مشاوره روانشناسي ذهن نو

مشاوره روانشناسي ذهن نو

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی به کودکان، یکی از مهم‌ترین شیوه های تربیتی است. زمانی که والدین به فرزندان خود تقسیم اسباب بازی را آموزش می‌دهند؛ او را برای قناعت آماده می‌کنند. اما این اشتراک گذاری در چه صورتی امکان پذیر است؟ این موضوع اندکی چالش برانگیز است اما این چالش بسیار عادی و طبیعی است. زمانی که پدر و مادر قصد آموزش در این زمینه به فرزندان خود دارند؛ باید نیازهای کودک را نیز در نظر بگیرند.

 

کودکان ۳ و ۴ ساله خواسته های خود را اولویت قرار می‌دهند و به نیازهای دیگران اهمیتی نمی‌دهند. حتی زمانی که از آنها درخواست می‌شود به نیازهای دیگران توجه کند، پرخاشگری می‌کند. بنابراین از عصبانیت و لجبازی کودکان خود تعجب نکنید. آموزش اشتراک گذاری اسباب بازی در کودکان نیازمند اصولی است. بنابراین توصیه می‌کنیم در این زمینه حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی با 6 روش اصولی

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی

 

به طور کل کودکان در سنین رشد نسبت به اطرافیان و حتی اسباب بازی ها وابستگی نشان می‌دهند. در این سنین به قدری کودکان به اسباب بازی های خود وابستگی نشان می‌دهند که با اسباب بازی خود می‌خوابند، در نقاشی ها آن را می‌کشند و همه جا باید اسباب بازی حضور داشته باشد. بنابراین در برخی سنین بسیار طبیعی است که فرزند شما علاقه زیادی به اسباب بازی های خود داشته باشد. در واقع عروسک و وسیله بازی را عضوی از خود می‌دانند. با این شرایط بسیار دشوار است که فرزندان را از اسباب بازی خود جدا کنیم. در این مقاله به طور کل در رابطه با آموزش اشتراک گذاری اسباب بازی صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

 

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی

برای آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی لازم است تا از اصول مناسبی استفاده کنید. این آموزش برای مفهوم مالکیت و اشتراک گذاری است. راهکار هایی برای آموزش این موضوع وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

???? اشتراک گذاری اسباب بازی را سرگرم کننده کنید

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی نیازمند سرگرمی است. بهتر است که از بازی و سرگرمی برای آموزش استفاده کنید. مثلا پازل بازی را آغاز کنید و اجازه دهید تا کودکان به نوبت تکه ها را در جایگاه خود قرار دهند. یا اینکه کار ها را تقسیم کنید و با رعایت نوبت و همکاری این موضوع را تمرین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حس مالکیت کودکان کلیک کنید.

???? با فرزند خود گفتگو کنید

یکی از کارهایی که باید برای آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی انجام دهید؛ گفتگو است. زمانی که فرزندان با دعوا قصد دارند تا وسایل خود را پس بگیرند؛ به آنها بگویید که چه اتفاقی در این صورت رخ می‌دهد. اما در این شرایط حتما از فرزند خود بخواهید که احساسات خود را بروز دهد و متوجه شود که چه مشکلی در صورت عدم اشتراک گذاری و دوستی با کودک اتفاق می‌افتد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

???? حل مسائل را به فرزند خود آموزش دهید

آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی نیازمند آموزش حل مسائل است. بعد از دعوا به فرزند خود اجازه دهید تا فکر کند. سپس مفهوم اشتراک گذاری را به او توضیح دهید. کودک خود را تشویق کنید تا به وسیله بازی و رفتار دوستانه وسایل خود را مشترک استفاده کند. کودکان تصور می‌کنند زمانی که وسایل خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند؛ برای همیشه آن را از دست خواهند داد. بنابراین باید به فرزند خود توضیح دهید که وسیله مال اوست. اما مدت زمان کوتاهی به صورت امانت در دست کودک دیگر قرار می‌گیرد. زمانی که توضیحات به صورت واضح و شفاف باشد؛ کودک احساس بهتری پیدا می‌کند.

???? محیط بازی فراهم کنید

برخی از وسایل مورد علاقه کودک است و عمیقا دلش نمی‌خواهد تا آنها را در اختیار دیگران قرار دهد. به همین جهت قبل از آمدن کودکان دیگر از فرزندتان بخواهید وسایلی که علاقه به اشتراک گذاری آنها ندارد را در جایی پنهان کند. در واقع وسایل خود را بر دارد و وسایل بازی که قصد اشتراک گذاری آن را دارد داخل فضای بازی قرار دهد. بنابراین بعد از آموزش به اشتراک‌گذاشتن اسباب بازی، باید به فرزند خودتان نیز حق انتخاب دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دنیای کودکان کلیک کنید.

???? اعتماد سازی | وسایل کودک را خراب نکنید

برای آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی لازم است تا اعتماد کودک را جلب کنید. اگر کودک شما مشاهده کند که از وسایل او به خوبی مراقبت نمی‌کنید؛ اعتماد خود را از دست خواهد داد و دیگر علاقه ای به اشتراک گذاری نشان نخواهد داد. به همین جهت، از کودک مقابل و والدین او بخواهید که از وسیله فرزندتان به خوبی مراقبت کند تا بار دیگر اسباب بازی در اختیار او قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودکان کلیک کنید.

???? از مثال استفاده کنید

یکی از راه های آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی، استفاده از مثال است. به فرزند خود بخشودگی را آموزش دهید و از رفتار خود استفاده کنید. مثلا به او تعریف کنید که شما در دوران کودکی چه اخلاق و رفتاری داشتید و کدام کار را برای حفظ دوستی خود انجام می‌دادید. با تعاریف مثال برای فرزند خود الگوی مناسبی خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با کودک کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی صحبت کرده ایم. این آموزش نیازمند رعایت نکات ضروری است که حتما باید رعایت شود. توجه داشته باشید که در تمام این رفتار های سخاوتمندانه حتما باید بروز احساسات و عواطف را به فرزندتان آموزش دهید. اگر در این زمینه مهارت ندارید؛ رشد کودک را جدی بگیرید و از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش به اشتراک گذاشتن اسباب بازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

جستجوی نشانه های خیانت مردان در اینترنت (یا هر طریق دیگر) و توجه به رفتار و حالات مردان بعد از خیانت یکی از واکنش‌های طبیعی است که هر خانمی با دیدن تغییر رفتار یا تجربه یکبار خیانت انجام می‌دهد. معمولا شوهران این زنان، آن‌ها را فردی شکاک و بدبین خطاب می‌کنند و دائم به خاطر چک کردن‌های بی مورد با او بحث و جدال دارند.

 

خوب قبل از هر چیز پیشگیری بهتر از درمان است، اگر فکر می‌کنید ممکن است مورد خیانت قرار بگیرید به جای پیگیری نشانه های خیانت همسرتان به دنبال راهی برای مستحکم کردن رابطه تان باشید، اما اگر مورد خیانت واقع شدید حتما برای دریافت مشاوره خیانت همسر تلفنی اقدام نمایید. پیشنهاد می‌کنیم برای رفع شک با علائم خیانت در مردان آشنا شوید؛ توجه داشته باشید که وجود علائم زیر دلیل قطعی خیانت نیست. 

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های خیانت مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  نشانه های خیانت مردان

علائم و نشانه های خیانت مردان

 

خوب است همه خانم‌ها با نشانه های خیانت مردان آشنا باشند و نسبت به تغییرات رفتاری همسر خود توجه بیشتری نشان دهند. اما در عین حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که این نشانه‌ها می‌تواند به دلایل دیگری نیز ایجاد شود ( مقاله مردان وفادار را بخوانید) و یا ممکن است همسر شما بدون وجود هیچ‌یک از این نشانه‌ها درحال خیانت به شما باشد. آنچه در این بخش با یکدیگر بررسی خواهیم کرد صرفا نشانه‌های شایعی هستند که در بسیاری از مردان دیده شده‌اند.

▪️ رفتارهای خارج از عادت

تغییر روال زندگی شما و همسرتان از حالت عادی از جمله نشانه های خیانت مردان است. شاید ساده‌ترین تغییری که بتوانیم به آن اشاره کنیم تغییر در ساعت رفت و آمد همسرتان باشد. ممکن است ناگهان تصمیم بگیرد که به ظاهر خود برسد، سفر برود، حریم شخصی داشته باشد و یا هر رفتار دیگری که پیش از این در همسرتان وجود نداشته اما به ناگهان و بدون هیچ دلیل مشخصی شروع می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از خیانت باشد.

 

▪️ بی توجهی به همسر از نشانه های خیانت مردان

سرد شدن رابطه عاطفی میان شما و همسرتان در بسیاری از اوقات نشاندهنده این است که پای فرد دیگری در میان است. البته این مسئله می‌تواند به دنبال هرگونه مشکل یا دلخوری در زندگی شما نیز پیش بیاید اما اگر به صورت ناگهانی و بدون دلیل خاصی همسرتان نسبت به شما سرد شده و حتی وقتی دلیلش را از او می‌پرسید جواب قانع کننده‌ای نصیبتان نمی‌شود، بهتر است خیانت را به عنوان یک گزینه در ذهن داشته باشید. البته بی توجهی غیر از نشانه های خیانت مردان می توان به دلیل خستگی، مشغله فکری، فشار مالی و…. نیز باشد. پس عجولانه تصمیم نگیرید.

برای اطلاع از زمان خطرات تعریف مرد از زنان دیگر کلیک کنید.

▪️ بی میلی نسبت به رابطه جنسی از حالات مردان بعد از خیانت

کمتر شدن تمایل همسرتان به برقراری رابطه جنسی و یا تغییر در رفتارها و عادات جنسی او می‌تواند نشاندهنده این باشد که همسرتان با فردی به غیر از شما در ارتباط است. بیمیلی به رابطه از شاخص ترین نشانه های خیانت مردان است. اما برای اطمینان از صحت آن شما حتما باید عوامل دیگر را هم بررسی کنید. متخصصان خانواده در این مورد به طور کامل راهنمایی تان می کنند.

▪️ رفتارهای خودشیفته از نشانه های خیانت مردان

یکی از نشانه‌های رفتاری مردانی که به همسرانشان خیانت می‌کنند، رفتارهایی است که در اصطلاح به آن‌ها خودشیفتگی می‌گوییم. اگر همسرتان از آن دسته آدم‌هایی است که به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهد، عکس‌های زیادی را از خودش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند و یا سعی می‌کند در هر جمعی توجه دیگران را به خود جلب کند، بهتر است با دقت بیشتری او را زیرنظر داشته باشید؛ این گروه از مردان معمولا با احتمال بالاتری به سراغ روابط فرازناشویی می‌روند زیرا نسبت به جذابیت و مقبولیت خود اعتماد بالایی دارند.

▪️ دعوا و قهرهای طولانی مدت با همسر

بهانه جویی و دعوا یا قهر کردن‌های طولانی مدت بدون تلاش برای آشتی و بهبود رابطه می‌تواند یکی از نشانه های خیانت مردان باشد. این دست مردان گویی از این شکاف راضی بوده و برای از بین بردن آن تلاش واقعی نمی کنند. آن ها دائم با انداختن توپ در زمین شما به دنبال ادامه دادن این قهر هستند. این مورد از جمله نشانه های خیانت مردان است چرا که آن ها در این شرایط به احتمال کمتری در تله شما خواهند افتاد.

حتما مقاله چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند را بخوانید.

▪️ نشانه های خیانت مردان | بیان ضعف‎ های همسر

اگر همسرتان اخیرا معایب شما را مرتب گوشزد می‌کند و یا از ظاهر و رفتارتان ایراد می‌گیرد، شاید بهتر باشد به حضور زنی دیگر در زندگی او شک کنید. ایراد گرفتن‌های مکرر و یا درخواست از شما برای اینکه به شکل دیگری لباس بپوشید یا رفتار کنید می‌تواند از نشانه های خیانت مردان باشد.

