با نوجوان به غلط تصور می‌کنند چنانچه با جملات تحقیر آمیز با نوجوان صحبت کنند تغییراتی حاصل می‌شود در صورتی که پیامدها و تاثیرات نامطلوب تحقیر کردن می‌تواند مشکلات روانشناختی گسترده‌ای را برای نوجوان به وجود آورد. در این زمینه برای دریافت مشاوره نوجوان اقدام کنید.

فهرست مطالب

 

  • تحقیر کردن نوجوان
  • رفتارهای تحقیر آمیز با نوجوان
    • برچسب زدن
    • تحقیر نوجوان با انتقاد کردن در حضور دیگران
    • حرف‌های کنایه آمیز
  • تاثیرات نامطلوب تحقیر نوجوان
  • تاثیر تحقیر نوجوان در حوزه های مختلف
    • حوزه اجتماعی
    • حوزه ارتباطی
  • راهکارهایی برای برخورد صحیح با نوجوان و کاهش حقارت آنان
    • کمک گرفتن از روانشناس
    • عزت نفس نوجوان را از بین نبرید
    • راه های ارتباطی خود را با نوجوان از بین نبرید
    • مدت زمان کمی برای محرومیت نوجوان در نظر بگیرید
  • توصیه هایی برای نوجوانانی که مورد تحقیر قرار می‌گیرند
  • روش های جایگزین تحقیر نوجوان
    • سخن پایانی

برای دریافت مشاوره در زمینه تحقیر نوجوان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

تحقیر کردن نوجوان

حقارت احساسی عمیق و ریشه‌ای در وجود شخص می‌باشد. هرگونه توبیخ و تنبیه نوجوان به منزله تحقیر کردن شخصیت نوجوان است و به هر شکلی با نوجوان برخورد شود، مجموعه رفتارهای وی در آینده شکل می‌گیرد. نوجوانی که احساس حقارت دارد اختلالات روانی مانند افسردگی، عزت نفس پایین و اقدام به خودکشی را تجربه می‌کند. اگر دائما با رفتارهای توهین آمیز با نوجوان خود برخورد می‌کنید و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهید در حقیقت فردی را تربیت می‌کنید که در آینده‌ای نه چندان دور به تحقیر کردن دیگران خواهد پرداخت و بزهکاری را به شکل کاملا بارزی به نمایش خواهد گذاشت.  برای جلوگیری از بروز چنین عواقبی مشاوره خانواده دریافت نمایید.

رفتارهای تحقیر آمیز با نوجوان

 

تحقیر نوجوان می‌تواند به شکل‌های مختلفی صورت گیرد. گاهی یک نگاه یا حرف ساده نیز می‌تواند به منزله تحقیر کردن نوجوان باشد. رفتارهای زیر می‌تواند از جمله مهمترین رفتارهای تحقیر آمیز با نوجوان باشد که اثرات منفی زیادی برای آن‌ها دارد. در عوض می‌توانید از روش های مناسب تربیت نوجوان استفاده کنید.

برچسب زدن

هیچگاه از الفاظ منفی و تحقیر آمیز برای تعریف نوجوان خود استفاده نکنید. اگر در موقعیت‌های مختلف فرزند خود را با برچسب‌های منفی همچون “تن پرور، تنبل، بی خیال و…” مورد خطاب قرار دهید، خواسته یا ناخواسته در حال لطمه زدن به عزت نفس او هستید.

تحقیر نوجوان با انتقاد کردن در حضور دیگران

هر فردی دوست دارد در حضور دیگران خوب به نظر برسد و ویژگی‌های خود را بزرگ نمایی کند. انتقاد کردن از نوجوان آن هم در حضور دیگران باعث می‌شود او در جمع خجالت بکشد و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

حرف‌های کنایه آمیز

گفتگو کردن با نوجوانان به طور مستقیم و بدون استفاده از کلمات کنایه آمیز مانع از ایجاد سوتفاهم می‌گردد. وقتی به طور غیرمستقیم به رفتار نادرست نوجوان اشاره می‌کنید و جملات کنایه آمیز استفاده می‌نمایید، جنگ و دعوا شکل می‌گیرد. در این حالت هیچگاه پند و اندرز شما موثر واقع نمی‌شود چرا که نوجوان عادت کرده است حرف‌های کنایه آمیز شما را بشنود. به همین دلیل نصایح خیرخواهانه والدین را به عنوان کنایه و تحقیر نوجوان تلقی می‌کند.

برای آشنایی با راه های ایجاد انگیزه در نوجوانان کلیک کنید.

تاثیرات نامطلوب تحقیر نوجوان

اینکه والدین و اطرافیان نوجوان چه پیامی به او انتقال می‌دهند در ساخت ابعاد شخصیت نوجوان تاثیر بسیار زیادی دارد. خود ارزشمندی و داشتن تصویر ذهنی مثبت نسبت به خود و توانمندی‌های خویش در نوجوان وقتی ممکن است که از جانب دیگران مورد پذیرش قرار بگیرد. نوجوانانی که مدام از جانب اطرافیان تحقیر می‌شوند از اعتماد به نفس پایینی برخوردار می‌باشند و سلامت روانی آنان تهدید می‌گردد.

این مسئله به مرور باعث می‌شود که آن‌ها خود را به حدی بی ارزش بدانند که فکر کنند وجودشان برای هیچکس اهمیت و ارزشی ندارد. احساس حقارت آنچنان در وجود آن‌ها ریشه می‌دواند که به شکل یک عقده روانی در بزرگسالی خود را نشان می‌دهد و تعاملات اجتماعی وی تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. در کنار این مسائل نوجوانانی که تحقیر شدن را به دفعات تجربه می‌کنند ممکن است برای کاهش تنش و مشکلات به مصرف مواد مخدر روی آورند و یا در جمع‌هایی قرار بگیرند که آنان را به سمت روابط جنسی پرخطر بکشاند. همچنین افسردگی، اضطراب و استرس نیز از دیگر پیامدهای نامطلوب تحقیر نوجوان محسوب می‌گردد.

تاثیر تحقیر نوجوان در حوزه های مختلف

تصور نکنید که تحقیر نوجوان تنها پیامدهای فردی دارد و زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بلکه باید به جنبه های دیگر این موضوع نیز توجه داشته و آنها را نیز در نظر بگیرید.

حوزه اجتماعی

برای مثال زمانی که حس ارزشمندی در نوجوان خدشه دار شود؛ این موضوع اعتماد به نفس او را دچار مشکل کرده و از همین رو ارتباطات اجتماعی او نیز آسیب می‌بیند. نوجوان به تازگی شروع به حضور اجتماع کرده است و این موضوع می‌تواند به طور کلی او را منزوی کرده و آسیب های روانی زیادی برای او ایجاد نماید.

حوزه ارتباطی

شاید بتوان گفت ریشه همه مشکلات نوجوان از همین ارتباطات است. به همین دلیل نباید عوارض ناشی از تحقیر نوجوان و تاثیری که بر روابطش دارد را نادیده بگیریم. او برای برقراری ارتباطات با دیگران نیاز به اعتماد به نفس داشته که با تحقیر و توهین از بین خواهد رفت.

