مشاوره روانشناسي ذهن نو

مشاوره روانشناسي ذهن نو

ورزش یوگا در دسته فعالیت‌های جسمی و روانی قرار می‌گیرد که برای اولین بار در هند انجام شد؛ اما در حال حاضر در سراسر جهان به عنوان نماد آرامش و تندرستی شناخته شده است. حرکات یوگا شامل تمرینات جسمی، ذهنی و خودشناسی است که منجر به ایجاد هماهنگی میان ذهن، روح و جسم می‌شود. کسی که اقدام به انجام مستمر تمرینات یوگا می‌کند، ضمن رسیدن به آرامش روانی در جهت سلامت جسمی خود نیز تلاش می‌کند؛ چراکه یوگا باعث ترشح هورمون‌های مختلف در سطح بدن می‌گردد. این ورزش از نظر برخی تشابه زیادی با طرق نیایش و ارتباط با مرجع هستی نیز دارد. در ادامه به طور کامل درباره فواید و چگونگی انجام ورزش‌ یوگا شرح داده‌ایم. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ورزش یوگا می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  ورزش یوگا برای چه بیماری هایی مفید است

تعریف ورزش یوگا

پیدایش ورزش یوگا به هفت هزار سال قبل باز می‌گردد اما اگر دقت کرده باشید طی سال‌های اخیر بسیار فراگیر شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است. یوگا شامل برخی از تمرینات ذهنی، جسمی و روحانی است که برای بالا بردن کیفیت زندگی انسان‌ها استفاده می‌شود و آرامش بدن و روان را به دنبال دارد.

در این فعالیت سیستم‌های مختلف بدن شامل سیستم اعصاب و غدد ترشحات داخلی با یکدیگر هماهنگ می‌شوند و تاثیر مستقیمی بر روی سیستم‌های داخلی و اندام‌ها دارند. به طوری که این ورزش به عنوان روشی برای درمان اضطراب نیز شناخته می‌شود. برای آشنایی با سایر روش‌های درمان اضطراب کلیک کنید.

تاریخچه ورزش یوگا

قدمت ورزش یوگا به 5000 سال پیش در هندوستان برمی‌گردد. حرکات یوگا تنها یک ورزش نیست بلکه تمرینات حسی هستند که بر سلامت روان نیز تاثیر دارند. در اواخر دهه 1890 این تمرینات به جهان غرب نیز گسترده شده و محبوبیت زیادی پیدا کرد. یوگا همچنین گاهی به عنوان یک مکتب فلسفی، عرفانی و یا معنوی شناخته می‌شود.

انواع ورزش یوگا

 

 

از آنجایی که ورزش یوگا تنهامختص چند تمرین به خصوص نیست؛ انعطف پذیری زیادی داشته و به طیف وسیعی از حرکات کشش که بر تنفس و استقامت تمرکز می‌کنند می‌توان یوگا گفت. این ورزش خود شامل انواع مختلفی است که شامل موارد زیر می‌شود.

آشتانگا

بیکرام

هاتا

یانگار

کوندالینی

قدرتی

بارداری. برای آشنایی با نحوه انجام ورزش در بارداری کلیک کنید.

تأثیر ورزش یوگا در زندگی

در حال حاضر افراد مختلف زندگی پرمشغله و پرتنشی را تجربه می‌کنند. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توان به کمک آن در این زندگی پرتنش به تندرستی و شادابی رسید، یوگا‌کردن است.

ورزش‌ یوگا در بردارنده تمریناتی است که از میزان خستگی‌های روزانه می‌کاهد و باعث آرامش گرفتن روح و روان می‌شود. بسیاری بر این باورند که یوگا هنرزندگی است؛ چراکه می‌تواند با عجین شدن در فرد بر تمامی جنبه‌های حیاتی زندگی او تاثیرگذار باشد.

ورزش‌ یوگا می‌تواند این قدرت را به فرد بدهد که در برابر مشکلات و استرس‌های زندگی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد؛ چراکه اولین کارکردیوگا افزایش سلامت روان است و همین موضوع مهمی است که می‌تواند عملکردهای فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

فواید ورزش یوگا برای سلامتی

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم بخشی از فواید ورزش یوگا مرتبط با سلامتی انسان است. در ادامه به فوایدیوگا برای سلامتی انسان پرداخته‌ایم.

????بهبود بیماری

بسیاری از افراد معتقدند که یوگا به عنوان یک روش مکمل در کنار درمان دارویی، می‌تواند سرعت بهبود بیماری‌ها را افزایش دهد. طبق تحقیقات صورت گرفته انجام تمرینات‌یوگا با کاهش خستگی و بهبود عملکرد جنسی و مجاری ادراری، در درمان سرطان پروستات موثر است.

از طرفی دیگر یوگا می‌تواند باعث بهبود تعادل و عملکرد حرکتی پس از سکته مغزی شود. همینطور فعالیت‌های‌ یوگا در کاهش علائم و دردهای جسمی و روانی افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید نیز موثر است و التهابات ناشی از آن را بهبود می‌بخشد.

 ????افزایش انعطاف پذیری و تعادل با یوگا

از دیگر فواید بارز یوگا کردن، افزایش انعطاف‌پذیری و تعادل بدن می‌باشد. حرکت‌های تمرینی‌یوگا شامل برخی تمرینات آرام، تمرکزی و کششی است که در صورت ادامه‌دار بودن، انعطاف‌پذیری خوبی به بدن می‌دهد. روزی بیست دقیقه تمرین در طول سه ماه باعث ایجاد تغییرات قابل توجه در انعطاف پذیری و تعادل بدن می‌شود.

 ????افزایش قدرت عضلانی

هدف اصلی از ورزش‌ یوگا افزایش قدرت عضلانی نیست. اما کسانی که حرکت‌های‌یوگا را به صورت روزانه انجام می‌دهند، افزایش قدرت عضلانی را نیز تجربه می‌کنند. این ورزش در داشتن تناسب اندام، بدنی لاغر و بدون چربی موثر است.

 ????بهبود تنفس با ورزش یوگا

دسته‌ای از تمرینات‌ یوگا، تمرینات تنفسی هستند که به آن‌ها پرایاناما گفته می‌شود. انجام حرکت‌های تنفسی در طولانی مدت کیفیت تنفس فرد را بهبود می‌بخشد و ظرفیت شش‌ها را افزایش می‌دهد. افزایش ظرفیت شش‌ها سبب رسیدن اکسیژن بیشتری به مغز خواهد شد.

????کم کردن و ثابت شدن وزن

تمرینات‌یوگا عمدتا تمریناتی آرام و با جنب و جوش پایینی هستند اما در طولانی مدت سبب لاغری فرد می‌شوند؛ چراکه این ورزش متابولیسم بدن را در حد متعادلی نگه می‌دارد.

????سلامت قلب به کمک ورزش یوگا

ورزش یوگا با کاهش استرس و کاهش میزان فشار خون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. از طرفی دیگر یوگاکردن سبب افزایش و بهبود گردش خون در بدن می‌شود که در نهایت باعث رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به دیگر اندام‌های حیاتی بدن می‌گردد. برای آشنایی با علائم اضطراب کلیک کنید.

 ????بهبود سلامت دستگاه گوارش

آنچه که تحقیقات صورت گرفته شده نشان می‌دهد، یوگا کردن باعث فعال شدن دستگاه گوارش نیز می‌شود. در واقع تمرینات یوگا باعث از بین رفتن سوءهاضمه، کم شدن گاز معده و … می‌گردد و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

????جلوگیری از پیری زودرس

ورزش یوگا باعث سم‌زدایی در بدن فرد می‌شود و در طی همین فرآیند سموم و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. از بین بردن سموم بدن در کنار کاهش استرس می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند.

 ????جلوگیری از پوکی استخوان

انجام حرکت‌های تمرینی‌ یوگا، سطح کورتیزول موجود در بدن را کاهش می‌دهد و همین موضوع سبب می‌شود که کلسیم در استخوان‌ها حفظ گردد. حفظ شدن کلسیم در استخوان باعث قوی‌تر شدن استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود.

 ????بهبود علائم میگرن با ورزش یوگا

ورزش یوگا دارای تاثیر بسیار زیادی در افزایش جریان خون می‌باشد. افزایش جریان خون سبب رسیدن مقدار زیادی از اکسیژن و مواد مغذی به سر می‌شود و همین موضوع می‌تواند سردردهای میگرنی را کاهش دهد.

فواید یوگا برای ذهن

 

ورزش یوگا علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر روی سلامت جسم دارد، دارای تاثیرات بسیاری بر روی ذهن و روان انسان‌ها نیز می‌باشد که در ادامه به آن ها پرداخته‌ایم.

????درمان افسردگی

با توجه به آمار بالای افسردگی، افراد می‌توانند در کنار روش‌های درمانی دارویی، جلسات مشاوره و … به عنوان روش مکمل از تمرینات  ورزش یوگا نیز استفاده کنند. مطابق با تحقیقات صورت گرفته یوگا کردن دارای تاثیر بسیار زیادی در بهبود علائم افسردگی می‌باشد و در برخی موارد تاثیرات آن از داروهای ضدافسردگی نیز بیشتر است.

 ????تحریک عملکرد مغز با ورزش یوگا

تمرینات ذهنی یوگا سبب می‌شود که سطح انرژی مغز افزایش پیدا کند؛ حتی تحقیقات نشان می‌دهد که این فعالیت‌ها سبب افزایش انعطاف‌پذیری ذهنی و حافظه نیز در افراد مسن می‌شود. تحریک عملکرد مغز به کمک یوگا به معنای افزایش سرعت پاسخگویی مغز و بهبود دقت و حافظه است.

 ????کاهش میزان استرس

تاثیرات ورزش یوگا در کاهش استرس به اندازه‌ای قابل توجه می‌باشد که بسیاری به دلیل کاهش استرس به این ورزش روی می‌آورند. استرس خود عامل ایجاد بسیاری از بیماری‌ها است که کاهش آن می‌تواند در سلامت جسم و روان تاثیرگذار باشد. برای آشنایی با علائم استرس کلیک کنید.

????بالا بردن روحیه

ورزش یوگا نیز همانند دیگر ورزش‌ها سبب آزادسازی و ترشح اندروفین می‌گردد و باعث می‌شود که فرد روحیه و احساس بهتری را تجربه کند.

????تاثیر بهبود کیفیت خواب

داشتن خواب نامناسب در شب، سبب کاهش کارایی لازم در طول روز و یک خستگی مداوم می‌شود. در صورتی که فرد بتواند در طول روز حرکات ورزش  یوگا را انجام دهد، می‌تواند یک خواب باکیفیت را در شب تجربه کند و صبح‌ها نیز با نشاط بیشتری از خواب برخیزد.

????غلبه بر مشکلات روانی

بر اساس تجربه کسانی که تمرینات ورزش یوگا را به طور متوالی انجام می‌دهند، این ورزش در برابر غلبه بر مشکلات و مقابله با ضربه‌های روحی و تجربه‌های سخت در زندگی کارساز است.

چه کسانی می‌توانند یوگا تمرین کنند؟

انجام حرکات‌ ورزش یوگا به تمامی افراد با سنین مختلف و با درجه انعطاف پذیری‌های متفاوت توصیه می‌شود. کلاس‌های یوگا در سطوح مختلفی برگزار می‌گردد که هر فرد باید متناسب با سطح خود در یکی از دوره‌های یوگا مبتدی، متوسط و پیشرفته شرکت کند. برای اطلاع از تاثیر ورزش بر افسردگی کلیک کنید.

تنها نکته‌ای که وجود دارد، این است که هیچ گاه برای انجام تمرینات یوگا دیر نیست؛ چراکه این ورزش دارای تمرینات مختلفی متناسب با توانایی و ظرفیت بدن افراد می‌باشد. اتفاقا در کسانی که دارای سن بالاتری هستند، یوگا می‌تواند با کشش عضلات به بهبود حرکات بدن کمک کند.

از مزیت‌های ورزش یوگا این است که انجام آن حتی در خانه و با استفاده از ویدیوهای آموزشی نیز امکان‌پذیر می‌باشد و دارای محدودیت مکانی نیست.

چگونگی انجام ورزش یوگا

انجام ورزش یوگا آدابی دارد که با انجام آنها می‌توان به حس بهتری بعد از انجام این ورزش رسید. این ورزش یکی از ارزان ترین ورزش ها محسوب می‌شود چرا که اصلا نیازی به وسیله خاصی ندارد. اما به هر حال افرا می‌توانند برای بالاتر بدن کیفیت تمرین خود از چنین روش هایی استفاده نمایند.

آماده کردن لوازم

قرارگیری در فضایی آرام

پیدا کردن سبک خود در یوگا

کمک گرفتن از محتواهای آموزشی و یا مربی

هشدارهایی در مورد ورزش یوگا

با اینکه ورزش یوگا ورزش ساده و آرامی به نظر می‌رسد؛ اما باید نکاتی را در مورد آن رعایت کرد. چرا که حتی در این ورزش نیز احتمال آسیب وجود دارد. مهم ترین نکته در مورد انجام این ورزش زمان انجام آن است. برای مثال در هنگام بارداری، درد کمر و ستون فقرات، شانه و زانو ها، یائسگی، در حین مشکلات تنفسی و همچنین دوران قائدگی بهتر است این ورزش را انجام نداده و یا حرکات را با احتیاط بیشتری انجام دهیم. همچنین به طور کلی وضعیت بدنی خود را در نظر گرفته و بیشتر از حد توان به آن فشار وارد نکنیم.