▪️ تمایل زیاد به تنها ماندن

یکی از محسوس ترین نشانه های خیانت مردان تمایل آن ها به تنها ماندن است. گاه می بینیم این مردان همسر خود را به همراه دوستان و خانواده اش به سفری دور میفرستد. و یا تمایلی به همراهی همسرش در مهمانی ها و سایر موقعیت ها ندارد. در واقع این مردان به دنبال فرصتی هستند تا از شما دور باشند. این گونه وقت کافی برای بودن با معشوقشان خواهند داشت. البته این رفتار در کنار سایر نشانه های خیانت مردان می تواند وجود این مساله را اثبات کند.

▪️ رمز گذاری و حساسیت زیاد نسبت به گوشی همراه

 

همسرتان تا پیش از این هم شاید روی موبایلش رمز تعریف کرده بود اما اهمیتی نمیداد که شما از آن رمز مطلع اید یا نه. قبلا به راحتی به گوشی همسرتان دسترسی داشتید و در صورت پیشامدی به راحتی موبایلش را در اختیار شما می‌گذاشت. اما مدتی است رمز گوشی او را نمی دانید و یا دائم عوض می کند. همیشه موبایلش را نزدیک خودش نگه می‌دارد و اجازه استفاده از آن را به سختی به شما می‌دهد. این نوع رفتارها نشانه های خیانت مردان است.

اما توصیه می کنیم که حتما درباره پیامدهای چک کردن گوشی همسر نیز بخوانید.

▪️ حساسیت شدید نسبت به ظاهر و پوشش همسر

“کافر همه را به کیش خود پندارد”. حساسیت های شدید نسبت به پوشش شما از نشانه های خیانت مردان محسوب می شود. این مردان در اصطلاح روانشناسی دچار فرافکنی می شوند. به این صورت که رفتارهای خیانت خودشان را به شما اتلاق می دهند. آن ها حتی ممکن است شما را متهم به خیانت نیز بکنند. این گونه رفتارها در واقع ناشی از نوعی مکانیسم دفاعی به نام فرافکنی است.

▪️ نشانه های خیانت مردان | تحقیر همسر

مردانی که خیانت می کنند ، با این فکر و احساس که دیگر نیازی به همسرشان ندارند، شروع به تحقیر او می‌کنند. بعد از مدتی خانم اعتماد به نفسش را از دست می دهد و شوهر به تمام خواسته هایش می رسد. او حال معشوقه ای دارد که تمام اوقات خوش اش با اوست. از طرفی همسری دارد که قادر به شکایت کردن از اوضاع نیست؛ اما به تمام امور خانه و خانواده رسیدگی می کند.

▪️ ناهمخوانی دخل و خرج ها

از نشانه های خیانت مردان می‌توان به ولخرجی های او اشاره کرد. مدتی است هیچ پاداش و اضافه حقوقی نگرفته است. مدت هاست حقوق او افزایش نداشته و شما مجبورید با مبلغ بسیار کم امورات زندگی را بگذرانید. اینکه پول هایش کجا و چگونه صرف می شود اصلا مشخص و منطقی نیست. تمامی این ها می تواند نشانه هایی از خیانت شوهر باشد.

▪️ دروغگویی از نشانه های خیانت مردان

در مورد رفت و آمد، جایی که هست، آدم هایی که کنارش حضور دارند، دوستان و هر نوع اتفاق ساده ای ممکن است مردان دروغگو تر شوند. برای مثال او در کنار معشوقه اش نهار صرف کرده، اما نمی تواند به همسرش بگوید بیرون نهار خورده (چرا که شرایط مالی توجیه پذیر نخواهد بود)، پس وقتی به خانه می آید ادعا می کند که از صبح گرسنه است و این گونه ترحم همسر را نیز می خرد. این دست مردان دائم برای پوشش یک دروغ مجبور به گفتن دروغی دیگر هستند. مسلما این دروغ ها روزی عیان خواهد شد.

برای آشنایی با نشانه های مرد دروغگو کلیک کنید.

▪️ خشن تر شدن شوهر

خشن تر شدن از جمله نشانه های خیانت مردان است. مردانی که خیانت می کنند در برابر همسرشان شفقت کمتری از خود نشان می دهند. بنابراین به راحتی می توانند دل او را بشکنند. این مساله آسیب زا ترین پیامد خیانت است. چرا که از بین رفتن پیوند عاطفی زن و شوهر است که آن ها را روزبروز از یکدیگر دورتر می کند. پس در صورت  برملا شدن خیانت احتمال جدایی و از هم پاشیدن زندگی نیز بیشتر خواهد شد.

 خیانت یعنی چه؟

خیانت یعنی شریک عاطفی شما هرآنچه را که باید صرفا در انحصار شما باشد را با فرد دیگری شریک شود. این مسئله می‌تواند از جلب توجه و ابراز احساس تا رابطه جنسی را شامل شود. در نتیجه برخلاف تصور بسیاری از افراد که خیانت را صرفا محدود به رابطه جنسی می‌دانند هرگونه توجه به فردی به غیر از شریک عاطفی، خیانت محسوب می‌شود. جهت اطلاع از آثار و انواع روابط فرازناشویی کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

خصوصیات مرد خیانتکار

 

  • پنهان کاری و دروغگویی‌های مداوم مرد خیانتکار
  • نداشتن رابطه خوب یا سالم با والدین به خصوص مادر
  • فراموشکاری و حواس پرتی
  • خودشیفتگی
  • عزت نفس و اعتماد به نفس پایین
  • تغییر ناگهانی (چه تغییر خوب چه تغییر بد)
  • روی آوردن به اعتیاد و کارهای خلاف
  • قدرت کلامی و به اصطلاح زبان بازی قوی
  • داشتن تاخیرهای زیاد چه در رفتن به خانه و چه در جواب دادن
  • کاهش میل جنسی به همسر
  • مشکلات مالی و یا حساب بانکی مخفی
  • ایرادگیری
  • حساسیت بیش از حد (به اصطلاح همه چیز زود به آن‌ها برمی‌خورد)
  • فرار کردن از صحبت
  • بی تفاوتی نسبت به فرزندان
  • داشتن حریم شخصی سفت و سخت
  • رسیدن بیش از حد به ظاهر و تیپ
  • بی احترامی
  • اصرار برای دور کردن همسر از خانه

مقاله پیشنهادی شوهرم با زنان دیگر چت می کند .

بعد از اطمینان از نشانه های خیانت مردان چه کنیم؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از خانم‌ها پیش می‌آید این است که اگر این نشانه‌ها در همسرم وجود داشت یا متوجه ارتباط او با دیگران شدم، باید چه عکس‌العملی نشان دهم. (پیشنهاد می شود مقاله برخورد با خیانت مردان مطالعه شود) درصورتی که صرفا به رفتار همسرتان مشکوک هستید و احتمال می‌دهید که او به شما خیانت کند بهتر است نسبت به رفتارهای وی دقت بیشتری داشته باشید و تا پیش از پیدا کردن دلایل محکم راجع به این موضوع قضاوت نکنید. اما در صورتی که یقین دارید همسرتان به شما خیانت می کند می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

✔️به خودتان زمان بدهید

آگاهی و اطمینان از علائم و نشانه های خیانت مردان ، ضربه روحی دردناکی است که برای مدتی شما را درگیر هیجانات مختلف خواهد کرد. شما مجموعه‌ای از احساسات غم، خشم و استیصال را تجربه خواهید کرد. بهتر است در این مدت هیچ تصمیمی نگیرید و به خودتان برای ناراحت بودن حق بدهید.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از خانم‌ها در این دوره مرتکب می‌شوند تصمیم‌گیری‌های احساسی و یا انکار احساسات است. به احساساتتان اجازه ابراز شدن بدهید. اگر علی رغم گذشت یک مدت زمان نسبتا مناسب همچنان احساس می‌کنید نمی‌توانید بر هیجانات خود غلبه کنید بهتر است راجع به این مسئله با یک مشاور صحبت کنید.

✔️به دنبال علت باشید

وقتی به دنبال نشانه‌ها هستید بهتر است به دنبال علت آن هم باشید. چرا که در بسیاری از مواقع با پیدا کردن علت در همان ابتدا می‌توانید از پیشروی موضوع جلوگیری کنید. این گونه فرصت بازسازی رابطه را راحت‌تر به دست خواهید آورد.

✔️برای آینده تصمیم بگیرید

وقتی هیجانات‌تان کمتر شد سعی کنید برای آینده ارتباط با همسرتان یک تصمیم منطقی بگیرید. این تصمیم می‌تواند بخشیدن همسر و ادامه زندگی یا پایان دادن به رابطه شما باشد. اما فراموش نکنید که تمامی ابعاد تصمیم‌تان را به دقت بسنجید. به ویژه اگر صاحب فرزند هستید بهتر است به سرنوشت و آسیب روحی آن‌ها نیز با دقت بیندیشید.

✔️از یک مشاور کمک بگیرید

در جریان شک به نشانه های خیانت مردان و تصمیم گیری برای آینده رابطه و همین طور پیاده کردن تصمیماتتان بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. اعضای خانواده و یا دوستان شما معمولا به دلیل علاقه‌ای که به شما دارند نمی‌توانند در چنین شرایطی شما را به خوبی و بدون جانبداری راهنمایی کنند.

مشاورین علاوه بر اینکه می‌توانند در این دعوا بی‌طرفانه قضاوت کنند از علم و تجربه کافی برای مشورت دادن به شما نیز برخوردارند. به ویژه اگر تصمیم به ادامه زندگی گرفته‌اید بهتر است از مشاور بخواهید به شما کمک کند که چطور این موضوع را فراموش کرده و زندگی بهتری برای خود و همسرتان فراهم کنید. دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

سخن آخر

نشانه های خیانت مردان برای خیلی از خانم ها روشن است، اما توانایی اثبات آن را ندارند. همین موضوع باعث می شود که نتوانند برخورد و تصمیم درستی در این باره بگیرند. اغلب خانم ها بدون مدرکی معتبر احساسی برخورد کرده و با موجی از انکارها و تنش ها روبرو می شوند. این وضعیت آن ها را آشفته کرده و روابط زناشویی شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای دوری از چنین پیامدهایی منفی توصیه می کنیم درباره نشانه های خیانت مردان مطالعه داشته تا بتوانید حداقل برای خودتان حقیقت روشن کنید. در قدم بعدی بهتر است به جای واکنش های آنی با متخصصین خانواده مشورت نمایید. در این شرایط می توانید در برابر نشانه های خیانت مردان بهترین بازخورد را داشته باشید.

متخصص به شما کمک می کند که با توجه به شرایط موجود تصمیمی مناسب بگیرید. چه شما قصد جدایی و چه قصد ادامه رابطه را داشته باشید، باز هم برای رفع علل خیانت و اقدامات لازم در این زمان حساس نیاز به مشورت متخصصان دارید. درمانگران خانواده با در نظر گرفتن مسائلی که از چشمان شما پنهان مانده در صدد رفع مساله کمک تان خواهند کرد. پس کافی است برای دریافت این خدمات با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های خیانت مردان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا خیانت مردان نشانه های قطعی و قابل تشخیصی دارد؟

خیر، نشانه های خیانت در مردان مجموعه‌ای از رفتارها هستند که اگر آن‌ها را در همسرتان مشاهده می‌کنید بهتر است با دقت بیشتری زندگی مشترکتان را زیر نظر داشته باشید. اما نمی‌توان آن‌ها را به عنوان نشانه‌های قطعی خیانت در نظر گرفت. ممکن است دلایل دیگری برای بروز این تغییرات در رفتار همسرتان وجود داشته باشد.

