مشاوره روانشناسي ذهن نو

مشاوره روانشناسي ذهن نو

فانتزی های جنسی در رابطه نقش مهمی در پیشبرد رابطه جنسی ایفا می‌کنند. این موضوع در نوجوانان بسیار شایع بوده و بسیاری از زوجین در مورد رفتارهای جنسی خود خیالپردازی هایی دارند. در برخی موارد خیال پردازی های جنسی باعث شکل گیری رابطه جنسی و یا ادامه رابطه عاطفی می‌گردد. چرا که فانتزی جنسی رابطه را هیجان انگیزتر کرده و افراد را بیشتر برای برقراری رابطه ترغیب می‌کند. اما گاهی زوجین در این مورد دچار مشکلاتی نیز می‌شوند. چرا که فانتزی ها و یا حتی نظرات آنها در مورد رابطه جنسی یکسان نبوده و از این رو نمی‌توانند در این مورد به تفاهم برسند. خیلی از درخواست های جنسی نامتعارف نیز ریشه در همین فانتزی‌ها دارد. از همین رو در این موارد دریافت مشاوره جنسی ضروری است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فانتزی‌های جنسی در رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  فانتزی های جنسی در رابطه

فانتزی های غیرعادی

فراموش نکنید که داشتن فانتزی های جنسی در رابطه با فانتزی های غیرعادی و حتی خطرناک متفاوت هستند. گاهی یکی از زوجین فانتزی دارد که اصلا قابل انجام نبوده و یا اجرای آن در رابطه منجر به بروز آسیب به دیگری می‌گردد. این یک فانتزی غیرعادی است. اما حتی در مورد فانتزی های غیرعادی نیز زمانی که زوجین در مورد انجام آنها به توافق برسند و همچنین در مورد آن رضایت داشته باشند؛ اختلال محسوب نشده و نیازی هم به درمان وجود ندارد.

بسیاری از افراد داشتن فانتزی جنسی را مشکل دانسته وبرای سرکوب آن‌ها تلاش می‌کنند. اما در صورتی که داشتن تفکراتی در مورد رابطه جنسی حتی در مواردی کمک کننده هست. اما به طور کلی مرز باریکی در این مورد وجود دارد که افراد باید تلاش کنند تا به دیگری آسیبی نزنند. برای آشنایی بیشتر با انواع انحرافات جنسی کلیک کنید.

علت بروز فانتزی های جنسی در رابطه

 

فانتزی های جنسی به دلایل مختلفی بروز می‌کنند. زمانی که افراد علت خطور کردن فانتزی های جنسی در رابطه را بدانند؛ در مورد عملی کردن آنها نیز می‌توانند به شکل درست تری اقدام نمایند. و یا اصلا در مورد انجام آنها تصمیم گیری کنند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شود.

  • کنجکاوی نسبت به تجربه احساسات مختلف
  • تجربه کردن ارگاسم یا برانگیختگی به روش های دیگر
  • رفع نیازهای سرکوب شده
  • فرار کردن از واقعیت
  • هیجان خواهی برای یک رابطه ممنوع و یا تابو
  • برنامه ریزی برای انجام آن در آینده
  • کاهش استرس و اضطراب
  • تجربه اعتماد به نفس بالاتر در رابطه جنسی
  • زمانی که افراد در مورد رابطه جنسی خود دچار یکنواختی می‌شوند

فانتزی های جنسی در رابطه اختلال محسوب می شود؟

 

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد در صورتی که دو طرف در مورد انجام آنها صحبت کرده و رضایت داشته باشند و از طرفی آسیبی هم به آنها نرسد؛ نمی‌توان آنها را اختلال دانست. گاهی افراد اصلا قصدی برای عملی کردن فانتزی های خود ندارند. اما در مواردی افراد این افکار خود را به دیگری تحمیل کرده و یا حتی به دیگران تجاوز می‌کنند. در این صورت فانتری ها، اختلال محسوب شده و فرد باید از نظر روانی و جنسی درمان شود.

تاثیرات فانتزی های جنسی در رابطه

وجود فانتزی های جنسی در رابطه می‌توانند به طور کلی روند رابطه را تغییر دهند. با وجود چنین رویاپردازی هایی افراد می‌توانند بیشتر در مورد بدن خود و دیگری شناخت پیدا کرده و هچنین عملکرد خود را نیز بهتر کنند. از طرفی این موضوع باعث ایجاد تنوع در رابطه شده و گاها صمیمیت میان زوجین را نیز افزایش می‌دهد. اما همیشه هم این تاثیرات مثبت نیستند.

زمانی که افراد روش درست ابراز فانتزی های خود در رابطه را ندانند؛ مشکلات زیادی برای خود و دیگری ایجاد می‌کنند. از این رو قبل از انجام فانتزی های مختلف باید به خوبی در مورد پیامدهای آنها فکر کرد.

انواع فانتزی های جنسی در رابطه

فانتزی های جنسی در رابطه تنوع زیادی داشته و به اشکال مختلفی تظاهر می‌کنند. در این قسمت به طور مختصر در مورد برخی از آنها توضیح خواهیم داد. (صرفا همه آن ها سالم نیستند).

با چند شریک جنسی: گاهش فانتزی فرد به شکلی است که باید آن را با افراد دیگری عملی کرده و به طور کلی چند نفر باید در رابطه جنسی حضور داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با شرایط سکس گروهی کلیک کنید.

رابطه جنسی خشن: شامل طیف وسیعی از رفتارها در رابطه می‌شود که رابطه بی دی اس ام یکی از آنهاست.

ایجاد تنوع و ماجراجویی در رابطه جنسی: در برخی موارد فانتزی افراد تنها به اینکار محدود می‌شود که تنوعی جزئی در رابطه خود ایجاد کنند.

داشتن رابطه جنسی سه نفره: وارد کردن فرد دیگری به رابطه جنسی یکی از شایع ترین فانتزی های جنسی محسوب می‌شود.

انجام کارهای غیرعادی و تابو شکنی در رابطه: زوحیه هیجان خواهی در افراد منجر به شکل گیری فانتزی های غیرعادی در ذهن آنها می‌شود که در بیشتر موارد مغایر با سنت ها و عاداتی است که بیشتر مردم در رابطه جنسی دارند. برای مثال برقراری رابطه جنسی در مکان های عمومی نوعی تابوشکنی است.

فانتزی های جنسی عاشقانه: گاهی افراد به مسائل غیرطبیعی علاقه ای نداشته و تمایل دارند که در رابطه با آنها به روش آرام تر و با احساسات بیشتری برخورد شود.

استفاده از ابزارهای جنسی و بازی ها در رابطه: نوع دیگری از فانتزی های جنسی در رابطه استفاده از ابزارهای مختلف و یا بازی ها در روند رابطه است.

????فانتزی های غیرعادی در مردان

برخی از فانتزی های جنسی در رابطه برای مردان که غیرعادی تلقی می‌شوند شامل:

  • تمایل به ادرار کردن بر روی دیگری. (برای آشنایی با اختلال ادرارخواهی کلیک کنید.)
  • داشتن رابطه با حضور دو مرد دیگر
  • برقراری رابطه جنسی با بیش از سه مرد دیگر

????فانتزی های غیرعادی در زنان

زنان نیز فانتزی های غیرعادی زیادی دارند که شامل موارد زیر می‌شود.

  • ادرار کردن دیگری بر روی بدنشان
  • پوشیدن لباس جنس مخالف
  • اجبار شدن برای رابطه جنسی
  • برقراری رابطه جنسی با یک فرد مست
  • وارد کردن یک کارگر جنسی در رابطه

کدام فانتزی های جنسی خطرناک هستند؟

در بین تمام فانتزی ها و تخیلات جنسی برخی از آن ها آسیب زا تر و خطرناک ترند. این دسته از تخیلات به شرح زیر هستند.

  • رابطه با محارم
  • نزدیکی با حیوانات
  • رابطه با کودکان
  • آسیب زدن در رابطه
  • فتیش
  • انواع انحرافات جنسی

چطور فانتزی های جنسی در رابطه را بروز دهیم و یا آن‌ها را درمان کنیم؟

 

نحوه بروز تمایل به داشتن فانتزی های جنسی در رابطه در افراد مختلف، متفاوت است. زمانی که این فانتزی ها افراد را دچار مشکل نکنند؛ بهتر است به صورت مستقیم و یا با کمک یک مشاور مطرح نمود. در غیر این صورت باید آنها را درمان کرده و دیگران را مجبور به انجام آنها نکرد. برخی از روش هایی که افراد می‌توانند از آنها استفاده نمایند؛ شامل موارد زیر می‌شود.

_ افزایش آگاهی و بررسی مساله

شخص باید نسب به خیال پردازی‌های جنسی افراط گونه خود و عواقب تلخی که می‌تواند به دنبال داشته باشد آگاهی کسب نموده و دریابد که آیا این روابط جنسی خیال پردازانه طبیعی هستند یا یک سری توهمات ناشی از ماهواره و فضای مجازی می‌باشند. با افزایش آگاهی خود می‌توان نقش خیال پردازی‌های جنسی را کم رنگ‌تر نمود. همچنین خوب است که به صحبت درباره رابطه جنسی با همسر بپردازید.

_ کمک گرفتن از مشاور جنسی

در صورتی که شخص غرق در خیال پردازی‌های جنسی شود تا حدی که زندگی وی تحت الشعاع قرار بگیرد و دچار مشکلات روان پریشی شود، باید به روانشناس متخصص مراجعه کرده و آموزش‌های لازم برای خاموش کردن این خیال پردازی را فرا بگیرد.

_ برنامه ریزی برای آن و پرهیز از اقدامات عجولانه

هر چقدر فرد زمان فراغت بیشتری داشته باشد به همان نسبت بیشتر در خیال پردازی‌های جنسی خود غرق می‌شود. پس بهتر است خود را با انجام کارهای مفید سرگرم نماید و فعالیت‌های بیشتری انجام دهد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که گاهی فکر کردن در مورد مسائل جنسی و خیالپردازی در مورد آن می‌تواند کمک بزرگی به افراد بکند. چرا که از لحاظ ذهنی افراد را آماده برقراری رابطه جنسی می‌کند. از این رو نباید چنین افکاری را به طور کلی سرکوب نمود. تنها باید در مورد سالم بودن آنها اطمنیان حاصل کرده و حتما از یک مشاور در مورد آنها کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه فانتزی های جنسی در رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا خیال پردازی جنسی ضرر دارد؟

فانتزی های جنسی اگر بدون کنترل و افراطی و ادامه دار باشد، می‌تواند زندگی خود فرد و اطرافیان مخصوصا همسر فرد را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به مشکلات متعددی در روابط و زندگی زناشویی شود.

روش درمان فانتزی های جنسی چیست؟

خیال پردازی جنسی مشکلی است که کاملا ریشه روانی دارد و تنها راه درمان آن مراجعه به متخصصین روانشناس برای دریافت راهکارهای بهینه است.

بهترین مرکز روانشناسی در امیرآباد کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در امیرآباد ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در امیرآباد و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  روانشناس در امیرآباد

لیست بهترین روانشناس امیرآباد

در این بخش به معرفی روانشناسان مجرب ذهن نو که از طریق تلفن و آنلاین می توانند خدمات مشاوره به مراجعان امیرآباد بدهند اشاره کرده ایم.

????جناب آقای دکتر مسعود تندرو (متخصص روانشناسی حوزه اعتیاد، فردی، خانواده و…)

????سرکار خانم الهام ضیاء (متخصص روانشناسی حوزه خانواده، ازدواج، اعتیاد)

????سرکارخانم پرستو کوکبی (متخصص روانشناسی حوزه فردی، خیانت، زوج درمانی، ازدواج)

????سرکار خانم مه تا پاکباز نژاد (متخصص روانشناسی فردی)

????سرکار خانم مهر پور (متخصص روانشناسی حوزه خانواده، نوجوان، کودک)

????سرکارخانم سحر صحرا گرد (متخصص روانشناسی حوزه خانواده، ازدواج، اعتیاد)

????سرکار خانم سرور بدیعیان (متخصص روانشناسی حوزه خانواده، نوجوان، جنسی، فردی)

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی امیرآباد داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در امیرآباد

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در امیرآباد دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی تلفنی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی ، مشاوره تلفنی طلاق ، مشاوره خیانت و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در امیرآباد

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در امیرآباد | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در امیرآباد | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در امیرآباد

1- مرکز جامع مشاوره روانشناسی ذهن نو _ امیرآباد_ تلفن دفتر مرکزی 02166419012

2- مرکز مشاوره راهی نو – امیرآباد – خیابان فاطمی – روبروی وزارت کشور نبش کوچه دوم پلاک 19 واحد 6 – 02191002360

3- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب سفید شدن مو زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب سفید شدن مو می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  تعبیر خواب سفید شدن مو

تعبیر خواب سفید شدن مو از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از سفید شدن مو در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر خواب سفید شدن مو را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی‌خواب سفید شدن مو از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگترین معبران باستانی است که می‌گوید : اگر فردی در خواب کسانی را ببیند که مرده‌اند، اما موهای آن‌ها سفید شده است، به این معناست که دردها، بیماری‌ها و یا گرفتاری‌های بیننده خواب در زندگی واقعی دوچندان خواهد شد.

معنی‌خواب سفید شدن مو از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی از دیگر معبران باستانی می‌باشد که می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که یکی از دوستانش که در جوانی فوت کرده است با موهای سفید در خواب او ظاهر می‌شود، به این معنی است که در زندگی واقعی به او خیر برکت می‌رسد. در تعابیر دیگر این خواب به معنای عزت، سربلندی و سعادتمندی برای پبیننده خواب است.

معنی‌ خواب سفید شدن مو از نظر جابر مغربی

جابر مغربی می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که موهای یک مرده ناشناس بی‌دلیل سفید می‌شوند، به این معنی است که از عمر بیننده خواب کم می‌شود.

تعبیر خواب سفید شدن مو از نظر خالد بن علی محد العنبری

به عقیده خالد بن علی بن محد العنبری، اگر فردی در خواب ببیند که موی سر مرده‌ای از خویشان نزدیکش سفید شده، به این معنی می‌باشد که غم و اندوه وارد زندگی او می‌شود.

در تعابیری دیگر بن محد العنبری می‌گوید: این خواب می‌تواند به معنی آبروریزی در مقابل دیگران نیز باشد.

معنی‌‌ خواب‌ سفید شدن مو از نظر علامه طباطبایی

علامه طباطبایی نیز برای خواب سفید شدن مو تعابیری ارائه کرده است. به طوری که اگر فردی در خواب، زنی را ببیند که سال‌ها پیش مرده است و موهای سرش در حال سفید شدن می‌باشند، به این معنی است که صبر و تحمل ببننده خواب زیاد می‌شود.

تعبیر خواب سفید شدن مو از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب سفید شدن مو ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب سفید شدن مو به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب سفید شدن مو نمادی از آگاهی، دانش و بینش است.

در واقع اگر فردی در خواب ببیند که موهایش سفید می‌شوند، به این معنی است که او برای کسب آگاهی و دانش بیشتر رو به سمت اهداف جدید حرکت خواهد کرد.

معبرین غربی برای سفید شدن مو در خواب تعابیر دیگری نیز ارائه داده‌اند. به طوری که اگر فردی در خواب ببیند که موهایش به یکباره سفید می‌شوند، به این معنی است که او نزد مردم اعتبار و احترام مضاعفی را به دست می‌آورد.