راهکارهایی برای برخورد صحیح با نوجوان و کاهش حقارت آنان

 

اطرافیان و مخصوصا والدین باید سعی کنند به نوجوان خود آزادی و استقلال بدهند و مانع از ارتباط نوجوان با گروه‌های دوستان نشوند. جمع‌های دوستانه خانوادگی تشکیل داده و به نظرات فرزند خود اهمیت دهید. نوجوانی دوران حساسی است. والدین باید نسبت نوع رفتار و کلام خود مراقب باشند.

کمک گرفتن از روانشناس

با این حال اگر در نحوه برخورد با فرزندتان دچار مشکلاتی هستید یا در فرزند شما احساس حقارت شکل گرفته است و به دنبال راهی برای کاهش و از بین بردن این موضوع می‌باشید حتما از یک مشاور و روانشناس نوجوان کمک بگیرید. او به شما روش های جایگزین تحقیر نوجوان را یاد می‌دهد. روانشناس با بررسی علل شکل گیری و جلسات خانواده درمانی کمک می‌کند تا این احساس به مرور در نوجوان از بین برود و نوجوان بتواند بهداشت جسمی و روانی خود را بدست آورد. برای آگاهی بیشتر درباره روانشناسی نوجوان کلیک کنید.

عزت نفس نوجوان را از بین نبرید

هیچگاه با تحقیر نوجوان به عزت نفس او آسیب نزنید. اگر تلاش می‌کنید تا موضوعی را به او گوشزد کنید؛ تنها کار او را سرزنش کنید و نه شخصیت او را. او باید در هر شرایط احساس کند که حمایت و علاقه شما را به عنوان والدین خود دارد.

راه های ارتباطی خود را با نوجوان از بین نبرید

همه پل های ارتباطی خود را با نوجوان از بین نبرید. اجازه دهید تا او همواره راهی برای ارتباط با شما داشته باشد. بسیار مهم است که بتواند به راحتی با شما صحبت کرده و مسائلش را در میان بگذارد.

مدت زمان کمی برای محرومیت نوجوان در نظر بگیرید

اگر بعد از تحقیر نوجوان مدت زمانی او را محروم کرده و محدودیت هایی اعمال می‌کنید؛ بهتر است کوتاه باشد. چرا که با طولانی شدن این زمان، راه های ارتباط بین شما از بین رفته و احتمالا دیواری نامرئی بین شما ایجاد خواهد شد.

توصیه هایی برای نوجوانانی که مورد تحقیر قرار می‌گیرند

اگر شما نوجوانی هستید که به طور مکرر توسط خانواده خود و بدون هیچگونه دلیل خاصی مورد تحقیر و سرزنش قرار می‌گیرید؛ باید بدانید که لایق آن نیستید و نباید به این خاطر خود را مقصر بدانید. اما سعی کنید که کمک گرفته و از این محیط سمی خارج شوید.

✅با یک فرد مورد اعتماد صحبت کنید

✅از روانشناس کمک دریافت کنید

✅با دوست تان تماس بگیرید

✅بنویسید

روش های جایگزین تحقیر نوجوان

همواره راه های بهتری از تحقی نوجوان وجود دارد. بهتر است به جای استفاده از روش افراطی و نادرست تحقیر، از این روش ها استفاده کرده و مشکل را به درستی حل کنید.

????پرهیز از اظهار نظر کردن بیش از حد

????در جمع تذکر ندهید و یا تنبیه نکنید

????با فرزندتان رفاقت کنید

????حق به جانب نباشید

????از خوبی های او نیز تعریف کنید

سخن پایانی

تحقیر نوجوان در هیچ شرایطی کار درستی نبوده و تاثیرات خوبی هم نخواهد داشت. شاید اطرافیان نوجوان تصور کنند که با اینکار می‌توانند تغییری در رفتارهای او به وجود آورند؛ اما این تفکر اشتباه بوده و همه چیز را بدتر می‌کنند. از این رو بهتر است والدین به جای این روش از راه های دیگری برای برخورد با نوجوان خود استفاده کرده و حتما در این زمینه از روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحقیر نوجوان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چه رفتارهایی موجب تحقیر نوجوان می‌شود؟

رفتارهایی مانند برچسب زدن‌های منفی، حرف‌های کنایه آمیز، مقایسه کردن نوجوان با دیگران و انتقاد کردن خصوصا در جمع باعث تحقیر نوجوان شده و اثرات منفی زیادی را برای او دارد.

تاثیرات روانی تحقیر نوجوانان چیست؟

تحقیر نوجوانان باعث می‌شود که خود را به حدی بی ارزش بدانند که فکر می‌کنند وجودشان برای هیچکس اهمیت و ارزشی ندارد. احساس حقارت آنچنان در وجود آن‌ها ریشه می‌دواند که به شکل یک عقده روانی در بزرگسالی خود را نشان می‌دهد و تعاملات اجتماعی آنان تحت تاثیر قرار می‌‌گیرد.

 

منبع: تحقیر نوجوان

آیا از خدمات مرکز مشاوره تلفنی کرج اطلاع دارید؟ ایجاد شرایط ناگوار در زندگی و قرار گرفتن در وضعیت‌های روحی و روانی نامطلوب مانند از دست دادن عزیزان، افسردگی، فوبیا، جدایی و… مساله‌ایست که برای بسیاری از افراد پیش خواهد آمد. در چنین شرایطی فرد نیاز دارد که از طریق مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص، ناراحتی ناشی از مشکل به وجود آمده را تسکین داده و از طرفی دیگر راه‌حلی کارساز و مفید برای مشکل خود دریافت کند. در طی چند سال اخیر دریافت مشاوره از طریق تلفن و به صورت غیرحضوری بسیار رایج شده و به دلیل کاهش هزینه‌ها و همچنین مزیت غیرحضوری بودن، توانسته طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. مشاوره تلفنی کرج نیز از جمله مشاوره‌های تلفنی است که در طی چند سال اخیر توانسته با فعالیت‌های نتیجه‌بخش و مشاوره‌های بسیار مفید خود، گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند.

فهرست مطالب

 

  • مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی
    • 1. راحت بودن
    • 2. مشاوره تلفنی کرج | هزینه کمتری دارد
    • 3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی
    • 4. مشاوره تلفنی کرج | عدم محدودیت زمان
    • 5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس
  • روش دریافت مشاوره تلفنی
  • زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی کرج
    • 1. مشاوره خانواده
    • 2. مشاوره تلفنی کرج | مشاوره تحصیلی
    • 3. مشاوره روان شناختی
    • 4. مشاوره تلفنی کرج | مشاوره تلفنی طلاق
    • 5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره تلفنی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

مزایای دریافت مشاوره به صورت تلفنی

دریافت مشاوره به صورت تلفنی، مزیت‌ها و فواید بی شماری دارد که در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مزایای مشاوره تلفنی کرج اشاره خواهد شد:

1. راحت بودن

شما با استفاده از مشاوره تلفنی، دیگرنیازی به حضور در محل و روبه رو شدن با مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام و… را ندارید. در واقع تنها با یک تماس می‌توانید از مشاوره‌های افراد آموزش دیده و مجرب مرکز مشاوره تلفنی کرج بهره‌مند شوید.