سخن پایانی

ورزش یوگا فواید زیادی داشته و در عین حال نیز بسیار مفید و اثربخش است. تنها لازم است که در این زمینه اطلاعاتی کسب کرده و یا از یک مربی کمک بگیرید. اگر قصد انجام این ورزش را در خانه دارید؛ برای آن زمان و مکان مخصوصی را در نظر گرفته و در انجام آن استمرار داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ورزش یوگا می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

احتمالاً این سؤال برای شما نیز پیش آمده که باید اولویت را به همسر داد یا والدین ( پدر و مادر )؟ بسیاری از زوج‌ها به‌خصوص در سال‌های اول زندگی درگیر این سؤال می‌شوند که همسر مهم‌تر است یا پدر و مادر؟ پاسخ به این سؤال تا حد زیادی مسیر زندگی شما و موفقیت‌تان در ازدواج را مشخص می‌کند. اگرچه پدر و مادر برای همه ما باارزش‌ترین داشته‌هایمان هستند بااین‌حال اگر همسرتان احساس کند اولویت اول زندگی شما نیست احتمالاً مشکلاتی را در زندگی زناشویی خود تجربه خواهید کرد. بااین‌حال تعادل برقرار کردن بین همسر و پدر و مادر مخصوصا در سال‌های اول زندگی کاری دشوار است. اگر شما یا همسرتان در این زمینه دچار چالش شده‌اید حتما از خدمات مشاوره خانواده تلفنی استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اولویت همسر یا والدین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  اولویت همسر یا والدین

اولویت همسر یا والدین |همسرت نفر اول زندگی باید باشه

تقریباً تمامی مشاورین خانواده در جواب این سؤال به همسر اشاره می‌کنند. متأسفانه بسیاری از خانم‌ها یا آقایان تصور می‌کنند که اگر همسرشان را در اولویت زندگی قرار دهند در حق پدر و مادرشان رفتار بدی کرده‌اند. حتی می‌توان گفت این موضوع در خیلی از دختران و پسران باعث عذاب وجدان آن‌ها خواهد شد. اما حقیقت این است که وابستگی بیش‌ازحد به والدین برخلاف جریان طبیعی زندگی است. اینکه شما بخواهید برخلاف جریان طبیعی زندگی رفتار کنید پیامدهای منفی بسیاری برای‌تان دارد.

در مسیر طبیعی زندگی همه ما پس از رسیدن به سنین جوانی می‌بایست از خانواده اولیه‌مان مستقل شویم. این استقلال ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها ازدواج و تشکیل خانواده جدید است. وقتی شما خانواده جدیدی برای خود می‌سازید به این معنی است که دیگر باید بیشتر توجه‌تان را بر خانواده جدید و رشد و پیشرفت آن خرج کنید.

اما این موضوع به‌هیچ‌عنوان به معنای این نیست که از این به بعد وظیفه‌ای در قبال خانواده خود ندارید و باید پدر و مادرتان را رها کنید. شما به‌عنوان یک فرزند همیشه در مقابل پدر و مادرتان مسئول هستید؛ و می‌بایست زحمات آن‌ها را جبران کنید. اما برای رسیدن به این هدف نباید از سهم همسر و خانواده خود چیزی کم کنید. برای آشنایی با ویژگی ها و معیارهای خانواده سالم کلیک کنید.

اولویت های زندگی یک مرد چیست؟

همیشه انتخاب بین همسر و والدین نیست. اولویت بندی ها می تواند هر چیزی در زندگی باشد. کار، دوستان، فرزندان و…. هر کدام میتوانند جای همسر را بگیرند. در ادامه رایج ترین اولویت بندی ها غیر از همسر را از نظر مردان در زندگی شرح داده ایم.

 

????اولویت داشتن فرزند به همسر

برخی مردانی بعد از بچه دار شدن، همه چیز را بر اساس خواست و اراده فرزندان بنا می کنند. این دست مردان به جای توجه به همسرشان دائم جانب فرزندان را می گیرند. ادامه این وضعیت به خصوص در ارتباط با نوجوان وضعیت تنش زایی در خانه ایجاد می کند. حتی ممکن است خطراتی خود فرزند را نیز تهدید کند.

????اولویت داشتن مادر به جای همسر

اگر دائم به جای همسر ، مادر یا پدر تان را اولویت قرار می دهید؛ باید منتظر تفرقه ها و خشم های بیشتری از جانب دو طرف بشوید. این سبک رفتاری موجب دخالت های بی پایان خانواده در ازدواج و رابطه شما با همسرتان می شود. بی شک خانم ها نیز در این مواقع سکوت نکرده و تنش بالا می گیرد. مادر جایگاه به خصوص خودش را دارد و شما به عنوان فرزند می توانید بسیاری از ارزش های تان را حفظ کنید. اما باید نقش همسری خود را هم ایفا کنید. دیگر فقط فرزند مادرتان نیستید، باید برای خود و ایشان مشخص کنید که فرد دیگری به نام همسر وجود دارد که اولویت شماست.

حمایت از همسر به معنای احترام نگذاشتن به والدین نیست.

????مردانی که دوستانشان اولویت زندگی شان است

رفیق بازی یکی دیگر از وابستگی های مردان است که می تواند زندگی مشترک آن‌ها را به خطر بیاندازد. این دست مردان معمولا در وقت گذاشتن برای همسر، دخل و خرج، پیشرفت، ایجاد فضایی امن و .. دچار مشکل هستند. در کنار رفیق بازی اگر اعتیاد به مواد نیز وجود داشته باشد دیگر ادامه آن زندگی را دشوارتر و حتی نشدنی خواهد کرد.

????مردانی که اولویت را به موبایل و دوستان مجازی می دهند

وقت گذرانی در صفحات مجازی و کامنت گذاشتن و چت کردن با کسانی که نه می شناسند و نه می بینند نیز باب شده است. این افراد در نگاه خود این کار را برای گذران وقت و نوعی سرگرمی می دانند. در حالی که وقت ارزشمندی که می توانست برای همسر و خانواده صرف شود، برای کاری عبث از بین می رود. این سبک زندگی نیز نمی تواند دوام ازدواج را تضمین کند.

????ارجح بودن کار به همسر

در روزهای سخت اقتصادی که برای رفع نیازهای اولیه گاه نیاز است که دو شیفت کار کرد، شاید نتوان ازین بابت چندان مردان را مقصر دانست. اما گاه با وجود تمام امکانات و ملزومات برای زندگی، باز هم برخی مردان نمی توانند از کار کردن دست بکشند. یا اوقاتی را برای همسرشان اختصاص نمی دهند. کار کردن لازمه زندگی است اما در موقعیت های مختلف باز هم می توانید به همسرتان نشان دهید که اولویت زندگی تان اوست نه کار.

چرا باید اولویت را به همسر بدهم نه والدین

 

همه مشاوران خانواده و ازدواج به اجماع بر این باورند که شما پس از تشکیل خانواده خود باید همسرتان را اولویت قرار دهید. در کنار تمام مصائب و باورهایی که در زندگی دارید، این همسرتان است که دوش به دوش در کنار شما خواهد ماند. در ادامه مهم ترین دلایل اولویت دادن به همسر به جای والدین را شرح داده ایم.

1- رسیدن به یک ازدواج موفق

وقتی اولویت زندگی‌تان را همسر خود قرار می‌دهید باعث می‌شوید که او نیز نسبت به زندگی مشترک با شما دلگرم باشد و علاقه بیشتری به شما و زندگی‌تان پیدا کند. به همین خاطر او نیز تلاش بیشتری برای زندگی به خرج می‌دهد. این شرایط می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به یک ازدواج موفق قرار دهد.

2- اولویت همسر یا والدین | احترام متقابل

احترام متقابل یکی دیگر از مزیت‌های اولویت قرار دادن همسر است. همان‌طور که گفتیم اولویت قرار دادن همسر باعث دلگرمی او به زندگی می‌شود. در این شرایط طبیعتاً همسرتان نیز شما را تبدیل به اولویت اصلی زندگی خود خواهد کرد. شاید بهتر باشد این‌طور بگوییم که اگر می‌خواهید همسرتان شما را به‌عنوان اولین فرد زندگی خودش ببیند این شما هستید که باید با رفتارتان چنین چیزی را به او آموزش دهید.

پیشنهاد می‌شود که حتما درباره راه های حمایت از همسر بخوانید.

3- جلوگیری از پیامدهای منفی

اولویت قرار دادن والدین پس از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک پیامدهای منفی مختلفی خواهد داشت. برای مثال احتمالاً شما با چالش‌هایی در زندگی مشترکتان مواجه می‌شوید یا ممکن است به لحاظ شخصیتی هرگز به آن استقلالی که می‌باید به دست آورید نرسید. اما اگر بتوانید رابطه خود با خانواده اولیه و زندگی فعلی‌تان را مدیریت کنید قطعاً مزایای بیشتری را به دست خواهید آورد.

4- اولویت همسر یا والدین | نشان دادن یک زندگی موفق به دیگران

اینکه شما برای خانواده اول خود بیش از همسرتان ارزش قائل باشید ناخواسته این احساس را در دیگران ایجاد می‌کند که زندگی مشترک موفقی ندارید. یادتان باشد که دیگران با دیدن رفتارهای شما راجع به کیفیت زندگی مشترکتان قضاوت می‌کنند. پس سعی کنید همواره در رفتارتان این پیام را به آن‌ها بدهید که از زندگی خود راضی هستید. برای مثال وقتی شما بیشتر وقت‌تان را با پدر و مادر می‌گذرانید احتمالاً آن‌ها به این موضوع فکر می‌کنند که شما علاقه‌ای به حضور در خانه خود ندارید. برای آشنایی با نشانه ها و راه های داشتن یک خانواده موفق کلیک کنید.

5- همسر شما تا همیشه کنارتان خواهد ماند

اکثر ما بخش طولانی‌تری از زندگی خود را در خانواده دوم و زندگی با همسر می‌گذرانیم. به‌علاوه واقعیتی که وجود دارد این است که والدین، فرزندان و حتی شغل شما دیر یا زود از دست می‌روند؛ اما همسرتان در تمامی این زمان‌ها کنار شما خواهد بود. به همین خاطر بهتر است که توجه ویژه‌ای نسبت به زندگی مشترک خود داشته باشید.

نسبت به شما احساس‌اش عمیق تر و پایدارتر می‌شود.

 

همه از جمله خودتان متوجه موفق بودن ازدواج تان می شوید.

دیگران متوجه ارزش قائل شدن شما به زندگی مشترک تان می شوند پس هرگز درخواست های بیجا نخواهند کرد.

تنها کسی که تا آخر عمر همدم و یاور شماست همسرتان است.

آرامش و صلح در خانه همیشه برقرار خواهد بود.

همسرتان با دیدن احترامی که برایش قائل هستید، پیوند عمیق تری با شما خواهد بست.

با مردی که همسرش را اولویت قرار نمی دهد چیکار باید کرد؟

اگر متوجه شدید که همسرتان به جای شما اولویت های دیگری در زندگی دارد حتما روش های زیر را امتحان کنید و اگر موفق نشدید، از خدمات مشاوره ازدواج و خانواده استفاده نمایید.

✔️ آیا شما اولویت زندگی او هستید

قبل از هر چیز، اولویت های زندگی او را شناسایی کنید. آیا وقتی مریض می شوید شما را به درمانگاه می برد؟ آیا وقتی حالتان خوب نیست، تلفنی جویای حالتان است؟ دلش می خواهد در کنار شما وقت بگذراند؟ شما باید این جوانب را در طولانی مدت مد نظر قرار بدهید.

✔️ رابطه ای صمیمانه بسازید

ایجاد یک رابطه صمیمانه باعث می شود که در کنار شما آرامش داشته و بیشتر بخواهد که در کنارتان وقت بگذراند. وقت گذرانی با کسی که اضطراب و تنش دارد، برای هیچ کس خوشایند نیست.

✔️با او صحبت کنید

سعی کنید همیشه با همسرتان گفتگو داشته باشید. این کار باعث می شود که ارتباط تان را همچنان حفظ کرده و از دغدغه های او مطلع باشید. همیشه به یاد داشته باشید همانطور که او باید شما را اولویت قرار دهد شما نیز باید او را اولویت قرار دهید. پس هرگز همسرتان را به خاطر وقت گذرانی با خواهر، مادر، دوستان و… فراموش نکنید.

✔️ فضایی صمیمانه و شاد ایجاد کنید

خانه را پر از شادی کنید. هر چند ممکن است در زندگی تجربیات تلخ زیادی داشته باشید؛ اما نباید اجازه دهید که خانه تان تبدیل به معبد عزاداری شود. از رنگ های شاد در خان استفاده کنید. لباس های شاد و جذاب بپوشید. از هر گزینه ای برای جذاب کردن محیط خانه و خانواده تان استفاده کنید.

برای اطلاع از راه های برخورد با مردان وابسته به مادر کلیک کنید.

کمک مشاور برای مدیریت اولویت دادن به همسر یا پدر و مادر

اگر شما هم درگیر این سؤال هستید که اولویت خود را همسر یا خانواده‌تان قرار دهید شاید بهتر باشد از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی که بهتر است با یک مشاور صحبت کنید پیش از ازدواج است.

مشاورین پیش از ازدواج به‌خوبی فضای زندگی در خانواده جدید و هر آنچه باید رعایت کنید را برای شما توضیح می‌دهند. این کار باعث می‌شود که شما با آگاهی کامل وارد بخش جدیدی از زندگی خود شوید. اگر زندگی مشترک خود را شروع کرده‌اید و شما یا همسرتان نمی‌توانید تعادلی میان روابط خود ایجاد کنید شاید بهتر باشد در این زمینه از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین ویژگی‌های شخصیتی شما و همسرتان را بررسی کرده و با در نظر گرفتن شرایط زندگی‌تان راهکارهایی را برای تغییر شرایط به شما آموزش خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اولویت همسر یا والدین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا همسر نسبت به والدین در اولویت بالاتری است؟

شما با این کار فضای زندگی عاطفی خود را در شرایط بهتری قرار می‌دهید و همسرتان را نیز به اینکه شما را اولین فرد زندگی خودش بداند ترغیب می‌کنید

ر

خواندن داستان سکسی توسط شوهر کمی غیرطبیعی و عجیب به نظر می‌رسد. اما بررسی دلایل اینکار می‌تواند هم به همسر و حتی خود زنان کمک کند تا زندگی جنسی بهتری داشته باشند. به طور کلی افراد فانتزی های جنسی متفاوتی داشته و گاها آن را بروز داده و یا آن را سرکوب می‌کنند. انجام اینکار مانند تماشای پورن توسط همسر است. چرا که تا حدی تحریک کننده بوده و از نظر ذهنی افراد را تحریک می‌کند. اما سوال اصلی اینجاست که افراد در صورت داشتن همسر و شریک جنسی ثابت چرا از روش های دیگری به دنبال لذت جنسی هستند؟ پاسخ دادن به این سوال با کمک متخصص امکانپذیر بوده و افراد می‌توانند از طریق آن زندگی جنسی بهتری داشته باشند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

منبع:  خواندن داستان سکسی توسط شوهر در چه صورت ایراد ندارد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خواندن داستان سکسی توسط شوهر چه معنایی دارد؟

امروزه به دلیل دسترسی سریع و آسان افراد به اینترنت افراد می‌توانند با یک جست و جوی ساده این داستان ها را پیدا کرده و آنها را مطالعه نمایند. شاید یکی از دلایل اصلی شیوع اینکار میان زوجین همین دسترسی آسان است. اما بعد از مدتی برای افراد اینکار تبدیل به عادت شده به جای برقراری رابطه جنسی با همسر خود به سراغ مطالعه این داستان ها می‌روند.