آن‌ها بر این عقیده هستند که موی سر نمادی از آمادگی یک فرد در برابر مشکلات و موقعیت‌های جدید در زندگی است. سفید شدن موها نیز با توجه به این تعبیر به معنای راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات است. در واقع بیننده خواب می‌تواند با پیدا کردن راه‌حل‌های مختلف بر مشکلاتش غلبه کند.

تعبیر خواب سفید شدن مو به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون نیز از معبرین غربی است که می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که موهای سفید سر خود را با موهای سیاهی مقایسه می‌کند، به این معنی است او در عالم بیداری و زندگی واقعی بین یک دوراهی برای پذیرفتن دو پیشنهاد مانده است. در صورتی که فرد در زمان انتخاب یکی از پیشنهادها دقت کافی نداشته باشد، ممکن است به جای رسیدن به خوشبختی دچار ضرر و زیان گردد.

اگر فردی در خواب ببیند که موهای سرش همانند برف به صورت یکدست سفید شده است، به این معنی است که سفری مطلوب و لذت بخش را در انتظار دارد.

در صورتی که فردی در خواب ببیند که موهای سرش یک شبه سفید می‌شوند اما صورتش همچنان شاداب و سرزنده باقی می‌ماند، به این معنی است که مصیبت و اندوه بزرگی در انتظار فرد بیننده خواب می‌باشد.

برای اطلاع از راه های توقف خواب تکراری کلیک کنید.

تعبیر خواب سفید شدن مو بر اساس کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها نیز برای سفید شدن مو تعابیر متعددی ارائه شده است. به طور کلی سفید شدن مو در خواب نشانه‌ای از احترام و نجابت می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که دارای موهای سفید و خیلی بلند است، به این معنی است که او در زندگی واقعی دارای امیدهای بزرگی است. تدریجی و رفته رفته سفید شدن موها در خواب نیز به معنای تحمل سختی و رنج می‌باشد.

در صورتی که در خواب خود نگران سفید شدن موهایتان باشید، به این معنی است که از خانواده خود جدا می‌شوید. سفید شدن موهای یک مرد در خواب نیز به معنای رسیدن به خوشبختی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب سفید شدن مو می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آموزش سکس از مهم‌ترین موضوعاتی است که زوجین باید به آن توجه داشته باشند. تقریباً همه ما این را می‌دانیم که  یک رابطه‌جنسی خوب می‌تواند رابطه عاطفی شما را هم تقویت کند. به همین نسبت بروز برخی اشتباهات در حین سکس ممکن است به دلخوری و حتی جدایی منجر شود. به همین خاطر است که می‌گوییم آموزش سکس از آن دسته مسائلی است که باید آن را جدی بگیرید.

 

آموزش سکس به شما کمک می‌کند شناخت بهتری از نیازهای طرف مقابل به دست بیاورید؛ و در نتیجه رابطه باکیفیت‌تری را تجربه خواهید کرد. ما در این مطلب کمی بیشتر راجع به رابطه و آنچه باید بدانید تحت عنوان آموزش سکس به زوج های جوان صحبت خواهیم کرد. اگر این موضوع برای شما هم تبدیل به یک دغدغه شده در ادامه همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش سکس می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  آموزش سکس و راهنمای کامل مرحله به مرحله

آموزش سکس

سکس به معاشقه میان زن و مرد گفته می‌شود که با انجام فعالیت‌های مختلفی قصد رسیدن به ارگاسم را دارند. این فعالیت‌های جنسی تنها به مفهوم عمل دخول نمی‌باشد و فعالیت‌های دیگری مثل آمیزش مقعدی و دهانی را هم شامل می‌شود.

به همین خاطر گفته می‌شود سکس یا رابطه جنسی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که به قصد لذت‌بردن انجام می‌شوند. اما چگونگی انجام آن فقط به غریزه متکی نیست؛ آموزش سکس به شما کمک می کند تا علاوه بر تولید مثل بتوانید خود و همسرتان به بالاترین درجه لذت جنسی برسید. برای آشنایی بیشتر با سکس دهانی کلیک کنید.

آموزش سکس چه تأثیری بر روابط زوجین دارد؟

داشتن آمیزش جنسی موفق، موجبات یک رابطه سالم را فراهم می‌کند. منظور از آمیزش جنسی موفق این است که هر دو طرف رابطه به لذت جنسی و ارگاسم برسند و در حین رابطه احساس خوبی داشته باشند. اینکه بتوانید زوج خوبی برای همسر خود در سکس باشید را باید از طریق آموزش‌ها و مهارت‌های زناشویی بیاموزید.

این آموزش‌ها پیچیده نیستند و فقط کافی است که آمیزش جنسی را یاد بگیرید و شتاب‌زده برخورد نکنید. یادگیری این مسائل تأثیر مثبتی بر روابط زوجین خواهد داشت و موجب شادابی جسمی و روحی آن‌ها می‌شود. برای اطلاع از راه های ارتباط صحیح با همسر کلیک نمایید.

نکات آموزش سکس | قبل از سکس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

  1. از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید.
  2. زنان بهتر است قبل از سکس مثانه خود را تخلیه کنند.
  3. نسبت به افکار منفی بی‌توجه باشید.
  4. طبق آموزش سکس مشروبات لذت و توان جنسی را کاهش می دهند پس مشروب و مواد مخدر مصرف نکنید.
  5. بدن خود را تمیز و آراسته نگه دارید
  6. قبل از رابطه مسواک بزنید.
  7. پیش از سکس سیگار نکشید.

آموزش سکس | مراحل رابطه

یک رابطه صحیح از مرحله مختلف تشکیل می‌شود. طبیعتاً برای اینکه از ارتباط جنسیتان تجربه خوبی بسازید باید به همه این مراحل توجه داشته باشید. در ادامه مقاله آموزش سکس این مرحله را شرح داده‌ایم. اگر میخواهید همسرتان رضایت کامل بیابد؛ حتما درباره روش های لب گرفتن هم بخوانید.

مرحله اول رضایت مشتاقانه و فعالانه

اولین مرحله در مورد برقراری رابطه جنسی یا سکس داشتن، اطلاع و اطمینان در مورد رضایت مشتاقانه و فعالانه افراد در این مورد است. در واقع یکی از شروط اصلی برای برقراری رابطه جنسی همین موضوع است. چرا که زمانی که افراد رضایت کامل در این مورد نداشته باشند؛ بعد از رابطه دچار مشکلات مختلفی می‌شوند. برای مثال خود و یا دیگری را سرزنش کرده و تصور می‌کند که به او خیانت شده است.

مرحله دوم آمادگی از نظر جسمانی و روانی

در مرحله بعدی افراد باید از نظر جسمانی و روانی برای رابطه جنسی آماده باشند. این موضوع را باید در آموزش سکس به افراد در نظر گرفت. گاهی با اینکه افراد کاملا از نظر جسمانی سالم هستند؛ اما از انجام  اینکار می‌ترسند و یا هیچ تردیدی در این مورد نداشته اما از لحاظ بدنی برای آن آماده نیستند. این موارد می‌توانند بر کیفیت رابطه جنسی تاثیر بگذارند؛ از این رو باید به آنها توجه داشت.

مرحله سوم انتخاب مکان و شرایط مناسب

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد آموزش سکس به آن توجه داشت؛ انتخاب مکان و شرایط مناسب برای انجام اینکار است. بهتر است اینکار را در مکان های عمومی انجام نداده و فضایی آرام و امن را برای آن انتخاب کنید. همچنین در این مورد با شریک خود صحبت کرده و از نظر او را نیز بپرسید. این موضوع می‌تواند روند رابطه جنسی را تغییر دهد. از این رو باید به آن توجه داشت.

مرحله چهارم نزدیک شدن به طرف مقابل به آرامی است

برخی از برای برقراری رابطه جنسی عجله کرده و طرف مقابل خود را نیز تحت فشار قرار می‌دهند. اما در آموزش سکس باید به افراد یاداوری کنیم که برای انجام اینکار باید به آرامی عمل کنند. در واقع این حس را به طرف مقابل خود القا نکنند که عجله دارند و یا تنها به دنبال رفع نیازهای خود هستند.

مرحله پنجم تحریک

 مرحله بعدی تحریک جنسی است. در ابتدا باید شروع به نوازش و بوسیدن همسر خود کنید تا از لحاظ جسمی و ذهنی برای سکس آماده شود. هر چقدر این مرحله بیشتر طول بکشد از سکس خود بیشتر لذت خواهید برد. چرا که اندام‌های جنسی زنان و مردان برای شروع سکس آمادگی بیشتری پیدا می‌کنند. از ویژگی‌های مهم یک رابطه جنسی سالم نوازش پیش از شروع می‌باشد. به زوج‌هایی که تابه‌حال رابطه دخول نداشته‌اند، توصیه می‌کنیم چندین بار اول رابطه بدون دخول را تجربه کنند.

مرحله ششم پیش نوازی

بعد از تحریک کافی نوبت پیش نوازی است. بسیاری از افراد این دو مرحله را با یکدیگر یکسان می‌دانند. اما در صورتی که تحریک می‌تواند به صورت روانی و بدون نیاز به لمس نیز صورت گیرد. اما در پیش نوازی افراد لمس کردن یکدیگر را آغاز کرده و به طور جدی وارد مرحله رابطه جنسی می‌شوند. در واقع خود پیش نوازی نوعی رابطه جنسی است که تنها دخول ندارد.

مرحله هفتم دخول در آموزش سکس

در مرحله دوم که با آمیزش‌های مختلف جنسی و دخول همراه است ارضاشدن زن و مرد اتفاق می‌افتد. رسیدن به اوج لذت جنسی در مردان با خارج‌شدن منی همراه است و در زنان با منقبض شدن مهبل و مجاری ادرار بروز پیدا می‌کند و این لذت چندین ثانیه ادامه دارد. برخی خانم ها در این مرحله دچار اسپاسم شده و امکان ادامه رابطه را نمی دهند. در این جور موارد حتما باید مساله با متخصص سکستراپی مطرح شود. برای آشنایی با علل و درمان ترس از دخول کلیک کنید.

مرحله هشتم بعد از ارگاسم

 مرحله بعدی طبق آموزش سکس پس از ارگاسم اتفاق می‌افتد که فرد حس بسیار خوب و مسرت بخشی دارد. برخی از زوجین به‌محض ارگاسم همدیگر را رها کرده و به انجام کار دیگری مشغول می‌شوند که این کار بسیار اشتباه است. بعد از ارگاسم باید مدتی نزد همسر خود بمانید و شروع به نوازش و بوسیدن او کنید تا احساس خوبی به او منتقل شده و محبت میانتان چندین برابر شود.

مرحله نهم پس نوازی

بعد از ارگاسم نوبت مرحله پس نوازی است. فراموش نکنید که پس نوازی نیز به اندازه پیش نوازی اهمیت دارد. چرا که بعد از رابطه جنسی مخصوصا زنان کمی حساس هستند و احساس آسیب پذیری می‌کنند. از این رو نباید آنان را به صورت ناگهانی به حال خود رها کرد.

آخرین مرحله لحظات پایانی

در لحظات پایانی آموزش سکس افراد بیشتر به انجام نکات بهداشتی می‌پردازند. برای مثال برداشتن کاندوم و یا شستن واژن جزو این مرحله محسوب می‌شود. در این مرحله می‌توانید با یکدیگر صحبت کرده و به یکدیگر فیدبک دهید.

آشنایی با بدن زنان و مردان در آموزش سکس

در آموزش سکس به دیگران یکی از موارد مهم آشنایی با بدن مردان و زنان است. این موضوع می‌تواند کمک بزرگی به افراد در پیشبرد رابطه جنسی بکند. از این رو قبل از شروع رابطه اطلاعات کافی در مورد بدن یکدیگر کسب کنید.

بدن زنان

نقاط حساس و تحریک پذیر هر فردی با دیگری متفاوت است. اما به طور کلی باید بدانید که در حال تحریک کدام نقطه از بدن هستید. همچنین تحریک برخی نقاط لذت بیشتری به افراد می‌دهد. ناحیه تناسلی زنان متشکل از فرج، لابیای ماژور، لابیای مینور، کلیتوریس، مجاری ادراری، دهانه واژن و واژن، غدد بارتولین، رکتوم یا پرینه و مقعد است. برای آشنایی بیشتر با دستگاه تناسلی زنان کلیک کنید.

بدن مردان

دستگاه تناسلی مردان نیز شامل دو بخش درونی و بیرونی است که شناخت آن می‌تواند به زنان کمک بزرگی در زمینه تحریک و حتی ارگاسم بکند. این اندام ها شامل بیضه ها، اپیدیدیم، مجرای وابران، پروستات، کیسه منی، مجرای ادرار و پنیس است.

آموزش سکس | انواع حالت‌های رابطه

پوزیشن‌های بسیار زیادی برای سکس وجود دارد که در هر کدام نقاط حسی متفاوتی تحریک می‌شوند. شما با امتحان هر کدام از این موقعیت‌ها می‌توانید تجربه‌ای تازه به رابطه خود بدهید. برای آشنایی کامل با انواع پوزیشن های جنسی کلیک کنید. در ادامه مقاله آموزش سکس برای تازه عروس و داماد ها به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

1. پوزیشن زانوهای خم شده

در این حالت زن دراز کشیده و پاهایش را دور کمر مرد می‌پیچد. این پوزیشن از پوزیشن‌های رایج سکس می‌باشد که باعث می‌شود دخول راحت‌تر انجام شود.

2. پوزیشن زانوزدن

در این حالت زن زانو زده و مرد پشت سر او قرار گرفته و در این حالت شروع به مقاربت می‌نمایند. در این حالت زانو و روی پای خانم ممکن است در اثر اصطحکاک زخم شود، در کلاس های آموزش سکس دائم مناسب بودن پوزیشن برای هر دو طرف تاکید می‌شود. پس ابتدا از راحت بودن سطح زیر بدن همسرتان مطمئن شوید.

3. آموزش سکس | پوزیشن درازکشیدن به پهلو

در این حالت، دو طرف به پهلو دراز می‌کشند به‌گونه‌ای که صورت‌هایشان مقابل هم باشد و بعد دخول را انجام می‌دهند.

4. پوزیشن متقاطع

زن و مرد هر دو به پهلو دراز می‌کشند ولی مرد در پشت زن قرار گرفته و دخول صورت می‌گیرد. زن هم باید برای دخول بهتر، پای بالایی خود را بر روی مرد بگذارد. در دوره های آموزش سکس این پوزیشن یکی از مناسب ترین ها معرفی می شود، چرا که هر دو نفر روی تخت قرار گرفته و تمرکز بیشتری روی رابطه می توانند بکنند.

5. آموزش سکس | پوزیشن نشسته

در این نوع، عمل دخول با تحریکات زن اتفاق می‌افتد و لذت بیشتری هم برای زن به همراه دارد و به این شکل است که مرد دراز کشیده و زن با قرارگرفتن بر روی آلت مرد شروع به آمیزش می‌کند.

6. پوزیشن ایستاده

این پوزیشن به خاطر خستگی در هر دو طرف و معایبی که دارد پیشنهاد نمی‌شود و همان‌طور که از نامش مشخص است مرد به حالت ایستاده قرار گرفته و زن با حلقه‌کردن خودش دور کمر مرد شروع به مقاربت جنسی می‌کنند. برای انجام این نوع پوزیشن زن و مرد باید توان بدنی بالایی داشته باشند.