2. مشاوره تلفنی کرج | هزینه کمتری دارد

دریافت مشاوره تلفنی، چه از لحاظ ویزیت یا حق مشاوره و چه از لحاظ صرف وقت و انرژی، نسبت به مشاوره حضوری از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. همچنین با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس مرگبار کرونا واهمیت فاصله گذاری اجتماعی، مشاوره تلفنی بهترین گزینه جهت دریافت مشاوره می‌باشد.

3. دسترسی مناسب از لحاظ مکان جغرافیایی

مشاوره تلفنی برای افرادی که بنا بر دلایل مختلف مانند مهاجرت و یا دور بودن از مکان مرکز مشاوره و عدم دسترسی به آن، نمی‌توانند با روانشناس خود ملاقات حضوری داشته باشند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

4. مشاوره تلفنی کرج | عدم محدودیت زمان

مشاورین مرکز مشاوره تلفنی کرج، همیشه و در هر لحظه فعال هستند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره تلفنی در بسیاری از موارد نسبت به مشاوره حضوری برتری دارد. مشاوره‌های حضوری، معمولا قبل از ملاقات با فرد، نوبت و ساعت مشخصی را جهت دریافت مشاوره تعیین می‌کنند. در واقع بسیاری از مسائل به گونه‌ای هستند که فرد ممکن است در هر ساعتی از شبانه روز نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد و عدم بررسی مشکل مورد نظر شاید حوادث و پیامدهای ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین مشاوره تلفنی در این زمینه ارجعیت دارد.

5. دریافت مشاوره به صورت ناشناس

همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی کرج، نیازی به گرفتن نوبت قبلی نیست و فقط با برقراری ارتباط تلفنی می توان به مشاور مربوطه وصل شد. بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف علاقه‌ای به حضور در محل مشاوره ندارند یا دوست دارند به صورت ناشناس، این مشاوره‌ها را دریافت نمایند که مشاوره تلفنی از بهترین گزینه‌ها برای این گونه از افراد می‌باشد.

 

روش دریافت مشاوره تلفنی

مرکز مشاوره تلفنی کرج، جهت ارتباط مراجعین به روانشناسان شرایط خاصی تعیین نکرده است و شما می‌توانید از طریق ارتباط تلفنی، از خدمات و مشاوره‌های آنان بهره‌مند شوید. روش دریافت مشاوره تلفنی نیز به این صورت است که افراد پس از شماره گیری تلفن مرکز مشاوره، به منشی وصل شده و سپس منشی مربوطه با پرسیدن سوالات مرتبط با مشکل شما، نوع مشاوره را تعیین کرده و ثبت می‌نماید.

پس از طی این مراحل شما به سرعت با روانشناس و مشاور مربوطه وصل شده و می‌توانید مشکل خود را مطرح کرده و از مشاوره‌ها و راه حل‌های آنان بهره‌مند شوید. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی کرج، هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و شما به همین راحتی می‌توانید از تجربه‌ها و مشورت‌های یک فرد با تجربه و آموزش دیده بهره‌مند شوید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

 

زمینه‌های مشاوره‌ای مرکز مشاوره تلفنی کرج

مرکز مشاوره تلفنی کرج، با بهره گیری از افراد باتجربه و مجرب که در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ ای اعم از طلاق، ازدواج، اعتیاد و… دارای تحصیلات عالیه هستند، توانسته در شهر کرج محبوبیت و موفقیت بسیار بالایی کسب کند. در ادامه به چند نمونه از این مشاوره‌ها می‌پردازیم.

1. مشاوره خانواده

مشاوره‌های خانوادگی جهت بهبود شرایط و وضعیت زندگی ارائه می‌گردد که این مشاوره‌ها شامل مواردی همچون طلاق، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره زوجین، تغییر جنسیت و… می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

2. مشاوره تلفنی کرج | مشاوره تحصیلی

این نوع مشاوره مخصوص دانشجویان و دانش آموزان بوده و در این زمینه مشاوره‎های مفیدی به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد. مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کند در انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان، بهترین تصمیم را گرفته و در زمینه انتخاب رشته دانشگاهی خود نیز دچار تردید نشوند. همچنین مشاوران تحصیلی به افراد محصل کمک میکنند که مسائل و مشکلات مربوط به تحصیل و همچنین محیط دانشگاه را به راحتی حل نمایند. برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تحصیلی و مشاوره تلفنی تحصیلی کلیک کنید. 

3. مشاوره روان شناختی

به جرات می‌توان گفت که مشاوره روان شناختی مرکز مشاوره تلفنی کرج، از جمله موفق‌ترین و نتیجه بخش‌ترین مشاوره‌های تلفنی شناخته می‌شود. چرا که در این مرکز افرادی بسیار دلسوز و مهربان مشغول به فعالیت بوده و مشاوره روان شناختی را به بهترین نحو انجام می‌دهند. مشاوره‌های روانشناختی در زمینه‌های گوناگون و با اهداف متعددی انجام می‌شود که رسیدگی به وضعیت روحی و روانی از مهم‌ترین آن‌ها می‌باشد.

4. مشاوره تلفنی کرج | مشاوره تلفنی طلاق

در صورتی که در زندگی مشترک خود، به مشکل مواجه شدید و احساس کردید نیاز به همدلی و مشاوره‌های یک فرد متخصص دارید، مرکز مشاوره تلفنی کرج آماده ارائه خدمات در هر ساعت از شبانه روز به شما عزیزان می‌باشد. مشاوران این مرکز تصمیم طلاق شما را بررسی کرده و در صورت لزوم راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهند.

همچنین مرکز مشاوره تلفنی کرج در زمینه آسیب‌های پس از طلاق نیز توانسته راه حل‌های مفیدی به مراجعه کنندگان پیشنهاد دهد. در بسیاری از موارد مشاهده شده افرادی که در مرز جدایی و طلاق بودند، توانستند با دریافت راهکارهای مناسب از طریق مشاوره تلفنی کرج و پیاده سازی آن در زندگی، به شرایط عادی برگشته و با شریک زندگی خود صلح و سازش برقرار کنند. برای اطلاع بیشتر از مشاوره طلاق کلیک کنید. 