به دلیل اغراق و گاها نشان دادن تصاویر جذاب از رابطه جنسی، افراد اینکار را لذت بخش‌تر از برقراری رابطه جنسی می‌دانند. خواندن داستان سکسی توسط شوهر از لحاظ روانی می‌تواند آسیب بزرگی را به همسر او وارد نماید. از این رو بهتر است زوجین در این مورد با کمک یکدیگر اقدام کرده و آن را برطرف نمایند. برای اطلاع از نحوه برخورد با خیانت مردان کلیک کنید.

علت خواندن داستان سکسی توسط شوهر

 

خواندن داستان سکسی توسط همسر بعد از مدتی می‌تواند تبدیل به یک عادت رفتاری گردد.به همین دلیل پیدا کردن علت آن می‌تواند از این موضوع جلوگیری کرده و همچنین زندگی جنسی زوجین را به حالت عادی برگرداند. برخی از دلایل این موضوع شامل موارد زیر می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع نیازهای جنسی مردان کلیک کنید.

 

????کنجکاوی

گاهی شوهر به دلیل کنجکاوی به سراغ چنین مطالبی می‌رود. تنها دلیل خواندن داستان سکسی توسط شوهر در چنین شرایطی جذابیت و یا حتی عدم اطلاعات همسر در این زمینه است. او به این دلیل که تا به حال با چنین مسائلی روبرو نشده است؛ تمایل دارد که چنین داستان هایی را بخواند. به همین دلیل در مواجهه با چنین موضوعی در ابتدا نباید واکنش بدی نشان داد. برای آشنایی با راه های تشخیص خیانت کلیک کنید.

????فانتزی جنسی

یکی دیگر از دلایل خواندن داستان سکسی توسط شوهر داشتن فانتزی های جنسی در این زمینه است. برخی از افراد تنها به خواندن این داستان ها می‌توانند لذت جنسی را تجربه کنند. این حالت مانند تماشای پورن است. در واقع افرادی  دیدن فیلم های پورن نیز نوعی فانتزی جنسی محسوب می‌شود.

????یادگیری راه های جدید

یادگیری رفتارهای جدید جنسی نیز از دلایل دیگر خواندن داستان سکسی توسط شوهر است. برخی از زوجین به این دلیل که در زندگی جنسی خود به یکنواختی رسیده اند و نیاز به تنوع دارند؛ برای اطلاع از روش های جدید از تماشای پورن و یا حتی خواندن داستان های این چنینی استفاده می‌کنند. برای اطلاع از دلایل و راه های درمان اعتیاد به پورنوگرافی کلیک کنید.

????اختلاف با همسر در زمینه مسائل جنسی

از طرفی مردانی که با همسر خود در مورد مسائل جنسی مشکل دارند نیز به سراغ چنین داستان ها و مطالبی می‌روند. آنان به این دلیل که نمی‌توانند عملکرد خوبی در رابطه جنسی با همسر داشته باشند و یا مبتلا به اختلالات جنسی هستند؛ این راه را امتحان می‌کنند.

????کاهش اضطراب و فرار از واقعیت

از دلایل اصلی چنین رفتارهایی مانند تماشای پورن و یا خواندن داستان سکسی توسط شوهر کاهش اضطراب و فشار روانی و یا فرار از واقعیت است. تجربه لذت جنسی منجر به آزادسازی دوپامین در مغز می‌گردد که برای مدت زمان کوتاهی استرس افراد را کاهش می‌دهد. از این رو افراد به این دلیل مشکلات اساسی خود را در زندگی برای مدت زمان کوتاهی فراموش کنند؛ چنین روشی را امتحان می‌کنند.

پیامدهای خواندن سکسی توسط شوهر

اما خواندن داستان سکسی توسط شوهر و اعتیاد به اینکار پیامدهایی نیز در زندگی مشترک دارد. طبیعی است که در چنین شرایطی افراد دیگر نمی‌توانند رابطه جنسی خوبی با همسر داشته باشند و یا حتی در روابط عاطفی نیز دچار مشکل می‌شوند.

وابستگی به اینکار و تغییر چرخه جنسی

از اصلی ترین معایب خواندن داستان سکسی وابستگی به اینکار و تغییر کردن چرخه جنسی آنان است. مردانی که به اینکار اعتیاد پیدا می‌کنند نحوه به ارگاسم رسیدن آنها فرق کرده و دیگر نمی‌توانند در رابطه جنسی به ارگاسم برسند.

????اهمیت ندادن به همسر

طبیعی است که با وجود خواندن داستان سکسی و تجربه لذت جنسی از این طریق، افراد دیگر به همسر خود مانند گذشته اهمیت نمی‌دهند. به همین دلیل میل جنسی در همسر نیز سرکوب شده و حتی احتمال خیانت و جدایی نیز هست.

????همانند سازی کردن با آنها

بعد از خواندن داستان سکسی ، فرد تلاش می‌کند تا با آنان همانند سازی کردن در رابطه جنسی مانند آنان رفتار کند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این صحنه ها واقعی نبوده و یا حتی انجام آنها امکانپذیر نیست. این مطالب تنها ساخته و پرداخته نوسیندگان هستند. به همین دلیل نباید وضعیت رابطه و یا حتی ویژگی های شخصی را با این محتواها مقایسه کرد.

نشانه های شوهری که داستان های سکسی می‌خواند

برای برخورد با رفتار خواندن داستان سکسی ، در ابتدا باید نشانه های چنین فردی را شناسایی کرد. در واقع از این موضوع مطمئن شد و در قدم بعدی بای برطرف کردن آن اقدام کرد.

  • استفاده بیش از حد و طولانی مدت از تلفن همراه
  • خودارضایی
  • بی میلی نسبت به همسر
  • سرچ کردن مداوم چنین محتواهایی در تلفن همراه یا لب تاپ
  • خواندن آنها در مکان های عمومی و یا تخت خواب

حتما درباره حالات مرد بعد خیانت بخوانید.

نحوه برخورد با خواندن داستان سکسی توسط شوهر

 

در صورت اطلاع از خواندن داستان سکسی شوهر باید واکنش درست و مناسبی نسبت به آن نشان داد. برخی از زنان به این دلیل صحبت کردن در این مورد برایشان دشوار است؛ به طور کلی آن را انکار کرده و یا همسر خود را به حال خود رها می‌کنند. اما در ابتدا باید در این مورد با او صحبت کرده و دلیل آن را جویا شوید. در قدم بعدی سعی کنید بر عملکرد خود و همسر در رابطه جنسی کار کرده و همچنین حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. چرا که ترک عادت ها و یا اعتیادهای رفتاری اگر به درستی صورت نگیرد؛ احتمال بازگشت آن زیاد است. از این در این زمینه حتما از یک مشاور جنسی کمک دریافت کنید. برای اطلاع از راه های صحبت درباره رابطه جنسی با همسر کلیک کنید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که گفته شد؛ خواندن داستان سکسی توسط شوهر معایب و پیامدهای زیادی دارد. در بیشتر موارد شاهد انجام اینکار توسط نوجوانان هستیم. اما در برخی موارد زوجین در زندگی مشترک نیز به خاطر مسائلی که تجربه می‌کنند؛ به سراغ اینکار می‌روند. ترک این عادت به راحتی با کمک روانشناس امکانپذیر بوده و افراد می‌توانند برای پیشگیری از این موضوع کیفیت رابطه جنسی خود را با همسر افزایش دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جنسی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره و درمان خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ترک ترامادول 100 ، 200 و 225 چه روش هایی دارد ؟ متاسفانه امروزه اعتیاد به برخی داروهای غیر مجاز از جمله ترامادول در بین افراد رواج پیدا کرده است. این دارو به دلیل داشتن مواد تسکین دهنده و هم چنین اثرگذاری بر گیرنده‌های سروتونینی در مغز موجب احساس آرامش و شادی کاذب می‌شود. به همین خاطر افرادی که به طور طبیعی نمی‌توانند هیجانات مثبت را در زندگی خود تجربه کنند و کسانی که دچار دردهای مزمن هستند، ممکن است نادانسته جذب این ماده مخدر شده و تحت تاثیر حالات خوشایند ناشی از آن قرار بگیرند. امروزه برای ترک ترامادول روش‌های گوناگونی ابداع شده که از جمله آن‌ها می‌توان به دارو درمانی، خانواده درمانی و رواندرمانی فردی اشاره کرد. جهتکسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش های ترک ترامادول تا پایان مطلب با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به ترامادول می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  ترک ترامادول 100-200-۲۲۵

بهترین روش ترک ترامادول 100 – 200 – 225

امروزه برای ترک مواد مخدر روش‌های گوناگونی ابداع شده است. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند که موانع درمانی نظیر تجربه حالات جسمانی ناخوشایند یا دغدغه‌های ذهنی مختلف را پشت سر بگذارید و دوران پرهیز و سم زدایی را با سهولت بیشتری طی نمایید. برای انتخاب بهترین روش ترک، ابتدا لازم است مشاوره ترک ترامادول دریافت کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا در مسیری قدم بگذارید که متناسب با نیازها و خواسته‌های شما باشد. ما در ادامه به مهم‌ترین روش‌هایی که امروزه برای ترک ترامادول به کار می‌روند اشاره کرده‌ایم. برای آشنایی با سریع ترین روش های ترک مواد مخدر کلیک کنید.

نتیجه ترک خودسرانه ترامادول : بدتر شدن علل شروع مصرف و اضافه شدن عوارض قرص ترامادول

1. ترک به کمک متادون تراپی

متادون نوعی داروی شبه افیونی است که اثراتی مشابه با ترامادول در مغز ایجاد می‌کند. در واقع این دارو با اثر گذاری بر گیرنده‌های اپیوئیدی می‌تواند علائم ناخوشایند ناشی از ترک ترامادول را کاهش داده و به این ترتیب مسیر درمان را برای شما هموار نماید. البته توجه داشته باشید که متادون حتما باید طبق تجویز و دستور پزشک مصرف گردد چرا که این دارو نیز از قابلیت اعتیادآوری برخوردار است و مصرف نا به جای آن می‌تواند مشکل جدیدی را به مشکلات قبلی شما اضافه نماید.

2. ترک ترامادول به کمک ب 2 یا بوپرونورفین

ب 2 یا بوپرنورفین داروی دیگری است که همانند متادون در فرایند سم زدایی بدن از ترامادول به کار گرفته می‌شود. در واقع ب 2 نیز می‌تواند علائم ترک ترامادول را کاهش داده و باعث شود افراد بتوانند با رنج کمتری این مرحله را پشت سر بگذارند. با این حال این دارو هرگز نباید به طور خودسرانه مصرف شود. چرا که قابلیت اعتیادآوری داشته و حتما باید تحت نظارت و تجویز پزشک مصرف گردد.

3. روان درمانی فردی بهترین روش ترک ترامادول

امروزه متخصصان بر این باورند که اعتیاد می‌تواند از عوامل روانشناختی گوناگونی نشات بگیرد. برای مثال افرادی که به سوءمصرف ترامادول می‌پردازند در بسیاری از موارد از افسردگی رنج می‌برند و به دلیل ناتوانی در تجربه هیجانات مثبت به سرخوشی کاذب ناشی از مواد پناه می‌برند. روانشناسان در جلسات روان درمانی فردی با مد نظر قرار دادن ریشه‌های اصلی اعتیاد تلاش می‌کنند تا به طور بنیادی با عوامل تاثیر گذار در گرایش به مصرف مواد مبارزه کرده و با درمان آن‌ها به ترک پایدار و موفق مراجعان کمک نمایند.

4. خانواده درمانی برای ترک ترامادول 100-200 – 225

عوامل خانوادگی از جمله فاکتورهای بسیار مهم در زمینه ایجاد، تداوم و درمان موفقیت آمیز اعتیاد هستند. از همین رو امروزه بسیاری از درمانگران به جای تمرکز بر درمان‌های فردی تلاش می‌کنند کل خانواده را در فرایند ترک ترامادول درگیر نمایند و آموزش‌های لازم را در این زمینه به آن‌ها ارائه کنند. با توجه به ناشناخته بودن داروی ترامادول و اثرات آن برای بسیاری از خانواده‌ها، در جلسات خانواده درمانی درمانگر در این زمینه نیز اطلاع رسانی می‌کند تا افراد بتوانند واکنش‌های مناسبی در برابر فرد مصرف کننده ترامادول داشته باشند و به بهترین شیوه به ترک موفقی آمیز او کمک نمایند.

5. سم زدایی برای ترک ترامادول

بسته به میزان مصرف سم زدایی ترامادول از خفیف تا شدید متغییر است. سم زدایی ترامادول حتما باید تحت نظر پزشک و متخصص ترک‌ترامادول انجام شود، که یک روش رایج برای کمک به ترک برای کسانی است که روند ترک را طی می کنند. روش کاهش دوز مصرفی توسط پزشک تعیین می شود و این روش ممکن است چند هفته طول بکشد. به طور کلی در روش سم زدایی ترامادول یا کاهش دوز 5 تا 7 روز زمان می برد. بعد از این مدت به مرور تمام علائم ترک اعتیاد از بین می رود.