7. آموزش سکس | پوزیشن ایستاده و نشسته

در این حالت مرد می‌ایستد و زن بر روی یک سطح قرار می‌گیرد و سپس دخول انجام می‌شود. این سطح می‌تواند مبل یا تخت یا… باشد. در کلاس های آموزش سکس شما یاد میگیرید که چگونه در این موقعیت ها لذت بیشتری ببرید.

8. پوزیشن نیمه نشسته

مرد به‌صورت نشسته قرار گرفته و زن به روی آلت او قرار می‌گیرد. در این حالت نیز کنترل رابطه بیشتر بر عهده زن است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

طبق آموزش سکس چه نوع روابطی سالم است؟

بی‌توجهی به برخی اصول بهداشتی در طول رابطه می‌تواند شما را درگیر مشکلات بسیاری کند. بیماری‌های آمیزشی یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که ممکن است با آن درگیر شوید. این بیماری‌ها ممکن است برای مدت نسبتاً طولانی یا حتی همه عمر شما را درگیر خودشان بکنند. حتی بعضی از آنها مثل زگیل‌های تناسلی خطر بروز سرطان را در شما افزایش خواهند داد. به همین خاطر بهتر است که از ابتدا حواستان را به بعضی از نکات جمع کنید. از جمله راه‌هایی که برای پیشگیری از این مشکلات باید به آن توجه کنید عبارتند از:

  • از رابطه با افراد غریبه و کسانی که شناخت کافی از آنها ندارید خودداری کنید.
  • تعدد شرکای جنسی یکی از عواملی است که احتمال خطر را افزایش می‌دهد.
  • معاینات دوره‌ای و انجام آزمایش‌ها را جدی بگیرید.
  • در رابطه جنسی حتماً از کاندوم‌های زنانه یا مردانه استفاده کنید.

برای آگاهی از آداب اولین رابطه جنسی کلیک کنید.

خط قرمزها طبق آموزش سکس

 

بی‌تجربگی و نبود آموزش سکس صحیح می‌تواند باعث بروز اشتباهات مختلفی شود. همان‌طور که گفتیم این اشتباهات گاهی می‌توانند کیفیت رابطه عاطفی شما را هم تحت‌تأثیر خودشان قرار بدهند. در این قسمت سعی می‌کنیم بعضی از رایج‌ترین این اشتباه‌ها و راه‌حل آنها را بیان کنیم.

دروغ گفتن راجع به ارگاسم

یکی از جدی‌ترین اشتباه‌ها به‌خصوص در خانم‌ها ارگاسم دروغین است. شاید به دلیل خستگی یا شاید هم به این خاطر که می‌خواهید احساس خوبی به شریک جنسیتان بدهید به دروغ به او بگویید که ارضا شده‌اید. اما یادتان باشد این کار به‌مرورزمان آسیب‌های بیشتری برای رابطه‌تان خواهد داشت. اولاً وقتی طرف مقابل بفهمد که شما به او دروغ گفته‌اید اعتمادبه‌نفس جنسی‌اش را از دست می‌دهد. مهم‌تر اینکه وقتی شروع به دروغ گفتن دراین‌رابطه کنید دیگر نمی‌توانید بعد از مدتی دست از دروغ گفتن بردارید. و در نتیجه شما شانس داشتن یک رابطه سالم و لذت‌بخش را از خودتان خواهید گرفت.

برای آشنایی بیشتر با پیامدهای ارگاسم دروغین کلیک کنید.

بی‌توجهی به رابطه عاطفی | آموزش سکس

همان‌طور که گفتیم سکس تنها به معنای دخول نیست. بسیاری از خانم‌ها و آقایان فقط به مرحله دوم رابطه  توجه دارند. کمترین آسیب این موضوع این است که شما لذت کافی را از رابطه‌تان نخواهید برد. به همین خاطر متخصصان همیشه توصیه می‌کنند پیش‌نوازی‌ها و همین‌طور مرحله سوم رابطه جنسی را جدی بگیرید. این کار باعث می‌شود که شما و طرف مقابل علاوه بر ارضا جسمانی احساس روحی خوبی را نیز تجربه کنید.

بی‌توجهی به درمان مشکلات جنسی

زودانزالی در آقایان و همین‌طور سردمزاجی در خانم‌ها از شایع‌ترین مشکلات جنسی هستند. شاید خیلی از ما به دلیل احساس خجالت به سراغ درمان این مشکلات نرویم. اما یادتان باشد که این مشکلات نه‌تنها خودبه‌خود بهتر نمی‌شوند بلکه به‌مرورزمان بدتر نیز خواهند شد.

به‌علاوه اختلالات جنسی مانع بزرگی بر سر راه لذت‌بردن شما یا شریک جنسیتان از رابطه هستند. به همین خاطر اگر شما یا هریک از آشنایانتان درگیر این مشکلات شده‌اید بهتر است کمک‌گرفتن از یک مشاور متخصص و آموزش سکس به صورت اصولی را در دستور کارتان قرار بدهید.

احساس شرم و خجالت |آموزش سکس

هنوز هم رابطه جنسی در بسیاری از فرهنگ‌ها تابو حساب می‌شود. این موضوع باعث خواهد شد که بسیاری از ما از برقراری رابطه احساس خجالت کنیم. حتی بسیاری از خانم‌ها خجالت را دلیلی بر نجابت می‌دانند. اما بهتر است به این موضوع توجه کنید که خجالت و به‌طورکلی اضطراب کیفیت رابطه جنسی شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. پس بهتر است افکار منفی که در این زمینه دارید را کنار بگذارید و در طول رابطه جنسی نسبت به نیازها و خواسته‌های خودتان و همین‌طور طرف مقابل حساس باشید.

بی‌توجهی به نیازهای یکدیگر

در مورد آموزش سکس باید توجه کردن به نیزهای دیگری را نیز در نظر گرفت. اگر در رابطه فقط به نیازهای خودتان توجه داشته باشید طرف مقابل دیریازود از این وضعیت خسته خواهد شد. خسته شدن طرف مقابل موضوعی است که می‌تواند کیفیت رابطه جنسی و عاطفی شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. به‌علاوه این موضوع روی اعتمادبه‌نفس جنسی خودتان نیز اثر خواهد گذاشت. اگر به دنبال تجربه یک رابطه باکیفیت هستید می‌بایست به دور از هرگونه احساس شرم و خجالت با طرف مقابل صحبت کنید و راجع به نیازها و خواسته‌هایتان با هم به توافق برسید.

آموزش سکس | از چه سنی می‌توان رابطه برقرار کرد؟

پاسخ به این سؤال تا حد زیادی تحت‌تأثیر فرهنگ هر جامعه است؛ اما به‌طورکلی بهتر است افراد برای مقاربت جنسی حداقل بیش از ۱۵ سال سن داشته باشند و به عبارتی کودک نباشند. در کل محدودیت سنی برای افراد بالغ وجود ندارد چرا که شرایط جسمانی و ذهنی هر فردی متفاوت از دیگری است و زمان رسیدن سن بلوغ و تکامل در همه یکسان نیست.

برای انجام سکس، رسیدن به بلوغ فکری و جنسی واجب است تا بتوان در انتخاب همسر و شریک جنسی خود بهترین تصمیم را گرفت و در واقع شتاب‌زده و هیجانی عمل نکرد. متأسفانه برخی از افراد تنها به خاطر کنجکاوی و انجام سکس تن به ازدواج می‌دهند که معمولاً شکست خورده و از ازدواج خود پشیمان می‌شوند.

آیا زنان باردار می‌توانند سکس داشته باشند؟

بله منعی برای مقاربت جنسی خانم‌ها در دوران بارداری وجود ندارد فقط اینکه دو ماه پایانی باید از انجام سکس اجتناب کرد تا از هر گونه آسیب و صدمه احتمالی به جنین پیشگیری نمود. در کل بهتر است درباره سکس در زمان بارداری از پزشک خود سؤال کنید چرا که شرایط جسمی هر فردی نسبت به دیگری فرق دارد.

به‌عنوان‌مثال خانم‌هایی که قبلاً سقط را تجربه کرده‌اند یا بیماری‌های خاصی دارند، باید با احتیاط بیشتر و با راهنمایی‌های پزشک متخصص درباره انجام سکس در بارداری تصمیم بگیرند. آموزش سکس باید در مورد دوران بارداری نیز صورت گیرد. برای آشنایی با چگونگی نزدیکی در بارداری کلیک کنید.

آموزش سکس | مشکلات مرتبط با سکس از کجا نشات می‌گیرد؟

مشکلات مختلف جسمانی و روانی بر روی سکس تأثیر می‌گذارد. بیماری‌هایی مثل مشکلات قلبی، دیابت طولانی‌مدت، بیماری‌های خاص و… ممکن است اثرات منفی بر روی سکس بگذارند. از طرفی بروز ناراحتی‌های روانی نظیر افسردگی، استرس و… نیز کیفیت سکس را تحت شعاع قرار می‌دهد.

ضمن اینکه بروز مسائل مختلفی مانند اعتیاد، فقر، خیانت، اخلاق تند و عصبی، کمبود اعتمادبه‌نفس و انجام سکس به شیوه‌ای که موردپسند طرف مقابل نیست، همگی زمینه‌ساز ایجاد مشکل در انجام آمیزش جنسی هستند. در واقع اینکه دقیقاً مشکل از کجاست و با چه راهکارهایی می‌توان آن را ریشه‌کن کرد را باید با کمک یک روان‌شناس تشخیص دهید.

نکات ضروری در مورد آموزش سکس

نکاتی در مورد آموزش سکس وجود دارد که در صورت اطلاع و انجام آنها در رابطه، کیفیت رابطه به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. برخی از این نکات شامل موارد زیر می‌شوند.

قبل از برقراری رابطه جنسی از خوردن پرادویه و چرب خودداری کنید.

 

حتما قبل و بعد از رابطه ادرار کنید.

نظافت شخصی خود را برای برقراری رابطه رعایت نمایید.

می‌توانید از لوبریکانت و یا ابزارهای جنسی ضدعفونی شده در حین رابطه استفاده نمایید.

بعد از برقراری رابطه جنسی از پوشیدن لباس های تنگ خودداری نمایید.

در مورد مصرف قرص های مختلف در این زمینه حتما با متخصص مشورت نمایید.

برای سکس فشار زیادی را به خود و دیگری وارد نکرده و از اجبار کردن بپرهیزید.

در مورد رابطه جنسی اطلاعات کافی را کسب کرده و درباره نظرات و فانتزی های جنسی خود با دیگری صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش سکس می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

هنگام سکس از چه رفتارهایی باید اجتناب کرد؟

از رفتارهایی مانند دروغ به همسر خود در مورد رسیدن به ارگاسم و رفتارهای آسیب زننده نظیر چنگ زدن، کشیدن افراطی موی سر و… باید اجتناب کرد.

انجام چند بار سکس در طول هفته صحیح است؟

تعداد سکس در طول هفته به شرایط زوجین نظیر بارداری، آمادگی روحی و جسمی و… بستگی دارد ولی در شرایط عادی انجام سه مرتبه سکس در هفته ایده آل محسوب می‌شود.

ترک گل یا همان ترک ماری جوانا با سایر مواد مخدر تفاوت هایی دارد. اعتیاد آسیب‌های روانی، جسمی و اجتماعی را در اشکال مختلف به دنبال دارد. با توجه به وابستگی بسیار زیاد و پیامدهای جبران ناپذیر گل، ترک این ماده خطرناک از اهمیت زیادی برخوردار است. ترک این ماده به تنهایی امکان پذیر نیست و فرد به کمک متخصصین با تجربه و همراهی اطرافیانش نیاز دارند. بی شک اگر افراد مصرف کننده از صدمات این ماده مخدر به مغزشان آگاه بودند خیلی سریع به ترک آن می‌پرداختند. آگاهی از اصول و روش ترک گل یا ماریجوانا به شما کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر برای ترک آن گام بردارید. برای آشنایی با انواع مواد توهم زا کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک گل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  ترک گل با سریع ترین روش های روز دنیا

ترک گل و ماریجوانا 

 

ترک گل دارای فواید بسیاری است. شما بلافاصله بعد از ترک گل یا ماریجوانا متوجه بخی از علائم بهبود روانی و جسمی در خود خواهید شد و بعد از چند ماه به کلی حال روحی و جسمی شما در شرایط نرمال قرار خواهد گرفت. از جمله این جسمی و روحی ترک گل یا ماریجوانا می توان به :

  • افزایش انرژی
  • افزایش انگیزه برای کار و …
  • بهبود حافظه کوتاه مدت و بلند مدت
  • بهبود تنفس 
  • خلق و خوی مثبت 
  • بهبود ارتباط فرد با دیگران 

 

از جمله دیگر فواید ترک گل یا ماریجوانا می‌توان به تغییرات مثبت در زندگی و روابط کاری ، تحصیلی و اجتماعی فرد اشاره کرد. 

مشکلات اختلال خواب ناشی از ماده مخدر گل می تواند تا ماه بعد از ترک ماری جوانا ادامه پیدا کند. 

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

ماده مخدر گل چیست؟

گل همانند سایر مواد مخدر دیگر اعتیاد آور بوده و امروزه در بین جوانان بسیار شایع است. گل و ماریجوانا دونوع ماده مخدر متفاوت هستند که از یک گیاه به نام شاهدانه بدست می‌آیند که به شکل‌های مختلفی استفاده می‌شوند. اگر فرد به مدت طولانی از گل استفاده کند آسیب‌های شدیدی در سلول های مغزش به وجود می‌آید که جبران پذیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیامدهای ماری جوانا در بارداری کلیک کنید. 

تمام افراد مبتلا معتقدند که مصرف گل باعث بالا رفتن تمرکزشان می‌شود و عملکرد مغز را بهتر می‌کند. به همین خاطر افراد تحصیل کرده تمایل بیشتری به استفاده آن دارند اما نکته‌ای که  نمی‌دانند این است که در دراز مدت نه تنها باعث بالا رفتن تمرکزشان نمی‌شود بلکه آسیب‌های بسیار جدی تری را به مغزشان می‌رساند. در ادامه می‌خواهیم عوارض ماده مخدر گل را بررسی نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ماده مخدر گل کلیک کنید. 

آیا گل یا ماری جوانا اعتیادآور است؟

برخلاف آنچه نوجوانان تصور می‌کنند؛ گل یا ماری جوانا کاملا اعتیادآور بوده و بعد از مدتی عوارض زیادی برای افراد ایجاد می‌کند. در واقع گل از مشتقات حشیش بوده که خاصیت محرک و اعتیادآوری زیادی دارد. از این رو مصرف تفننی آن بعد از مدتی تبدیل به اعتیاد می‌گردد. در چنین شرایطی ترک گل ضرورت داشته و خانواده ها باید فرزندان خود را از این موضوع مطلع کنند.