5. مشاوره در زمینه‌های دیگر

مشاوره تلفنی کرج علاوه بر موارد ذکر شده در حیطه هر آنچه که شما فکرش را بکنید و هر نوع مشکلی که ممکن است برای فرد یا خانواده پیش بیاید بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. سایر زمینه‌های خدمات مشاوره عبارتند از:

_ مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد تلفنی
_ مشاوره ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج
_ مشاوره خیانت همسر تلفنی
_ مشاوره کودک و مشاوره تلفنی کودک
_ مشاوره جنسی و مشاوره تلفنی جنسی
_ مشاوره شغلی و مشاوره شغلی تلفنی
_ مشاوره آنلاین
و…

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره تلفنی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا مشاوره تلفنی کرج نیاز به تعیین وقت قبلی دارد؟

خیر در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با شماره تلفن‌های مشخص شده تماس بگیرید و در هر زمینه‌ای که نیاز به مشاوره دارید، با متخصصین حیطه مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

 

منبع: مشاوره تلفنی کرج

اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال و به طور کلی اشتباه صحبت کردن در آنها تا سنی طبیعی است. البته که دلایلی نیز برای بروز این حالت وجود دارد. طبیعتا نباید از کودکان انتظار داشت که از همان ابتدای صحبت کردن به درستی همه کلمات را تلفظ کرده و یا از دستور زبانی درستی استفاده نمایند. کمااینکه حتی بسیاری از بزرگسالان نیز قادر به انجام چنین کاری نیستند. از این رو باید به آنها زمان کافی داد و همچنین تمرین کرد. برخی از والدین این موضوع را به طور کامل رها کرده و تصور می‌کنند که کودک خود صحبت کردن را به مرور زمان می‌آموزد. در صورتی که والدین در این زمینه نقش اساسی ایفا کرده و حتی گاها به صورت ناخودآگاه اینکار را انجام می‌دهند. به همین دلیل بهتر است در این زمینه با یک متخصص نیز مشورت نمایند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

فهرست مطالب

 

  • منظور از تلفظ اشتباه کلمات در کودکان خردسال چیست؟
  • تلفظ اشتباه کلمات تا چه سنی طبیعی است؟
  • برخی از اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال که به طور مکرر اتفاق میوفتند
    • از دستور زبان بیش از حد استفاده می‌کنند
    • تعمیم افراطی اشتباهات دستوری کلمات
    • تعمیم ندادن
  • انواع تلفظ اشتباه کلمات یا حروف
    • مشکل در واج شناسی
    • مخلوطی از تلفظ های اشتباه
  • علت بروز اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال
    • والدین باید چطور واکنش نشان دهند
  • درمان های اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال
    • سخن پایانی

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منظور از تلفظ اشتباه کلمات در کودکان خردسال چیست؟

همه ما شاهد این موضوع هستیم که کودکان تا سنی نمی‌توانند برخی از حروف را تلفظ کنند و یا در مورد برخی از کلمات به مشکل می‌خورند. این موضوع تا حدی اقتضای سن کودک بوده و در مواردی ناشی از بروز مشکلی در فرایند رشد اوست. از این رو نباید از کنار این موضوع به سادگی گذشت. والدین باید در ابتدا از روش ها و راهکارهایی برای کنترل این موضوع استفاده و در مرحله بعدی به طور جدی در این زمینه اقدام کنند. در این مقاله به طور جداگانه به بررسی موضوعاتی مثل تلفظ اشتباه کلمات در کودکان و یا اشتباهات دستوری کلمات کودکان خردسال خواهیم پرداخت. برای اطلاع از دلایل مختلف تاخیر در رشد کودکان کلیک نمایید.

تلفظ اشتباه کلمات تا چه سنی طبیعی است؟

 

بروز تلفظ اشتباه کلمات در کودکان خردسال در ابتدا اجتناب ناپذیر بوده اما باید با بیشتر شدن سن آنها کاهش یابد. چرا که آنها بیشتر شنیده و به طور کلی مغز آنها نیز رشد بیشتری می‌کنند. به همین دلیل کودکان باید تقریبا تا سن 5 تا 6 سالگی قادر باشند تا به خوبی صحبت کنند. این موضوع هم در مورد تلفظ صدق می‌کند و هم دستور زبان.

البته که در هر بازه زمانی کودک هنوز در صحبت کردن خطاهایی دارد. اما به طور کلی باید قبل از ورود به مدرسه این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده باشند. در غیر این صورت باید احتمال ابتلا به مشکلات دیگر را در نظر گرفت. برای اطلاع از راه های آموزش حرف زدن به کودکان کلیک نمایید.

برخی از اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال که به طور مکرر اتفاق میوفتند

معمولا در کودکان خردسال شاهد بروز برخی از اشتباهات به صورت مکرر هستیم. این اشتباهات از زمان شروع به صحبت کردن هستند تا تقریبا سه سالگی. البته که بعد از سه سالگی هم کودکان باز در صحبت کردن دچار مشکل می‌شوند. اما برخی از رایج ترین خطاهای آنان شامل موارد زیر است. برای جلوگیری از بروز لکنت زبان کودکان کلیک نمایید.

از دستور زبان بیش از حد استفاده می‌کنند

این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که کودک یک دستور زبانی را آموخته و تلاش می‌کند تا در شرایط مختلف از آن استفاده کند. مثلا فعل های گذشته را آموخته و از آنها حتی برای زمان حال هم استفاده می‌کند.

تعمیم افراطی اشتباهات دستوری کلمات

یکی دیگر از خطاهای رایج در کودکان این است که از یک کلمه بیش از اندازه و یا در موقعیت های اشتباه استفاده می‌کنند. برای مثال آنان کلمه دوست را به معنای یک همبازی آموخته و آن را در مورد یک سگ و یا حتی اشیا نیز به کار می‌برد.

تعمیم ندادن

در این شرایط کودک کلمات زیادی را آموخته؛ اما نمی‌تواند از آنها استفاده کند. کمتر شاهد بروز این مورد در کودکان هستیم. اما به هرحال می‌تواند منجر به بروز مشکلات زیادی در روند برقراری ارتباط در آنها گردد.

انواع تلفظ اشتباه کلمات یا حروف

در مورد تلفظ اشتباه کلمات نیز اشتباهات رایجی در مورد کودکان خردسال وجود دارد.

مشکل در واج شناسی

واج کوچک ترین بخش گفتار یا همان حروف است که برخی از کودکان نمی‌توانند به طور کلی آنها را تلفظ کنند و یا در تلفظ آنها دچار مشکل هستند. برای مثال ممکن است کودکی کتاب را متاب تلفظ کند. که این خود شامل سه دسته بندی مختلف است.

  • جابه جا کردن واج ها
  • اضافه کردن
  • اختلال بیانی

زمانی که کودک در بیان کردن آواها و صداها مشکل داشته باشد؛ طبیعتا نمی‌تواند برخی از کلمات را نیز به درستی بیان کند. به این حالت ناروانی گفتار نیز گفته می‌شود. ممکن است دلیل این موضوع وجود مشکلی در مغز، حنجره و زبان باشد.

مخلوطی از تلفظ های اشتباه

مخلوطی از دو اختلال بالا می‌شود اختلال تلفظ اشتباه مخلوط که در آن کودک تشخیص واج ها و آواها ناتوان بوده و از طرفی توانایی ادا کردن درست آواها را ندارد. این حالت بسیار شدید بوده و توانایی های دیگر کودک را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

علت بروز اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال

 

پیدا کردن علت بروز اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال و ناتوانی آنها در تلفظ کردن کلمات از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که می‌تواند این مشکل را به موقع حل کرده و فرایند درمان را سریع تر کند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌باشند. البته برای تشخیص آنها نیاز به معاینه دقیق و نظر متخصص هست.