در صورت مشاهده نشانه های خیانت در همسرم باید چه عکس‌العملی نشان دهم؟

سعی کنید دلیل این رفتارها در همسرتان را پیدا کنید. ممکن است این تغییرات به دلیل دلخوری از یک موضوع یا مشغله‌های کاری ایجاد شده باشد. درصورتی که متوجه شدید چنین دلایلی وجود ندارد و همسرتان در حال خیانت به شماست بهتر است از یک مشاور خانواده برای تصمیم‌گیری صحیح کمک بگیرید.

بهترین مرکز روانشناسی در یزد کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در یزد ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در یزد و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  بهترین مرکز روانشناسی در یزد

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی یزد داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در یزد

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در یزد دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

 

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره تلفنی خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت به همسر و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در یزد

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در یزد | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در یزد | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج 

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در یزد

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو (تلفنی سراسر کشور) 02166419012

2- مرکز مشاوره روانشناسی حامی _ یزد، بلوار آزادشهر، بین فلکه اول و دوم، بعد از بانک صادرات، طبقه فوقانی پوشاک حمید

3- مرکز مشاوره روانشناسی صبح امید _ یزد، خیابان کاشانی، رویروی بیمارستان بهمن، کوچه خورشید تابان

4- مرکز مشاوره روانشناسی اتاق آبی _ یزد، میدان آزادى، ابتداى بلوار شهید صدوقى، جنب باغ ملى، پل نواب، کوچه 50، بن بست ساحل

5- مرکز مشاوره روانشناسی مهربان _ یزد، میدان عالم، به طرف نعل اسبى، جنب کافى شاپ درکه

6- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

شوهرم با زنان دیگر چت می کند ! احتمالاً این یکی از تلخ‌ترین جمله‌هایی است که یک خانم به زبان می‌آورد. درواقع هیچ‌کدام از ما دوست نداریم که احساس و توجه همسرمان را با زن دیگری شریک بشویم. چت کردن از یک گفت‌وگوی ساده تا هر صحبت عاشقانه یا جنسی که باشد به‌هرحال می‌تواند برای یک خانم زنگ خطری باشد از اینکه چیزی سر جای خودش نیست. شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم بسیاری از مشکلات جدی‌تر مثل خیانت و طلاق از همین رابطه‌ها و چت‌های ساده شروع شده‌اند. درعین‌حال خیلی وقت‌ها هم پیش آمده که یک خانم بی‌دلیل و بیش از حد به همسرش شک داشته است. پس در این شرایط چه باید کرد؟ اگر این سؤال برای شما یا هر یک از اطرافیان‌تان نیز پیش آمده، بهتر است در ادامه همراه ما باشید یا برای مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره خیانت وقتی که ” شوهرم با زنان دیگر چت می کند ” می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  شوهرم با زنان دیگر چت می کند

شوهرم با زنان دیگر چت می کند یعنی خیانت می کند؟

بسیاری از خانم‌ها و آقایان خیانت را برقراری رابطه جنسی فیزیکی می‌دانند. به همین خاطر شاید وقتی از شوهرتان راجع به این چت‌ها سؤال کرده باشید او جواب داده باشد که این‌ها خیانت حساب نمی‌شوند! اما بهتر است بدانید هر کاری که ما در غیاب همسرمان و بدون اطلاع او انجام می‌دهیم و همچنین می‌دانیم که آن کار باعث رنجش و عبور از خط قرمزهای همسرمان هست خیانت محسوب می‌شود. این روزها فضای مجازی فاصله‌های فیزیکی را از بین برده است؛ اما این اصلاً به معنای آن نیست که رابطه‌های مجازی آزاد هستند و خیانت محسوب نمی‌شوند.

برای آشنایی با راه های تشخیص خیانت کلیک کنید.

وقتی شوهرم با زنان دیگر چت می کند چیکار کنم؟

وقتی پیام‌های خانم دیگری را در گوشی همسرتان پیدا می‌کنید قطعاً احساس خیلی بدی پیدا می‌کنید. اما سؤال اصلی این است که چطور باید این شرایط را مدیریت کنیم؟ شما و شوهرتان یک خانواده تشکیل داده‌اید و باید از رابطه‌تان در مقابل هر نوع آسیبی محافظت کنید. یکی از جدی‌ترین این آسیب‌ها خیانت است. حالا به این فکر کنید که چطور می‌خواهید زندگی‌تان را از خطر خیانت نجات بدهید؟ در ادامه به راهکارهایی اشاره کرده ایم. اگر مدرک قطعی هنوز ندارید حتما مقاله نشانه های خیانت مردان را بخوانید.

✒️ مسئله را واضح ببینید

اولین قدم این است که قبل از هر کاری به احساسات خودتان مسلط بشوید. در واقع درست مثل آن ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید در زمان عصبانیت تصمیم نگیرید! شما هم تا زمانی که آرام نشده‌اید هیچ کاری نکنید. یادتان باشد تا قبل از اینکه کاری بکنید یا حرفی بزنید همیشه برای انجام‌دادن آن وقت هست.

 

زمانی که آرام‌تر شدید سعی کنید شرایط را به‌صورت همه‌جانبه بررسی کنید. شوهرتان با چه کسی چت می‌کرده است؟ آیا او فقط جواب پیام‌های یکی از خانم‌های فامیل مثل دخترعمه یا همسر برادرش را داده است؟ یا اینکه با یک فرد غریبه از طریق فضای مجازی آشنا شده؟ سؤال دوم این است که محتوای پیام‌ها چیست؟ آیا همسرتان واقعاً صحبت‌هایی با طرف مقابل داشته که نباید؟ یا به یک درخواست یا احوالپرسی پاسخ داده است؟ ذهن ما تا حدودی تمایل دارد تا از اتفاقات منفی فاجعه‌سازی کند. به همین خاطر شاید شما واقعاً دارید اوضاع را از آنچه که هست بدتر می‌بینید. جواب‌دادن به این سؤال‌ها و سؤال‌های مشابه کمک می‌کند تا شرایط را آن‌طور که هست بررسی کنید.

✒️ در مورد علت شروع چت ها با همسرتان صحبت کنید

اگر به این نتیجه رسیدید که رفتار همسرتان موضوع ساده‌ای نیست و نمی‌شود که از کنار آن عبور کرد باید کمی جدی‌تر آن را بررسی کنید. در این شرایط اولین قدم و البته بهترین راهکار این است که با همسرتان صحبت کنید. البته برای اینکه این گفت‌وگو نتیجه داشته باشد شما باید آداب صحبت‌کردن را رعایت کنید. یک فضای مناسب و زمان مناسب را انتخاب کنید. سپس با رعایت آرامش با همسرتان صحبت کنید.

اتفاقی که افتاده و احساسی که  شما را اذیت می‌کند را برای شوهرتان توضیح بدهید و سپس به او نیز فرصت بدهید که حرف‌هایش را بزند و دلایلش را بیان کند. یادتان باشد که بسیار مهم است همسرتان احساس کند نیازهای او نیز در این گفت‌وگو در نظر گرفته شده‌اند و شما یک‌طرفه به قاضی نمی‌روید. پس حتماً اجازه بدهید که شوهرتان صحبت کرده و با آرامش به حرف‌هایش گوش کنید.

یادتان باشد صحبت‌های شما دو نفر جلسه‌ای نیست که قرار است به نفع شما تمام بشود. بلکه قرار است در این جلسه شما به یک توافق دونفره برسید. توافق دونفره به این معناست که هر دو با هم به یک تصمیم مشترک برسید و قوانین و حد و مرزهایی برای این مسئله پیدا کنید.

✒️ بدون وجود شواهد کافی قضاوت نکنید

یکی از اشتباهات بسیاری از خانم‌ها این است که در ذهنشان چیزی را می‌سازند که در دنیای بیرون اصلاً وجود ندارد. ممکن است شما از چت‌های معمولی همسرتان با یک همکار بر سر یک موضوع کاری احساس خیانت کنید. به همین خاطر یک توصیه دیگر این است که همیشه از خودتان بپرسید چه مدارک یا شواهدی دارید که تصورات شما را تأیید می‌کنند؟

یکی دیگر از جاهایی که باید این سؤال را از خودتان بپرسید روزهای بعد از بخشیدن همسرتان است. خیلی از اوقات پیش می‌آید که خانم و آقا به زندگی‌شان برمی‌گردند اما خانم اعتمادش را از دست می‌دهد؛ و دیگر توانایی اعتمادکردن ندارد. در واقع این افراد تصور می‌کنند که هر لحظه که همسرشان تلفن همراه را دست می‌گیرد احتمال دارد مشغول چت کردن با کسی باشد. یادتان باشد این رفتار علاوه بر فشار روانی که برای خودتان دارد به همسرتان نیز آسیب بسیاری می‌زند. پس هرگز قبل از اینکه شواهد کافی برای اثبات خیانت همسرتان داشته باشید دوباره او را متهم نکنید.

برای آشنایی با نحوه شکل گیری و تعریف روابط فرازناشویی کلیک کنید.

✒️ تکرار شرایط به معنی اشتباه خود شماست

بسیاری از خانم‌هایی که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند از این شکایت دارند که همسرشان قبول نمی‌کند که چت کردنش با زن‌های دیگر خیانت بوده و به زندگی‌شان آسیب می‌زند. در نتیجه این رفتار را کنار نمی‌گذارند. گروه دیگری هم هستند که می‌گویند شوهرشان قبول دارد رفتارش اشتباه است و هر بار نیز معذرت‌خواهی کرده و قول می‌دهد به زندگی‌اش وفادار باشد اما بعد از مدتی دوباره رفتارهای قبلی شروع می‌شوند.

در چنین شرایطی توصیه مشاوره‌های خانواده این است که شما باید برای زندگی خودتان تصمیم جدی بگیرید. این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که ما روی رفتار هیچ‌کس به جز خودمان کنترلی نداریم. پس شما نمی‌توانید صبر کنید و امیدوار باشید که همسرتان بالاخره راه درست را پیدا کند. بلکه اکنون نوبت شماست که در مقابل رفتار همسرتان دست به واکنش بزنید. پس کمی با خودتان فکر کنید و واکنشی که احساس می‌کنید برای زندگی و شرایط شما بهتر است را انتخاب کنید.

وقتی شوهر تان با زنان دیگر چت می کند مشاوره بگیرید

اگر شما هم متوجه چت کردن شوهرتان با زن دیگری شده‌اید و این موضوع آزارتان می‌دهد بهتر است از یک مشاور برای زوج درمانی کمک بخواهید. ما در هر کاری از متخصص آن موضوع کمک می‌گیریم. آیا اگر همسرتان دچار یک بیماری جسمی شده بود از یک متخصص کمک نمی‌گرفتید؟ پس چرا اکنون که همسر و خانواده‌تان بیمار شده نباید از یک مشاور رابطه کمک بخواهید؟ مشاورین با دانشی که دارند به‌دقت شرایط شما را بررسی کرده و بهترین راهکارها را برای بیرون آمدن از این شرایط به شما آموزش می‌دهند.

سخن آخر

“شوهرم با زنان دیگر چت می کند” ، “مسیج مشکوک دیدم تو گوشی همسرم”، ” شوهرم همش با یکی داره چت می کنه”؛ اگر با این دست مشکلات روبرو شده‌اید، بهتر است پیش از هر اقدام هیجانی که اوضاع را بدتر کند؛ به دنبال راهی برای حل مشکل کنید. این رفتارهای همسرتان شاید به معنای خیانت باشد، اما آیا پایان خط است؟ آیا اثبات خیانت مجازی او دلیلی بر جدایی و رفتن است؟ قطعا نه. وقتی منطقی فکر کنید می بینید که هنوز هم راهی برای درست کردن وجود دارد. برای تصمیم گیری و رفتار درست حتما از خدمات مشاوره ازدواج و خانواده استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره خیانت وقتی که ” شوهرم با زنان دیگر چت می کند ” می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور به همسرم بگویم صحبت‌کردن او با دوستان اجتماعی دخترش را دوست ندارم؟

بهتر بود این موضوع را پیش از ازدواج مطرح می‌کردید. اکنون تصور همسرتان این است که شما با این موضوع مشکلی ندارید. بااین‌حال بهترین راهکار همیشه و در درجه اول صحبت‌کردن است. در یک فضای آرام با همسرتان صحبت کنید و احساسات خودتان را برای او بیان کنید.

بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در بندر عباس ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در بندر عباس و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

منبع:  مرکز روانشناسی در بندر عباس

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی بندر عباس داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت سریع مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

 

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره تلفنی خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره تلفنی شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت به همسر و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در بندر عباس

1- مرکز جامع مشاوره روانشناسی ذهن نو _ تهران _ بندرعباس _ تلفن دفتر مرکزی 02191002360

1- مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو – 02191002360

2- مرکز مشاوره روانشناسی آبنوس _ بندرعباس خیابان سید جمال الدین اسد آبادی چهار راه پلنگ صورتی ساختمان بانک حکمت ایرانیان طبقه ۴

3- مرکز مشاوره روانشناسی هنگام _ چهار راه مرای روبروی دارو خانه مشیر

4- مرکز مشاوره روانشناسی سپهر _  بندرعباس بلوار سید جمال الدین اسد آبادی ساختمان زیگورات طبقه ۴

5- مرکز مشاوره روانشناسی اندیشه نو _ بندرعباس – چهارراه فاطمیه – روبروی بانک سرمایه – ساختمان پارسه – طبقه 8

6- مرکز مشاوره روانشناسی تاراز _ بندرعباس – چهارراه سازمان – طبقه پنجم بانک پاسارگارد – واحد 16

7- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

ورزش یوگا در دسته فعالیت‌های جسمی و روانی قرار می‌گیرد که برای اولین بار در هند انجام شد؛ اما در حال حاضر در سراسر جهان به عنوان نماد آرامش و تندرستی شناخته شده است. حرکات یوگا شامل تمرینات جسمی، ذهنی و خودشناسی است که منجر به ایجاد هماهنگی میان ذهن، روح و جسم می‌شود. کسی که اقدام به انجام مستمر تمرینات یوگا می‌کند، ضمن رسیدن به آرامش روانی در جهت سلامت جسمی خود نیز تلاش می‌کند؛ چراکه یوگا باعث ترشح هورمون‌های مختلف در سطح بدن می‌گردد. این ورزش از نظر برخی تشابه زیادی با طرق نیایش و ارتباط با مرجع هستی نیز دارد. در ادامه به طور کامل درباره فواید و چگونگی انجام ورزش‌ یوگا شرح داده‌ایم. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ورزش یوگا می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  ورزش یوگا برای چه بیماری هایی مفید است

تعریف ورزش یوگا

پیدایش ورزش یوگا به هفت هزار سال قبل باز می‌گردد اما اگر دقت کرده باشید طی سال‌های اخیر بسیار فراگیر شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است. یوگا شامل برخی از تمرینات ذهنی، جسمی و روحانی است که برای بالا بردن کیفیت زندگی انسان‌ها استفاده می‌شود و آرامش بدن و روان را به دنبال دارد.

در این فعالیت سیستم‌های مختلف بدن شامل سیستم اعصاب و غدد ترشحات داخلی با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و تاثیر مستقیمی بر روی سیستم‌های داخلی و اندام‌ها دارند. به طوری که این ورزش به عنوان روشی برای درمان اضطراب نیز شناخته می‌شود. برای آشنایی با سایر روش‌های درمان اضطراب کلیک کنید.

تاریخچه ورزش یوگا

قدمت ورزش یوگا به 5000 سال پیش در هندوستان برمی‌گردد. حرکات یوگا تنها یک ورزش نیست بلکه تمرینات حسی هستند که بر سلامت روان نیز تاثیر دارند. در اواخر دهه 1890 این تمرینات به جهان غرب نیز گسترده شده و محبوبیت زیادی پیدا کرد. یوگا همچنین گاهی به عنوان یک مکتب فلسفی، عرفانی و یا معنوی شناخته می‌شود.

انواع ورزش یوگا

 

 

از آنجایی که ورزش یوگا تنهامختص چند تمرین به خصوص نیست؛ انعطف پذیری زیادی داشته و به طیف وسیعی از حرکات کشش که بر تنفس و استقامت تمرکز می‌کنند می‌توان یوگا گفت. این ورزش خود شامل انواع مختلفی است که شامل موارد زیر می‌شود.

آشتانگا

بیکرام

هاتا

یانگار

کوندالینی

قدرتی

بارداری. برای آشنایی با نحوه انجام ورزش در بارداری کلیک کنید.

تأثیر ورزش یوگا در زندگی

در حال حاضر افراد مختلف زندگی پرمشغله و پرتنشی را تجربه می‌کنند. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توان به کمک آن در این زندگی پرتنش به تندرستی و شادابی رسید، یوگا‌کردن است.

ورزش‌ یوگا در بردارنده تمریناتی است که از میزان خستگی‌های روزانه می‌کاهد و باعث آرامش گرفتن روح و روان می‌شود. بسیاری بر این باورند که یوگا هنرزندگی است؛ چراکه می‌تواند با عجین شدن در فرد بر تمامی جنبه‌های حیاتی زندگی او تاثیرگذار باشد.

ورزش‌ یوگا می‌تواند این قدرت را به فرد بدهد که در برابر مشکلات و استرس‌های زندگی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد؛ چراکه اولین کارکردیوگا افزایش سلامت روان است و همین موضوع مهمی است که می‌تواند عملکردهای فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

فواید ورزش یوگا برای سلامتی

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم بخشی از فواید ورزش یوگا مرتبط با سلامتی انسان است. در ادامه به فوایدیوگا برای سلامتی انسان پرداخته‌ایم.

????بهبود بیماری

بسیاری از افراد معتقدند که یوگا به عنوان یک روش مکمل در کنار درمان دارویی، می‌تواند سرعت بهبود بیماری‌ها را افزایش دهد. طبق تحقیقات صورت گرفته انجام تمرینات‌یوگا با کاهش خستگی و بهبود عملکرد جنسی و مجاری ادراری، در درمان سرطان پروستات موثر است.

از طرفی دیگر یوگا می‌تواند باعث بهبود تعادل و عملکرد حرکتی پس از سکته مغزی شود. همینطور فعالیت‌های‌ یوگا در کاهش علائم و دردهای جسمی و روانی افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید نیز موثر است و التهابات ناشی از آن را بهبود می‌بخشد.

 ????افزایش انعطاف پذیری و تعادل با یوگا

از دیگر فواید بارز یوگا کردن، افزایش انعطاف‌پذیری و تعادل بدن می‌باشد. حرکت‌های تمرینی‌یوگا شامل برخی تمرینات آرام، تمرکزی و کششی است که در صورت ادامه‌دار بودن، انعطاف‌پذیری خوبی به بدن می‌دهد. روزی بیست دقیقه تمرین در طول سه ماه باعث ایجاد تغییرات قابل توجه در انعطاف پذیری و تعادل بدن می‌شود.

 ????افزایش قدرت عضلانی

هدف اصلی از ورزش‌ یوگا افزایش قدرت عضلانی نیست. اما کسانی که حرکت‌های‌یوگا را به صورت روزانه انجام می‌دهند، افزایش قدرت عضلانی را نیز تجربه می‌کنند. این ورزش در داشتن تناسب اندام، بدنی لاغر و بدون چربی موثر است.

 ????بهبود تنفس با ورزش یوگا

دسته‌ای از تمرینات‌ یوگا، تمرینات تنفسی هستند که به آن‌ها پرایاناما گفته می‌شود. انجام حرکت‌های تنفسی در طولانی مدت کیفیت تنفس فرد را بهبود می‌بخشد و ظرفیت شش‌ها را افزایش می‌دهد. افزایش ظرفیت شش‌ها سبب رسیدن اکسیژن بیشتری به مغز خواهد شد.

????کم کردن و ثابت شدن وزن

تمرینات‌یوگا عمدتا تمریناتی آرام و با جنب و جوش پایینی هستند اما در طولانی مدت سبب لاغری فرد می‌شوند؛ چراکه این ورزش متابولیسم بدن را در حد متعادلی نگه می‌دارد.

????سلامت قلب به کمک ورزش یوگا

ورزش یوگا با کاهش استرس و کاهش میزان فشار خون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. از طرفی دیگر یوگاکردن سبب افزایش و بهبود گردش خون در بدن می‌شود که در نهایت باعث رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به دیگر اندام‌های حیاتی بدن می‌گردد. برای آشنایی با علائم اضطراب کلیک کنید.

 ????بهبود سلامت دستگاه گوارش

آنچه که تحقیقات صورت گرفته شده نشان می‌دهد، یوگا کردن باعث فعال شدن دستگاه گوارش نیز می‌شود. در واقع تمرینات یوگا باعث از بین رفتن سوءهاضمه، کم شدن گاز معده و … می‌گردد و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

????جلوگیری از پیری زودرس

ورزش یوگا باعث سم‌زدایی در بدن فرد می‌شود و در طی همین فرآیند سموم و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. از بین بردن سموم بدن در کنار کاهش استرس می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند.

 ????جلوگیری از پوکی استخوان

انجام حرکت‌های تمرینی‌ یوگا، سطح کورتیزول موجود در بدن را کاهش می‌دهد و همین موضوع سبب می‌شود که کلسیم در استخوان‌ها حفظ گردد. حفظ شدن کلسیم در استخوان باعث قوی‌تر شدن استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود.

 ????بهبود علائم میگرن با ورزش یوگا

ورزش یوگا دارای تاثیر بسیار زیادی در افزایش جریان خون می‌باشد. افزایش جریان خون سبب رسیدن مقدار زیادی از اکسیژن و مواد مغذی به سر می‌شود و همین موضوع می‌تواند سردردهای میگرنی را کاهش دهد.

فواید یوگا برای ذهن

 

ورزش یوگا علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر روی سلامت جسم دارد، دارای تاثیرات بسیاری بر روی ذهن و روان انسان‌ها نیز می‌باشد که در ادامه به آن ها پرداخته‌ایم.

????درمان افسردگی

با توجه به آمار بالای افسردگی، افراد می‌توانند در کنار روش‌های درمانی دارویی، جلسات مشاوره و … به عنوان روش مکمل از تمرینات  ورزش یوگا نیز استفاده کنند. مطابق با تحقیقات صورت گرفته یوگا کردن دارای تاثیر بسیار زیادی در بهبود علائم افسردگی می‌باشد و در برخی موارد تاثیرات آن از داروهای ضدافسردگی نیز بیشتر است.

 ????تحریک عملکرد مغز با ورزش یوگا

تمرینات ذهنی یوگا سبب می‌شود که سطح انرژی مغز افزایش پیدا کند؛ حتی تحقیقات نشان می‌دهد که این فعالیت‌ها سبب افزایش انعطاف‌پذیری ذهنی و حافظه نیز در افراد مسن می‌شود. تحریک عملکرد مغز به کمک یوگا به معنای افزایش سرعت پاسخگویی مغز و بهبود دقت و حافظه است.

 ????کاهش میزان استرس

تاثیرات ورزش یوگا در کاهش استرس به اندازه‌ای قابل توجه می‌باشد که بسیاری به دلیل کاهش استرس به این ورزش روی می‌آورند. استرس خود عامل ایجاد بسیاری از بیماری‌ها است که کاهش آن می‌تواند در سلامت جسم و روان تاثیرگذار باشد. برای آشنایی با علائم استرس کلیک کنید.

????بالا بردن روحیه

ورزش یوگا نیز همانند دیگر ورزش‌ها سبب آزادسازی و ترشح اندروفین می‌گردد و باعث می‌شود که فرد روحیه و احساس بهتری را تجربه کند.