نحوه مصرف گل یا ماری جوانا

مصرف گل یا ماری جوانا به شکل های مختلفی صورت می‌گیرد. این ماده در بیشتر موارد به شکل سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین دود زیادی ایجاد کرده و بوی تندی نیز دارد. اما حشیش به شکل های دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارض ترک گل با توجه به دلایل آن

یکی از عوارضی که تمام مواد مخدرها ایجاد می‌کنند مشکل در عملکرد دم و بازدم است زیرا ریه فرد مبتلا را به شدت درگیر کرده ودر تنفسشان مشکل ایجاد می‌کند. فراموشی یکی دیگر از عارضه‌های ماده مخدر گل است؛ زمانی که سلول‌های مغز آسیب دید کارایی مغز کاهش پیدا می‌کند و باعث فراموشی فرد مصرف کننده می‌شود به همین خاطر فرد قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود نیست. برای اطلاع از علل گرایش به ماریجوانا کلیک نمایید.

همین طور باید بدانید که ممکن است فرد مبتلا در ابتدا سرخوش به نظر بیاید اما بعد رفتار پرخاشگرانه از خود نشان خواهد داد و ضربان قلبش بالا خواهد رفت که باعث مشکلاتی مانند فشار خون می‌شود.

اما باید این را بدانید که گل هم مانند سایر مواد مخدر قابل درمان می‌باشد پس در مرحله اول فرد باید تصمیم قاطع در مورد ترک آن بگیرد تا بتواند به راحتی این ماده مخدر را ترک نماید.

روش های ترک گل

همانطور که می‌دانید ترک گل یا هر نوع ماده مخدر مراحل خاص خودش را دارد به طور مثال باید به میزان و مدت استفاده فرد به ماده مخدر توجه کرد و با استفاده از یک پزشک متخصص در زمینه اعتیاد و همچنین همراهی خانواده و اطرافیان و یک  روانشناس با تجربه و کارآمد انگیزه فرد مصرف کننده را برای ترک بالا برد. برای اطلاع از انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

????برای ترک گل مصمم باشید

در مرحله اول و برای شروع ترک گل باید مصمم باشید و هیچ هراسی به دل راه ندهید. فرد مبتلا باید این را بداند که هیچ کس با استفاده از گل اوردوز نکرده است پس با آرامش درمان و ترک این ماده مخدر را شروع کنید. برای ترک قاطع باشید و با اطمینان از اینکه دیگر مصرف را شروع نمی‌کنید، ترک را آغاز نمایید.

 ????گروه درمانی

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای ترک گل قرارگرفتن در جلسات مشاوره گروهی است. این جلسات می‌تواند ترک را برای فرد آسان‌تر کند. با شرکت در این جلسات گروهی فرد مصرف کننده راحت‌تر مرحله ترک کردن را می‌پذیرد در نتیجه ترک برایش آسان‌تر می‌شود.

 ????ترک ماری جوانا | تغییر سبک زندگی

 زیاد آب بنوشید زیرا آب باعث استراحت ذهنتان می‌شود و حالتان بهتر خواهد شد. از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. استراحت کنید و آرامشتان را حفظ کنید آرام آرام در طبیعت قدم بزنید نفس عمیق بکشید و باور داشته باشید که حالتان بزودی خوب خواهد شد. صورت خود را دائم با آب سرد بشورید حمام بروید و روی سایر علاقه مندی هایتان تمرکز کنید. مثلا فیلم‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید و به اهنگ‌هایی ک دوست دارید گوش کنید.

مدیتیشن انجام بدهید در طبیعت سر سبز راه بروید و از ته دلتان نفس عمیق بکشید این را بدانید که هیچ چیز ارزش خراب کردن زندگیتان را ندارد اگر در تصمیم خود مصمم نباشید هیچ وقت موفق نخواهید شد. پس از همان ابتدا با خودتان روراست باشید و اگر به تنهایی قادر به ترک نیستید از اطرافیان و گروه متخصصین با تجربه و روانشناس کمک بگیرید.     

 ????کمک گرفتن از متخصص

ترک گل یا ماریجوانا به تنهایی امکان پذیر نیست و باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا با روش‌های اصولی در فرایند ترک شما را یاری‌کند. روانشناس کمک می‌کند تا وابستگی روانی خود را به اعتیاد از بین ببرید و پس از ترک دیگر به سراغ آن نروید.

????استفاده از روش های گیاهی

بسیاری برای ترک گل ، روش های گیاهی را پیشنهاد می‌کنند. مصرف داروهای گیاهی می‌توانند در این فرایند موثر باشند؛ اما درمان اصلی نیستند. چرا که گاهی می‌توانند با ماده مخدر تداخل ایجاد کرده و منجر به بروز مشکلات بیشتری شود. افراد در این دوران می‌توانند از دمنوش های گیاهی استفاده کرده و در کنار آنها از دارودرمانی و خدمات روانشناختی نیز غافل نشوند.

علائم ترک ماریجوانا

ترک گل نیز مانند سایر مواد اعتیادآور با علائم ناخوشایندی همراه است. این علائم عبارتند از:

_افسردگی و اضطراب

_ بی قراری و عدم کنترل بر هیجانات

_سردرد، دل درد و سرگیجه

_سرفه و حالت تهوع

_مشکلات خواب مانند بی خوابی

_خشک شدن گلو 

_تحریک پذیری

برای ترک گل و ماریجوانا چه بخوریم ؟ 

تغذیه سالم تاثیر بسیاری زیادی برای روی فرایند ترک ماری جوانا دارد. برای راحت تر گذراندن دوران نقاهت ترک بهتر از ویتامین B، کلسیم و منیزیم استفاده نمایید.

همچنین مصرف سبزیحات و میوه ها در این دوران دارای اهمیت بسیاری است. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مواد غذایی مناسب برای دوران ترک می توانید مقاله برنامه غذایی برای ترک اعتیاد را مطالعه نمایید یا با متخصصان مرکز ذهن نو تماس بگیرید. 

ترک گل با سم زدایی

اولین مرحله در ترک از جمله ترک ماری جوانا سم زدایی می باشد. سم زدایی ماریجوانا به منظور خارج کردن ترکیبات تتراهیدروکانابینول (THC) و کانابیدیول (CBD) صورت می گیرد. بعد از اینکه فرد ماریجوانا یا گل مصرف می کند؛ THC وارد بدن و جریان خود او می شود. 

به طور کلی 14 روز طول می کشد تا ترکیبات THC از بدن فرد مصرف کننده خارج شود. پاکسازی زمانی انجام می شود که فرد به طور کامل مصرف خود را قطع کرده باشد. البته میزان زمان سم زدایی ماریجوانا به مدت زمان مصرف و شرایط فرد بستگی دارد و می تواند متغییر باشد.  از جمله عواملی که بر مدت زمان سم زدایی و ترک گل و ماریجوانا تاثیرگذار است می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • مدت زمان مصرف 
  • کیفیت ماریجوانا مصرف شده
  • نوع ماریجوانا 
  • مقدار مصرف 
  • توده چربی بدن
  • متابولیسم فرد
  • تغذیه فرد 

باید توجه داشته باشید تا زمان اتمام سم زدایی ماریجوانا نتیجه تست‌اعتیاد به ماریجوانا مثبت خواهد شد. برای کسب اطلاعات بشتر می توانید مقاله تست ماریجوانا را مطالعه نمایید یا با کارشناسان مرکز ذهن نو تماس بگیرید. 

ترک ماری جوانا چند روز طول می کشد ؟ 

اینکه ترک ماری جوانا چند روز طول می کشد بستگی به عواملی مختلفی دارد. از جمله این عوامل می توان به  شرایط جسمی و روحی، مقدار و مدت مصرف،  جنسیت فرد مصرف کننده و غیره اشاره کرد. اما به طور کلی می توان گفت ترک به ماریجوانا 14 تا 21 روز زمان نیاز دارد و باید فرد تا سه تحت مراقبت های روانی و جسمی قرار داشته باشد. 

ترک گل و ماریجوانا در منزل 

شاید بارها افرادی دیده باشید که بعد از اقدام به ترک ماری جوانا با شکست مواجه شده باشند. اگر تصمیم جدی برای ترک ماده مخدر گل را دارید، ابتدا باید ارتباط خود را تمام دوستان معتاد خود قطع کنید. چرا که ارتباط شما با آنها چیزی جز توصیه های غلط برای اینکه بهبودی شما را به خطر باندازد ندارد و همچنین ممکن است زمینه ساز لغزش دوباره شما شود. 

بهتر است قبل از شروع به ترک گل در منزل قبل از هر کاری با یک فرد متخصص در زمینه ترک مشورت بگیرید. متخصصان مرکز مشاوره ذهن نو آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند. 

روش های اشتباه در ترک گل و ماری جوانا

در برخی مواقع افراد و والدین روش‌های غلطی را برای ترک ماری جوانا در پیش می‌گیرند. مثلا ممکن است والدین پس از فهمیدن اعتیادفرزندشان به ماریجوانا، با او دعوا کرده و با تهدید و پرخاش او را مجبور به ترک کنند. در مقابل نیز برخی خانواده‌ها عکس العمل خاصی نشان نمی‌ذهند و فرزندشان را به حال خود را رها می‌کنند. ترک خودسرانه و استفاده از داروهای جایگزین از دیگر روش‌های نادرست ترک گل و ماریجوانا است.

اینگونه تنها اعتیادجسمی از بین می‌رود و به دلیل عدم سم زدایی روانی، امکان بازگشت به اعتیاد وجود خواهد داشت و حتی ممکن است فرد به این داروهای جایگزین‌اعتیاد پیدا کند. توصیه می‌شود که برای ترک از کمک یک فرد متخصص استفاده کنید.

بعد از ترک گل

انجام مراقبت های لازم برای بعد از ترک گل نیز اهمیت زیادی دارد. در بیشتر موارد به دلیل دسترسی آسان و همچنین قیمت کم این ماده بسیاری حتی بعد از ترک نیز، به مصرف دوباره آن تمایل پیدا می‌کنند. اما خانواده اطرافیان باید در این دوران از فرد معتاد، بیشتر از هر زمان دیگری مراقبت کرده و او را تشویق به حضور در جلسات ترک نمایند. این موضوع می‌تواند بر کاهش تمایل آنها و بهبودی حالشان بسیار موثر باشد.

سخن پایانی

به طور کلی ترک گل شاید در ابتدا فرایندی ساده به نظر برسد. اما به دلیل وابستگی روانی که ایجاد می‌کند؛ با چالش های زیادی همراه است. از این رو افراد باید از دارودرمانی و روان درمانی به صورت همزمان استفاده کرده و در طول این دوران زیر نظر متخصص باشند. همچنین حمایت های خانواده نیز در این شرایط بسیار موثر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک گل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا به تنهایی می‌توان مصرف گل را ترک کرد؟

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که ترک ماده گل انگیزه و اراده قویی می‌خواهد. اگر تصمیم به ترک ماده گل دارید اما هربار دوباره وسوسه می‌شوید به شما توصیه می‌کنیم که در اولین فرصت به یک متخصص در زمینه اعتیاد مراجعه کنید.

آیا در مورد روش‌های ترک حشیش و آنچه افراد در فرایند درمان به آن‌ها نیاز دارند اطلاعی دارید؟ حشیش به عنوان رایج‌ترین ماده توهم زا یا در واقع کانابیس ها در جهان امروزه بسیاری از افراد را درگیر خود ساخته و جوانان زیادی را در دام اعتیاد گرفتار کرده است. از آنجایی که اثرات این ماده بیشتر بر ذهن و روان تاثیر می‌گذارد، روش‌های ترک حشیش نسبت به موادی که جسم را هدف قرار می‌دهند تا حدودی متفاوت است.

در واقع روش‌های ترک حشیش بیش از سم زدایی و پرداختن به علائم جسمانی بر علائم روانی ناشی از مصرف و قطع این ماده تمرکز دارند. از جمله بهترین روش های ترک حشیش می‌توان به مصاحبه انگیزشی، درمان شناختی رفتاری و خانواده درمانی اشاره کرد که ما در ادامه به توضیح بیشتر آن‌ها پرداخته‌ایم. جهت آشنایی با سایر روش های ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک حشیش می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  ترک حشیش در خانه

حشیش چیست؟

 

حشیش یا همان کانابیس ماده مخدری است که از گیاه شاهدانه به دست می‌آید. وجود ماده‌ای به نام THC در این گیاه باعث می‌شود که فرد در پی مصرف استعمال آن علائمی نظیر توهم و تغییرات ادراکی را تجربه نماید. توجه داشته باشید که گل یا ماریجوانا نیز نوعی کانابیس است چرا که از گیاه شاهدانه به دست می‌آید و دارای همان ماده موثره است و تنها مقادیر آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

با این حال حشیش در حدود 7 تا 10 برابر خطرناک‌تر است و می‌تواند آثار جسمی و روان شناختی زیان بارتری را برجای بگذارد. برای آشنایی بیشتر با عوارض و نشانه های اعتیاد به حشیش کلیک کنید.

ترک حشیش با توجه به مکانیسم عمل حشیش

حشیش یک ماده روانگردان بوده که تاثیر مستقیم بر مغز دارد. ماده فعال در حشیش THC است که این ماده در گل نیز وجود دارد. این ماده بعد از استنشاق وارد ریه ها شده و سپس به جریان خون وارد می‌شود.  با اعتیاد به این ماده بعد از مدتی عملکرد طبیعی فرد نیز معطوف به مصرف حشیش شده و بر زندگی شخصی و اجتماعی او تاثیر می‌گذارد. ترک حشیش بیشتر از نظر روانی دشوار است چرا که وابستگی جسمانی زیادی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

برای آشنایی با نحوه انجام تست حشیش کلیک کنید.

نشانه های اعتیاد به حشیش

بعد از گذشت مدتی از شروع مصرف حشیش، نشانه های اعتیاد به این ماده خود را نشان می‌دهند. به طور کلی اعتیاد نشانه های مشخصی دارد که با توجه به آنها و همچنین ماده مصرفی فرد می‌توان به او در زمینه ترک کمک کرد. برخی این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • اختصاص زمان زیاد برای مصرف این ماده
  • وسوسه شدن برای مصرف مجدد
  • تلاش برای ترک به صورت مجدد
  • نیمه کاره رها کردن فرایند ترک حشیش
  • صرف هزینه های زیاد برای خریداری و مصرف حشیش
  • بی توجهی به عوارض و پیامدهای منفی این ماده و ادامه مصرف

ترک حشیش چه اهمیتی دارد؟

اعتیاد به حشیش بیش از هر چیز بر ذهن و روان فرد تاثیر می‌گذارد و اثرات ظاهری آن نسبت به مواد مخدر افیونی نظیر هروئین دیرتر بروز می‌یابد. همین امر باعث می‌شود که بسیاری از افراد فکر کنند حشیش اعتیاد آور نیست و مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کند. این در حالی است که مصرف حشیش می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات روانی نظیر اختلالات روان پریشی و دو قطبی شده و به مرور فرایندهای فکری نظیر تصمیم گیری و قضاوت را تحت تاثیر قرار دهد.