????عدم آموزش درست

????ابتلا به اختلالات شنوایی

????داشتن مشکلات ساختاری

????مبتلا شدن به اختلالات درکی

????دوزبانه شدن کودک

والدین باید چطور واکنش نشان دهند

والدین احتمالا اولین نفراتی هستند که متوجه این موضوع می‌شوند؛ به همین دلیل نحوه واکنش آنها بسیار مهم است. برخی از اقدامات اولیه ای که والدین باید در این شرایط انجام دهند؛ را در این قسمت ذکر کرده ایم.

◀اشتباهات کودک را به رویش نیاورده و او را سرزنش نکنید

◀از کارت های تصویری استفاده کنید

◀از آینه استفاده کنید

◀ قصه و شعر بخوانید

◀استفاده از کارتون و انیمیشن

درمان های اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال

اگر بخواهیم مشکل اشتباهات دستوری در کودکان خردسال را به صورت ریشه ای حل کنیم؛ راه های تخصصی تری وجود داشته که در بیشتر موارد هم موثر هستند. در واقع حتی اگر کودک شما به این مشکلات مبتلا شد؛ جای نگرانی وجود ندارد. چرا که با استفاده از روش های مختلف می‌توان این موضوع را برطرف نمود. گفتار درمانی، درمان مشکلات مربوط شنوایی و در نهایت عمل جراحی مغز از راه های برطرف نمودن این دست مشکلات هستند.

سخن پایانی

با شروع دوران صحبت کردن کودکان، همواره مشکلاتی بروز می‌کند که در بیشتر موارد طبیعی هستند و بعد از مدتی نیز به صورت خود به خود برطرف می‌شوند. اما گاهی این مسائل جدی شده و منجر به تغییراتی دائمی در زمینه صحبت کردن کودک می‌شود. از این رو والدین باید دلایل این موضوع را پیدا کرده، و برای تشخیص دقیق و درمان حتما به متخصص مربوطه مراجعه نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا اشتباهات دستوری دلیلی بر مشکل جسمانی است؟

کودکان در سنین 3 الی 4 سال طبیعی است اشتباهاتی در دستور زبان داشته باشند. اما پس از این دوره اگر هنوز در دستور زبان ایراد دارند باید ارزیابی بشن.

 

منبع» اشتباهات دستوری کلمات در کودکان خردسال

بارداری دوم با چالش‌های متفاوت و تغییرات متدوال دوران‌حامگی همراه است. بارداری هر کس، ویژگی‌های منحصر به فرد برای همان شخص را دارد. از طرفی پس از زایمان اول، تغییراتی در بدن مادر به وجود آمده که منجر به تفاوت بین بارداری و زایمان اول با بارداری و زایمان دوم می‌گردد. کسانی که قصد بارداری مجدد دارند با سوالاتی مانند بهترین زمان بارداری دوم، فاصله سنی مناسب بین فرزندان روبرو هستند. در ادامه به بررسی این عوامل پرداخته‌ایم، برای دریافت مشاوره بارداری کلیک کنید.

فهرست مطالب

 

  • فاصله زمانی مناسب تا بارداری دوم
  • عوارض ناشی از فاصله کم بین بارداری‌ها
  • تعداد معاینات بارداری دوم
  • زایمان در بارداری دوم
  • تفاوت های بارداری اول و دوم
  • بدن از لحاظ فیزیکی چه تفاوتی با بارداری اول دارد؟
    • 1. زودتر متوجه بارداری می شوند
    • 2. تفاوت بارداری اول و دوم | تغییرات شکم
    • 3. وضع حمل راحت‌تر در بارداری دوم
    • 4. تغییرات در سینه
    • 5. تفاوت بارداری اول و دوم | انقباضات ماهیچه ها
    • 6. درد بیشتر رحم پس از زایمان دوم
    • 7. سست شدن عضلات رحم
    • 8. تفاوت بارداری اول و دوم | تغییرات پوستی
    • 9. عود کردن برخی علائم بارداری

برای دریافت مشاوره در زمینه مادری‌کردن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

فاصله زمانی مناسب تا بارداری دوم

متخصصان زنان و زایمان بهترین زمان برای بارداری دوم و فاصله مناسب بین زایمان‌ها را ۱۸ تا ۲۳ ماه می‌دانند. البته اگر زایمان طبیعی سختی را پشت سر گذاشته‌اید و از استرس زایمان قبلی خارج نشده‌اید، فرصت بیشتری برای بارداری‌دوم نیاز دارید.

زایمان سزارین با برش شکمی و زخم و محل زخم همراه است. محل زخم برای ترمیم و التیام به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

بنابراین اگر خانمی در عرض کمتر از ۱۸ ماه پس از زایمان اول، برای بارداری‌دوم تلاش کرد با عوارض بیشتری روبرو خواهد شد.

درصورتی که زایمان اول سزارین باشد و بارداری دوم با فاصله زمانی کمتر از ۱۸ ماه اتفاق بیافتد، اجازه زایمان طبیعی پس از زایمان سزارین (VABG) به فرد داده نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوران بارداری کلیک کنید.

عوارض ناشی از فاصله کم بین بارداری‌ها

_ اگر زایمان اول از نوع سزارین و فاصله بین بارداری‌ها کم باشد، حاملگی و زایمان دوم فشار مضاعفی به زخم‌های ناشی از زایمان قبلی وارد می‌کنند.

_ افزایش فشار به زخم‌ها منجر به تاخیر افتادن فرایند التیام و ترمیم خواهند شد. احتمال پارگی رحم در صورت کوتاه‌ بودن فاصله بین زایمان‌ها افزایش می‌یابد.

_ فاصله کوتاه بارداری دوم پس از پشت سرگذاشتن زایمان سزارین در بارداری‌اول می‌تواند ریسک لانه‌گزینی نطفه در محل زخم سزارین را افزایش دهد.

_ این امر منجر به مشکلات جفتی مانند جفت سرراهی و … می‌شود. جفت سرراهی و پاره شدن رحم توسط جفت به دلیل فاصله کوتاه بین زایمان‌ها ممکن است رخ دهد.

_ وزن کم نوزاد هنگام تولد، تولد نوزاد نارس، جدا شدن زودتر جفت در اثر فاصله کوتاه بین بارداری‌ها اتفاق می‌افتد.

_ در خصوص سایر عوارض غیرمرتبط با فاصله بین بارداری‌ها معمولا بستگی به عوارض دیده شده دربارداری قبلی دارد.

_ به این صورت که اگر دربارداری و زایمان اول خود مشکل و عارضه‌ای نداشتید، به احتمال زیاد در بارداری دوم نیز مشکلی نخواهید داشت.

_ زایمان‌های متعدد می‌تواند خونریزی پس از زایمان را افزایش دهد.

_ اگر پره‌اکلمپسی، بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشارخون در بارداری‌اول اتفاق افتاد، احتمال تکرار آن در بارداری دوم افزایش می‌یابد.

_ کمردرد نیز با هر حاملگی بیشتر و شدیدتر می‌شود. در صورت عدم تقویت ماهیچه‌های شکم و ورزش نکردن پس از زایمان اول، کمردرد با شدت بیشتری بروز می‌کند. برای تسکین کمردرد خود و حداقل فشار وارد شده به کمردرد در بارداری‌دوم هنگام بلند کردن اشیا، ابتدا زانوهای خود را خم کنید و سپس شیء موردنظر را بلند کنید.