????تاثیر بهبود کیفیت خواب

داشتن خواب نامناسب در شب، سبب کاهش کارایی لازم در طول روز و یک خستگی مداوم می‌شود. در صورتی که فرد بتواند در طول روز حرکات ورزش  یوگا را انجام دهد، می‌تواند یک خواب باکیفیت را در شب تجربه کند و صبح‌ها نیز با نشاط بیشتری از خواب برخیزد.

????غلبه بر مشکلات روانی

بر اساس تجربه کسانی که تمرینات ورزش یوگا را به طور متوالی انجام می‌دهند، این ورزش در برابر غلبه بر مشکلات و مقابله با ضربه‌های روحی و تجربه‌های سخت در زندگی کارساز است.

چه کسانی می‌توانند یوگا تمرین کنند؟

انجام حرکات‌ ورزش یوگا به تمامی افراد با سنین مختلف و با درجه انعطاف پذیری‌های متفاوت توصیه می‌شود. کلاس‌های یوگا در سطوح مختلفی برگزار می‌گردد که هر فرد باید متناسب با سطح خود در یکی از دوره‌های یوگا مبتدی، متوسط و پیشرفته شرکت کند. برای اطلاع از تاثیر ورزش بر افسردگی کلیک کنید.

تنها نکته‌ای که وجود دارد، این است که هیچ گاه برای انجام تمرینات یوگا دیر نیست؛ چراکه این ورزش دارای تمرینات مختلفی متناسب با توانایی و ظرفیت بدن افراد می‌باشد. اتفاقا در کسانی که دارای سن بالاتری هستند، یوگا می‌تواند با کشش عضلات به بهبود حرکات بدن کمک کند.

از مزیت‌های ورزش یوگا این است که انجام آن حتی در خانه و با استفاده از ویدیوهای آموزشی نیز امکان‌پذیر می‌باشد و دارای محدودیت مکانی نیست.

چگونگی انجام ورزش یوگا

انجام ورزش یوگا آدابی دارد که با انجام آنها می‌توان به حس بهتری بعد از انجام این ورزش رسید. این ورزش یکی از ارزان ترین ورزش ها محسوب می‌شود چرا که اصلا نیازی به وسیله خاصی ندارد. اما به هر حال افرا می‌توانند برای بالاتر بدن کیفیت تمرین خود از چنین روش هایی استفاده نمایند.

آماده کردن لوازم

قرارگیری در فضایی آرام

پیدا کردن سبک خود در یوگا

کمک گرفتن از محتواهای آموزشی و یا مربی

هشدارهایی در مورد ورزش یوگا

با اینکه ورزش یوگا ورزش ساده و آرامی به نظر می‌رسد؛ اما باید نکاتی را در مورد آن رعایت کرد. چرا که حتی در این ورزش نیز احتمال آسیب وجود دارد. مهم ترین نکته در مورد انجام این ورزش زمان انجام آن است. برای مثال در هنگام بارداری، درد کمر و ستون فقرات، شانه و زانو ها، یائسگی، در حین مشکلات تنفسی و همچنین دوران قائدگی بهتر است این ورزش را انجام نداده و یا حرکات را با احتیاط بیشتری انجام دهیم. همچنین به طور کلی وضعیت بدنی خود را در نظر گرفته و بیشتر از حد توان به آن فشار وارد نکنیم.

سخن پایانی

ورزش یوگا فواید زیادی داشته و در عین حال نیز بسیار مفید و اثربخش است. تنها لازم است که در این زمینه اطلاعاتی کسب کرده و یا از یک مربی کمک بگیرید. اگر قصد انجام این ورزش را در خانه دارید؛ برای آن زمان و مکان مخصوصی را در نظر گرفته و در انجام آن استمرار داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ورزش یوگا می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

احتمالاً این سؤال برای شما نیز پیش آمده که باید اولویت را به همسر داد یا والدین ( پدر و مادر )؟ بسیاری از زوج‌ها به‌خصوص در سال‌های اول زندگی درگیر این سؤال می‌شوند که همسر مهم‌تر است یا پدر و مادر؟ پاسخ به این سؤال تا حد زیادی مسیر زندگی شما و موفقیت‌تان در ازدواج را مشخص می‌کند. اگرچه پدر و مادر برای همه ما باارزش‌ترین داشته‌هایمان هستند بااین‌حال اگر همسرتان احساس کند اولویت اول زندگی شما نیست احتمالاً مشکلاتی را در زندگی زناشویی خود تجربه خواهید کرد. بااین‌حال تعادل برقرار کردن بین همسر و پدر و مادر مخصوصا در سال‌های اول زندگی کاری دشوار است. اگر شما یا همسرتان در این زمینه دچار چالش شده‌اید حتما از خدمات مشاوره خانواده تلفنی استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اولویت همسر یا والدین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  اولویت همسر یا والدین

اولویت همسر یا والدین |همسرت نفر اول زندگی باید باشه

تقریباً تمامی مشاورین خانواده در جواب این سؤال به همسر اشاره می‌کنند. متأسفانه بسیاری از خانم‌ها یا آقایان تصور می‌کنند که اگر همسرشان را در اولویت زندگی قرار دهند در حق پدر و مادرشان رفتار بدی کرده‌اند. حتی می‌توان گفت این موضوع در خیلی از دختران و پسران باعث عذاب وجدان آن‌ها خواهد شد. اما حقیقت این است که وابستگی بیش‌ازحد به والدین برخلاف جریان طبیعی زندگی است. اینکه شما بخواهید برخلاف جریان طبیعی زندگی رفتار کنید پیامدهای منفی بسیاری برای‌تان دارد.

در مسیر طبیعی زندگی همه ما پس از رسیدن به سنین جوانی می‌بایست از خانواده اولیه‌مان مستقل شویم. این استقلال ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها ازدواج و تشکیل خانواده جدید است. وقتی شما خانواده جدیدی برای خود می‌سازید به این معنی است که دیگر باید بیشتر توجه‌تان را بر خانواده جدید و رشد و پیشرفت آن خرج کنید.

اما این موضوع به‌هیچ‌عنوان به معنای این نیست که از این به بعد وظیفه‌ای در قبال خانواده خود ندارید و باید پدر و مادرتان را رها کنید. شما به‌عنوان یک فرزند همیشه در مقابل پدر و مادرتان مسئول هستید؛ و می‌بایست زحمات آن‌ها را جبران کنید. اما برای رسیدن به این هدف نباید از سهم همسر و خانواده خود چیزی کم کنید. برای آشنایی با ویژگی ها و معیارهای خانواده سالم کلیک کنید.

اولویت های زندگی یک مرد چیست؟

همیشه انتخاب بین همسر و والدین نیست. اولویت بندی ها می تواند هر چیزی در زندگی باشد. کار، دوستان، فرزندان و…. هر کدام میتوانند جای همسر را بگیرند. در ادامه رایج ترین اولویت بندی ها غیر از همسر را از نظر مردان در زندگی شرح داده ایم.

 

????اولویت داشتن فرزند به همسر

برخی مردانی بعد از بچه دار شدن، همه چیز را بر اساس خواست و اراده فرزندان بنا می کنند. این دست مردان به جای توجه به همسرشان دائم جانب فرزندان را می گیرند. ادامه این وضعیت به خصوص در ارتباط با نوجوان وضعیت تنش زایی در خانه ایجاد می کند. حتی ممکن است خطراتی خود فرزند را نیز تهدید کند.

????اولویت داشتن مادر به جای همسر

اگر دائم به جای همسر ، مادر یا پدر تان را اولویت قرار می دهید؛ باید منتظر تفرقه ها و خشم های بیشتری از جانب دو طرف بشوید. این سبک رفتاری موجب دخالت های بی پایان خانواده در ازدواج و رابطه شما با همسرتان می شود. بی شک خانم ها نیز در این مواقع سکوت نکرده و تنش بالا می گیرد. مادر جایگاه به خصوص خودش را دارد و شما به عنوان فرزند می توانید بسیاری از ارزش های تان را حفظ کنید. اما باید نقش همسری خود را هم ایفا کنید. دیگر فقط فرزند مادرتان نیستید، باید برای خود و ایشان مشخص کنید که فرد دیگری به نام همسر وجود دارد که اولویت شماست.

حمایت از همسر به معنای احترام نگذاشتن به والدین نیست.

????مردانی که دوستانشان اولویت زندگی شان است

رفیق بازی یکی دیگر از وابستگی های مردان است که می تواند زندگی مشترک آن‌ها را به خطر بیاندازد. این دست مردان معمولا در وقت گذاشتن برای همسر، دخل و خرج، پیشرفت، ایجاد فضایی امن و .. دچار مشکل هستند. در کنار رفیق بازی اگر اعتیاد به مواد نیز وجود داشته باشد دیگر ادامه آن زندگی را دشوارتر و حتی نشدنی خواهد کرد.

????مردانی که اولویت را به موبایل و دوستان مجازی می دهند

وقت گذرانی در صفحات مجازی و کامنت گذاشتن و چت کردن با کسانی که نه می شناسند و نه می بینند نیز باب شده است. این افراد در نگاه خود این کار را برای گذران وقت و نوعی سرگرمی می دانند. در حالی که وقت ارزشمندی که می توانست برای همسر و خانواده صرف شود، برای کاری عبث از بین می رود. این سبک زندگی نیز نمی تواند دوام ازدواج را تضمین کند.

????ارجح بودن کار به همسر

در روزهای سخت اقتصادی که برای رفع نیازهای اولیه گاه نیاز است که دو شیفت کار کرد، شاید نتوان ازین بابت چندان مردان را مقصر دانست. اما گاه با وجود تمام امکانات و ملزومات برای زندگی، باز هم برخی مردان نمی توانند از کار کردن دست بکشند. یا اوقاتی را برای همسرشان اختصاص نمی دهند. کار کردن لازمه زندگی است اما در موقعیت های مختلف باز هم می توانید به همسرتان نشان دهید که اولویت زندگی تان اوست نه کار.

چرا باید اولویت را به همسر بدهم نه والدین

 

همه مشاوران خانواده و ازدواج به اجماع بر این باورند که شما پس از تشکیل خانواده خود باید همسرتان را اولویت قرار دهید. در کنار تمام مصائب و باورهایی که در زندگی دارید، این همسرتان است که دوش به دوش در کنار شما خواهد ماند. در ادامه مهم ترین دلایل اولویت دادن به همسر به جای والدین را شرح داده ایم.

1- رسیدن به یک ازدواج موفق

وقتی اولویت زندگی‌تان را همسر خود قرار می‌دهید باعث می‌شوید که او نیز نسبت به زندگی مشترک با شما دلگرم باشد و علاقه بیشتری به شما و زندگی‌تان پیدا کند. به همین خاطر او نیز تلاش بیشتری برای زندگی به خرج می‌دهد. این شرایط می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به یک ازدواج موفق قرار دهد.

2- اولویت همسر یا والدین | احترام متقابل

احترام متقابل یکی دیگر از مزیت‌های اولویت قرار دادن همسر است. همان‌طور که گفتیم اولویت قرار دادن همسر باعث دلگرمی او به زندگی می‌شود. در این شرایط طبیعتاً همسرتان نیز شما را تبدیل به اولویت اصلی زندگی خود خواهد کرد. شاید بهتر باشد این‌طور بگوییم که اگر می‌خواهید همسرتان شما را به‌عنوان اولین فرد زندگی خودش ببیند این شما هستید که باید با رفتارتان چنین چیزی را به او آموزش دهید.

پیشنهاد می‌شود که حتما درباره راه های حمایت از همسر بخوانید.