از آنجایی که افراد در طی تجربه توهمات ناشی از مصرف حشیش ادراک درستی از واقعیت ندارند و در واقع فرق بین واقعیت و خیال را تشخیص نمی‌دهند ممکن است اقدامات خطرناکی را انجام دهند و سلامت خود یا اطرافیان را به خطر بیاندازند. از همین رو بسیار اهمیت دارد که به موقع برای ترک حشیش اقدام شود تا اثرات روانی آن پیشرفت نکنند. برای اطلاع از بهترین اقدام ممکن حتما مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

پیامدهایی که بعد از ترک حشیش تجربه می کنید

 

از آنجایی که حشیش وابستگی روانی شدیدی در فرد ایجاد می کند. افراد معتاد به حشیش در زمان ترک با عوارض ترک حشیش مواجه می شوند.  این ماده مخدر به شدت سلامت روانی فرد را تحت تاثیر قرار می دهند و مانند تریاک ، شیشه دوره خماری ندارد. از جمله علائم ترک حشیش می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اختلال خواب
  • تغییر اشتها
  • بی قراری و اضطراب
  • عصبانیت و پرخاشگری شدید بدون علت
  • افسردگی
  • اضطراب و استرس

آشنایی بهترین روش های ترک حشیش

 

امروزه برای ترک حشیش روش‌های درمانی گوناگونی به کار می‌رود . بر اساس تحقیقات انجام شده بهترین روش ترک حشیش استفاده از جلسات گروه درمانی و دریافت مشاوره ترک حشیش است. چرا که اعتیاد به حشیش بیشتر وابستگی روانی دارد و وابستگی جسمی کمتری نسبت به سایر مواد مخدر در بدن ایجاد می کند. که ما  در ادامه به مهم‌ترین روش های ترک حشش را توضیح داده ایم.

برای آشنایی با روش های ترک مواد توهم زا کلیک کنید.

1- مصاحبه انگیزشی

بسیاری از افراد مصرف کننده حشیش به خصوص کسانی که به تازگی درگیر اعتیاد به این ماده شده‌اند انگیزه چندانی برای ترک ندارند. آن‌ها ممکن است به اصرار خانواده و اطرافیان برای درمان مشکل خود مراجعه کنند اما در نهایت بر این باورند که مصرف حشیش مشکل چندانی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند. در این شرایط شروع ترک می‌تواند در ظاهر موفقیت آمیز باشد اما اغلب در دراز مدت به شکست می‌انجامد چرا که فرد از درون برای ترک حشیش به آمادگی نرسیده است.

برای ایجاد این آمادگی درمانگران از روش مصاحبه انگیزشی استفاده می‌کنند. در مصاحبه انگیزشی درمانگر تلاش می‌کند تا به فرد نشان دهد جنبه‌های متعارضی در درون او وجود دارند که همزمان برای ترک و ادامه مصرف تمایل دارند. آگاهی از این تعارض‌ها و حل آن‌ها به بیمار کمک می‌کند تا بتواند با دید وسیع‌تری به مشکل خود نگاه کند و با انگیزه بیشتری برای شرکت در فرایند ترک آماده شود.

2- درمان شناختی رفتاری برای تیرک حشیش

در درمان شناختی رفتاری درمانگر تلاش می‌کند تا عقاید و باورهای غلط مرتبط با مصرف مواد را شناسایی کرده و آن‌ها را به چالش بکشد. در نهایت جایگزین شدن افکار سالم با باورهای نادرست به فرد کمک می‌کنند که احساسات مثبت بیشتری را در خود شکل بدهد و از رفتارهای آسیب رسانی نظیر مصرف مواد خودداری کند. درمان شناختی رفتاری امروزه به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان انواع آسیب‌های روان شناختی به کار می‌رود و در کمک به افراد در مسیر ترک حشیش نیز تا حد بسیاری موثر است.

3- گروه درمانی

گروه درمانی یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای ترک حشیش محسوب می‌شود. در این روش افراد با تجربیاتی مشابه در کنار هم و در یک گروه قرار می‌گیرند. درمانگر با مطرح کردن یک موضوع بحث خاص نظیر “چگونگی غلبه بر وسوسه” تلاش می‌کند تا ارتباط میان اعضای گروه را در جهت مناسب هدایت نماید و فرایند به اشتراک گذاشتن تجربیات مثبت و موثر را تسهیل کند.

4- خانواده درمانی برای ترک حشیش

نگاه اعضای خانواده به اعتیاد و واکنش آن‌ها به این مسئله یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین موفقیت آمیز بودن فرایند ترک است. از همین رو در بسیاری از مواقع درمانگران تلاش می‌کنند تا جلسات مشاوره را به صورت خانوادگی برگزار کرده و سایر اعضا را نیز در فرایند ترک درگیر نمایند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا در مورد مفهوم اعتیاد به عنوان یک بیماری عودکننده مغزی به والدین یا همسر آموزش‌هایی را ارائه کرده و شیوه‌های صحیح برخورد با فرد درگیر مصرف مواد را نیز به آن‌ها بیاموزند.

خانواده درمانی با ایجاد یک شبکه حمایت اجتماعی امن پیرامون فردی که درگیر آسیب اعتیاد شده اغلب نتایج قابل قبولی در درمان انواع مواد از جمله حشیش به جای می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

حتما درباره تعریف اعتیاد چیست بخوانید.

5- ترک حشیش با دارو

برخی افراد به دنبال دارویی برای ترک حشیش می گردند و تصور می کنند ترک حشیش با دارویی مانند متادون و یا قرص ب 2 ( بوپرونوفین ) امکان پذیر است. به همین علت به دریافت مشاوره از متخصص ترک شروع به مصرف خود صرانه چنین قرص هایی می کنند. اما باید بدانید که چیزی تحت عنوان داروی ترک حشیش وجود ندارد.

مصرف خودسرانه متادون و … تنها باعث بدتر شدن حال فرد و مواجه شدن او با علائم ترک حشیش شدیدتری است. در نظر داشته باشید هیچوقت بدون دریافت مشاوره از یک فرد متخصص در زمینه ترک شروع به ترک خود سرانه نکنید.

شاید فکر کنید که ترک حشیش با استفاده از دارو های شاید امکان پذیر باشد ؟ در پاسخ باید گفت که هیچ داروی گیاهی معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت برای ترک حشیش وجود ندارد. از طرفی با توجه به این موضوع که هیچ ارگان یا سازمانی بر روی دارو های گیاهی ترک حشیش نظارت ندارد، در اکثر اوقات این دارو ها مشتقاتی از متادون و ترامادول هستند که عوارض بسیاری سختی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

ترک حشیش چقدر طول می کشد ؟

اکثر مراجعه کنندگان برای ترک یک سوال مشترک دارند و آن این است که ترک حشیش چقدر طول می کشد ؟ در پاسخ باید گفت که سم زدایی بدن و خارج شدن سموم حشیش از بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد ه باید تحت بررسی متخصص قرار گیرد.

اما به طور کلی سم زدایی بدن از ماده حشیش ( THC ) تقریبا بین 10 تا 30 روز زمان نیاز دارد. بعد از طی شدن روند سم زدایی جلسات مشاوره روانشناسی با یک متخصص ترک نیاز است تا وسوسه بازگشت به مصرف به طور کلی درمان شود.

برای ترک حشیش چه بخوریم ؟

افرادی که در حال ترک حشیش هستند. در روند ترک حشیش روز به روز ضعیف تر می شوند. این افراد در فرایند ترک قوا و توان بدنی خود را از دست می دهند. در نتیجه در دوره ترک نیاز به یک برنامه غذایی مناسب و کامل دارند.

یک دکتر روانشناس متخصص در زمینه ترک حشیش، برنامه غذایی جامع از انواع پروتئین ها، کربوهیدرات، ویتامین و دیگر مواد مغذی را برای فرد معتاد به حشیش در نظر می گیرد. تا فرد بتواند قوای جسمی خود را بعد از ترک مجددا به دست آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه غذایی ترک اعتیاد کلیک کنید.

ترک حشیش را چگونه شروع کنیم ؟

اگر تصمیم به ترک حشیش دارید و نمی دانید که باید از کجا شروع کنید. بهترین راه دریافت مشاوره ترک از یک متخصص در این زمینه می باشد.

در مورد مراحل ترک حشیش باید گفت که اولیه مرحله ترک بعد از تصمیم فرد سم زدایی و پاکسازی بدن فرد از سموم ماده مخدر است. سم زدایی بدن فرد حدود 14 روز طول می کشد. در این زمان علائم ترک حشیش در بدن فرد ظاهر می شود بعد از بین می رود.

معمولا دو هفته اول روند ترک بیشتر علائم ترک حشیش را فرد تجربه می کند. با حفظ روحیه و تقویت آن می تواند این مرحله پشت سر بگذارد. از جمله علائم جسمانی می توان به عرق، سر درد، تغییر در اشتها، تب و لرز، درد پا و شکم اشاره کرد.

با تمام شدن علائم جسمی ترک حشیش نوبت به درمان علائم روانی در فرد معتاد به حشیش می رسد. علائم روانی بیشتر فرد را اذیت می کنند. اکثر افراد ترک و سم زدایی را با موفقیت پشت سر می گذارند ولی عوارض روانی آنقدر آنها را اذیت می کنند که دوباره به مصرف حشیش روی می آروند.

در مرحله آخر که حدود چهار هفته زمان می برد، فرد با اختلات روانی و مشکلات روحی زیادی روبرو می شود که با گذشت این مدت تحت نظر یک متخصص می تواند دوباره به زندگی عادی خود بازگردد.

ترک حشیش به کمک مجموعه ذهن نو

شما در هر کجای کشور که هستید می توانید از خدمات نوین مرکز ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی بهرمند شوید. ذهن نو با دارا بودن تیم تخصصی و مجرب شامل برترین اساتید و متخصصان ترک دانشگاه های برتر کشور پاسخگوی نیاز های شما به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین است.  همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی مرکز ذهن نو از جمله اینستاگرام ذهن نو همراه ما باشید.

سخن پایانی

روش های درمانی برای ترک حشیش متنوع هستند؛ اما هر فردی باید متناسب به شرایط و نشانه های خود، این فرایند را آغاز کند. با اینکه این ماده مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند و حتی اطرافیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما ترک حشیش امکانپذیر بوده و فرد می‌تواند با انگیزه و  تلاش در این زمینه، درمان خود را آغاز کند. معمولا برای ترک این ماده مخصوصا در دوزهای پایین، نیاز به حضور در کلینیک های ترک نیست. اما بهتر است افراد در طول فرایند درمان حتما تحت نظر یک پزشک و روانشناس باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک حشیش می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا حشیش باعث افزایش خلاقیت می‌شود؟

متاسفانه یک باور غلط در بین جوانان وجود دارد که فکر می‌کنند حشیش خلاقیت ذهن را بالا می‌برد. این در حالی است که حشیش یک ماده توهم زا است و باعث تجربه ادراکات غیر طبیعی و غیر واقعی می‌شود و می‌تواند شما را به سمت بیماری‌های روان پریشی حاد سوق دهد.

ترک حشیش چه فرقی با گل دارد؟

گل و حشیش در طبقه بندی موادهای اعتیادی در یک گروه قرار دارند. چراکه هر دو از گیاهی به نام شاهدانه به دست می‌آیند. با این تفاوت که حشیش از صمغ این گیاه گرفته می‌شود و دارای ماده موثره بیشتری است اما گل از شاخ و برگ‌های این گیاه گرفته می‌شود و مقدار THC کمتری دارد.

مشکل با شغل همسر از آن دسته مسائلی است که می‌تواند تمام جنبه‌های زندگی شما و خانواده‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. همه ما بخش زیادی از روز را در محل کارمان هستیم. اگر با محل کار همسرتان یا نوع شغل او رابطه خوبی نداشته باشید به معنای آن است که در طول روز تنش روانی بسیاری را برای خودتان ایجاد می‌کنید. به همین خاطر باید به دنبال راهکار مناسبی برای تغییر این شرایط باشید. برطرف نکردن این مشکل می‌تواند آثار خودش را در زندگی مشترک‌تان نشان بدهد. اگر احساس می‌کنید راهی برای حل مشکل‌تان پیدا نمی‌کنید شاید بهتر باشد در این زمینه از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکل با شغل همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  مشکل با شغل همسر

دلایل مشکل با شغل همسر

شأن و جایگاه اجتماعی

جایگاه اجتماعی تقریباً برای همه ما مهم است. بسیاری از ما دیگران را براساس جایگاهی که در اجتماع دارند قضاوت می‌کنیم و ویژگی‌های مختلفی را به آن‌ها نسبت می‌دهیم. این موضوع بسیاری از مواقع باعث می‌شود که شما با شغل همسرتان مشکل داشته باشید. مشاغلی که در عرف جامعه جایگاه پایین‌تری برای آن‌ها تصور می‌شود معمولاً نارضایتی بیشتری به همراه دارند. در چنین شرایطی دیده شده که حتی بعضی از خانم‌ها شغل همسرشان را از دیگران پنهان می‌کنند.

مشکل با شرایط کاری سخت شغل همسر

حجم کار در بعضی از مشاغل بیشتر از شغل‌های دیگر است. گاهی نیز حساسیت یک شغل بالاتر است. برای مثال پزشکان و به‌خصوص جراحان با جان انسان‌ها سروکار دارند. این موضوع باعث می‌شود که آن‌ها زمان‌های زیادی را مشغول کار باشند. یا حتی وقتی در خانه هستند به استراحت و آرامش بیشتری نیاز دارند. به همین خاطر معمولاً خانواده این افراد با اینکه همسرشان زمان کمتری را به آن‌ها اختصاص می‌دهد مشکل دارند.

محیط کاری نامناسب

علاوه بر کاری که همسرتان انجام می‌دهد محیط شغلی او نیز اهمیت بسیاری دارد. همسرتان در چه فضایی کار می‌کند؟ همکاران او یا ارباب‌رجوع‌ها چه کسانی هستند؟ این موضوع برای بسیاری از خانم‌ها یا آقایان تبدیل به یک دغدغه شده است. برای مثال خانمی که در یک کارگاه صنعتی کار می‌کند و یا آقایی که در یک فروشگاه لوازم آرایشی کار می‌کند ممکن است هر دو مشکلاتی را با همسرشان تجربه کنند.

امکان پیشرفت وجود ندارد

همه ما دوست داریم در زندگی پیشرفت کنیم. هیچ‌کس دوست ندارد برای همیشه در همان شرایطی که داشته باقی بماند. بااین‌حال همه مشاغل به یک اندازه فرصت پیشرفت را در اختیار شما نمی‌گذارند. برای مثال کارمندانی را در نظر بگیرید که برای تمام مدت کاری خود می‌بایست در یک محیط ثابت و با یک دستورالعمل مشخص کار کنند. این موضوع می‌تواند برای بعضی از افراد و به‌خصوص کسانی که شخصیت‌های کمال‌گرا یا رقابت طلبی دارند ناراحت‌کننده باشد.

مشکل با غیرقابل‌پیش‌بینی بودن شرایط شغل همسر

همه ما دوست داریم زندگی تا حدودی ثبات داشته باشد. تغییرات ناگهانی در شرایط می‌تواند تمام برنامه‌ریزی‌های ما برای زندگی‌مان را به هم بریزد. به همین خاطر یکی از دلایل مشکل با شغل همسر این است که کار همسرتان موقعیت‌های غیرقابل‌پیش‌بینی را در زندگی شما به وجود بیاورد.

برای مثال مأموریت‌های ناگهانی و طولانی، رکود بازار یا حتی ضررهای مالی از جمله این شرایط هستند. وجود چنین مشکلاتی می‌تواند آسیب‌های روحی بسیاری را به همراه داشته باشد. زیرا این شرایط ذهن شما را در حالت آماده‌باش قرار می‌دهد و شما همیشه منتظر یک اتفاق خاص هستید. بر اساس تحقیقات روان‌شناسان این حالت می‌تواند استرس بسیاری را برای شما ایجاد کند. پیشنهاد می‌شود مقاله دوری از همسر را حتما بخوانید.