_ یکی دیگر از مشکلات حاملگی “واریس” است. واریس با هربارداری ممکن است بدتر شود. توصیه می‌کنیم در ابتدا حاملگی دوم از جوراب‌های مخصوص واریس استفاده کنید. هم‌چنین هنگام نشستن پاها خود را بالاتر از از بدن قرار دهید.

تعداد معاینات بارداری دوم

اگربارداری و زایمان اول خوب و بدون عارضه‌ای را پشت سرگذاشته‌اید، تعداد جلسات معاینه مربوط به بارداری‌دوم مانند گذشته است.

غربالگری جنین، آزمایشات خونی در بارداری دوم نیاز به تکرار خواهند داشت.

قطعا اگر در معرض خطراتی مانند پره‌اکلمپسی، دیابت‌بارداری و… باشید، تعداد جلسات معاینه افزایش می‌یابد.

زایمان در بارداری دوم

فردی که زایمان اول سزارین داشته، اگ تمایل داشته باشد زایمان دوم را طبیعی انجام دهد، نیازمند زیر نظر بودن پزشکی ماهر در این زمینه است. به علاوه حداقل ۱۸ تا ۲۳ ماه بین بارداری‌ها باید فاصله باشد.

مدت زمان زایمان در بارداری‌دوم کوتاه‌تر است. در واقع زمان شروع درد تا تولد نوزاد کوتاه‌تر از زایمان قبلی است.

نیرو لازم برای فشار وارد کردن و احتمال نیاز به بخیه در زایمان طبیعی ناشی از بارداری‌دوم کاهش می‌یابد.

دردها پس از زایمان از بارداری‌دوم به بعد شدیدتر خواهد بود. این دردها ناشی از انقباض رحم برای برگشت به اندازه و محل اولیه قبل ازبارداری است.

اگر در دوران شیردهی پستانی به سرمی‌برید و همزمان بارداری دوم را تجربه می‌کنید، مواد مغذی را به میزان کافی مصرف کنید.

مقدار زیادی از مواد مغذی از طریق شیر به کودک شیرخوار منتقل می‌شود. بنابراین در این دوران بیشتر از حد معمول مواد مغذی مصرف کنید. برای دریافت پاسخ در مورد رایج‌ترین سوالات بارداری کلیک کنید.

تفاوت های بارداری اول و دوم

بسیار عادی است که مادران در بارداری دوم و سوم، احساس شور و هیجان قبلی را نداشته باشند. این به منزله دوست نداشتن نوزاد نیست بلکه به دلیل این است که آن‌ها چندی قبل طعم شیرین مادر شدن را چشیده‌اند و اکنون آنچنان هیجانی ندارند که با اشتیاق خبر بارداری خود را به اطرافیان بدهند. در واقع آن‌ها مادر شدن را یکبار تجربه کرده‌اند و باردوم اگر چه ممکن است به همان اندازه خوشحال باشند اما آن هیجان و حتی آن استرس‌های قبلی را ندارند. زیرا هرآنچه که برای آدمی ناشناخته باشد و اولین تجربه انسان باشد، هیجان و ترس‌های مخصوص به خود را به همراه دارد.

بدن از لحاظ فیزیکی چه تفاوتی با بارداری اول دارد؟

در ادامه به دیگر تفاوت های فیزیکی در بارداری اول و دوم می پردازیم

1. زودتر متوجه بارداری می شوند

در بارداری دوم و سوم به بعد معمولا مادران زودتر از دفعه قبل مطلع می‌شوند و همچنین مادران در بارداری2ام به خاطر تجربیات شان زودتر قادر به احساس حرکات جنین خواهند بود.

2. تفاوت بارداری اول و دوم | تغییرات شکم

یکی دیگر از تفاوت‌های فیزیکی در این است که شکم خانم‌ها در بارداری‌دوم سریع‌تر بالا می‌آید و عضلات شکم حالت شل مانند پیدا می‌کنند. چراکه قبلا یکبار عضلات رحم و شکم بزرگ شده‌اند. در نتیجه بزرگتر شدن شکم، احساس درد کمر نسبت به قبل بیشتر می شود.

3. وضع حمل راحت‌تر در بارداری دوم

با توجه به اینکه عضلات شکم و رحم در بارداری بعدی دچار شل شدگی بیشتری هستند، وضع حمل آسان‌تر خواهد بود و مادران متحمل درد کمتری در زمان زایمان خواهند شد. به احتمال زیاد مراحل بارداری دوم زودتر و با حداقل زمان سپری خواهد شد و مادران معمولا سختی‌های بارداری اول را نخواهند داشت. البته این موضوع عمومیت ندارد و گاهی ممکن است یک خانم در وضع حمل خود در بارداری‌دوم مشکلاتی را تجربه کند که بار اول آن را تجربه نکرده باشد.

4. تغییرات در سینه

علی رغم اینکه خانم‌ها احساس می‌کنند سینه‌شان در بارداری دوم چندان تغییری نمی‌کند، باید گفت آن‌ها نسبت به وضعیت و درد سینه آگاه‌تر شده‌اند و به همین دلیل در نظرشان تغییرات سینه چندان احساس نمی‌گردد. جالب است بدانید  که حتی در بارداری دوم سینه‌ها بیش‌تر از قلب حساس و تحریک‌پذیر خواهند بود. شاید عادی شدن این موضوع است که باعث می‌شود خانم‌ها نسبت به آن بی تفاوت‌تر باشند.

5. تفاوت بارداری اول و دوم | انقباضات ماهیچه ها

معمولا در حاملگی‌دوم، زنان زودتر متوجه انقباض ماهیچه‌های خود می‌شوند. این انقباض‌های کاذب از آن جهت مفید هستند که زمینه‌ای را برای آماده سازی زایمان فراهم می‌آورند. توجه داشته باشید که این انقباض‌ها ممکن است تا بعد از تولد فرزندتان نیز ادامه داشته باشد.

6. درد بیشتر رحم پس از زایمان دوم

به دلیل اینکه رحم پس از باز شدن هنگام زایمان باید به حالت اولیه خود برگردد و کوچک شود، در بارداری دوم که رحم بزرگ‌تر است، درد بیشتری را هنگام انقباض ایجاد می‌کند. این امر می‌تواند مادران را با احساس ترس مواجه کند چرا که آنان در بارداری اول چنین دردی را به این شدت تجربه نکرده‌اند و شاید دچار سردرگمی و اضطراب شوند.

7. سست شدن عضلات رحم

در بارداری‌دوم، رحم استحکام خود را از دست داده و مانند بار اول قوی نیست، نمی‌تواند همچون بارداری اول بچه را حمل کند. بنابراین جنین در قسمت پایین‌تر شکم قرار می‌گیرد. در این شرایط امکان دارد زایمان زودتر از موعد اتفاق بیافتد. به طو کلی بهتر است خانم‌ها از زمان شروع بارداری دوم و حتی قبل از ان با یک مشاور متخصص در ارتباط باشند تا شرایط آن‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و زایمان بهتری داشته باشند.