ترک ترامادول چقدر طول می کشد ؟

علائم ترک ترامادول معمولا از چند ساعت بعد از قطع مصرف شروع می شود و تا سه روز به اوج خود می رسد. شدت علائم ترک ترامادول بسته به مدت مصرف، فیزیک بدن، دوز مصرفی و …. متفاوت است ولی به طور کلی می توان گفت که ترک ترامادول دو هفته طول می کشد و زمان بندی علائم آن به صورت زیر است روز اول تا سوم : علائم ترک کوتاه مدت از جمله آبریزش بینی، بالا رفتن فشار خون ، افزایش سرعت ریتم تنفس، درد جسمانی، اضطراب و استرس و … در فرد شروع می شود روز چهارم تا هفتم : تمایل فرد به مصرف مجدد در این دوره به بیشترین مقدار خود می رسد و علائم بلند مدت ترک ترمادول ظاهر می شود. روز هشتم تا چهاردهم : در این مرحله از ترک علائم به مرور خفیف شده و فرد دچار احساس افسردگی، اضطراب و به طور کلی افکار غیر منطقی می شود و ممکن است این علائم در فرد ماندگار شود.

وضعیت همه کسانی که ترامادول را ترک می‌کنند عین هم نیست. به خصوص کسانی که دفعه اول ترکشون هست، خیلی راحت تر این روزها را می‌گذرانند. این همان چیزی است که باعث به وجود آمدن افکار اشتباهی درباره مواد مخدر و توانایی های خودشان در مقابل ترک می‌شود.

ترک ترامادول با دارو درمانی

ب2 یا بوپرنورفین از جمله داروهایی است که در روش سم زدایی ترک‌ترامادول 100 – 200- 225 با دارو از آن استفاده می شود. این دارو سبب کاهش علائم ترک می شود. اما با این حال استفاده خود سرانه از آن و بدون نظر پزشک می تواند سبب تداخل دارویی و حتی مرگ فرد مصرف کننده شود. به همین دلیل قبل از انجام هر اقدامی از یک متخصص ترک اعتیاد کمک بگیرید.

برای ترک ترامادول چی بخوریم درد نکشیم ؟

در طی فرایند ترک‌ترامادول قطعا بدن فرد بیمار با ضعف روبرو می شود به همین دلیل توجه به برنامه غذایی و استفاده از لبنیات، پروتیئن و ویتامین برای فرد از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از مواد زیر استفاده کنید. _ دوغ (ترجیحا بدون گاز) _ سالاد کاهو (با ابلیمو و یک قاشق روغن زیتون) _ میوه‌های به رنگ قرمز (آلبالو، توت فرنگی، هندوانه …) _ کباب سینه مرغ یا گوشت (بدون چرب) (در کل غذاهای کبابی و گریل) _ نوشیدن آب فراوان ⛔پرهیز از خوردن مواد قندی (مصرف انواع شیرینی جات، نوشابه قندی و غیر قندی ممنوع) ⛔ پرهیز از خوردن غذاهای چرب و فست فودی ????????نوشیدن مایعات زیاد در طی این مدت به فرد کمک می کند تا راحت تر بتواند این مسیر را پشت سر بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد غذایی مفید برای ترک اعتیاد کلیک کنید.

جایگزین های مناسب طبیعی با ترامادول چیست؟

شما می‌توانید بعد از پایان دوره ترک برای کاهش بی قراری و عطش مصرف مجدد، از دمنوش هایی مثل مریم گلی، آویشن و بابونه به همراه یک قاشق عسل و آبلیمو استفاده بکنید. ترکیبات دیگری نیز معمولا معرفی می‌شوند که بهتر است برای آن ها از متخصص خود راهنمایی دریافت کنید.

ترک ترامادول در خانه

در زمان ترک ترامادول در خانه باید بدانید که حتما از قطع ناگهانی دارو پرهیز کنید. چرا که بسیاری بعد از قطع ناگهانی ترامادول دچار اوردوز می شوند و بسیاری علائم خفیف تا شدید ترک را تجربه می نمایند. ترک خودسرانه‌ترامادول سبب بروز مشکلات و عوارض جبران ناپذیری برای فرد بیمار می شود. به همین دلیل ترک ترامادول در خانه حتما باید زیر نظر یک متخصص ترک اعتیاد صورت گیرد. برای پیگیری و اطمینان از روند درمان می توانید از کیت تست ترامادول در خانه استفاده کنید.

علائم و عوارض ترک ترامادول 100 – 200 – 225 کدامند؟

همان طور که گفته شد قرص ترامادول به دلیل ایجاد وابستگی جسمانی و روانی در افراد هنگام قطع مصرف منجر به بروز علائم ناخوشایندی می‌شود؛ علائم ترک‌ترامادول را می توان به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد :

????????????علائم کوتاه مدت

از جمله مهم‌ترین علائم کوتاه مدت ترک ترامادول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس درد در عضلات و مفاصل
  • آبریزش بینی، عطسه و سرفه
  • لرزش بدن
  • اضطراب و بی قراری
  • تنفس سریع
  • بروز علائم روان پریشی و سایکوز
  • دچار شدن به سندروم پاهای بی قرار
  • بالا رفتن فشار خون
  • سرعت یافتن ریتم تنفس
  • درد جسمانی ترک اعتیاد
  • احساس حساسیت بیش از حد نسبت به محیط پیرامون و گوش به زنگی

????????????علائم بلند مدت

از جمله مهم‌ترین علائم بلند مدت ترک ترامادول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز علائم گوارشی نظیر حالت تهوع و استفراغ
  • تب و لرز
  • از دست دادن اشتها
  • گشاد شدن مردمک چشم
  • مشکل در تمرکز یا تفکر
  • تحریک پذیری
  • هوس مواد مخدر
  • افسردگی
  • عدم ثبات شخصیت

بیشتر بخوانید : علائم اعتیاد به ترامادول

توجه به این نکته حائز اهمیت است که شدت بروز علائم ترک‌ترامادول در افراد مختلف با توجه به دوز مصرف و نحوه قطع کردن دارو می‌تواند متفاوت باشد. در واقع اغلب افرادی که ترامادول را در دوزهای سنگین مصرف می‌کنند و کسانی که آن را به طور ناگهانی کنار می‌گذارند، علائم ترک با شدت بیشتری برایشان اتفاق می‌افتند. توصیه می کنیم حتما از قطع خودسرانه ترامادول جدا خودداری کنید و قبل از هر اقدامی برای ترک ترامادول به فرد متخصص برای دریافت بهترین روش ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

ترک ترامادول در زمان بارداری

اگر اعتیادبه‌ترامادول دارید و در این شرایط باردار هستید یا قصد بارداری دارید حتما در این شرایط به متخصص ترک ترامادول مراجعه نمایید. در صورتی که مصرف ترمادول در دوران بارداری به صورت مرتب انجام شود، می تواند نوزاد شما را دچار علائم ترک کند و حتی زندگی او را تهدید نماید. اگر کودک شما دارای علائم زیر است حتما به پزشک مراجعه نمایید :

  • بیش فعالی
  • خواب غیر عادی
  • گریه
  • زیاد
  • لرزش بدن
  • اسهال و استفراق
  • عدم رشد کودک

مزایای ترک ترامادول 100 – 200 – ۲۲۵ چیست ؟

ترک ترامادول دارای فواید بسیاری برای فرد بیمار می باشد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ترمیم روابط شخصی
  • بهبود فرصت های شغلی
  • بهبود وضعیت مالی
  • تقویت سلامتی
  • بهبود عملکرد عاطفی

اگرچه خیلی از افرا فکر می کنند که ترامادول نسبت به سایر انواع مواد مخدر بی خطر است اما واقعیت این است که مصرف ترامادول به تدریج سبب اعتیاد می شود و ترک آن در طولانی مدت با علائم ترک شدید همراه است. همین امر برای سلامتی مضر بوده و تمامی بعد های زندگی فرد از روابط فردی تا علمکرد او را تحت تاثیر قرار می دهد.

خدمات مرکز ذهن نو

با توجه به تحقیقات انجام شده که در سایت های دانشگاهی معتبر مثل آکسوفر و وری ول مایند متنشر شده ترک ترامادول به صورت خودسرانه پیامدهای جبران ناپذیری برای فرد ایجاد می کند و زندگی شخص و اطراف او را تحت تاثیر قرار می دهد.

متخصصان حاضر در مجموعه ذهن نو با استفاده از درمان های نوین و تجربه چندین ساله در زمینه اعتیاد آماده ارائه خدمات ترک ترامادول به شما هستند. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری ذهن نو بهرمند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191002360 تماس بگیرید.  همچنین می توانید در صفحه اینستگرام ذهن نو با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به ترامادول می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد ترک ترامادول

آیا ترامادول کشنده است؟

مصرف ترامادول در دوزهای بالا همواره با خطر اوردوز همراه است که با تضعیف سیستم تنفسی، می‌تواند به مرگ منجر شود. هم چنین مصرف هم زمان این دارو با داروهای دیگری نظیر ضد افسردگی‌ها می‌تواند منجر به سندروم سروتونین شده و عوارض جبران ناپذیری را به بار بیاورد که خطر مرگ نیز از جمله آن‌هاست.

ترک ترامادول چند روز طول می کشد ؟

ترک ترامادول بستگی به مصرف دارد ولی به طور کلی فرایند ترک ترمادول می تواند از 14 تا 28 روز زمان نیاز داشته باشد.

تعبیر خواب مدفوع زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مدفوع می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  تعبیر خواب مدفوع

تعبیر خواب مدفوع از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از مدفوع در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر مدفوع را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب مدفوع از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگترین معبران باستانی است که می‌گوید : دیدن مدفوع انسان در خواب نشان دهنده مال حرام می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که در حال مدفوع کردن در مستراح است، به این معنی می‌باشد که او از اموال و مال حرام خود خرج می‌کند. مدفوع کردن در رختخواب نیز به معنای این است که بیننده خواب بخشی از اموالش را به زنش پرداخت می‌کند.

در صورتی که فردی در خواب ببیند که مدفوع می‌کند و آن را با خاک می‌پوشاند، به این معنی است که او مال و اموالش را پنهان می‌کند.

 

دیدن مدفوع و پهن اسب و گاو در خواب نشان دهنده مال و نعمت است. به طوری که این معبر باستانی معتقد است هر چه میزان این پهن‌ها بیشتر باشد، به معنای این است که فرد به مال و نعمت فراوان‌تری نیز می‌رسد.

خواب مدفوع از نظر ابراهیم کرمانی

به عقیده ابراهیم کرمانی، اگر فردی در خواب ببیند که در جایی ناشناس مدفوع می‌کند، به این معنی است که او مال و اموال خود را در جایی خرج می‌کند که در نهایت ثوابی به او نمی‌رسد.

همینطور این معبر اضافه می‌کند، اگر فردی در خواب ببیند که از شکم او همانند سیل، مدفوع خارج می‌شود؛ به این معنی است که از سوی حال خود دچار غم و اندوه می‌گردد. اسهال شدن در خواب به معنای اسراف در مال و اموال می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که تمامی بدنش به مدفوع آلوده است، به این معنا می‌باشد که مرتکب گناه بزرگی می‌شود. خوردن مدفوع انسان در خواب نیز به معنای به دست آوردن و استفاده از مال حرام است.

معنی‌خواب مدفوع از نظر جابر مغربی

جابر مغربی بر این عقیده است که مدفوع انسان در خواب به معنای جدا شدن از مال و اموال است. به عقیده این معبر اگر فردی در خواب ببیند که پایش را بر روی مدفوع قرار می‌دهد و یا بر روی زمین افتاده است و تمام بدن او با مدفوع آلوده شده است؛ به این معنی می‌باشد که بیننده خواب در جایگاه نامناسبی قرار می‌گیرد.

به طور کلی جابر مغربی می‌گوید : مدفوع کردن در خواب به معنای به دست آوردن مال و اموال حرام می‌باشد.

تعبیر خواب مدفوع از نظر امام صادق (ع)

از دیگر معبران باستانی، امام صادق (ع) می‌باشد که می‌فرماید : دیدن اسهال در خواب دارای چند تعبیر متفاوت به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • مال حرام
  • گشایش
  • خرج کردن مال برای همسر
  • دور شدن غم و اندوه

تعبیر خواب مدفوع از نظر حضرت دانیال (ع)

دانیال نبی (ع) می‌فرماید : دیدن مدفوع در خواب اشاره به مال و اموال حرام دارد. حتی این معبر بر خلاف محمد بن سیرین دیدن مدفوع و پهن حیوانات چهارپا در خواب را نیز به مال حرام تعبیر می‌کند. مدفوع حیوانات درنده و وحشی اشاره به مال حرامی دارد که با ظلم و ستم به دست آمده باشد.

تعبیرخواب‌ مدفوع از نظر خالد محد العنبری

اگر فردی در خواب ببیند که بدن و لباسش آلوده به مدفوع و نجاست است، به این معنی می‌باشد که مرتکب جرم و خطایی می‌گردد. از نظر این معبر باستانی مدفوع کردن در رختخواب به معنای جدایی از همسر و یا گرفتار شدن طولانی مدت در یک بیماری است.

اگر فردی در خواب ببیند که یبوست گرفته است و نمی‌تواند مدفوع کند، به این معنی است که او در زندگی واقعی نمی‌تواند پول کافی پس‌انداز کند.

معنی‌‌خواب‌ مدفوع از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این باور است که دیدن خواب مدفوع به معنای رها شدن از غم، غصه و اندوه است. در تعابیری دیگر از این معبر باستانی، مدفوع در خواب اشاره به پول و ثروت نیز دارد.

اگر فردی در خواب ببیند که مدفوع خودش را تمیز می‌کند و یا محلی که در آن مدفوع بوده است را می‌شوید؛ به این معنی است که او با تلاش سخت به اهداف خودش می‌رسد.