مشاغل پرخطر

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود از شغل همسرتان ناراضی باشید کار کردن در شغل‌هایی هستند که خطرات بسیاری دارند. برای مثال مشاغلی مانند آتش‌نشانی یا نیروهای نظامی و پلیس از این دسته هستند. خانواده این افراد معمولاً نگران این موضوع هستند که مبادا همسرشان دچار آسیب شود. این شرایط می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

برای ارتباط مستقیم با کارشناسان ما عضو کانال تلگرامی ذهن نو شوید.

راهکارهایی برای رفع مشکل با شغل همسر

1️⃣ با همسرتان صحبت کنید

همیشه اولین و بهترین راهکاری که می‌توانید از آن استفاده کنید این است که با همسرتان صحبت کنید. اگر از اینکه همسرتان زمان کمی را به شما اختصاص می‌دهد ناراحت هستید و یا نگران خطرات شغل او هستید بهتر است احساس خود را با همسرتان در میان بگذارید. صحبت‌ها و دلایل همسرتان برای انتخاب این شغل را نیز بشنوید؛ سعی کنید با کمک یکدیگر راهکار مناسبی برای شرایط پیدا کنید. بری آشنایی با روش‌های اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

2️⃣ نگرش خود را عوض کنید

همان‌طور که گفتیم بسیاری از خانم‌ها شغل همسرشان را از دیگران پنهان می‌کنند. آن‌ها این تصور را دارند که شغل همسرشان جایگاه اجتماعی بالایی ندارد و از این موضوع خجالت‌زده هستند. در چنین شرایطی معمولاً توصیه می‌شود که بهتر است دیدگاه خود را تغییر بدهید. یادتان باشد آن چیزی که در حال عذاب دادن شما است شغل همسرتان نیست. بلکه شما از نوع نگاه خود به شغل همسرتان آسیب می‌بینید. واقعیت این است که همه انسان‌ها بدون توجه به شغل و پایگاه اجتماعی محترم هستند.

3️⃣ خود را تغییر دهید

یک قانون در روان‌شناسی بیان می‌کند که شما هرگز نمی‌توانید دیگران را تغییر بدهید. به همین خاطر به دنبال این نباشید که همسرتان به‌خاطر نارضایتی شما شغلش را ترک کند. بلکه سعی کنید خودتان را تغییر بدهید. با خودتان به این سؤال پاسخ بدهید که چه چیزی در شغل همسرتان شما را آزار می‌دهد؟ این دلایل را پیدا کرده و برای برطرف‌کردن آنها راهی پیدا کنید.

4️⃣ مسیری جدید برای ترقی بیابید

همان‌طور که گفتیم یکی از مشکلات اصلی با شغل همسر این است که بعضی مشاغل امکان پیشرفت ندارند. در چنین شرایطی معمولاً مشاورین توصیه می‌کنند که راه دیگری برای پیشرفت کردن پیدا کنید. در واقع همیشه شما نباید به‌واسطه شغلتان پیشرفت کنید. بهتر است زمانی را با خودتان خلوت کرده و به این موضوع فکر کنید که چطور و در چه زمینه‌هایی می‌توانید پیشرفت کنید.

5️⃣ نیمه پر لیوان را ببینید

یکی از مشکلات کسانی که همسرشان در محیط‌های پرخطر کار می‌کند این است که ذهن‌شان ناخواسته به دنبال جذب موضوعات منفی است. سعی کنید تا جای ممکن از این موضوع فاصله بگیرید. زمانی که افکار منفی به سراغ شما می‌آیند آن‌ها را از خودتان دور کنید. به‌خاطر داشته باشید هرچقدر بیشتر به یک موضوع فکر کنید با شدت و قدرت بیشتری شما را سمت خودش می‌کشد. به همین خاطر سعی کنید تا جای ممکن ذهن‌تان را از درگیری با مسائل منفی دور نگه دارید.

نقش مشاور در حل مشکل با شغل همسر

داشتن مشکل با شغل همسر می‌تواند اختلافات بسیاری را در محیط زندگی شما ایجاد کند. یکی از بهترین راهکارها برای اینکه از چنین اختلافاتی دوری کنید این است که از یک مشاور خانواده برای حل مشکل‌تان کمک بگیرید. از جمله خدمات مشاورین به شرح زیر است.

✅????مشاوره‌های پیش از ازدواج

اولین و مهم‌ترین جایی که باید راجع به شغل همسرتان تصمیم بگیرید قبل از ازدواج است. در واقع پیش از ازدواج است که شما می‌توانید بگویید با یک شغل کنار می‌آیید یا خیر؟

بااین‌حال بسیاری از جوانان نمی‌دانند که باید به این موضوع نیز دقت داشته باشند. یا حتی اگر به آن توجه کنند بسیاری از مواقع متوجه مشکلاتی که ممکن است در زندگی برایشان ایجاد کند نیستند. در چنین شرایطی مشاوره‌های پیش از ازدواج به‌خوبی راجع به آینده به شما آمادگی می‌دهد. این موضوع باعث خواهد شد بتوانید تصمیم درست‌تری برای ادامه زندگی خود بگیرید.

✅????مشکل با شغل همسر |مشاوره‌های فردی

وقتی با شغل همسرتان به مشکل برمی‌خورید بسیاری از مواقع نیاز دارید که مورد مشاوره قرار بگیرید. استرس‌ها و فشار روانی که این موضوع برایتان ایجاد کرده است؛ به‌علاوه اینکه احتمالاً نمی‌دانید چطور باید با آن روبه‌رو بشوید همگی در این جلسات بررسی می‌شوند؛ مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا یک تصمیم مناسب برای شرایط پیش‌آمده بگیرید.

✅???? مشاوره‌های زوج‌درمانی

احتمالاً مشکلی که شما با شغل همسرتان دارید باعث بروز اختلافاتی میان شما و همسرتان نیز شده است. در چنین شرایطی مشاورین به شما کمک می‌کنند اختلافاتی که با یکدیگر دارید را حل کنید. آن‌ها روش‌های مناسب برای حل مسئله را به شما و همسرتان آموزش می‌دهند. این کار باعث می‌شود بعد از این بتوانید مشکلات بینتان را بدون کمک‌گرفتن از مشاور و به‌تنهایی حل کنید. برای آشنایی با روش‌های جلوگیری از دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکل با شغل همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور به همسرم بگویم دلم می‌خواهد محیط کارش را عوض کند؟

بهتر است خواسته خود را این‌گونه مطرح نکنید. یادتان باشد که شما نمی‌توانید برای دیگران تصمیم بگیرید. اما بهتر است احساس و نگرانی خود از محیط کار همسرتان را با او در میان بگذارید.

نگهداری از پدر و مادر وظیفه مهمی است که هر فرزندی می‌باید خود را برای آن آماده کند. بااین‌حال گاهی اوقات مشکلاتی در مسیر نگهداری از آن‌ها پیش می‌آید که می‌تواند زندگی شما را درگیر خود کند. روان‌شناسان خانواده معتقدند نگهداری از پدر و مادر آثار روانی بسیار مطلوبی برای ما به همراه دارد. درعین‌حال این کار می‌تواند مشکلاتی مانند افسردگی‌های مزمن یا درگیری با اعضای خانواده را به دنبال داشته باشد. به همین خاطر شما نیاز دارید که در بین وظایف مختلف‌تان تعادل برقرار کنید. اما خیلی اوقات احساس وظیفه مفرط، بیماری، توقعات اطرافیان، مشکلات زندگی و …. مساله را پیچیده کرده و شما را دشوار تشویش می‌‌کند، در چنین شرایطی بهتر است از خدمات مشاوره خانواده بهره ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  نگهداری از پدر و مادر

چرا نگهداری از پدر و مادر اهمیت دارد؟

✏️????آثار تربیتی

یکی از مهم‌ترین نتایج کمک‌کردن به والدین این است که فرزندان‌تان این کار را از شما یاد می‌گیرند. یادتان باشد دیگران همیشه بیش از آنکه از صحبت‌های ما یاد بگیرند به رفتارمان دقت می‌کنند. پس سعی کنید الگوی خوبی برای فرزندان‌تان باشید.

اگر شما به هر دلیلی از پدر یا مادر خود نگهداری نمی‌کنید باید این را بپذیرید که فرزندان‌تان نیز این دلایل را یاد خواهند گرفت. در نتیجه باید خود را برای این موضوع آماده کنید که آن‌ها نیز به همان دلایل از شما نگهداری نخواهند کرد. در حقیقت شما با نگهداری از والدین‌تان به فرزند خود مسئولیت‌پذیری در مقابل خانواده را یاد می‌دهید و می‌توانید امیدوار باشید که در آینده شما هم می‌توانید از حمایت‌های آن‌ها برخوردار شوید. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های خانواده موفق کلیک کنید.

✏️???? نگهداری از پدر مادر و سلامت روان

مسائل اخلاقی یکی از مهم‌ترین دلایل برای نگهداری از پدر و مادر هستند. همه ما وقتی کمک‌کردن به پدر و مادر را کنار می‌گذاریم درون خود احساس عذاب وجدان و ناراحتی خواهیم داشت. به همین خاطر است که روان‌شناسان معتقدند کمک‌کردن به والدین از آن دسته مسائلی است که می‌تواند سلامت روان شما را تا حدودی تضمین کند.

وقتی شما به هر دلیلی نسبت به نیازهای والدین خود بی‌توجه هستید در ذهن‌تان دچار تعارض می‌شوید. این شرایط می‌تواند بیماری‌های روحی مانند اضطراب یا افسردگی را به دنبال داشته باشد. درعین‌حال وقتی به والدین‌تان کمک می‌کنید خیال‌تان راحت است که آنچه می‌توانستید برای آن‌ها انجام داده‌اید و این کار تا حد زیادی باعث آرامش و رضایت خاطر شما می‌شود. برای آشنایی با ملاک های خانواده سالم کلیک کنید.

✏️???? افزایش محبت در خانواده

خانواده اولین و مهم‌ترین تکیه‌گاه زندگی هرکدام از ما است و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این واقعیت باشد. همه ما به حمایت یکدیگر در فضای خانواده نیاز داریم و هرچه بیشتر این فضا را ایجاد کنیم از نتایج مثبت آن هم بیشتر استفاده خواهیم کرد. وقتی شما از پدر یا مادر خود نگهداری می‌کنید احساس علاقه و صمیمیت میان شما و آن‌ها شکل می‌گیرد.

این موضوع باعث می‌شود رابطه شما تا حد زیادی بهتر شود و شما نیز می‌توانید در بسیاری از مواقع روی کمک والدین‌تان حساب کنید. شاید پدر یا مادر شما توانایی انجام برخی کارها را نداشته باشند اما می‌توانند از راه‌های دیگری مثل کمک‌های فکری همراهی‌تان کنند.

مشکلات نگهداری از پدر و مادر

نگهداری از پدر و مادر در کنار اهمیت و مزایایی که دارد مشکلات بسیاری نیز خواهد داشت. اگر نتوانید این مشکلات را مدیریت کنید احتمالاً شرایط بسیار سخت خواهد شد. آشنایی با این مشکلات می‌تواند به شما کمک کند که آمادگی بیشتری برای روبه‌رو شدن با آن داشته باشید و بتوانید راه حلی برای آن‌ها پیدا کنید. این مشکلات باتوجه‌به شرایط زندگی هرکدام از ما متفاوت خواهد بود. بااین‌حال رایج‌ترین مشکلات عبارتند از:

اختلاف با اعضای خانواده

وقتی قرار است از پدر و مادرتان نگهداری کنید اختلاف با همسر و فرزندان یکی از اولین مشکلاتی است که پیش خواهد آمد. نگهداری شما از والدین‌تان تغییراتی را در زندگی آن‌ها نیز به وجود می‌آورد.

برای مثال اگر شما پدر یا مادرتان را به خانه خودتان بیاورید طبیعتاً دیگران نیز باید این واقعیت را بپذیرند که در کنار والدین شما زندگی کنند. یا اگر زمان‌هایی را برای نگهداری از آن‌ها به خانه‌شان می‌روید آنها باید درک کنند که شما زمان کمتری برای‌شان خواهید داشت. این شرایط گاهی اوقات موجب نارضایتی اعضای خانواده می‌شود و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

احساس تعارض

نگهداری از والدین وظیفه اخلاقی هرکدام از ما است. در کنار این موضوع شما ممکن است احساس کنید زمان کافی برای رسیدن به برنامه‌های خودتان را ندارید. یا گاهی اوقات به هر دلیلی دوست نداشته باشید زمان‌تان را درگیر نگهداری از والدین خود کنید. این شرایط باعث می‌شود شما بر سر یک دوراهی قرار بگیرید.

این دوراهی همان‌طور که گفتیم می‌تواند بیماری‌های روحی بسیاری را به دنبال داشته باشد. به همین خاطر روان‌شناسان توصیه می‌کنند که در نگهداری از پدر و مادرتان بیش از حد افراط نکنید. این کار باعث می‌شود که خیلی زود احساس فرسودگی روحی به شما دست بدهد و در ادامه این راه دچار مشکل شوید.

بدرفتاری سالمندان

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مواقع با آن مواجه می‌شوید این است که پدر یا مادرتان متوجه زحماتی که شما می‌کشید نیستند. در حقیقت آن‌ها در مقابل تلاش‌های شما برای کمک‌کردن مقاومت می‌کنند و دلشان نمی‌خواهد کمک‌هایتان را قبول کنند. این مشکل به این خاطر پیش می‌آید که سالمندان نمی‌خواهند ناتوانی خود را بپذیرند.

در حقیقت آن‌ها در مقابل اینکه استقلال خود را از دست بدهند مقاومت می‌کنند. این شرایط می‌تواند مشکلات شما را در نگهداری از آن‌ها بیشتر کند. روان‌شناسان در این شرایط توصیه می‌کنند که تا جای ممکن اجازه دهید سالمندان خودشان برای زندگی تصمیم بگیرند و به استقلال آن‌ها اهمیت بدهید.

راهکارهایی برای نگهداری از پدر و مادر

1- با اعضای خانواده صحبت کنید

همان‌طور که گفتیم درگیری با اعضای خانواده یکی از رایج‌ترین مشکلات در نگهداری از پدر و مادر است. به همین خاطر اولین کاری که باید انجام دهید این است که با اعضای خانواده خود به توافق برسید. یادتان باشد شما در مقابل همسر و فرزندان هم به‌اندازه پدر و مادرتان مسئول هستید.

پس نباید به نیازهای آن‌ها بی‌توجه باشید. بهترین راه این است که یک جلسه با اعضای خانواده تشکیل بدهید. سعی کنید در این جلسه احساسات و افکار خود را بیان کنید. صحبت‌های اعضا را هم بشنوید و با کمک یکدیگر راه حلی برای شرایط پیدا کنید.

2- وظایف را تقسیم کنید

اگر بخواهید همه وقت خود را برای نگهداری از والدین‌تان بگذارید دیریازود خسته می‌شوید. راه عاقلانه‌تر این است که از خواهر و برادر یا حتی همسر و فرزندان‌تان کمک بگیرید. اما اگر امکان انجام هیچ‌کدام از این کارها را ندارید بهتر است گاهی اوقات از یک پرستار بخواهید که از والدین‌تان مراقبت کند. همان‌طور که گفتیم اگر شما بخواهید همه کارها را به‌تنهایی انجام دهید دیر یا زود احساس خستگی و فرسودگی به سراغ شما می‌آید و احتمال اینکه بتوانید مسیر خود را ادامه بدهید کاهش پیدا می‌کند.