8. تفاوت بارداری اول و دوم | تغییرات پوستی

تغییرات هورمونی استروژن و پروژسترون در زمان بارداری باعث ایجاد لک‌های پوستی می‌گردند. در بارداری اول این لکه‌ها چندان مشخص نمی‌شوند اما در بارداری دوم به صورت لکه‌های تیره بروز می‌کنند. مدتی پس از زایمان و با تنظیم هورمون‌ها این لک‌ها از بین خواهند رفت.

9. عود کردن برخی علائم بارداری

برخی نشانه‌های حاملگی در بارداری اول ودوم مشترک هستند با این تفاوت که در بارداری‌دوم عود می‌کنند. نوسانات خلقی زیاد، گرفتگی بینی، تکرر ادرار، یبوست و نفخ و ویار کردن از جمله این علائم هستند که گاهی می‌تواند برای مادران غیر قابل تحمل باشد. به طور کلی یک مادر در تمام بارداری‌های خود با نوسانات خلقی مواجه است و این شرایط می‌تواند برای او به سختی پیش برود. در این حالت بهتر است برای آرام‌تر شدن و دریافت راهکارهایی برای گذراندن دوران بارداری به بهترین شکل با یک مشاور در ارتباط باشد.

10. احساس خستگی بیشتر

دلیل خستگی خانم‌ها در بارداری دوم این است که آن‌ها علاوه بر وضعیت فیزیکی خود باید مراقب کودک دیگر خود نیز باشد و نیازهای او را پاسخ دهند. به ویژه اگر فاصله زمانی چندانی بین دو بارداری وجود نداشته باشد. مادران به دلیل مسئولیت‌های که بر عهده دارند معمولا وقت کمتری را برای استراحت خود اختصاص می‌دهند و به همین دلیل احساس خستگی شدیدی دارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری‌دوم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید

 

 

منبع: بارداری دوم و سوم به بعد

طبیعی است که داشتن روابط عاطفی و تجربه های عشقی فرزندان ، در برهه‌ای از زندگی آنان رخ می‌دهد و یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است. اما بیشتر والدین نگران این قضیه هستند و قرار گرفتن فرزندشان در رابطه‌های عاشقانه را به شدت کنترل می‌کنند. آنها نگرانند که فرزندانشان شِکست‌عشقی بخورند و یا درگیر روابط بی‌سرانجام شوند. وقتی فرزند شما عاشق می‌شود یا رابطه‌ای را شروع می‌کند، در واقع درگیر روابط عاطفی پیچیده‌ای است که تاکنون تجربه نکرده است.

فهرست مطالب

 

  • در مواجهه با روابط عاطفی و تجربه عشقی فرزند چه کنیم
  • برخورد اشتباه والدین در روابط عاطفی و تجربه های عشقی فرزندان
  • نکات مهم در مورد روابط عاطفی و تجربه های عشقی فرزندان
    • 1. رابطه عاشقانه فرزند خود را عاقلانه زیر نظر بگیرید
    • 2. گفتگو کنید | تجربه های عشقی فرزندان
    • 3. آگاهی بدهید
  • با تجربه های عشقی نافرجام فرزندان چه کنیم؟
    • – سرزنش نکنید
    • – سین جیم نکنید | تجربه های عشقی فرزندان
    • – تحمل کنید
    • – برنامه ریزی کنید | روابط عاطفی و تجربه های عشقی فرزندان
    • کلام پایانی

به ویژه عشق اول در آنان ممکن است موجب نگرانی بیشتر والدین شود، زیرا کم پیش می‌آید که به احساسات جاودانه ختم شود. والدین نگران مسائلی چون تطابق اجتماعی، ملاحظات عاطفی، کشش جسمی، علایق دو نفره، درک عاطفی و… در روابط فرزندشان هستند. از این رو بسیاری از والدین در جلسات مشاوره خانواده سوالاتی در مورد چگونگی برخورد با این مسائل دارند. اگر درگیر چنین مسئله ای هستید توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه نماید یا از خدمات مشاوره تلفنی روانشناسی ذهن نو بهرمند شوید.

برای دریافت مشاوره نوجوان در زمینه تجربه های عشقی فرزندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

در مواجهه با روابط عاطفی و تجربه عشقی فرزند چه کنیم

 

فراموش نکنید که شکست و ضربه خوردن، و نرسیدن قسمتی از مسیر زندگی عاشقانه و واقعیت زندگی هر فردی در جوانی و نوجوانیست. بهتر است به جای سرزنش و ترساندن، کنترل بیش از حد، مچ‌گیری و برداشت منفی راجب روابط عاطفی و تجربه های عشقی فرزندان تان، رفتاری بی‌غرضانه در پیش گیرید. او را از تمام جوانب این روابط، از شیرینی‌ها تا تلخی‌هایش آگاه کنید و با فرزندانتان از تجربیات خودتان حرف بزنید.

شما باید در رابطه عاطفی و عاشقانه فرزندتان از او حمایت کنید، طوری رفتار کنید که فرزندتان به شما اعتماد کند و روابطش را پنهان نکند؛ به او اطمینان دهید حتی اگر در رابطه‌ عشقی‌اش شکست بخورد در کنارش هستید.

احتمال پیش آمدن مشکلات را به او گوشزد کنید و فضایی فراهم کنید که به‌ راحتی غم‌ها و دردهایش را با شما در میان بگذارد و از شما کمک بگیرد. هرگز جمله مخرب ‌«دیدی گفتم!» را بکار نبرید. توصیه می کنیم مقالات دختر نوجوان و پسر نوجوان را مطالعه نمایید.

برخورد اشتباه والدین در روابط عاطفی و تجربه های عشقی فرزندان

مهمترین مشکلی که هنگاه تجربه های عشقی فرزندان موجب شکاف بین والدین و فرزندان می‌شود، برخوردهای نادرست والدین با اطلاع از داشتن روابط عاطفی و عشقی فرزندانشان است.

اغلب والدین در لحظه باخبر شدن از رابطه فرزندشان قادر به کنترل هیجانات منفی و نگرانی و خشم خود نیستند و در نتیجه رفتارهایی مثل سرزنش کردن و پرخاشگری از خود نشان می‌دهند.

این برخوردهای خشن و منفی موجب تشدید اختلافات و مشکلات خانوادگی خواهند شد و موجبات بی‌اعتمادی فرزندتان به شما را فراهم می‌کند. ممکن است فرزندتان لج کند و بیشتر به سمت روابط با جنس مخالف برود و آسیب‌‌های روحی و روانی بیشتری ببیند.

نکات مهم در مورد روابط عاطفی و تجربه های عشقی فرزندان

 

یکی از اشتباهات رایج تربیتی والدین این باور غلط است که می‌گویند نمی‌خواهیم غم فرزندمان را ببینیم. خب طبیعی است که دیدن شکست و زمین خوردن فرزندان تلخ و ناراحت‌کننده است؛ اما زندگی در تمام زمینه‌ها فراز و نشیب دارد، تجربه های عشقی فرزندان هم همینطور است.