تعبیر خواب مدفوع از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب مدفوع ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب مدفوع به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب مدفوع را نمادی از جنبه‌های مفنی و کثیف فرد بیننده خواب تعبیر کرده است. در واقع مدفوع در خواب نشان دهنده بخشی تنفر آور و نامطلوب از انسان می‌باشد.

معنی‌خواب بازی کردن با مدفوع

یونگ بر این باور است اگر فردی در خواب با مدفوع بازی کند، به این معنی است که او در مورد مسائل مالی‌اش نگران است.

معنی خواب مدفوع کردن روی کسی

اگر فردی در خواب خود ببیند که بر روی کسی مدفوع می‌کند، به این معنی است که از آن شخص خشم و خصومت در دل دارد.

معنی خواب مدفوع کردن کسی روی شما

اگر فردی در خواب ببیند که کسی بر روی او مدفوع می‌کند، به این معنی است که بیننده خواب بر این عقیده است که گناهکار است و احساس بی‌ارزش بودن دارد. این دسته از افراد دارای اعتماد به نفس پایینی هستند.

معنی خواب عدم توانایی در مدفوع کردن

یونگ می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که نمی‌تواند مدفوع کند و یبوست گرفته است، به این معنی است که در آزاد سازی احساساتش دچار مشکل است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مدفوع می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

زنان قدرنشناس رفتار درستی با همسران خود نداشته و به طور کلی به آنان بی‌توجه هستند. این نوع ناسپاسی ها خیلی اوقات بعد از گذشت زمان از ازدواج رخ می‌دهد. اما این موضوع می‌تواند دغدغه مردان در هر برهه ای از ازدواج نیز باشد. برخی از زنان در محیط خانه و یا جمع‌های خانوادگی و دوستانه از همسر و زندگی خود شکایت دارند. لازم است بدانید که منشا ناسپاسی، دعوا و اختلافات میان زوجین است. از آنجایی که وجود زن در خانه گرما بخش زندگی است، اگر نمک نشناس شود، در واقع در حال حرکت به سمت نابودی زندگی مشترک شان است. نمی‌توان فقط خانم را در این زمینه مقصر دانست و باید ریشه‌یابی و حل شود. در ادامه درباره دلایل و راه های از بین بردن قدرنشناسی و نمک نشناسی زنان توضیحاتی ارائه کرده‌ایم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان قدرنشناس می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  زن قدرنشناس ، ناسپاس و ناشکر

ریشه رفتارهای زنان قدرنشناس

تربیت خانوادگی: زنان اغلب به دلایل مختلف و یا در پی اختلافات و مشکلاتی که‌ در زندگی زناشویی با همسر خود دارند، گله و شکایت از آسمان و زمین را آغاز می‌کنند. در واقع این دسته از زنان بر این باور هستند که امیدی به همسر خود ندارند و حتی نیازی هم به حضور آنان در زندگی شان احساس نمی‌کنند.

مشخص نبودن نقش های خانوادگی: مردی که زن قدرنشناس دارد، نمی‌تواند وظایف خود را به عنوان همسر و پدر یک خانواده به درستی انجام دهد. اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که نمی‌توان در قدرنشناسی زنان، فقط مرد و یا فقط زن را به طور کامل مقصر دانست. به عبارتی این مشکل در زندگی زناشویی دوطرفه است.

برای اطلاع از نحوه برخورد با زنان قدرنشناس ، بایستی که ریشه احساسات او مشخص شود و مرد سعی کند با راهکارهایی احساس ارزشمندی و رضایت ایجاد نماید. پیشنهاد می‌شود مقاله رفتار صحیح با همسر را نیز بخوانید.

دلایل رفتارهای زنان قدرنشناس

 

 

رفتارهای قدرنشناس و ناسپاسی می تواند از سوی زن یا مرد رخ دهد، حتی طبق آمار تعداد مردانی که نسبت به همسر خود ناشکر هستند، بیشتر از تعداد زنان است. اما وقتی یک زن دائم نسبت به هر کاری از همسرش ایراد میگیرد و از او تشکر نمی کند؛ همسرش را از ادامه تلاش ناامید کرده و آینده رابطه را به خطر می‌اندازد.

با ادامه این رفتارها، به مرور رابطه زناشویی برای هر دو طرف خسته کننده، کسل‌بار و بی معنی می‌شود. در این قسمت قصد داریم به برخی دلایلی که باعث می‌شود زنان از شوهر خود قدرنشناس باشند، اشاره کرده‌ایم.

???? دیکتاتور و ندادن حق انتخاب به خانم

برخی از مردان پس از ازدواج آزادی عمل را از همسر خود می‌گیرند و باعث می‌شوند همسرشان در زندگی هیچ گونه اختیاری نداشته باشد. در واقع آن‌ها محیط خانه را به یک قلمرویی تبدیل می‌کنند که زن باید تحت سلطه آن‌ها باشد.

مسلم است که زنان با قرار گرفتن در چنین شرایطی، به مرور تمایلی به همسر خود نشان نمی‌دهند و نسبت به او سرد و بی اهمیت می‌شوند. لازم است اشاره کنیم زنانی که تحت خشونت خانگی نیز قرار می‌گیرند و یا همسرانی پرخاشگر دارند که دائما رفتار نامناسبی نسبت به او انجام می‌دهند، نیز با گذشت زمان از همسر خود ناامید می‌شوند. البته این توجیه درستی برای رفتارهای زنان قدرنشناس نیست. اما به طور کلی زنان نیز به زورگویی به شکل های مختلفی پاسخ می‌دهند.

????زنان قدرنشناس بدلیل عمل نکردن آقا به وظایفش

گاهی زنان قدرنشناس با بی اهمیتی به همسر در حال نشان دادن اعتراض خود به آنان هستند. وظایف مرد در زندگی مشترک موضوعی است که هر مردی بایستی قبل و بعد از ازدواج از آن مطلع باشد. برخی از مردان به دلیل تربیت خانوادگی و یا دیگر عوامل از وظایف خود در زندگی زناشویی مطلع نیستند و نسبت به همسر و نیازهای او بی توجهند.

این دسته از مردان وقتی به وظایف خود عمل نمی‌کنند، به مرور باعث می‌شوند که همسرشان با کم کردن توقعشان نسبت به او، به کارها و رفتارهایش بی اهمیت هستند و در واقع از او سلب امید می‌کنند.

????باورهای نادرست در مورد رفتار با همسر

معمولا زنان قدرنشناس باورهای نادرستی در مورد رفتار با همسر خود دارند. آنان محبت و توجه کردن به همسر خود را تخریب شخصیت خود دانسته و احساس کوچک شدن می‌کنند. از این رو تمایلی به قدردانی و تشکر کردن ندارند.

????کمبود اعتماد به نفس در زنان قدرنشناس

همچنین زنان قدرنشناس اعتماد به نفس پایینی نیز دارند. آنان احتمالا به دلیل خلاهای شخصیتی که دارند نمی‌توانند از دیگران مخصوصا همسر خود قدردانی کرده و رفتار درستی با همسر خود داشته باشند. به همین دلیل بر اعتماد به نفس خود کار کنند؛ این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

????قدرنشناسی زنان به دلیل ازدواج اجباری

از دیگر دلایل رفتارهای زنان قدرنشناس ازدواج اجباری است. یعنی زن تمایلی به ازدواج با همسرش نداشته است و حالا پس از شروع زندگی مشترک نیز علاقه‌ای به او ندارد و می‌خواهد با ناسپاسی از شرایط این موضوع را نشان دهد.

در ازدواج به اصرار خانواده، ازدواج در سنین پایین، ازدواج بدون کسب شناخت کافی پس از مدتی قدرنشناسی ها آغاز می‌گردد.

????مشکلات شخصی زنان قدرنشناس

در برخی دیگر از موارد مشکلی در زندگی زناشویی دو طرف وجود ندارد و مرد تمام تلاش خود را در جهت جلب توجه زن انجام می‌دهد، اما موفق نمی‌شود. زنان قدرنشناس از لحاظ شخصیتی مشکل داشته و در این شرایط مقصر مردان نیستند.

در این موارد ممکن است زن دارای برخی مشکلات روحی و روانی باشد که در اثر آن نتواند آن طور که باید به همسر خود توجه کرده و رضایت او را جلب کند. برای آشنایی با نحوه برخورد با زنان بد اخلاق کلیک کنید.

????بی علاقگی به شوهر

رفتارهای زنان قدرنشناس یکی از اصلی ترین نشانه های دوست نداشتن همسر است. این مساله گاه از ابتدای ازدواج و گاه در طی رابطه رخ می‌دهند. خیلی اوقات زوج هایی که سال های زیادی کنار یکدیگر بوده اند و دارای فرزند و حتی نوه هستند، به جای طلاق با نادیده گرفتن طرف مقابل به زندگی مشترک شان ادامه می‌دهند. این وضعیت که فضایی نه چندان سالمی را ایجاد می‌کند موجب بدتر شدن وضعیت روحی زن و شوهر گاه حتی فرزندان نیز می‌شود.

برای آشنایی با پارامترهای خانواده سالم کلیک کنید.

باورهای رایج در مورد زنان قدرنشناس

معمولا در مورد زنان قدرنشناس باورهایی وجود دارد که دلیل رفتارهای آنان بوده و یا حتی تشدید کننده آنهاست. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.
کمالگرا هستند

قدرشناسی برابر است با مدیون شدن

قدرشناسی به معنی عقب افتادن است

زنان قدرنشناس همه چیز را با احساسات می‌سنجند

قدرنشناسی کلی نگری است

آنان به دلیل اینکه تکیه گاهی ندارند قدرشناس شده اند

زنان قدرنشناس ترس از وابستگی دارند

با قدرشناسی کنترل خود را از دست می‌دهند

برخورد اولیه با زنان قدرنشناس

در برخورد اولیه با زنان قدرنشناس بهتر است به موضوعاتی توجه داشته باشید. اگر همسرتان نسبت به برقراری رابطه جنسی میلی ندارد و اکثر زمان خود را دوست دارد تنها باشد و خیلی راجع به مسائل مختلف با شما صحبت نمی‌کند، یعنی او نسبت به شما بی اهمیت است و باید برای جلب توجه او و رفع این مشکل در زندگی‌تان تلاش کنید، چراکه اگر شما هم بی تفاوتی کنید، مشکل حل نخواهد شد.

برای برخورد با زنان قدرنشناس، مردان بایستی از نحوه برخورد صحیح مطلع باشند و سعی کنند بدون درگیری و شروع دعوا مشکل را حل کنند.

اگر همسرتان از کارهایتان قدردانی نمی‌کند، می‌توانید از طریق حرف زدن با او و پرسیدن سوال متوجه شوید که مشکل چیست و دلیل کم جلوه دادن تلاشهایتان چه می‌باشد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

راه های برخورد با زنان قدرنشناس

 

همانطور که چندین بار اشاره کردیم، بی‌توجهی زنان قدرنشناس به همسر حتما دلیلی دارد که اگر مردی می‌خواهد این بی تفاوتی را در همسرش از بین ببرد، در وهله اول بایستی که دلیل این بی تفاوتی را پیدا کند.

اگر خودتان در پیدا کردن دلیل قدرنشناسی همسرتان و در حل مشکل ناتوان هستید، توصیه می‌کنیم که حتما از مشاوره خانواده کمک بگیرید تا نحوه برخورد با زنان قدرنشناس را مطابق شرایط زندگی خود یاد بگیرید.

در این قسمت از مقاله به برخی راهکارها که میزان ناسپاسی و قدرنشناسی زنان و همسر شما را کم می کند، ارائه کرده‌ایم.

⭕صحبت کردن با همسر

در مورد بی تفاوتی زنان قدرنشناس با آنها صحبت کرده و از او بخواهید که دلیل رفتارش را واضح توضیح دهد. سعی کنید بدون اینکه او را قضاوت کنید و یا میان صحبت‌های او بپرید، فقط به حرف‌هایش گوش دهید تا او دلیل ناسپاسی خود را توضیح دهید.

⭕پذیرش اشتباهات خود

در برخورد با زنان قدرنشناس اگر اشتباهی کرده‌اید، حتما آن را بپذیرید و به او نشان دهید که قدرنشناسی او، شما را آزار می‌دهد و دوست دارید زندگی عاشقانه‌ای داشته باشید. اگر در نارضایتی همسرتان نقش دارید، تلاش کنید تا با تغییر رفتارتان رضایت او را جلب کنید. با یکبار صحبت کردن این مشکل حل نخواهد شد و لازم است که شما به همسر و خودتان فرصت دهید تا توقعات یکدیگر را به جا آورید.

⭕الگوی خوبی برای زنان قدرنشناس باشید

همیشه سعی کنید به زنان قدرنشناس خود محبت کنید و با ابراز عشق و علاقه توجه او را جلب نمایید. در واقع سعی کنید با قدردانی کردن از او، این موضوع را به او بیاموزید. احتمالا او از این طریق این رفتار را خواهد آموخت.

⭕نه گفتن را بیاموزید

در مقابل زنان قدرنشناس ، نه گفتن را بیاموزید. آنان احتمالا از شما توقع زیادی دارند و یا حتی سواستفاده می‌کنند. از این رو باید بیاموزید که در مقابل خواسته های آنان نه بگویید.

⭕برای خود ارزش قائل باشید

اگر زنان قدرنشناس برای شما ارزش و احترامی قائل نیستند؛ شما اینکار را برای خود بکنید. در واقع نباید اجازه دهید که رفتارهای این دسته از زنان باعث شود تا شما احساس بی ارزشی کنید.

⭕مقابله به مثل نکنید

در مواجهه با زنان قدرنشناس ، با تندی با آنان برخورد نکنید. چرا که در چنین شرایطی آنان نیز واکنش های افرطی از خود نشان داده و اوضاع بدتر می‌شود. سعی کنید در کمال آرامش با آنان صحبت کنید. برای اطلاع از نشانه های رفتاری زنان غرغرو کلیک کنید.

⭕کمک گرفتن از مشاور

حتی می‌توانید در مورد زنان قدرنشناس از مشاور نیز کمک بگیرید. برخی از مردان به این دلیل که طرز برخورد با زنان قدرنشناس را بلد نیستند؛ اوضاع را بدتر می‌کنند؛ اما می‌توانند در این زمینه با کمک گرفتن از متخصص، زندگی زناشویی و یا حتی روابط خود را بهبود ببخشند.