3- جلوگیری از پیامدهای منفی

اولویت قرار دادن والدین پس از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک پیامدهای منفی مختلفی خواهد داشت. برای مثال احتمالاً شما با چالش‌هایی در زندگی مشترکتان مواجه می‌شوید یا ممکن است به لحاظ شخصیتی هرگز به آن استقلالی که می‌باید به دست آورید نرسید. اما اگر بتوانید رابطه خود با خانواده اولیه و زندگی فعلی‌تان را مدیریت کنید قطعاً مزایای بیشتری را به دست خواهید آورد.

4- اولویت همسر یا والدین | نشان دادن یک زندگی موفق به دیگران

اینکه شما برای خانواده اول خود بیش از همسرتان ارزش قائل باشید ناخواسته این احساس را در دیگران ایجاد می‌کند که زندگی مشترک موفقی ندارید. یادتان باشد که دیگران با دیدن رفتارهای شما راجع به کیفیت زندگی مشترکتان قضاوت می‌کنند. پس سعی کنید همواره در رفتارتان این پیام را به آن‌ها بدهید که از زندگی خود راضی هستید. برای مثال وقتی شما بیشتر وقت‌تان را با پدر و مادر می‌گذرانید احتمالاً آن‌ها به این موضوع فکر می‌کنند که شما علاقه‌ای به حضور در خانه خود ندارید. برای آشنایی با نشانه ها و راه های داشتن یک خانواده موفق کلیک کنید.

5- همسر شما تا همیشه کنارتان خواهد ماند

اکثر ما بخش طولانی‌تری از زندگی خود را در خانواده دوم و زندگی با همسر می‌گذرانیم. به‌علاوه واقعیتی که وجود دارد این است که والدین، فرزندان و حتی شغل شما دیر یا زود از دست می‌روند؛ اما همسرتان در تمامی این زمان‌ها کنار شما خواهد بود. به همین خاطر بهتر است که توجه ویژه‌ای نسبت به زندگی مشترک خود داشته باشید.

نسبت به شما احساس‌اش عمیق تر و پایدارتر می‌شود.

 

همه از جمله خودتان متوجه موفق بودن ازدواج تان می شوید.

دیگران متوجه ارزش قائل شدن شما به زندگی مشترک تان می شوند پس هرگز درخواست های بیجا نخواهند کرد.

تنها کسی که تا آخر عمر همدم و یاور شماست همسرتان است.

آرامش و صلح در خانه همیشه برقرار خواهد بود.

همسرتان با دیدن احترامی که برایش قائل هستید، پیوند عمیق تری با شما خواهد بست.

با مردی که همسرش را اولویت قرار نمی دهد چیکار باید کرد؟

اگر متوجه شدید که همسرتان به جای شما اولویت های دیگری در زندگی دارد حتما روش های زیر را امتحان کنید و اگر موفق نشدید، از خدمات مشاوره ازدواج و خانواده استفاده نمایید.

✔️ آیا شما اولویت زندگی او هستید

قبل از هر چیز، اولویت های زندگی او را شناسایی کنید. آیا وقتی مریض می شوید شما را به درمانگاه می برد؟ آیا وقتی حالتان خوب نیست، تلفنی جویای حالتان است؟ دلش می خواهد در کنار شما وقت بگذراند؟ شما باید این جوانب را در طولانی مدت مد نظر قرار بدهید.

✔️ رابطه ای صمیمانه بسازید

ایجاد یک رابطه صمیمانه باعث می شود که در کنار شما آرامش داشته و بیشتر بخواهد که در کنارتان وقت بگذراند. وقت گذرانی با کسی که اضطراب و تنش دارد، برای هیچ کس خوشایند نیست.

✔️با او صحبت کنید

سعی کنید همیشه با همسرتان گفتگو داشته باشید. این کار باعث می شود که ارتباط تان را همچنان حفظ کرده و از دغدغه های او مطلع باشید. همیشه به یاد داشته باشید همانطور که او باید شما را اولویت قرار دهد شما نیز باید او را اولویت قرار دهید. پس هرگز همسرتان را به خاطر وقت گذرانی با خواهر، مادر، دوستان و… فراموش نکنید.

✔️ فضایی صمیمانه و شاد ایجاد کنید

خانه را پر از شادی کنید. هر چند ممکن است در زندگی تجربیات تلخ زیادی داشته باشید؛ اما نباید اجازه دهید که خانه تان تبدیل به معبد عزاداری شود. از رنگ های شاد در خان استفاده کنید. لباس های شاد و جذاب بپوشید. از هر گزینه ای برای جذاب کردن محیط خانه و خانواده تان استفاده کنید.

برای اطلاع از راه های برخورد با مردان وابسته به مادر کلیک کنید.

کمک مشاور برای مدیریت اولویت دادن به همسر یا پدر و مادر

اگر شما هم درگیر این سؤال هستید که اولویت خود را همسر یا خانواده‌تان قرار دهید شاید بهتر باشد از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی که بهتر است با یک مشاور صحبت کنید پیش از ازدواج است.

مشاورین پیش از ازدواج به‌خوبی فضای زندگی در خانواده جدید و هر آنچه باید رعایت کنید را برای شما توضیح می‌دهند. این کار باعث می‌شود که شما با آگاهی کامل وارد بخش جدیدی از زندگی خود شوید. اگر زندگی مشترک خود را شروع کرده‌اید و شما یا همسرتان نمی‌توانید تعادلی میان روابط خود ایجاد کنید شاید بهتر باشد در این زمینه از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین ویژگی‌های شخصیتی شما و همسرتان را بررسی کرده و با در نظر گرفتن شرایط زندگی‌تان راهکارهایی را برای تغییر شرایط به شما آموزش خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اولویت همسر یا والدین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا همسر نسبت به والدین در اولویت بالاتری است؟

شما با این کار فضای زندگی عاطفی خود را در شرایط بهتری قرار می‌دهید و همسرتان را نیز به اینکه شما را اولین فرد زندگی خودش بداند ترغیب می‌کنید

ر

خواندن داستان سکسی توسط شوهر کمی غیرطبیعی و عجیب به نظر می‌رسد. اما بررسی دلایل اینکار می‌تواند هم به همسر و حتی خود زنان کمک کند تا زندگی جنسی بهتری داشته باشند. به طور کلی افراد فانتزی های جنسی متفاوتی داشته و گاها آن را بروز داده و یا آن را سرکوب می‌کنند. انجام اینکار مانند تماشای پورن توسط همسر است. چرا که تا حدی تحریک کننده بوده و از نظر ذهنی افراد را تحریک می‌کند. اما سوال اصلی اینجاست که افراد در صورت داشتن همسر و شریک جنسی ثابت چرا از روش های دیگری به دنبال لذت جنسی هستند؟ پاسخ دادن به این سوال با کمک متخصص امکانپذیر بوده و افراد می‌توانند از طریق آن زندگی جنسی بهتری داشته باشند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

منبع:  خواندن داستان سکسی توسط شوهر در چه صورت ایراد ندارد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خواندن داستان سکسی توسط شوهر چه معنایی دارد؟

امروزه به دلیل دسترسی سریع و آسان افراد به اینترنت افراد می‌توانند با یک جست و جوی ساده این داستان ها را پیدا کرده و آنها را مطالعه نمایند. شاید یکی از دلایل اصلی شیوع اینکار میان زوجین همین دسترسی آسان است. اما بعد از مدتی برای افراد اینکار تبدیل به عادت شده به جای برقراری رابطه جنسی با همسر خود به سراغ مطالعه این داستان ها می‌روند.

به دلیل اغراق و گاها نشان دادن تصاویر جذاب از رابطه جنسی، افراد اینکار را لذت بخش‌تر از برقراری رابطه جنسی می‌دانند. خواندن داستان سکسی توسط شوهر از لحاظ روانی می‌تواند آسیب بزرگی را به همسر او وارد نماید. از این رو بهتر است زوجین در این مورد با کمک یکدیگر اقدام کرده و آن را برطرف نمایند. برای اطلاع از نحوه برخورد با خیانت مردان کلیک کنید.

علت خواندن داستان سکسی توسط شوهر

 

خواندن داستان سکسی توسط همسر بعد از مدتی می‌تواند تبدیل به یک عادت رفتاری گردد.به همین دلیل پیدا کردن علت آن می‌تواند از این موضوع جلوگیری کرده و همچنین زندگی جنسی زوجین را به حالت عادی برگرداند. برخی از دلایل این موضوع شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع نیازهای جنسی مردان کلیک کنید.

 

????کنجکاوی

گاهی شوهر به دلیل کنجکاوی به سراغ چنین مطالبی می‌رود. تنها دلیل خواندن داستان سکسی توسط شوهر در چنین شرایطی جذابیت و یا حتی عدم اطلاعات همسر در این زمینه است. او به این دلیل که تا به حال با چنین مسائلی روبرو نشده است؛ تمایل دارد که چنین داستان هایی را بخواند. به همین دلیل در مواجهه با چنین موضوعی در ابتدا نباید واکنش بدی نشان داد. برای آشنایی با راه های تشخیص خیانت کلیک کنید.

????فانتزی جنسی

یکی دیگر از دلایل خواندن داستان سکسی توسط شوهر داشتن فانتزی های جنسی در این زمینه است. برخی از افراد تنها به خواندن این داستان ها می‌توانند لذت جنسی را تجربه کنند. این حالت مانند تماشای پورن است. در واقع افرادی  دیدن فیلم های پورن نیز نوعی فانتزی جنسی محسوب می‌شود.

????یادگیری راه های جدید

یادگیری رفتارهای جدید جنسی نیز از دلایل دیگر خواندن داستان سکسی توسط شوهر است. برخی از زوجین به این دلیل که در زندگی جنسی خود به یکنواختی رسیده اند و نیاز به تنوع دارند؛ برای اطلاع از روش های جدید از تماشای پورن و یا حتی خواندن داستان های این چنینی استفاده می‌کنند. برای اطلاع از دلایل و راه های درمان اعتیاد به پورنوگرافی کلیک کنید.

????اختلاف با همسر در زمینه مسائل جنسی

از طرفی مردانی که با همسر خود در مورد مسائل جنسی مشکل دارند نیز به سراغ چنین داستان ها و مطالبی می‌روند. آنان به این دلیل که نمی‌توانند عملکرد خوبی در رابطه جنسی با همسر داشته باشند و یا مبتلا به اختلالات جنسی هستند؛ این راه را امتحان می‌کنند.

????کاهش اضطراب و فرار از واقعیت

از دلایل اصلی چنین رفتارهایی مانند تماشای پورن و یا خواندن داستان سکسی توسط شوهر کاهش اضطراب و فشار روانی و یا فرار از واقعیت است. تجربه لذت جنسی منجر به آزادسازی دوپامین در مغز می‌گردد که برای مدت زمان کوتاهی استرس افراد را کاهش می‌دهد. از این رو افراد به این دلیل مشکلات اساسی خود را در زندگی برای مدت زمان کوتاهی فراموش کنند؛ چنین روشی را امتحان می‌کنند.

پیامدهای خواندن سکسی توسط شوهر

اما خواندن داستان سکسی توسط شوهر و اعتیاد به اینکار پیامدهایی نیز در زندگی مشترک دارد. طبیعی است که در چنین شرایطی افراد دیگر نمی‌توانند رابطه جنسی خوبی با همسر داشته باشند و یا حتی در روابط عاطفی نیز دچار مشکل می‌شوند.

وابستگی به اینکار و تغییر چرخه جنسی

از اصلی ترین معایب خواندن داستان سکسی وابستگی به اینکار و تغییر کردن چرخه جنسی آنان است. مردانی که به اینکار اعتیاد پیدا می‌کنند نحوه به ارگاسم رسیدن آنها فرق کرده و دیگر نمی‌توانند در رابطه جنسی به ارگاسم برسند.

????اهمیت ندادن به همسر

طبیعی است که با وجود خواندن داستان سکسی و تجربه لذت جنسی از این طریق، افراد دیگر به همسر خود مانند گذشته اهمیت نمی‌دهند. به همین دلیل میل جنسی در همسر نیز سرکوب شده و حتی احتمال خیانت و جدایی نیز هست.