3- زمان‌هایی را برای استراحت خودتان در نظر بگیرید

نگهداری از سالمندان به‌خصوص وقتی آن‌ها درگیر بیماری‌های مختلف شده باشند کار بسیار سختی است. به همین خاطر مشاورین خانواده معتقدند کسانی که از سالمندان نگهداری می‌کنند در معرض آسیب‌های روحی بسیاری قرار دارند. اگر شما هم در حال نگهداری از پدر یا مادرتان هستید باید زمان‌هایی را برای تجدید قوا در نظر بگیرید. صحبت‌کردن با یک دوست یا اختصاص دادن زمان به کارهایی که شما دوست‌شان دارید می‌تواند خطر درگیری با بیماری‌های روحی را تا حد زیادی کاهش بدهد.

4- به نیازهای سالمندان توجه داشته باشید

خیلی اوقات مشکلاتی که بین سالمندان و فرزندان آن‌ها ایجاد می‌شود به این خاطر است که آگاهی کافی از نیازها و شرایط روحی سالمندان ندارید. در نتیجه سعی کنید با مطالعه کتاب یا کمک‌گرفتن از مشاورین اطلاعات خود را از این دوره سنی بالاتر ببرید. وقتی بدانید که قرار است با چه مسائلی مواجه شوید کنترل آن نیز برای‌تان راحت‌تر خواهد بود.

برای آشنایی با بهترین راه های کمک به پدر و مادر کلیک کنید.

چه زمانی برای نگهداری از پدر و مادر مشاوره بگیریم؟

نگهداری از پدر و مادر از آن دسته مسائلی است که می‌تواند چالش‌های بسیاری را در زندگی شما ایجاد کند. بسیاری از مواقع باید الگوی معمول زندگی خود را تغییر بدهید. برای مثال ممکن است نیاز داشته باشید محیط خانه را برای نگهداری از پدر یا مادرتان تغییر بدهید. یا شاید لازم باشد زمان‌هایی را در خانه آن‌ها بگذرانید.

به همین خاطر پیشنهاد می‌شود از زمانی که وظیفه نگهداری از پدر و مادرتان را برعهده می‌گیرید با یک مشاور متخصص راجع به این تغییرات صحبت کنید. تا هم شما و هم اعضای خانواده‌تان کمترین آسیب را از تغییرات ببینند.

به‌علاوه مشاورین کمک می‌کنند با نیازهای روحی سالمندان و راه‌های کنار آمدن با آن‌ها بیشتر آشنا شوید تا مشکلات کمتری برای برقراری ارتباط با آنها داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

بهتر است خودم از پدر و مادرم نگهداری کنم یا برای آن‌ها پرستار بگیرم؟

اینکه خودتان از آن‌ها نگهداری کنید به دلیل احساس آشنایی و نزدیکی که با شما دارند خیلی بهتر است. اما اگر شرایط این کار را ندارید و احساس می‌کنید دیر یا زود از شرایط خسته می‌شوید بهتر است از یک پرستار کمک بگیرید.

همسرم با اینکه من از پدر و مادرم نگهداری کنم مخالف است؛ چطور می‌توانم راضی‌اش کنم؟

سعی کنید راجع به احساس و خواسته خود با همسرتان صحبت کنید، دلایل او را نیز بشنوید و با کمک هم یک راه‌حل منطقی برای شرایط پیدا کنید. کمک‌گرفتن از پرستار نیز می‌تواند یکی دیگر از راهکارهایی باشد که به شما کمک می‌کند.

آیا ازدواج با شخصیت اسکیزوئید امکان‌پذیر است؟ شاید شما نیز برای ازدواج به فردی علاقه‌مند شده باشید اما متوجه رگه‌هایی از اختلال شخصیت اسکیزوئید در او شوید. این موضوع شما را بر سر تعارضی قرار خواهد داد که بین علاقه خود به او و مشکلاتی که بر سر راه زندگی شما ایجاد خواهد شد کدام یک را انتخاب کنید. اگرچه مبتلایان به اختلال شخصیت اسکیزوئید از برقراری ارتباط‌های صمیمی و عاطفی روی‌گردان هستند. بااین‌حال شدت این اختلال در همه افراد یکسان نیست و بعضی از این بیماران را می‌توان به‌عنوان شریک عاطفی انتخاب کرد.

توصیه داریم پیش از تصمیم‌گیری راجع به ازدواج با شخصیت اسکیزوئید به این موضوع توجه داشته باشید که شما در طول زندگی مشترک شرایط سختی را پیش رو خواهید داشت و بهتر است با کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی اطلاعات خود را راجع به این بیماری افزایش دهید. برای آشنایی بیشتر با اختلالات شخصیت دسته a کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با شخصیت اسکیزوئید می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  ازدواج با شخصیت اسکیزوئید چطور شما را از همسر فراری می کند؟

ازدواج با شخصیت اسکیزوئید | شخصیت اسکیزوئید را چطور بشناسیم؟

اولین موضوعی که در زمینهٔ ارتباط با شخصیت اسکیزوئید باید به آن توجه داشته باشیم این است که چطور می‌توانیم این اشخاص را شناسایی کنیم؟ ازدواج‌های سنتی، معمولاً فرصت کمی را برای ایجاد شناخت میان طرفین در نظر می‌گیرند و شاید شما در این مدت نتوانید به وجود مشکلات رفتاری در طرف مقابل خود پی ببرید و یا رفتارهای او را به‌پای خجالت و حیای وی بگذارید. برای جلوگیری از بروز این مشکلات بهتر است اطلاعات خود را راجع به شخصیت‌های اسکیزوئید افزایش دهید.

اصلی‌ترین نشانه‌های شخصیت اسکیزوئید را می‌توان در تمایل به انزوا و دوری از روابط اجتماعی، ضعف در بیان هیجانات، بی‌میلی نسبت به صمیمیت بیش‌ازحد و برقراری روابط جنسی دانست. این افراد معمولاً دوستان صمیمی چندانی ندارند و لزومی نیز برای این موضوع نمی‌بینند.  برای آشنایی بیشتر با اختلال شخصیت اسکیزوئید کلیک کنید.

ازدواج با شخصیت اسکیزوئید | مشکلات زندگی مشترک

 

به‌طورقطع ازدواج با فردی که دچار هریک از انواع اختلال شخصیت است موضوع آسان و خوشایندی نخواهد بود. بااین‌حال بعضی افراد به دنبال پاسخ این سؤال هستند که در صورت ازدواج با شخصیت اسکیزوئید چه مشکلاتی در زندگی آن‌ها پیش خواهد آمد. به همین خاطر در این بخش به بررسی متداول‌ترین مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد خواهیم پرداخت.

????صمیمیتی میان شما وجود نخواهد داشت

اصلی‌ترین مشکل افراد دارای اختلال شخصیت اسکیزوئید این است که آن‌ها از برقراری روابط اجتماعی صمیمانه با دیگران اجتناب می‌کنند. درنتیجه در ازدواج با شخصیت اسکیزوئید شما نمی‌توانید انتظار احساس و محبتی را داشته باشید که می‌بایست میان زوجین وجود داشته باشد. این موضوع می‌تواند باعث دلسردی و ناراحتی شما در زندگی مشترک شده و مشکلاتی همچون طلاق عاطفی، خیانت و یا جدایی را به همراه داشته باشد.

یک تصور اشتباه در برخورد با افرادی که دچار این بیماری هستند این است که شما احساس کنید می‌توانید این افراد را تغییر دهید و یا بیماری آن‌ها را درمان کنید. به خاطر داشته باشید که این افراد معمولاً پذیرای محبت و توجه شما نخواهند بود. به عبارتی می‌توان گفت محبت شما نه‌تنها در آن‌ها تأثیر مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث معذب شدن آن‌ها خواهد بود. همچنین حتی در صورت اقدام برای درمان شخصیت اسکیزوئید وضعیت این افراد اگرچه بهبود پیدا می‌کند اما هرگز به‌طور کامل درمان نخواهد شد. از طرف دیگر قانع کردن این افراد برای شرکت در جلسات درمانی نیز کاری بسیار دشوار خواهد بود.

????در ازدواج با شخصیت اسکیزوئید نیازهای جنسی‌تان به یک اندازه نخواهد بود

در ازدواج با شخصیت اسکیزوئید معمولاً او تمایلی به برقراری ارتباط جنسی ندارند و این موضوع می‌تواند باعث بروز کشمکش‌های جدی میان شما و طرف مقابلتان باشد. عدم تناسب در میزان نیازهای جنسی شما و همسرتان باعث خواهد شد که شما نتوانید نیاز جنسی خود را با همسرتان تأمین کنید و این موضوع می‌تواند احتمال بروز مشکلاتی ازجمله خیانت را در زندگی شما افزایش دهد.

????ارتباطات اجتماعی شما محدود خواهد شد

درصورت ازدواج با اختلال شخصیت اسکیزوئید ، باید این موضوع را بپذیرید که روابط اجتماعی شما محدود خواهد شد. همسر شما تمایلی به رفت‌وآمد با دیگران نداشته و احتمالاً در این زمینه شما را تنها خواهد گذاشت. در این حالت شما با فردی در یک خانه زندگی می‌کنید که نه‌تنها خودش ارتباط صمیمانه‌ای با شما ندارند بلکه باعث بروز محدودیت‌هایی در روابط اجتماعی شما نیز خواهد شد.

????طرف مقابل هرگز اشتباهاتش را نخواهد پذیرفت

مبتلایان به انواع اختلالات شخصیت معمولاً خود را به‌عنوان فردی بیمار نمی‌شناسند و مشکلات موجود را ناشی از رفتار و درک نامناسب سایر افراد می‌دانند. این موضوع باعث خواهد شد که همسر شما علی‌رغم تمامی مشکلاتی که به دلیل رفتار خارج از عرف او در زندگی شما ایجاد شده هرگز خود را مقصر ندانسته و برای بهبود شرایط اقدامی انجام ندهد. به عبارتی این شمایید که همیشه می‌بایست انعطاف داشته و با خواسته‌های طرف مقابلتان کنار بیایید. برای اطلاع از راه های درمان شخصیت اسکیزوئید کلیک نمایید.

????او شما را درک نخواهد کرد

طبیعی است که در ازدواج با شخصیت اسکیزوئید، او شما را درک نمی‌کند. در واقع نباید از چنین فردی انتظار درک متقابل و حمایت داشته باشید. چرا که او احساس همدلی ندارد. حتی زمانی که شما در حال انفجار احساسی هستید؛ او مانند یک غریبه از کنار شما عبور می‌کند.

????سکوت جزو اصلی زندگی است

چنین افرادی بیشتر تمایل به سکوت و آرامش دارند. از این رو احتمالا در ازدواج با شخصیت اسکیزوئید بیشتر زمان شما در سکوت سپری می‌شود. حتی اگر شما شروع با صحبت کردن با چنین فردی نمایید؛ پاسخی دریافت نخواهید کرد. در واقع این افراد تا زمانی که مجبور نشوند؛ حرفی نخواهند زد.

????واکنش های دور از انتظار

از طرفی این افراد به صورت ناگهانی واکنش هایی از خود بروز می‌دهند که اصلا قابل انتظار نیست. نمی‌توان احساسات و هیجانات این افراد را پیش بینی کرد. از این رو باید واکنش مناسب برای هر رفتاری را بدانید.

ازدواج با شخصیت اسکیزوئید | چطور زندگی را بهتر کنیم

 

درصورتی‌که به هردلیل زندگی با فردی را که دچار اختلال شخصیت اسکیزوئید است شروع کرده‌اید می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر شرایط زندگی خود را بهبود ببخشید و از فروپاشی زندگی مشترکتان جلوگیری کنید.

✅پذیرش داشته باشید

پیش از هر چیز بهتر است این باور را در خود ایجاد کنید که همسر شما دچار اختلال شخصیت اسکیزوئید است و به همین خاطر شما نمی‌توانید بسیاری از خواسته‌های خود را عملی کنید. هرچه سریع‌تر بتوانید با این واقعیت در ازدواج با شخصیت اسکیزوئید کنار آمده و این باور را در خود ایجاد کنید؛ مشکلات زندگی شما نیز سریع‌تر پایان پیدا کرده و ناراحتی‌های روحی شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

✅او را تحت‌فشار قرار ندهید | ازدواج با شخصیت اسکیزوئید

برای حفظ آرامش در زندگی خود در ازدواج با شخصیت اسکیزوئید بهتر است از تحت‌فشار قرار دادن همسرتان خودداری نمایید. اجبار وی به شرکت در مهمانی، برقراری رابطه جنسی و یا اصرار به او برای بیان احساسات و برقراری روابط عاشقانه صرفاً باعث معذب شدن وی و ایجاد کدورت در زندگی مشترکتان خواهد شد.

✅استفاده از فعالیت‌های مشترک

یکی دیگر از موضوعاتی که باید در ازدواج با شخصیت اسکیزوئید در نظر داشته باشید؛ وقت گذرانی و استفاده از فعالیت های مشترک با یکدیگر است. اگرچه شخصیت‌های اسکیزوئید از روابط هیجانی و تماس‌های جسمی اجتناب می‌کنند بااین‌حال شما می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب، خاطرات خوشی را در کنار همسرتان ایجاد نمایید. سعی کنید در کنار او برای انجام فعالیت‌های مختلفی مانند قدم زدن، آشپزی و …. برنامه‌ریزی کنید. افراد دارای شخصیت اسکیزوئید نسبت به این قبیل برنامه‌ها و به‌طورکلی هر کاری که فعالیت بدنی و ذهنی در آن‌ها ایجاد کند علاقه‌مند هستند.

✅از مشاورین کمک بگیرید | ازدواج با شخصیت اسکیزوئید

حتما در مورد ازدواج با شخصیت اسکیزوئید از یک مشاور کمک بگیرید. حتی درصورتی‌که همسر شما حاضر نیست برای درمان به یک متخصص مراجعه نماید شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی اطلاعات خود را درزمینهٔ نحوه ارتباط با وی افزایش دهید و راهکارهای مناسبی برای بهبود شرایط زندگی مشترک پیدا کنید. درعین‌حال شما می‌بایست برای حفظ سلامت خود و به‌ویژه فرزندانتان همواره از جلسات مشاوره استفاده نمایید. برای آشنایی با نحوه رفتار با شخصیت اسکیزوئید کلیک کنید.

✅ترغیب او به ریسک پذیری

از آنجایی که آنان تمایل زیادی به حضور در اجتماع و یا انجام کارهای جدید ندارند؛ می‌توانید با انجام رفتارهای مختلف آنان را به ریسک پذیری تشویق کنید. نباید در این مورد به آنان فشار وارد کرده و بهتر است به صورت غیر مستقیم اینکار را انجام دهید. اما خارج کردن او در محدوده امن و همچنین انجام رفتارهای جدید با آنها می‌تواند در این مورد موثر باشد.

✅تشویق کردن شخصیت اسکیزوئید

تشویق کردن نیز در ازدواج با شخصیت اسکیزوئید نقش مهمی ایفا می‌کند. با اینکه شاید در ابتدا آنها پاسخ مناسبی به این رفتار ندهند و یا اصلا جوابی نداشته باشند. اما به هر حال بهتر است زود ناامید نشده و استمرار داشته باشید. او را به روش کلامی و غیرکلامی مختلف تشویق کرده و احساسات خود را به آنها نشان دهید.