برای آشنایی با پیامدهای بی محلی کردن به مردان کلیک کنید.

سخن آخر

زن و شوهر هر دو در یک رابطه باید تلاش خود را بکنند. زنان با روش های مختلفی عدم رضایت خود را ابراز می کنند؛ قدرنشناسی نیز یکی از آن روش‌هاست. اگر همسرتان بابت هر کار خوب و بدی که می کنیدهمه چیز را زیر سوال می‌برد یا دائم از داشته و نداشته هایش ناراضی است یا هر کاری می کنید باز هم خوشحال نیست، مطمئنا مساله ای او را آزار می دهد. زنان قدر نشناس در واقع از یک یا چند موضوع نارضایتی دارند که حتی گاه خودشان هم به آن ها واقف نیستند. به همین دلیل نیاز به دریافت خدمات ازدواج و خانواده ضرورت زیادی دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه زنان قدر نشناس می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

نارضایتی از زندگی در میان افراد، با افزایش فشارهای روانی ناشی از دغدغه‌ها و مشغله‌های زندگی رو به افزایش است و می‌توان گفت به یک بحران در زندگی‌های امروزی تبدیل شده است. نارضایتی‌اززندگی سبب می‌شود که افراد مدام از شرایط اجتماعی، اقتصادی، شغلی و زندگی خود گله و شکایت داشته باشند و نتوانند آنطور که باید از داشته‌های زندگی خود لذت ببرند. نارضایتی‌از زندگی اگر در حد معقول خود باشد، می‌تواند سبب پیشرفت و دستیابی به شرایط بهتر در زندگی شود؛ اما نارضایتی‌بیش از حد از زندگی باعث افسردگی و دلزدگی می‌گردد.

 

نارضایتی‌از زندگی حتی ممکن است برای کسانی که در رفاه کامل هستند نیز ایجاد شود و ناشی ازنارضایتی فرد از توانایی‌های خودش باشد. در ادامه دلایل نارضایتی‌از زندگی و راهکارهای از بین بردن آن را شرح داده‌ایم. با دریافت مشاوره آنلاین راه‌های مقابله با این مساله را یاد بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نارضایتی از زندگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  نارضایتی از زندگی

نارضایتی از زندگی

از عوامل تحریک کننده افسرگی نارضایتی از زندگی است. نارضایتی‌از زندگی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و اگر بیش از حد نرمال باشد، می‌تواند فرد را از کار و زندگی دلزده کند. عدم اشتیاق برای زندگی کردن ناشی از نارضایتی‌از زندگی، فرد را با مشکل مواجه می‌کند و مانع از رسیدن او به آرزوها و اهدافش می‌شود.

اگر نارضایتی‌از زندگی به جای اینکه عامل محرکی در جهت اهداف فرد باشد، تبدیل به یک موضوع آزاردهنده شود که تمامی جنبه‌های زندگی فرد را درگیر کند، می‌تواند در نهایت سبب بروز افسردگی بشود. برای آشنایی با علائم افسردگی کلیک کنید.

علت نارضایتی از زندگی

 

 

معمولا نارضایتی از زندگی به دلیل افکاری که فرد در ذهن می‌پروراند، ایجاد می‌شود. اگر کسی متوجه شود که کدام افکار سبب نارضایتی او از زندگی شده است، می‌تواند این ناامیدی را از بین ببرد. در ادامه به برخی از علل اصلی و مهم نارضایتی‌از زندگی پرداخته‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

1- کمال‌گرایی و انتظار بیش از حد توانی های خودتان

برخی از افراد کمال‌گرا هستند و تمایل دارند در زندگی خود به بالاترین و بهترین چیزها دست پیدا کنند. بدیهی است که داشتن همه چیز در زندگی ممکن است برای هر کسی میسر نباشد. البته رسیدن به نقطه ایده‌آل در تحصیلات، کار، درآمد و … نیز ضامن خوشبختی نیست.

این دسته از افراد برای رضایت داشتن از زندگی باید تفکر خود را تغییر دهند و بدانند که احساس خوشبختی کاملا درونی است، چراکه بسیاری از افراد نیز هستند که بارسیدن به ایده‌آل‌های خود همچنان احساس خوشبختی نمی‌کنند و از زندگی ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید : افسردگی مهاجرت 

2- نارضایتی از زندگی به دلیل پرسه زنی ذهن

پرسه زنی ذهن نیز از دیگر عوامل نارضایتی از زندگی می‌باشد؛ به این معنی که ذهن انسان به کارهایی به جز کاری که انجام می‌دهد، فکر می‌کند.

وقتی فردی در حال انجام کاری است اما مدام به کارهای دیگر فکر می‌کند، زندگی را برای خود ناخوشایند تصور می‌کند و احساس نارضایتی از زندگی به او دست می‌دهد.  فکر کردن به کارهای گذشته و یا اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد، فقط انسان را از زندگی کردن در حال غافل می‌کند.

برای از بین بردن علت زودرنجی کلیک کنید.

3- عدم اطمینان از توانایی‌ها

برخی از افراد به دلیل عدم اطمینان به خود و توانایی‌هایی که دارند، دچار نارضایتی از زندگی می‌شوند. چراکه این افراد نمی‌توانند باور کنند که با توانایی‌هایی که دارند، می‌توانند شرایط زندگی خود را تغییر دهند.

معمولا این دسته از انسان‌ها کارهای خود را کوچک می‌شمرند و برایشان ارزش قائل نیستند. این موضوع ریشه در اعتماد به نفس پایین دارد.

4- نارضایتی از زندگی به دلیل تجربیات تلخ گذشته

ممکن است در زندگی هر انسانی، در کنار تجربه‌های شیرین تجربه‌های تلخی نیز وجود داشته باشد. وجود اتفاقات و تجربه‌های تلخ در زندگی هر انسانی می‌تواند مانع پیشرفت او شود و او را از رسیدن به اهدافی که دارد، منع کند.

مرور اتفاقات تلخ در زندگی، سبب می‌شود که فرد نتواند داشته‌های خود و اتفاقات زیبای زندگی‌اش را ببیند و در نهایت احساس نارضایتی از زندگی به سراغ او می‌آید.

5- مقایسه کردن دلیل نارضایتی از زندگی

از دیگر عوامل اصلی نارضایتی از زندگی، مقایسه کردن است. مقایسه کردن خود با شخصی با جایگاه اجتماعی بالاتر یا با تحصیلات بهتر می‌تواند سبب شود که فرد، چشم خود را بر توانایی‌ها و داشته‌های خودش ببندد.

بهتر آن است که باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید و افکار خود را بر روی رسیدن به اهداف خود متمرکز کنید. بلندپروازی‌های بیش از حد به جای پیشرفت، سبب نارضایتی از زندگی و عدم احساس خوشبختی می‌گردد.

برای آشنایی با خصوصیات یک زندگی سالم کلیک کنید.

6- نادیده گرفتن دستاوردها

قدر شناسی از داشته ها و شکرگزاری بابت موفقیت ها یکی از راه های آرامش ذهن است. تکرار سپاسگزاری از این داشته ها به شما انرژی مثبتی می دهد که بیشتر بتوانید از وجود آن ها لذت ببرید. شاید بگویید “من که تا حالا چیزی نداشته ام یا کاری نتونسته ام بکنم. بابت چی سپاسگزار باشم؟”.

همه ما تجربیات خوب و بدی داریم. اما در تاریک ترین لحظات زندگیمون بندی بوده که میتونستیم بگیریم و بهش تکیه کنیم. اینطور نیست؟ وقتایی که مشکل مالی داشتید یا با خانواده درگیر بودید یا شوهرتون ساز ناسازگاری داشت؛ باز هم راه چاره ای براتون بوده. برای این که این حرف هامون رو بهتون ثابت کنیم کافیه به گذشته نگاه کنید، زمانی را به یاد بیارید که احساس نارضایتی زیادی از زندگی داشتید، خب یادتان آمد؟ بعدش چی شد؟ آیا او وضعیت باقی ماند یا نه با تکیه به چیزی یا کسی توانستید وضعیت را تغییر دهید. بله این همان چیزهایی است که باعث میشه دلیلی برای سپاسگزاری داشته باشید.

7- نارضایتی از زندگی چراکه هدف و خواسته ای ندارید

طبق تحقیقات یکی از سخت ترین کارها ماندن در اتاقی بدون هیچ کاری است. در آزمایشی افراد را تک تک در یک اتاق سفید که یک صندلی در میان داشت قرار دادند. از آن ها خواسته شد که در این اتاق با خود تنها باشند و به افکارشان تا هر وقت که قابل تحمل بود؛ گوش دهند. هیچ کدام آن ها نتوانستند بیشتر از 20 دقیقه در آن اتاق بمانند. به همین دلیل است که در زندان ها بدترین تنبیه انفرادی است.

با توجه به این مثال ها باید متوجه منظور ما شده باشید. کسی که هدف یا خواسته ای ندارد، زمان زیادی برای فکر کردن به چیزهای بی ارزش پیدا می‌کند. روزها و ماه ها و سال ها شاید در همین وضعیت باشد، او دیگر فقط شکست ها را می‌بیند. نارضایتی از زندگی بدون آن که بخواهد بر او چیره می‌شود.

8- در گذشته یا آینده هستید

گذشته ها گذشته و هیچ کاری نمی توانید برای تغییر آن بکنید. آینده هم هنوز نیامده پس باز هم نمی‌توانید کاری بکنید. آنچه که می‌ماند زمان حال است. تا وقتی که در این زمان نباشید، از زندگی تان ناراضی خواهید بود. چرا که با فکر کردن به گذشته احساس ناتوانی در تغییر آنچه رخ داده می‌کنید. و با فکر کردن به آینده و نگرانی از چیزی که کنترلی روی آن ندارید، در شما احساس عجز و ناتوانی به وجود می‌آورد. بی خود نیست که در این وضعیت نارضایتی از زندگی به حد بالای خود برسد. با برنامه ریزی و ذهن آگاهی بودن در زمان حال را تمرین کنید.

راهکارهایی برای رفع نارضایتی از زندگی

نارضایتی از زندگی می‌تواند مقدمه‌ای برای بروز دیگر مشکلات باشد. بنابراین بهتر است هر کسی متناسب با عواملی که سبب نارضایتی او از زندگی شده است، به دنبال راهکارهایی برای از بین بودن این عدم رضایت شود. در ادامه به برخی از موثرترین راهکارها برای رفع نارضایتی از زندگی اشاره کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید : علت افسردگی

✅پیدا کردن زمان نارضایتی

معمولا احساس نارضایتی از زندگی در برخی زمان‌های خاص به سراغ انسان می‌آید. اگر فرد بتواند زمان و البته شرایطی که این احساس در او به وجود می‌آید را شناسایی کند، بهتر می‌تواند به احساسات خود کنترل داشته باشد و یا از قرار گرفتن در آن موقعیت‌ها دوری کند. حتما درباره نحوه زندگی در لحظه بخوانید.

✅ پیداکردن نکات مثبت

همیشه نکات مثبت در زندگی می‌تواند احساس رضایت را به فرد برگرداند. بنابراین اگر زمانی و به دلایل مختلفی احساس نارضایتی از زندگی خود داشتید، کافی است نکات مثبت زندگی خود را پررنگ کنید. برای آشنایی با راه های لذت بردن از زندگی کلیک کنید.

✅پیدا کردن اهداف و خواسته‌ها

از دیگر مواردی که سبب نارضایتی از زندگی می‌شود این است که اصلا فرد نمی‌داند که دلیل و هدف او از زندگی کردن چیست و در واقع به اهداف خود واقف نیست.

این دسته از افراد بهتر است برای رسیدن به وضعیت مطلوب در زندگی، برای خود برنامه‌ریزی کنند و اهداف و خواسته‌هایی را برای خود تعریف کنند. داشتن هدف و تلاش احساس رضایتمندی را در شخص ایجاد می‌کند. برای غلبه بر افسردگی بیکاری کلیک کنید.

✅دوری از انسان‌های منفی‌باف

انسان‌های منفی‌باف می‌توانند حتی بهترین لحظات زندگی را به کام تلخی بکشانند. اگر می‌خواهید لحظات زندگی خود را شاد باشید و اجازه ندهید برخی افراد منفی‌باف لحظات و افکار خوب شما را خراب کنند، حتما از آن‌ها دوری کنید.

برای آشنایی با غلبه بر احساس بدبختی کلیک کنید.

✅استفاده از جملات امیدبخش و مثبت

سعی کنید همواره در زندگی‌تان قاطعانه صحبت کنید و حرف‌های شما نوید بخش امید باشد. جملاتی مثل “من ایمان دارم” ، “من برای رسیدن به موفقیت آماده ام” ، “من اطمینان دارم ” می‌تواند میزان کنترل شما را بر شرایط زندگی نشان دهد. استفاده از کلمات و جملات مثبت به مرور افکار شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

✅دوست داشتن و پذیرش خود

کسانی که خودشان را همانگونه که هستند پذیرفته‌اند، بیشتر از دیگر افراد احساس رضایت از زندگی دارند. سعی کنید خودتان را دوست داشته باشید و توانایی پذیرش خود را با تمامی آنچه که دارید را به دست آورید. برای دوست داشتن و باور خودتان سعی کنید ویژگی‌های مثبت اخلاقی، ظاهری و … را که دارید با خود مرور کنید.

✅ جسور بودن

گاهی نیاز است به احساسی که سبب نارضایتی شما از زندگی است، پاسخ بدهید. به این معنی که شاید نارضایتی شما از زندگی به این دلیل است که به توانایی‌هایی که دارید ایمان ندارید و اغلب آن‌ها را نادیده می‌گیرید.

