مشتری مداری به سیاست‌های حفظ رضایت مشتری در کسب و کار می‌گویند. در واقع فلسفه ای در کسب و کار می‌باشد که برای رفع نیازهای مشتری تلاش می‌کند. احتمالا زیاد شنیده اید که درک مشتری تنها راهی است که می‌توانید روزی خود را افزایش دهید. یا با این کار به مرور مشتری های خود را افزایش دهید. اگر شما هم به دنبال راه های افزایش درک مشتری هستید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. حتی در این زمینه می‌توانید به راحتی از روانشناسان سازمانی و شغلی مشورت بگیرید.

مشتری مداری یعنی چه؟

مشتری مداری یک رویکرد در مشاغل و کسب و کار مختلف است. از این روش برای جذب بیشتر مشتری استفاده می‌کنند. درک مشتری چیزی فراتر از تجربه مشتری است و برای رفع نیازهای مشتری و خواسته های او انجام می‌شود. بنابراین رویکرد درک مشتری، با شناخت و شناسایی نیازهای مشتری آغاز می‌شود.

جهت جلب رضایت مشتری یک سازمان باید در پاسخ به سوالات زیر کوشا باشد. این سوالات شما را در شیوه درک مشتری کارآمد تر می‌کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.