????همانند سازی کردن با آنها

بعد از خواندن داستان سکسی ، فرد تلاش می‌کند تا با آنان همانند سازی کردن در رابطه جنسی مانند آنان رفتار کند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این صحنه ها واقعی نبوده و یا حتی انجام آنها امکانپذیر نیست. این مطالب تنها ساخته و پرداخته نوسیندگان هستند. به همین دلیل نباید وضعیت رابطه و یا حتی ویژگی های شخصی را با این محتواها مقایسه کرد.

نشانه های شوهری که داستان های سکسی می‌خواند

برای برخورد با رفتار خواندن داستان سکسی ، در ابتدا باید نشانه های چنین فردی را شناسایی کرد. در واقع از این موضوع مطمئن شد و در قدم بعدی بای برطرف کردن آن اقدام کرد.

  • استفاده بیش از حد و طولانی مدت از تلفن همراه
  • خودارضایی
  • بی میلی نسبت به همسر
  • سرچ کردن مداوم چنین محتواهایی در تلفن همراه یا لب تاپ
  • خواندن آنها در مکان های عمومی و یا تخت خواب

حتما درباره حالات مرد بعد خیانت بخوانید.

نحوه برخورد با خواندن داستان سکسی توسط شوهر

 

در صورت اطلاع از خواندن داستان سکسی شوهر باید واکنش درست و مناسبی نسبت به آن نشان داد. برخی از زنان به این دلیل صحبت کردن در این مورد برایشان دشوار است؛ به طور کلی آن را انکار کرده و یا همسر خود را به حال خود رها می‌کنند. اما در ابتدا باید در این مورد با او صحبت کرده و دلیل آن را جویا شوید. در قدم بعدی سعی کنید بر عملکرد خود و همسر در رابطه جنسی کار کرده و همچنین حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. چرا که ترک عادت ها و یا اعتیادهای رفتاری اگر به درستی صورت نگیرد؛ احتمال بازگشت آن زیاد است. از این در این زمینه حتما از یک مشاور جنسی کمک دریافت کنید. برای اطلاع از راه های صحبت درباره رابطه جنسی با همسر کلیک کنید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که گفته شد؛ خواندن داستان سکسی توسط شوهر معایب و پیامدهای زیادی دارد. در بیشتر موارد شاهد انجام اینکار توسط نوجوانان هستیم. اما در برخی موارد زوجین در زندگی مشترک نیز به خاطر مسائلی که تجربه می‌کنند؛ به سراغ اینکار می‌روند. ترک این عادت به راحتی با کمک روانشناس امکانپذیر بوده و افراد می‌توانند برای پیشگیری از این موضوع کیفیت رابطه جنسی خود را با همسر افزایش دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره و درمان خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترک ترامادول 100 ، 200 و 225 چه روش هایی دارد ؟ متاسفانه امروزه اعتیاد به برخی داروهای غیر مجاز از جمله ترامادول در بین افراد رواج پیدا کرده است. این دارو به دلیل داشتن مواد تسکین دهنده و هم چنین اثرگذاری بر گیرنده‌های سروتونینی در مغز موجب احساس آرامش و شادی کاذب می‌شود. به همین خاطر افرادی که به طور طبیعی نمی‌توانند هیجانات مثبت را در زندگی خود تجربه کنند و کسانی که دچار دردهای مزمن هستند، ممکن است نادانسته جذب این ماده مخدر شده و تحت تاثیر حالات خوشایند ناشی از آن قرار بگیرند. امروزه برای ترک ترامادول روش‌های گوناگونی ابداع شده که از جمله آن‌ها می‌توان به دارو درمانی، خانواده درمانی و رواندرمانی فردی اشاره کرد. جهتکسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش های ترک ترامادول تا پایان مطلب با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به ترامادول می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  ترک ترامادول 100-200-۲۲۵

بهترین روش ترک ترامادول 100 – 200 – 225

امروزه برای ترک مواد مخدر روش‌های گوناگونی ابداع شده است. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند که موانع درمانی نظیر تجربه حالات جسمانی ناخوشایند یا دغدغه‌های ذهنی مختلف را پشت سر بگذارید و دوران پرهیز و سم زدایی را با سهولت بیشتری طی نمایید. برای انتخاب بهترین روش ترک، ابتدا لازم است مشاوره ترک ترامادول دریافت کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا در مسیری قدم بگذارید که متناسب با نیازها و خواسته‌های شما باشد. ما در ادامه به مهم‌ترین روش‌هایی که امروزه برای ترک ترامادول به کار می‌روند اشاره کرده‌ایم. برای آشنایی با سریع ترین روش های ترک مواد مخدر کلیک کنید.

نتیجه ترک خودسرانه ترامادول : بدتر شدن علل شروع مصرف و اضافه شدن عوارض قرص ترامادول

1. ترک به کمک متادون تراپی

متادون نوعی داروی شبه افیونی است که اثراتی مشابه با ترامادول در مغز ایجاد می‌کند. در واقع این دارو با اثر گذاری بر گیرنده‌های اپیوئیدی می‌تواند علائم ناخوشایند ناشی از ترک ترامادول را کاهش داده و به این ترتیب مسیر درمان را برای شما هموار نماید. البته توجه داشته باشید که متادون حتما باید طبق تجویز و دستور پزشک مصرف گردد چرا که این دارو نیز از قابلیت اعتیادآوری برخوردار است و مصرف نا به جای آن می‌تواند مشکل جدیدی را به مشکلات قبلی شما اضافه نماید.

2. ترک ترامادول به کمک ب 2 یا بوپرونورفین

ب 2 یا بوپرنورفین داروی دیگری است که همانند متادون در فرایند سم زدایی بدن از ترامادول به کار گرفته می‌شود. در واقع ب 2 نیز می‌تواند علائم ترک ترامادول را کاهش داده و باعث شود افراد بتوانند با رنج کمتری این مرحله را پشت سر بگذارند. با این حال این دارو هرگز نباید به طور خودسرانه مصرف شود. چرا که قابلیت اعتیادآوری داشته و حتما باید تحت نظارت و تجویز پزشک مصرف گردد.

3. روان درمانی فردی بهترین روش ترک ترامادول

امروزه متخصصان بر این باورند که اعتیاد می‌تواند از عوامل روانشناختی گوناگونی نشات بگیرد. برای مثال افرادی که به سوءمصرف ترامادول می‌پردازند در بسیاری از موارد از افسردگی رنج می‌برند و به دلیل ناتوانی در تجربه هیجانات مثبت به سرخوشی کاذب ناشی از مواد پناه می‌برند. روانشناسان در جلسات روان درمانی فردی با مد نظر قرار دادن ریشه‌های اصلی اعتیاد تلاش می‌کنند تا به طور بنیادی با عوامل تاثیر گذار در گرایش به مصرف مواد مبارزه کرده و با درمان آن‌ها به ترک پایدار و موفق مراجعان کمک نمایند.

4. خانواده درمانی برای ترک ترامادول 100-200 – 225

عوامل خانوادگی از جمله فاکتورهای بسیار مهم در زمینه ایجاد، تداوم و درمان موفقیت آمیز اعتیاد هستند. از همین رو امروزه بسیاری از درمانگران به جای تمرکز بر درمان‌های فردی تلاش می‌کنند کل خانواده را در فرایند ترک ترامادول درگیر نمایند و آموزش‌های لازم را در این زمینه به آن‌ها ارائه کنند. با توجه به ناشناخته بودن داروی ترامادول و اثرات آن برای بسیاری از خانواده‌ها، در جلسات خانواده درمانی درمانگر در این زمینه نیز اطلاع رسانی می‌کند تا افراد بتوانند واکنش‌های مناسبی در برابر فرد مصرف کننده ترامادول داشته باشند و به بهترین شیوه به ترک موفقی آمیز او کمک نمایند.

5. سم زدایی برای ترک ترامادول

بسته به میزان مصرف سم زدایی ترامادول از خفیف تا شدید متغییر است. سم زدایی ترامادول حتما باید تحت نظر پزشک و متخصص ترک‌ترامادول انجام شود، که یک روش رایج برای کمک به ترک برای کسانی است که روند ترک را طی می کنند. روش کاهش دوز مصرفی توسط پزشک تعیین می شود و این روش ممکن است چند هفته طول بکشد. به طور کلی در روش سم زدایی ترامادول یا کاهش دوز 5 تا 7 روز زمان می برد. بعد از این مدت به مرور تمام علائم ترک اعتیاد از بین می رود.

ترک ترامادول چقدر طول می کشد ؟

علائم ترک ترامادول معمولا از چند ساعت بعد از قطع مصرف شروع می شود و تا سه روز به اوج خود می رسد. شدت علائم ترک ترامادول بسته به مدت مصرف، فیزیک بدن، دوز مصرفی و …. متفاوت است ولی به طور کلی می توان گفت که ترک ترامادول دو هفته طول می کشد و زمان بندی علائم آن به صورت زیر است روز اول تا سوم : علائم ترک کوتاه مدت از جمله آبریزش بینی، بالا رفتن فشار خون ، افزایش سرعت ریتم تنفس، درد جسمانی، اضطراب و استرس و … در فرد شروع می شود روز چهارم تا هفتم : تمایل فرد به مصرف مجدد در این دوره به بیشترین مقدار خود می رسد و علائم بلند مدت ترک ترمادول ظاهر می شود. روز هشتم تا چهاردهم : در این مرحله از ترک علائم به مرور خفیف شده و فرد دچار احساس افسردگی، اضطراب و به طور کلی افکار غیر منطقی می شود و ممکن است این علائم در فرد ماندگار شود.

وضعیت همه کسانی که ترامادول را ترک می‌کنند عین هم نیست. به خصوص کسانی که دفعه اول ترکشون هست، خیلی راحت تر این روزها را می‌گذرانند. این همان چیزی است که باعث به وجود آمدن افکار اشتباهی درباره مواد مخدر و توانایی های خودشان در مقابل ترک می‌شود.

ترک ترامادول با دارو درمانی

ب2 یا بوپرنورفین از جمله داروهایی است که در روش سم زدایی ترک‌ترامادول 100 – 200- 225 با دارو از آن استفاده می شود. این دارو سبب کاهش علائم ترک می شود. اما با این حال استفاده خود سرانه از آن و بدون نظر پزشک می تواند سبب تداخل دارویی و حتی مرگ فرد مصرف کننده شود. به همین دلیل قبل از انجام هر اقدامی از یک متخصص ترک اعتیاد کمک بگیرید.

برای ترک ترامادول چی بخوریم درد نکشیم ؟

در طی فرایند ترک‌ترامادول قطعا بدن فرد بیمار با ضعف روبرو می شود به همین دلیل توجه به برنامه غذایی و استفاده از لبنیات، پروتیئن و ویتامین برای فرد از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از مواد زیر استفاده کنید. _ دوغ (ترجیحا بدون گاز) _ سالاد کاهو (با ابلیمو و یک قاشق روغن زیتون) _ میوه‌های به رنگ قرمز (آلبالو، توت فرنگی، هندوانه …) _ کباب سینه مرغ یا گوشت (بدون چرب) (در کل غذاهای کبابی و گریل) _ نوشیدن آب فراوان ⛔پرهیز از خوردن مواد قندی (مصرف انواع شیرینی جات، نوشابه قندی و غیر قندی ممنوع) ⛔ پرهیز از خوردن غذاهای چرب و فست فودی ????????نوشیدن مایعات زیاد در طی این مدت به فرد کمک می کند تا راحت تر بتواند این مسیر را پشت سر بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد غذایی مفید برای ترک اعتیاد کلیک کنید.