احساس نارضایتی از زندگی همیشه منفی نیست و در برخی موارد می‌تواند سبب حرکت شما رو به جلو و بروز استعدادهایتان شود. بنابراین گاهی بهتر است جسور باشید و برای به دست آوردن احساس رضایت در زندگی تلاش کنید. توصیه ما به شما این است که سعی نکنید برای به دست آوردن احساس رضایت از زندگی، با اعتماد به نفس کاذب دست به کارهایی خارج از توانتان بزنید. میانه‌روی و رفتارهای نرمال می‌تواند سبب شود شما همیشه از زندگی‌تان راضی باشید.

در صورتی که با استفاده از راهکارهایی که ارائه کرده‌ایم، نمی‌توانید احساس رضایت از زندگی‌تان داشته باشید و با افکار آزاردهنده‌ای مواجه هستید که شما را به سمت افسردگی سوق می‌دهد. (برای اطلاع از ارتباط خشم و افسردگی کلیک کنید).

سخن آخر

سختی های زندگی تمامی ندارد. هیچ راه گریزی نیست؛ به هر طرف بروی باز هم نمی توانی همه چیز را بر وقف مراد خود بکنید. سرشت آدمی هرگز راضی نبوده و همیشه در طلب چیزی است. اگر امیال نامحدود درونی خودتان را سرکوب نکنید، هرگز طعم آرامش را نخواهید چشید. در متن مقاله راه هایی برای غلبه بر نارضایتی از زندگی شرح داده ایم. این روش ها روی احساس شما بر تمام ابعاد زندگی تان تاثیر دارد. پس اگر در بیشتر اوقات روز و زندگی تان احساس نارضایتی دارید؛ حتما از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نارضایتی از زندگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بهترین مرکز روانشناسی در اراک کجاست؟ آیا از خدماتی که در مراکز روانشناسی توسط مشاور ، روانشناس در اراک  ارائه می‌شود اطلاعی دارید؟ مشاوره یکی از خدماتی است که توسط متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران، روانشناسان و روان پزشکان ارائه می‌شود. استفاده از این خدمات تنها به کسانی که دارای مشکل خاصی هستند اختصاص ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارتقای وضعیت روحی خود یا برای کسب اطلاعات در مورد وضعیت هوشی فرزندانشان از آن استفاده می‌کنند. ما در ادامه به معرفی بهترین مراکز روانشناسی در اراک و خدمات ارائه شده توسط آن‌ها پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  بهترین مرکز روانشناسی در اراک

چه انتظاراتی باید از بهترین مرکز روانشناسی اراک داشت؟

مرکز مشاوره و روانشناسی از جمله مراکزی است که خدمات مرتبط با بهبود و ارتقای وضعیت روان را به عموم مردم ارائه می‌دهند. کارشناسانی که در این مراکز خدمات رسانی می‌کنند مشاور، روانشناس و روان پزشکان را در بر می‌گیرند. هر کدام از این متخصصین می‌توانند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کنند. برای مثال زمانی که مشکلات روان شناختی به دارو نیاز دارند روان پزشکان به کمک افراد می‌آیند.

زمانی که وضعیت‌های روان شناختی با استفاده از خدمات روان درمانی و به طور کل درمان‌های گفت و گو محور قابل بهبود هستند روانشناسان به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند و زمانی که افراد برای مشورت در مورد موضوعاتی نظیر تصمیم گیری شغلی و تحصیلی نیاز به کمک دارند، مشاوران به کمک آن‌ها می‌آیند. برای دریافت سریع مشاوره تلفنی در تمامی زمینه های ذکر شده کلیک کنید.

انواع خدمات ارائه شده در بهترین مرکز روانشناسی در اراک

شاید برای شما جای سوال باشد که در بهترین مرکز روانشناسی در اراک دقیقا چه خدماتی ارائه می‌شود و چه کسانی می‌توانند به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– درمان اختلالات روانشناختی فردی نظیر افسردگی، اضطراب، وسواس، اعتیاد و…

 

– درمان مشکلات بین فردی، ارتباطی و اختلالات شخصیتی

– بهبود مشکلات مرتبط با ازدواج از طریق خدمات تخصصی زوج درمانی

– بهبودمشکلات و تنش‌های بین اعضای خانواده از طریق خدمات تخصصی خانواده درمانی و مشاوره تلفنی خانواده

– بهبود مشکلات مرتبط با عملکرد جنسی از طریق خدمات تخصصی سکس تراپی و مشاوره جنسی

– ارائه مشاوره قبل از ازدواج

– بهبود اختلالات رفتاری و مشکلات رشدی کودکان

– بررسی وضعیت هوشی کودکان و انجام سایر تست‌های روانشناسی

– سایر خدمات مرکز شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره تلفنی شغلی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت به همسر و … می‌شود.

خصوصیات بهترین مرکز روانشناسی در اراک

برای اینکه بتوانید مراکز تخصصی را از سایر مراکز که به ارائه خدمات غیر علمی می‌پردازند، تشخیص دهید در نظر گرفتن برخی ملاک‌ها می‌تواند به شما کمک کند. از جمله مهم‌ترین ملاک‌هایی که بهترین مراکز مشاوره را از سایرین جدا می‌کند باید به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن مجوز رسمی

اولین ملاکی که قبل از مراجعه به مراکز روانشناسی باید به آن توجه نمایید برخورداری از مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی کشور یا سازمان بهزیستی است. مراکزی که فاقد مجوز معتبر هستند قابل اطمینان نبوده و اجازه ارائه خدمات درمانی را ندارند.

2- بهترین مرکز روانشناسی در اراک | برخورداری از متخصصین حرفه ای

یک مرکز مشاوره حرفه‌ای باید بتواند در زمینه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه کند. از همین رو لازم است که از متخصصین سلامت روان از جمله مشاوران و روانشناسان  مجرب در جهت ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک بگیرد. روانشناسان برای ارائه خدمات درمانی باید از حداقل مدرک کارشناسی ارشد برخوردار باشند. هم چنین دوره‌هایی که متخصصان در زمینه درمان اختلالات مختلف گذرانده‌اند و سابقه کار تجربی آن‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک مرکز مشاوره باشند.

3- استفاده از روش های نوین درمان

امروزه برای اکثر مشکلات و وضعیت‌های روان شناختی درمان‌های حرفه‌ای و خاصی طراحی شده است. برای مثال درمان شناختی- رفتاری و رویکردهای مرتبط با آن نظیر رویکرد طرحواره درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان اکت، امروزه در سراسر دنیا برای بهبود انواع مشکلات روانشناختی از جمله افسردگی، وسواس، مشکلات زناشویی و… به کار گرفته می‌شوند. یک مرکز مشاوره معتبر باید بتواند با متودهای جدید دنیا خود را منطبق کرده و از روش‌های جدید درمان برای کمک کردن به مراجعین استفاده نماید.

4- بهترین مرکز روانشناسی در اراک | داشتن تجهیزات کافی

یکی از کارهای اصلی مراکز روانشناسی گرفتن تست و آزمون‌های روانی مختلف از افراد است. از همین رو مراکز مشاوره باید از تجهیزات کافی برای گرفتن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تشخیص انواع مشکلات روانشناختی برخوردار باشند. هم چنین امروزه برای رفع مشکلاتی نظیر بیش فعالی کودکان در کنار درمان‌های دارویی و روانشناختی از ابزارهای خاصی نظیر نوروفیدبک و بایوفیدبک نیز استفاده می‌شود که وجود آن‌ها در مراکز می‌تواند به تجهیز هرچه بیشتر آن‌ها کمک نماید. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

5- ارائه خدمات متنوع

بهترین مراکز مشاوره کشور امروزه مراکزی هستند که علاوه بر امکان مراجعه حضوری، خدمات تلفنی و آنلاین را نیز برای مراجعان خود فراهم می‌کنند. این خدمات به مراجعین کمک می‌کنند تا از هرجای کشور برای بهبود یا ارتقای وضعیت روحی و روانی خود با متخصصین تماس بگیرند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نباشند. برای دریافت هر کدام از خدمات زیر به صورت غیر حضوری کلیک کنید.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره تلفنی ازدواج

مشاوره‌جنسی تلفنی

مشاوره تلفنی کودک

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

آدرس بهترین مرکز روانشناسی در اراک

1- مرکز جامع مشاوره روانشناسی ذهن نو _ تهران _ اراک_ تلفن دفتر مرکزی 02191002360

2- مرکز مشاوره روانشناسی روان شاداب _  اراک، خیابان امام خمینی، روبروی خیابان حاج باشی (روبروی پاساژ استیل)، جنب بانک رفاه، نبش کوچه علیخانی طبقه سوم فرش ستاره کویر

3- مرکز مشاوره باور _ خیابان شهید شیرودی(خرم)، جنب مانتو بلوچ و بانک ملت، ساختمان پزشکان پاستور طبقه ۵

4- مرکز مشاوره روانشناسی پندار _ اراک، خ امام خمینی، بین محسنی و حاج باشی

5- مرکز مشاوره روانشناسی سلام _ اراک، میدان ولیعصر، جنب قندریز

6- مشاوره روانشناسی آواژه – 02166419012

برای دریافت مشاوره از برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو می توانید از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا روانشناس دارو هم تجویز می کند؟

خیر، روانشناسان بالینی از اطلاعات دارویی برخوردارند اما از این اطلاعات تنها در جهت ارزیابی مراجعانی که نیاز به مداخلات دارویی و شناختی دارند، استفاده می‌کنند و در این شرایط فرد را به یک روان پزشک ارجاع می‌دهند.

درگیری ذهنی امروزه تبدیل به یکی از اصلی ترین مشکلات انسان مدرن شده است. در واقع همه ما با مسائلی سروکار داریم که باید در مورد آنها فکر کنیم. اما در برخی موارد در این موضوع زیاده روی کرده و آن را تبدیل به یک درگیری برای خود می‌کنیم. این حالت انرژی زیادی از ما گرفته و حتی سبب اتلاف وقت نیز می‌شود. چرا که با فکر کردن تنها، هیچ مشکلی حل نمی‌شود. با اینکار به سلامت روان خود آسیب زده و مشکل را تشدید می‌کنیم. در برخی موارد این موضوع به قدری شدید می‌شود که سلامت جسمانی ما نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل افراد باید با نشانه های این شرایط آشنا بوده و در صورت لزوم در این زمینه کاری کنند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

منبع:  رهایی از درگیری ذهنی

درگیری ذهنی یا جنگ ذهنی

درگیری ذهنی معمولا به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. اتفاقاتی که در طول زندگی آنها را تجربه می‌کنیم و یا حتی ترس از آینده سبب درگیری ذهنی و همچنین فشار روانی در افراد می‌شوند. این موضوع شباهت های زیادی با نشخوار فکری دارد. اما معمولا درگیری ذهنی به شدت نشخوار ذهنی نیست. مشغول بودن فکر معمولا حالتی موقت بوده و بعد از حل موضوع برطرف می‌شود. اما در نشخوار افراد محتواهایی تکراری را برای مدت زمان طولانی در فکرشان مرور می‌کنند. معمولا نقطه اشتراک هر دو در این است که افراد مبتلا به آنها تصور می‌کنند که با فکر کردن بیش از حد در حال انجام کاری مفید هستند. اما اینکار نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه عواقبی نیز دارد.

دلایل بروز درگیری ذهنی

 

اینکه چرا افراد درگیری ذهنی را در دوره ای از زمان تجربه می‌کنند؛ به عوامل مختلفی بستگی دارد. مشکلات محل کار، زندگی مشترک، فرزندان، تحصیلات و… همگی احتمالا ما را نگران کرده و برای مدتی حجم زیادی از افکار ما را اشغال می‌کنند. اما به طور کلی برخی از موارد این حالت را در افراد تشدید می‌کند.

✒️ویژگی های شخصیتی

معمولا کسانی که از روحیه تاب آوری پایینی برخوردار هستند و یا حتی اختلالات روانی را تجربه می‌کنند؛ بیشتر در معرض درگیری ذهنی هستند. در واقع بهداشت و سلامت روان فرد به شدت در کنترل افکار موثر است. و وقتی افراد قادر به مدیریت مسائل و مشکلات خود نباشند؛ درگیری ذهنی آنها دوچندان می‌شود. از طرفی قرارگیری در محیط های پرتنش و پراسترس برای طولانی مدت نیز افراد را در برابر فشارهای روانی، آسیب پذیر می‌کنند.

 

✒️ریشه های خانوادگی و تربیتی

تحقیقات بسیاری حاکی از آنند که درگیری ذهنی تا حد زیادی تحت تاثیر ژنتیک و حتی مسائل تربیتی است. از طرفی تقلید از اعضای خانواده و اطرافیان نیز می‌توانند در این مورد موثر باشد. برای مثال فردی که مادرش مدام درگیری ذهنی داشته و یا حتی مبتلا به نشخوار فکری بوده، بیشتر احتمال دارد که او نیز این شرایط را در آینده تجربه کند.

شاید فکر کنید استقلال از والدین و تغییر محل زندگی می‌تواند از این ناراحتی ها کم کند. اما تجربیاتی که در سنین اولیه زندگی داشته ایم آنقدر عمیق هستند که می توانند تمام زندگی و آینده فرد را تحت تاثیر قرار دهند.

پیامدهای درگیری ذهنی

فراموش نکنید که درگیری ذهنی شدید و برای مدت زمان طولانی برای افراد مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند. این موضوع هم عوارض روانی و هم جسمانی دارد. اگر افراد قادر به کنترل افکار خود نباشند؛ بعد از مدتی به طور کلی ارتباط خود را با دنیای واقعی از دست داده و حتی توهم و هذیان را نیز تجربه می‌کنند. از طرفی بسیاری از بیماری های جسمانی کاملا ریشه روانی دارند و در ابتدا به دلیل همین درگیری ذهنی، استرس و اضطراب ایجاد می‌شوند. برای اطلاع از عوارض استرس و فشار روانی بر بدن و ذهن کلیک نمایید.

راه هایی برای غلبه بر درگیری ذهنی

 

افراد برای پیشگیری از مشکلاتی که در قسمت قبلی گفته شد؛ باید از روش هایی برای کنترل درگیری ذهنی استفاده کنند. البته در بیشتر موارد در مقابل آنها مقاومت کرده و یا انجام آنها برایشان دشوار است. اما به هر حال این راهکارها شامل موارد زیر می‌شوند.