اگر با هدف اینکه نمی‌خواهم غم و شکست فرزندم را ببینم، او را به شدت کنترل کنید و مانع روابط او شوید، فرزندتان هم روابطش را از شما مخفی خواهد کرد و در این صورت ممکن است بیشتر ضرر ببیند. و یا به دور از روابط، فردی ترسو و منفعل بار خواهد آمد.

شما باید به او یاد دهید که با کم ‌آوردن در زندگی و تجربه شکست، راه‌های بهتری بیابند و ادامه ‌دهند. در اینجا چند نکته در مورد این موضوع بیان می‌کنیم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1. رابطه عاشقانه فرزند خود را عاقلانه زیر نظر بگیرید

شما می‌توانید رابطه دوستانه با فرزندتان برقرار کنید، عشق فرزندتان را در حضور خودتان به خانه دعوت کنید، به احساس و سخنان ان دو گوش دهید و همدلانه نظر دهید.

این روش تاثیر بهتری در این رابطه دارد. زیرا شما دارید با این کار، علاقه، توجه و حمایت خودتان را به او نشان می‌دهید؛ در نتیجه فرزندتان هم مسائل مربوط به روابطش را راحت‌تر مطرح خواهد کرد و کمتر آسیب خواهد دید.

2. گفتگو کنید | تجربه های عشقی فرزندان

اگر که می‌خواهید روی فرزندتان نفوذ مثبتی داشته باشید، همانطور که گفتیم ابتدا باید یک رابطه مثبت، دوستانه و فعال با او برقرار کنید. پیوسته با او در تماس و گفتگو باشید. ولی در گفتگو هرگز از موضع برتر وارد بحث نشوید.

مثلا به جای جمله «تو نمی فهمی» بگویید: «شاید من اشتباه کردم، کمک کن که متوجه بشوم.» بپذیرید که گاهی شما هم اشتباه می‌کنید و در مواقع تردید، راجب تصمیمتان بیشتر فکر کنید. اینگونه گفتگو باعث می‌شود که رابطه بادوام و مثبتی با فرزندتان تجربه کنید.

3. آگاهی بدهید

تجربه های عشقی فرزندان یک اتفاق حتمی است. پس قبل از اینکه وارد چنین اتفاقی شود، او را درباره روابط دختر و پسر و بایدها و نبایدهایش آگاه کنید. بگویید که این روابط کاملا طبیعیه و در این مورد می‌تواند از شما کمک بخواهد.

برای کسب اطلاع درباره ویژگی های عشق در نوجوانی کلیک کنید.

با تجربه های عشقی نافرجام فرزندان چه کنیم؟

 

ممکن است شما روابط و تجربه های عشقی فرزندان تان را سطحی و بی اهمیت ببینید، ولی این دلیل نمی‌شود که نگاه فرزندتان هم چنین باشد. احساسات خودتان را قاطی ماجرا نکنید. شاید عصبانی، دستپاچه یا نگرانید که او آسیب ببیند؛ یا شاید هم کل ماجرا را بی‌اهمیت و یک شکست عاطفی سطحی در نظر بگیرید.

همیشه یادتان باشد شما با احساسات یک جوان یا نوجوان طرف هستید که خیلی واقعی و مهم می‌باشند. با او همدردی و همدلی کنید. بگویید: « می‌دانم من هم اگر جای تو بودم، اینقدر ناراحت می‌شدم.» و یا «هرقدر هم تلاش کنم قادر به درک عمق ناراحتی تو نیستم عزیزم».

– سرزنش نکنید

هیچ وقت از موقعیت بدی که به خاطر تجربه های عشقی فرزندان برایش پیش آمده به نفع مواضع خود استفاده کنید. هرگز جملاتی مثل «می‌دانستم آخرش اینطور می‌شود»، «دیدی گفته بودم» یا «کاملا برایم روشن بود» را به کار نبرید. حتی فرزنداتن را زیر سوال هم نبرید. به هر دویتان فرصت دهید که کمی زمان بگذرد؛ در آینده حرف‌های عاقلانه‌تری برای گفتن خواهید داشت.

– سین جیم نکنید | تجربه های عشقی فرزندان

خودتان را جای او بگذارید و دوره نوجوانی خود را به یاد آورید. تصور کنید اگر جای او بودید چه احساسی داشتید و دوست داشتید چه رفتاری با شما شود. قطعا او در این شرایط نیازمند حمایت شماست. کاملا محتاطانه و طوری رفتار کنید که شما را بپذیرد و به خلوتش راه دهد، به زور وارد خلوت او نشوید و یا کلا تنهایش نگذارید.

بگویید اگر دوست داشتی حرف بزنی، من هستم. اگر صحبت کرد، فقط فعالانه به تجربه های عشقی فرزندان خود گوش بدهید و همدردی کنید (نصیحت، سرزنش یا آموزشی اگر داشتید، بعدا فرصت بسیار است) اگر خواست تنها باشد، این اجازه را به او بدهید.

ولی از دور مراقبش باشید زیرا ممکن است در این شرایط با تصمیم نامعقول کار اشتباهی انجام دهد. یادتان باشد شکست عشقی برای یک نوجوان مانند شکست یک بزرگسال واقعی و مهم است.

– تحمل کنید

غالبا نوجوانان در مواجهه با شکست یک دوره چهار مرحله‌ای را طی می‌کنند؛ انکار، خشم، غم و در نهایت پذیرش. کمکش کنید این مراحل را به سلامتی بگذراند. او ممکن است در هر مرحله رفتارهای متفاوتی از خود نشان دهد. شما باید به عنوان حامیان او، این احساسات و هیجاناتش را تحمل کنید؛ چه خشم باشد و عصبانیت و چه غم و ناراحتی زیاد.

– برنامه ریزی کنید | روابط عاطفی و تجربه های عشقی فرزندان

زمانی که دوران خشم و ناراحتی او گذشت، با یک برنامه‌ریزی درست کمکش کنید تا تمرکزش را از روی آن موضوع بردارد و به زندگی عادی برگردد. البته این برنامه‌ها را با مشورت و هماهنگی خود او تهیه کنید؛ اگر دوست داشت حال و هوایش عوض شود اما در خلوت خود، حمایت و کمک کنید.

با همه این کارها اگر دیدید دوره ناراحتی‌اش برای شکستش طولانی شد و تجربه های عشقی فرزندان تان برایشان قابل هضم نبود، بهتر است با یک مشاور مشورت کنید. معمولا خارج شدن کامل از یک تجربه عاطفی با توجه به سابقه آن شش ماه زمان می‌برد.

حتما درباره روانشناسی نوجوان مطالعه کنید.

کلام پایانی

حتما اکنون متوجه اهمیت این موضوع شده‌اید که حمایت و همدلی دوستانه شما، موجب کاهش مشکلات بین شما و فرزندتان در رابطه با تجربه های عشقی آنها می‌شود. شما باید از قبل آماده چنین مسائلی باشید و هوشمندانه رفتار کنید. مشورت با مشاوران و روانشناسان نیز کمک زیادی در جهت شناخت روحیات و تفکرات فرزندان خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره نوجوان در زمینه تجربه های عشقی فرزندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.