جایگزین های مناسب طبیعی با ترامادول چیست؟

شما می‌توانید بعد از پایان دوره ترک برای کاهش بی قراری و عطش مصرف مجدد، از دمنوش هایی مثل مریم گلی، آویشن و بابونه به همراه یک قاشق عسل و آبلیمو استفاده بکنید. ترکیبات دیگری نیز معمولا معرفی می‌شوند که بهتر است برای آن ها از متخصص خود راهنمایی دریافت کنید.

ترک ترامادول در خانه

در زمان ترک ترامادول در خانه باید بدانید که حتما از قطع ناگهانی دارو پرهیز کنید. چرا که بسیاری بعد از قطع ناگهانی ترامادول دچار اوردوز می شوند و بسیاری علائم خفیف تا شدید ترک را تجربه می نمایند. ترک خودسرانه‌ترامادول سبب بروز مشکلات و عوارض جبران ناپذیری برای فرد بیمار می شود. به همین دلیل ترک ترامادول در خانه حتما باید زیر نظر یک متخصص ترک اعتیاد صورت گیرد. برای پیگیری و اطمینان از روند درمان می توانید از کیت تست ترامادول در خانه استفاده کنید.

علائم و عوارض ترک ترامادول 100 – 200 – 225 کدامند؟

همان طور که گفته شد قرص ترامادول به دلیل ایجاد وابستگی جسمانی و روانی در افراد هنگام قطع مصرف منجر به بروز علائم ناخوشایندی می‌شود؛ علائم ترک‌ترامادول را می توان به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد :

????????????علائم کوتاه مدت

از جمله مهم‌ترین علائم کوتاه مدت ترک ترامادول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس درد در عضلات و مفاصل
  • آبریزش بینی، عطسه و سرفه
  • لرزش بدن
  • اضطراب و بی قراری
  • تنفس سریع
  • بروز علائم روان پریشی و سایکوز
  • دچار شدن به سندروم پاهای بی قرار
  • بالا رفتن فشار خون
  • سرعت یافتن ریتم تنفس
  • درد جسمانی ترک اعتیاد
  • احساس حساسیت بیش از حد نسبت به محیط پیرامون و گوش به زنگی

????????????علائم بلند مدت

از جمله مهم‌ترین علائم بلند مدت ترک ترامادول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز علائم گوارشی نظیر حالت تهوع و استفراغ
  • تب و لرز
  • از دست دادن اشتها
  • گشاد شدن مردمک چشم
  • مشکل در تمرکز یا تفکر
  • تحریک پذیری
  • هوس مواد مخدر
  • افسردگی
  • عدم ثبات شخصیت

بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به ترامادول

توجه به این نکته حائز اهمیت است که شدت بروز علائم ترک‌ترامادول در افراد مختلف با توجه به دوز مصرف و نحوه قطع کردن دارو می‌تواند متفاوت باشد. در واقع اغلب افرادی که ترامادول را در دوزهای سنگین مصرف می‌کنند و کسانی که آن را به طور ناگهانی کنار می‌گذارند، علائم ترک با شدت بیشتری برایشان اتفاق می‌افتند. توصیه می کنیم حتما از قطع خودسرانه ترامادول جدا خودداری کنید و قبل از هر اقدامی برای ترک ترامادول به فرد متخصص برای دریافت بهترین روش ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

ترک ترامادول در زمان بارداری

اگر اعتیادبه‌ترامادول دارید و در این شرایط باردار هستید یا قصد بارداری دارید حتما در این شرایط به متخصص ترک ترامادول مراجعه نمایید. در صورتی که مصرف ترمادول در دوران بارداری به صورت مرتب انجام شود، می تواند نوزاد شما را دچار علائم ترک کند و حتی زندگی او را تهدید نماید. اگر کودک شما دارای علائم زیر است حتما به پزشک مراجعه نمایید :

  • بیش فعالی
  • خواب غیر عادی
  • گریه
  • زیاد
  • لرزش بدن
  • اسهال و استفراق
  • عدم رشد کودک

مزایای ترک ترامادول 100 – 200 – ۲۲۵ چیست ؟

ترک ترامادول دارای فواید بسیاری برای فرد بیمار می باشد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ترمیم روابط شخصی
  • بهبود فرصت های شغلی
  • بهبود وضعیت مالی
  • تقویت سلامتی
  • بهبود عملکرد عاطفی

اگرچه خیلی از افرا فکر می کنند که ترامادول نسبت به سایر انواع مواد مخدر بی خطر است اما واقعیت این است که مصرف ترامادول به تدریج سبب اعتیاد می شود و ترک آن در طولانی مدت با علائم ترک شدید همراه است. همین امر برای سلامتی مضر بوده و تمامی بعد های زندگی فرد از روابط فردی تا علمکرد او را تحت تاثیر قرار می دهد.

خدمات مرکز ذهن نو

با توجه به تحقیقات انجام شده که در سایت های دانشگاهی معتبر مثل آکسوفر و وری ول مایند متنشر شده ترک ترامادول به صورت خودسرانه پیامدهای جبران ناپذیری برای فرد ایجاد می کند و زندگی شخص و اطراف او را تحت تاثیر قرار می دهد.

متخصصان حاضر در مجموعه ذهن نو با استفاده از درمان های نوین و تجربه چندین ساله در زمینه اعتیاد آماده ارائه خدمات ترک ترامادول به شما هستند. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری ذهن نو بهرمند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191002360 تماس بگیرید.  همچنین می توانید در صفحه اینستگرام ذهن نو با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به ترامادول می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد ترک ترامادول

آیا ترامادول کشنده است؟

مصرف ترامادول در دوزهای بالا همواره با خطر اوردوز همراه است که با تضعیف سیستم تنفسی، می‌تواند به مرگ منجر شود. هم چنین مصرف هم زمان این دارو با داروهای دیگری نظیر ضد افسردگی‌ها می‌تواند منجر به سندروم سروتونین شده و عوارض جبران ناپذیری را به بار بیاورد که خطر مرگ نیز از جمله آن‌هاست.

ترک ترامادول چند روز طول می کشد ؟

ترک ترامادول بستگی به مصرف دارد ولی به طور کلی فرایند ترک ترمادول می تواند از 14 تا 28 روز زمان نیاز داشته باشد.

تعبیر خواب مدفوع زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مدفوع می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  تعبیر خواب مدفوع

تعبیر خواب مدفوع از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از مدفوع در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر مدفوع را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب مدفوع از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگترین معبران باستانی است که می‌گوید : دیدن مدفوع انسان در خواب نشان دهنده مال حرام می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که در حال مدفوع کردن در مستراح است، به این معنی می‌باشد که او از اموال و مال حرام خود خرج می‌کند. مدفوع کردن در رختخواب نیز به معنای این است که بیننده خواب بخشی از اموالش را به زنش پرداخت می‌کند.

در صورتی که فردی در خواب ببیند که مدفوع می‌کند و آن را با خاک می‌پوشاند، به این معنی است که او مال و اموالش را پنهان می‌کند.

 

دیدن مدفوع و پهن اسب و گاو در خواب نشان دهنده مال و نعمت است. به طوری که این معبر باستانی معتقد است هر چه میزان این پهن‌ها بیشتر باشد، به معنای این است که فرد به مال و نعمت فراوان‌تری نیز می‌رسد.

خواب مدفوع از نظر ابراهیم کرمانی

به عقیده ابراهیم کرمانی، اگر فردی در خواب ببیند که در جایی ناشناس مدفوع می‌کند، به این معنی است که او مال و اموال خود را در جایی خرج می‌کند که در نهایت ثوابی به او نمی‌رسد.

همینطور این معبر اضافه می‌کند، اگر فردی در خواب ببیند که از شکم او همانند سیل، مدفوع خارج می‌شود؛ به این معنی است که از سوی حال خود دچار غم و اندوه می‌گردد. اسهال شدن در خواب به معنای اسراف در مال و اموال می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که تمامی بدنش به مدفوع آلوده است، به این معنا می‌باشد که مرتکب گناه بزرگی می‌شود. خوردن مدفوع انسان در خواب نیز به معنای به دست آوردن و استفاده از مال حرام است.

معنی‌خواب مدفوع از نظر جابر مغربی

جابر مغربی بر این عقیده است که مدفوع انسان در خواب به معنای جدا شدن از مال و اموال است. به عقیده این معبر اگر فردی در خواب ببیند که پایش را بر روی مدفوع قرار می‌دهد و یا بر روی زمین افتاده است و تمام بدن او با مدفوع آلوده شده است؛ به این معنی می‌باشد که بیننده خواب در جایگاه نامناسبی قرار می‌گیرد.

به طور کلی جابر مغربی می‌گوید : مدفوع کردن در خواب به معنای به دست آوردن مال و اموال حرام می‌باشد.

تعبیر خواب مدفوع از نظر امام صادق (ع)

از دیگر معبران باستانی، امام صادق (ع) می‌باشد که می‌فرماید : دیدن اسهال در خواب دارای چند تعبیر متفاوت به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • مال حرام
  • گشایش
  • خرج کردن مال برای همسر
  • دور شدن غم و اندوه

تعبیر خواب مدفوع از نظر حضرت دانیال (ع)

دانیال نبی (ع) می‌فرماید : دیدن مدفوع در خواب اشاره به مال و اموال حرام دارد. حتی این معبر بر خلاف محمد بن سیرین دیدن مدفوع و پهن حیوانات چهارپا در خواب را نیز به مال حرام تعبیر می‌کند. مدفوع حیوانات درنده و وحشی اشاره به مال حرامی دارد که با ظلم و ستم به دست آمده باشد.

تعبیرخواب‌ مدفوع از نظر خالد محد العنبری

اگر فردی در خواب ببیند که بدن و لباسش آلوده به مدفوع و نجاست است، به این معنی می‌باشد که مرتکب جرم و خطایی می‌گردد. از نظر این معبر باستانی مدفوع کردن در رختخواب به معنای جدایی از همسر و یا گرفتار شدن طولانی مدت در یک بیماری است.

اگر فردی در خواب ببیند که یبوست گرفته است و نمی‌تواند مدفوع کند، به این معنی است که او در زندگی واقعی نمی‌تواند پول کافی پس‌انداز کند.

معنی‌‌خواب‌ مدفوع از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این باور است که دیدن خواب مدفوع به معنای رها شدن از غم، غصه و اندوه است. در تعابیری دیگر از این معبر باستانی، مدفوع در خواب اشاره به پول و ثروت نیز دارد.

اگر فردی در خواب ببیند که مدفوع خودش را تمیز می‌کند و یا محلی که در آن مدفوع بوده است را می‌شوید؛ به این معنی است که او با تلاش سخت به اهداف خودش می‌رسد.

تعبیر خواب مدفوع از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب مدفوع ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب مدفوع به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب مدفوع را نمادی از جنبه‌های مفنی و کثیف فرد بیننده خواب تعبیر کرده است. در واقع مدفوع در خواب نشان دهنده بخشی تنفر آور و نامطلوب از انسان می‌باشد.

معنی‌خواب بازی کردن با مدفوع

یونگ بر این باور است اگر فردی در خواب با مدفوع بازی کند، به این معنی است که او در مورد مسائل مالی‌اش نگران است.

معنی خواب مدفوع کردن روی کسی

اگر فردی در خواب خود ببیند که بر روی کسی مدفوع می‌کند، به این معنی است که از آن شخص خشم و خصومت در دل دارد.

معنی خواب مدفوع کردن کسی روی شما

اگر فردی در خواب ببیند که کسی بر روی او مدفوع می‌کند، به این معنی است که بیننده خواب بر این عقیده است که گناهکار است و احساس بی‌ارزش بودن دارد. این دسته از افراد دارای اعتماد به نفس پایینی هستند.

معنی خواب عدم توانایی در مدفوع کردن

یونگ می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که نمی‌تواند مدفوع کند و یبوست گرفته است، به این معنی است که در آزاد سازی احساساتش دچار مشکل است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مدفوع می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.