کلام آخر

برای جلوگیری از ازدواج ناآگاهانه با فردی که به اختلال شخصیت اسکیزوئید مبتلا است بهتر است مدت‌زمان آشنایی خود را افزایش دهید و در طی این مدت به‌دقت نشانه‌های رفتاری وی را زیر نظر داشته باشید. درصورتی‌که احساس می‌کنید نشانه‌های شخصیت اسکیزوئید در این فرد قابل‌تشخیص است بهتر است با کمک گرفتن از تست‌های شخصیتی و جلسات مشاوره پیش از ازدواج در این زمینه به یک نتیجه مشخص دست پیدا کنید و اگر اصرار به ازدواج با شخصیت اسکیزوئید داشته باشید جلسات مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند آگاهی شما را از آنچه می‌بایست انتظار آن را داشته باشید و نحوه ارتباط با شخصیت اسکیزوئید افزایش دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با شخصیت اسکیزوئید می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آیا در مورد اعتیاد آورترین مواد در جهان که امروزه مصرف آن‌ها در بین اقشار مختلف جامعه رواج دارد اطلاعی دارید؟ متاسفانه در دهه‌های اخیر مواد بسیار جدید و گوناگونی در جوامع مختلف رواج یافته که اکثر آن‌ها علاوه بر وابسته کردن افراد، منجر به بروز مشکلات روان پزشکی نظیر سایکوز، اضطراب، بی قراری و افسردگی می‌شوند. با توجه به آخرین طبقه بندی‌هایی که نهادهای بین المللی از اعتیاد آورترین مواد در جهان ارائه داده‌اند، می توان آن‌ها را بسته به علائم ، عوارض و وابستگی جسمانی و روانی که در فرد ایجاد می کند در چهار دسته کلی تقسیم کرد.  آگاهی از این مواد به شما کمک می‌کند تا از اعتیاد به آن‌ها پیشگیری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد آورترین مواد در جهان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  اعتیاد آورترین مواد در جهان

لیست اعتیاد آورترین مواد در جهان

بر اساس بررسی ملی مصرف مواد؛ برخی از مواد نسبت به سایرین اعتیاد آورتر هستند. لیستی که طی این تحقیقات ارائه شد به ترتیب زیر شدت اعتیاد آوری مواد مختلف را تعیین کرد.

  1. هروئین
  2. کراک کوکئین
  3. نیکوتین
  4. متادون
  5. شیشه (متامفتامین)
  6. الکل
  7. کوکائین
  8. آمفتامین
  9. بنزودیازپین
  10. GHB

همه کسانی که این مواد را شروع می کنند در ابتدا باور به احتمال اعتیاد ندارند. اما با گذر زمان ناخواسته وابسته می گردند. توصیه می کنیم مقاله نشانه های بیمار معتاد را مطالعه نمایید. 

 

هم چنین یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اعتیاد آورترین مواد این است که در صورت قطع برای فرد علائم ناخوشایندی جسمانی یا روانی ایجاد می کنند. این علائم سندروم محرومیت از مواد گفته می‌شود. علائم به صورت جسمی و روانی بروز پیدا می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به درد عضلانی، شکم درد، حالت تهوع، اسهال، استفراغ، بی قراری، احساس تشویش، اضطراب و افسردگی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد 

سایر اعتیاد آورها در جهان

امروزه مواد اعتیاد آور در اشکال و انواع گوناگونی وارد بازار می‌شوند و متاسفانه در بسیاری از موارد افراد از اعتیاد آور بودن آن‌ها اطلاعی ندارند. این مسئله باعث می‌شود که افراد سودجو از این وضعیت استفاده کرده و از این ناآگاهی در جهت منافع خود استفاده کنند.

برای مثال آن‌ها با تبلیغاتی نظیر اینکه این مواد برای لاغری مناسب هستند یا مشکلات جنسی را رفع می‌کنند، جنس‌های خود را به فروش می‌رسانند و ممکن است ناخواسته شما را در دام اعتیاد گرفتار نمایند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و هوشیارانه عمل کنید.

به طور کلی می توان لیست اعتیاد آورترین مواد را در چهار دسته کلی با توجه به علائم، عوارض و نحوه وابستگی آن‌ها در فرد تقسیم کرد. در ادامه به بررسی این چهار دسته می پردازیم:

مخدر ها

  • تریاک
  • مورفین
  • هروئین
  • شیره تریاک
  • ترامادول
  • متادون

مواد محرک 

  • متیل آمفتامین ( شیشه )
  • ریتالین ( مشتقات آمفتامین ها)
  • کراک
  • کوکائین

توهم زا و کانابیس ها

  •  ماریجوانا
  • حشیش
  • ال اس دی 

سایر مواد اعتیاد آور

  • تنباکو
  • الکل 
  • کافئین

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

میزان و شدت اعتیادآوری مواد مختلف در جهان

در ادامه هر کدام از مواد را به ترتیب اعتیاد آورترین هایشان شرح داده ایم. هر ماده ای براساس میزان تاثیری که بر مغز می گذارد و زمان نفوذ به آن تفاوت دارد. هر چه این اثر و نفوذ بیشتر و سریع تر باشد؛ احتمال اعتیاد نیز بیشتر می‌شود. برای آشنایی با علائم اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

 

1- هروئین در صدر لیست اعتیاد آورترین مواد

(شدت اعتیاد آوری: 2.889)

 

هروئین یا (دی استیل مورفین) یکی از اعتیاد آورترین مواد در دسته مخدر است که از مورفین تهیه‌شده و قدرت اثرگذاری آن چندین برابر بیشتر از مورفین است. به‌طورکلی به تریاک و مواد مخدری نظیر مورفین و هروئین که از آن تهیه می‌شوند اوپیوم یا افیون گفته می‌شود.

اصلی‌ترین مکانیسم عمل این دسته از مواد مخدر، کند کردن فعالیت دستگاه عصبی مرکزی است. به عبارتی این مواد با اتصال به گیرنده‌های درد در مغز باعث افزایش ترشح مسکن‌های طبیعی شده و از این طریق باعث ایجاد یک احساس آرامش و سرخوشی کاذب در فرد می‌شود. برای آشنایی بیشتر با هروئین توصیه می کنیم مقاله علائم اعتیاد به هروئین را مطالعه نمایید.

2- کراک

(شدت اعتیاد آوری: 2.83)

 

کراک یک نوع ماده محرک صنعتی است که با تاثیر گذاری بر سیستم اعصاب مرکزی، یک نوع سرخوشی کاذب در فرد مصرف کننده ایجاد می‌کند. ترکیبات تشکیل دهنده کراک، تقریبا مشابه کوکائین بوده و مکانیسم عمل آن نیز شباهت بسیار زیادی به کوکائین دارد.

به زبانی ساده‌تر می‌توان گفت که کراک یکی از انواع فرآورده‌های کوکائین به شمار می‌رود. کراک از خاصیت قالب پذیری بالایی برخوردار بوده و می‌توان آن را در نمونه‌ها و اشکال ظاهری متفاوتی مانند تراشه‌های ریز و تکه‌های زبر شبیه سنگ مشاهده نمود. توصیه می کنیم علائم اعتیاد به کراک را مطالعه نمایید. 

3- نیکوتین (سیگار) از اعتیاد آورترین مواد قانونی

(شدت اعتیاد آوری: 2.83)

 

انواع تنباکو مواردی نظیر سیگار، قلیان و ماده مخدر ناس را در بر می‌گیرد که یکی از اعتیاد آورترین مواد در جهان است. اعتیاد به سیگار از جمله دلایل اصلی بروز انواع سرطان‌ها، مشکلات تنفسی و بیماری‌های قلبی- عروقی در دنیاست. ترک سیگار و سایر تنباکوها بیش از اینکه از نظر جسمانی مشکل ساز باشد از نظر روانی دشوار است و احتمال دارد برای فرد احساس تشویش، بی قراری، اضطراب و مشغولیت ذهنی زیادی را به بار بیاورد.

4- متادون از اعتیاد آورترین مواد درمانی

(شدت اعتیاد آوری: 2.69)

 

متادون یک ماده مخدر صنعتی و یکی از مشتقات تریاک است. از این دارو معمولاً به‌عنوان درمان کمکی و برای ترک هروئین، تریاک و سایر مواد مخدر استفاده می‌شود با این‌حال نباید از این نکته غافل شد که خود متادون خاصیت اعتیادآوری بسیار بالایی دارد. و چند بار استفاده از آن می‌تواند فرد را درگیر اعتیاد کند. به همین خاطر است که امروزه روش‌های درمان با متادون حتما باید زیر نظر متخصص صورت گیرد؛ در غیر این صورت تنها باعث می‌شود اعتیاد فرد از ماده‌ای به ماده دیگر تغییر پیدا کند. به همین خاطر است که شناخت علائم اعتیاد به متادون اهمیت بالایی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم اعتیاد به متادون کلیک کنید.

5- شیشه (متامفتامین)

(شدت اعتیاد آوری: 2.25)

شیشه یا همان متامفتامین؛ نقش دوپامین و نوراپی نفرین را که دو انتقال دهنده اصلی (شادی و انرژی زا) در بدن هستند را تقلید می‌کند.

شیشه موجب آزاد شدن ده برابر دوپامین خارج از حد طبیعی است. همچنین موجب آسیب به نورون های آزاد کننده نوراپی نفرین و تولید آدرنالین می شود.

6- الکل

(شدت اعتیاد آوری: 2.14)

 

اعتیاد به الکل یکی از شایع‌ترین اختلالات اعتیادی و جزو اعتیاد آورترین مواد در جهان است. هرگونه نوشیدنی الکلی نظیر آبجو، عرق، شراب، الکل سفید و… می‌تواند منجر به بروز اعتیاد در انسان شود. چرا که این ماده با ایجاد حالاتی نظیر سرمستی و کاهش بازداری، سیستم پاداش مغز را فعال کرده و همانند سایر مواد منجر به بروز اثر تحمل می‌شود.

به این صورت که فرد هربار برای تجربه حالات خوشایند ناشی از مصرف الکل، میزان مصرف خود را اندکی بیشتر کرده و دیگر نوشیدن مقادیر کم‌تر تاثیری روی او نمی‌گذارد.

همین امر وابستگی جسمانی و روانی را نیز به بار آورد که در نهایت اعتیاد به الکل یا همان الکلیسم را به بار می‌آورد. مطالعات نشان می‌دهند اختلال مصرف الکل با افزایش چشمگیر در خطر تصادفات، خشونت و خودکشی همراه است و همواره هزینه‌های چشمگیر جانی و مالی را به افراد تحمیل می کند. برای آشنایی با علائم اعتیاد به الکل کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : ترک الکل

7- کوکائین

(شدت اعتیاد آوری: 2.14)

 

کوکائین نام ماده مخدری است که از برگ گیاه کوکا به دست می‌آید و به‌عنوان قوی‌ترین مواد اعتیاد آور موجود در جهان شناخته می‌شود. مصرف و اعتیاد به کوکائین باعث ایجاد احساس شادی و افزایش انرژی در فرد شده و به همین خاطر بسیاری از نوجوانان و جوانان به مصرف آن تمایل دارند.

کوکائین به‌صورت پودری نرم و سفیدرنگ است که بوی خاصی ندارد و به همین خاطر به نام دانه برف نیز شناخته می‌شود. قدرت اعتیاد آوری کوکائین به حدی است که یک بار مصرف آن می‌تواند باعث بروز اعتیاد به کوکائین در فرد شود. توصیه می کنیم مقاله علائم اعتیاد به کوکائین را مطالعه نمایید. 

8- آمفتامین ها

(شدت اعتیاد آوری: 1.96)

آمفتامین ها به اندازه شیشه وابستگی ایجاد نمی کنند. اما بر روی مدار پاداش مغز تاثیر می گذارد. در نتیجه مصرف کنندگان آن تمایلی به ترک ندارند. آن ها با آمفتامین احساس سرخوشی، اعتماد به نفس بالا، کاهش وزن، خودکامگی دارند. به دلیل تجربه این احساسات ترغیب آن ها به ترک کار آسانی نیست.

9- بنزودیازپین ها و آرامبخش ها

(شدت اعتیاد آوری: 1.88)

 

 

 

 

از بین داروهای روان پزشکی داروهای خواب آور- آرام بخش می‌توانند آثار اعتیادی بر جای بگذارند و منجر به وابستگی جسمانی و روانی شوند. از جمله این داروها باید انواع بنزودیازپین‌ها نظیر آلپرزولام، کلونازپام، دیازپام و گروه دارویی باربیتورات‌ها نظیر سکوباربیتال و فنوباربیتال اشاره کرد. به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که هرگز این داروها را به طور سرخود مصرف نکنید و اگر دچار مشکلات اضطرابی یا اختلالات خواب هستید حتما پیش از مصرف این داروها و مواد اعتیاد آور با یک روان پزشک مشورت نمایید.

برای اساس تحقیقات انجام شده در موسسه ترک آمریکا نکته حائز اهمیت اینجاست که در بسیاری از موارد مشکلات اضطرابی بدون مصرف داروی خاص و از طریق درمان‌های روان شناختی بهبود می‌یابند. در نتیجه کمک گرفتن از متخصصینی نظیر روانشناسان نیز می تواند موثر واقع شود و مصرف داروها همیشه ضروری نیست. برای آشنایی با سایر داروهای اعتیاد آور کلیک کنید.

10- داروهای GHB

(شدت اعتیاد آوری: 1.73)

GHB که با نام داروی (تجاوز به عنف خرما) شناخته می شود، معمولا در مهمانی ها و سالن های رقص یافت می شود. فرد بدون آن که متوجه شود ممکن است آن را درون نوشیدنی اش بریزند. نام این دارو نیز به خاطر همین ویژگی انتخاب شده است. با وجود اثرات کوتاه مدت آن (دو الی چهار ساعت)؛ عوارض ناشی از ترک آن بسیار شدید و همراه با هذیان، توهم، استرس، بی خوابی است. بنابران وابستگی به این ماده یعنی مصرف شبانه روزی آن.

آیا می توان از اعتیاد آورترین مواد در جهان دست کشید؟

ترک اعتیاد به هر کدام از انواع مواد اعتیاد آور برای کسی که درگیر این مشکل شده تصمیمی سخت و در عین حال حیاتی است. بسیاری از این افراد با وجود تمام مشکلات حاضرند به مصرف خود ادامه دهند اما به ترک فکر نکنند. یکی از علل این موضوع تجربه علائم ناخوشایندی است که در پی مصرف نکردن مواد به بیمار دست می‌دهد. هم‌چنین وسوسه شدید ذهنی و احساس اجبار برای مصرف مجدد همگی از موانعی هستند که جلوی ترک را می‌گیرند.

با این حال امروزه روش‌های نوینی برای ترک ابداع شده‌اند که به فرد کمک می‌کنند بر این موانع غلبه کرده و بتواند ترک موفقیت آمیزی را تجربه کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد آورترین مواد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول در مورد اعتیاد آورترین مواد

انواع مواد اعتیاد آور کدامند ؟

انواع مواد اعتیاد آور از لحاظ ریشه به دو دسته سنتی و صنعتی تقسیم می شوند و از لحاظ علائم اعتیاد می توان آنها را در پنج دسته تقسیم نمود که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.