✨مراقبه

مراقبه یکی از روش های موثر در زمینه از بین بردن درگیری ذهنی است که برای دقایقی منجر به فراموشی کامل همه مشکلات می‌شود. البته اینکار نیاز به تمرکز زیادی داشته و همچنین افراد باید تمرینات تنفسی را نیز انجام دهند. اینکار در ابتدا دشوار بوده اما بعد از مدتی افراد می‌توانند کنترل بیشتری بر افکار خود پیدا کنند.

✨درمان درگیری ذهنی با تغییر در شناخت

بازسازی شناختی نیز یکی دیگر از روش های برطرف کردن درگیری ذهنی است که در آن افراد باید دیدگاه و تفکر خود را نسبت به مسائل تغییر دهند. در این حالت دیگر کمتر دچار نگرانی شده و آرامش اعصاب بیشتری را تجربه می‌کنند. در واقع افراد در این حالت به مشکلات و سختی ها به چشم یک شانس و یا فرایندی که منجر به پیشرفت شان می‌شود؛ نگاه می‌کنند.

✨قدردانی و تشکر

برای غلبه بر درگیری ذهنی، باید به خاطر داشته ها، قدردان بود. این قدردانی می‌تواند از افراد مختلفی صورت گیرد. حتی در مواردی نیاز نیست تا حتما آن را به زبان آورید. همین که دستاوردهای زندگی خود ببینید و بابت آنها شکرگذار باشید؛ کافی است.

✨عدم قضاوت کردن خود

در برخی موارد خود افراد، به شکل بدی از خود انتقاد کرده و یا خود را مورد قضاوت قرار می‌دهند. در واقع ما همیشه سخت گیرترین منتقدین خود هستیم. اما بهتر است به خود، آسان تر گرفته و مهربان تر باشید. برخی از افراد بی توجه به توانایی های خود و همچنین امکانات در دسترس، به خود فشار زیادی وارد می‌کنند که همین منجر به درگیری ذهنی می‌شود.

✨کاهش درگیری ذهنی با نوشتن افکار

یکی از موثرترین راهکارها برای کنترل درگیری ذهنی، نوشتن افکار و احساسات است. اینکار منجر به تخلیه هیجانی شده و افراد حتی می‌توانند افکار خود را مدیریت کنند. حتی در مواردی گفته می‌شود که نوشتن بسیار بهتر از صحبت کردن است. برای آشنایی با سایر روش های رسیدن به آرامش ذهنی کلیک کنید.

✨صحبت کردن با دیگران و یا روانشناس

از طرفی افراد می‌توانند در مورد درگیری ذهنی خود با دیگران صحبت کنند. گاهی حرف زدن با عامل این افکار، منجر به از بین رفتن کامل آنها می‌گردد. همچنین روانشناس نیز می‌تواند این موضوع را ریشه یابی کرده و با راهکارهایی با فرد کمک کند.

✨برنامه ریزی

وقتی افراد برای وظایف و کارهای روزانه خود برنامه ریزی داشته باشند؛ تا حد زیادی درگیری ذهنی آنها کاهش می‌یابد. در واقع در این حالت همه چیز برای آنها روشن تر بوده و می‌توانند بهتر تصمیم گیری کنند.

✨ورزش کردن

ورزش کردن و فعالیت بدنی نیز یکی دیگر از راه های مدیریت درگیری ذهنی است. قطعا شما هم ضرب المثل ذهن سالم در بدن سالم را شنیده اید. اگر بتوانید سلامت جسمانی خود را حفظ کنید؛ روان شما نیز آسوده تر خواهد بود. برای آشنایی با فواید پیاده روی برای مغز کلیک کنید.

✨از بین بردن درگیری ذهنی با داشتن روتین ثاب

به هم ریختگی در برنامه های زندگی، یکی از اصلی ترین دلایل درگیری ذهنی است. افراد به دلیل اینکه برنامه ای ثابت برای خود ندارند؛ به درستی نمی‌توانند فکر کنند و به همین دلیل دچار استرس و نگرانی می‌شوند. اما داشتن عاداتی ثابت می‌تواند به افراد آرامش بیشتری بدهد.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت درگیری ذهنی بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزانه ما است. اما اگر نتوانیم آرامش خود را بازیابیم و یا تسلطی بر افکار خود داشته باشیم؛ مشکلات بیشتری را تجربه خواهیم کرد. از این رو بهتر است برای کنترل شرایط، حتما از روش های بالا استفاده کرده و همچنین از یک روانشناس نیز کمک بگیریم. این راهکارها بسیار ساده بوده و وقت زیادی از ما نمی‌گیرند؛ اما می‌توانند تغییرات اساسی در زندگی ما ایجاد کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

علت خیانت به همسر چیست؟ تقریبا همه افرادی که با خیانت همسرشان مواجه می‌شوند با این موضوع مشغله ذهنی پیدا می‌کنند که چرا این اتفاق افتاده و چه عاملی زندگی مشترکشان را به این نقطه رسانده است؟ روانشناسان بر این باورند که خیانت بیماری رابطه بوده و عوامل مختلفی زمینه‌ساز آن هستند. در واقع یک عامل به تنهایی منجر به خیانت نمی‌شود بلکه علل مختلف در تعامل با یکدیگر این اتفاق را رقم می‌زنند. از جمله فاکتورهای موثر در خیانت زناشویی می‌توان به داشتن سبک زندگی نادرست در دوران مجردی، نداشتن رابطه صمیمانه با همسر و عوامل تحریک کننده در محیط اجتماعی اشاره کرد. با آگاهی از دلایل خیانت و کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید از بروز آن پیشگیری نمایید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه علت خیانت به همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  علت خیانت به همسر

دلایل و علت خیانت به همسر

 

مواجه شدن با خیانت همسر یکی از استرس‌زا ترین تجربیات مرتبط با زندگی زناشویی است که می‌تواند برای هردو طرف ماجرا آسیب‌های فراوانی را به همراه بیاورد. در این شرایط فرد آسیب دیده معمولا با این موضوع اشتغال ذهنی پیدا می‌کند که علت خیانت به همسر چیست؟

در جواب به این سوال بسیاری از افراد خود را قربانی هوسرانی فرد مقابل می‌دانند و برخی دیگر ممکن است خود را مقصر بدانند یا فکر کنند برای رابطه کم کاری کرده‌اند. روانشناسان بر این باورند که خیانت نوعی بیماری در رابطه زوجین است که در اثر علل و عوامل مختلف به وجود می‌آید. در حقیقت این مشکل پدیده‌ای تک علیتی نیست و فاکتورهای مختلفی در پدیدآیی آن نقش دارند. در ادامه به مهم‌ترین دلایل بروز خیانت در رابطه زناشویی اشاره کرده‌ایم.

✔️عوامل مرتبط با دوران مجردی

سبک زندگی افراد در دوران مجردی می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در میزان تعهد و پایبندی به زندگی زناشویی و حتی پیش بین خوبی در مورد علت خیانت به همسر باشد. افرادی که قبل از ازدواج دائما در روابط بی قید و بندی بوده‌اند و چارچوب مشخصی برای ارتباط با جنس مخالف نداشته‌اند، نمی‌توانند به یک باره بعد از ازدواج عادت‌های خود را تغییر دهند. در این شرایط احتمال اینکه پس از مدتی به سبک زندگی تنوع طلبانه خود برگردند تا حد زیادی وجود دارد. برای اطلاع از راه های کشف خیانت همسر کلیک کنید.

نت به همسر | طی نشدن درست دوران عقد یا نامزدی

یکی دیگر از انواع علت خیانت به همسر اتفاقاتی است که در دوران عقد و نامزدی می‌افتد. دوران عقد یا نامزدی نقش مهمی در کیفیت زندگی مشترک دارند. در حقیقت شما در این دوران رابطه خود را پی ریزی کرده و پس از ازدواج آن را مستحکم خواهید کرد. افرادی که دوران نامزدی یا عقد مناسبی نداشته‌اند ممکن است همواره برای تجربه روابط عاشقانه قبل از ازدواج کنجکاو باشند و همین عامل آن‌ها را به سمت روابط دیگر سوق بدهد.

✔️عوامل مرتبط با محیط اجتماعی

علت خیانت به همسر تنها به عوامل درون فردی یا ارتباطی مربوط نمی‌شود بلکه محیط اجتماعی که فرد در آن قرار دارد نیز می‌تواند تا حد زیادی در این مسئله تاثیر گذار باشد. برای مثال داشتن شغلی که در آن فرد ارتباطات بسیار زیادی به جنس مخالف دارد یا داشتن دوستانی که همواره فرد را برای برقراری روابط فرازناشویی ترغیب می‌کنند از جمله عوامل بسیار مهمی هستند که می‌توانند در بروز خیانت نقس داشته باشند.

✔️علت خیانت به همسر | نداشتن تفریحات سالم

بسیاری از افراد آنچنان در وظایف شغلی و زندگی زناشویی خود غرق می‌شوند که دیگر خود را فراموش می‌کنند و همین موضوع علت خیانت به همسر می‌شود. این افراد معمولا بی وقفه کار کرده و به اوقات فراغت خود اهمیتی نمی‌دهند. این در حالی است که نیاز به تفریح یکی از نیازهای اصلی همه انسان‌هاست. اگر این نیاز به شیوه درستی ارضا نشود ممکن است به تمایلات نادرستی منجر گردد و الگوهای رفتاری غلطی را رقم بزند که از جمله آن‌ها می‌توان به برقراری ارتباط‌های سطحی با جنس مخالف برای تجربه لذت آنی اشاره کرد.

✔️نبود صمیمیت کافی در ارتباط با همسر

برخی از زن و شوهرها تنها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما از نظر روانی فاصله زیادی میان‌شان وجود دارد. آن ها نمی‌توانند همانند دو دوست همدم یکدیگر باشند و فعالیت‌های لذت بخشی را با هم انجام دهند. همین مسئله باعث می‌شود که شکاف عاطفی عمیقی میان‌شان شکل بگیرد و احتمال بروز علت خیانت به همسر نیز افزایش یابد. برای آشنایی بیشتر با انواع روابط فرازناشویی کلیک کنید.

✔️اختلاف‌های حل نشده در طول زمان

بسیار اهمیت دارد که بتوانید هر مشکلی را به موقع حل کنید و تعارض‌هایتان را از طریق گفت و گوی موثر با یکدیگر در میان بگذارید. توجه داشته باشید که بار روانی مشکلات به مرور زمان روی هم انباشته شده و در نهایت به احساس خشم و ناراحتی عمیق منجر می‌شود. این شرایط شما را تا حد زیادی در برابر روابط ناسالم آسیب پذیر کرده و می‌تواند زمینه بروز خیانت را فراهم سازد. در واقع با حل کردن مشکلات می‌توان از بروز علت خیانت به همسر پیشگیری کرد.

✔️علت خیانت به همسر | تکانشگری و فقدان دوراندیشی

تکانشگری نوعی ویژگی شخصیتی است که باعث می‌شود افراد در لحظه، بدون فکر و دور اندیشی عمل کنند. افرادی که تکانشگری بالایی دارند، پیامدهای رفتار خود را در نظر نمی‌گیرند و معمولا با گذشت مدت کوتاهی از رفتارهایی که انجام داده‌اند پشیمان می‌شوند. این افراد بیش از سایرین ممکن است که خود را در روابط فرازناشویی و غلط درگیر سازند. برای کسب اطلاعات در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

✔️مشکلات جنسی

یکی دیگر از اساسی ترین انواع علت خیانت به همسر، مشکلات جنسی زوجین با یکدیگر است. در واقع از آنجایی که رابطه جنسی، نقش مهمی در روابط زوجین با یکدیگر دارد؛ به همین دلیل بروز هرگونه مشکل در آن می‌تواند منجر به خیانت و جدایی گردد. بهتر است افراد برای برطرف کردن این مسائل، حتما از روانشناس کمک بگیرند.

✔️اعتیاد

علت خیانت به همسر ، به دلیل اعتیاد نیز اتفاق می‌افتد. اعتیاد یکی از طرفین، شرایط ادامه دادن زندگی مشترک را سخت کرده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. وقتی افراد راهی برای جدایی ندارند؛ دست به خیانت زده و روش های نامناسب را انتخاب می‌کنند.

✔️شبکه های اجتماعی و علت خیانت به همسر

امروزه به دلیل شیوع گسترده شبکه های اجتماعی، این موضوع به شکل مخربی بر روابط زوجین تاثیر گذاشته و منجر به بروز علت خیانت به همسر می‌گردد. در واقع در این شبکه ها، افراد زندگی خود را با دیگران مقایسه کرده و به همسن دلیل همواره انتظارات بیشتری از همسر خود دارند.

✔️انتقام گیری

در برخی موارد علت خیانت به همسر، انتقام گیری از اوست. در واقع تلاش می‌کنند تا مقابله به مثل کنند. برای مثال اگر یکی از آنها خیانت کرده باشد؛ دیگری نیز برای جبران کار او دست به خیانت می‌زند. اما اینکار اصلا درست نبوده و شرایط رابطه را پیچیده تر می‌کند.

✔️هیجان طلبی

 

از تاثیر دوران مجردی بر علت خیانت بر همسر، صحبت کردیم. اما گاهی افراد به دلیل اینکه در دوران مجردی خود تجربه های مختلفی را کسب نکرده اند و یا زمانی برای آن نداشته اند؛ در رابطه زناشویی به دنبال کشف این احساسات و هیجانات هستند. به همین دلیل باید در دوران مجردی، به جوانان کمی آزادی عمل داد.

✔️میزان هوش هیجانی افراد

از دیگر انواع علت خیانت به همسر، می‌توان به پایین بودن میزان هوش هیجانی آنها اشاره کرد. در واقع افراد در صورتی که از توانایی برخوردار نباشند؛ نمی‌توانند ارتباط موثری با یکدیگر داشته باشند، از این دست به خیانت می‌زنند.

سخن پایانی

علت خیانت به همسر در همه زوج ها یکسان نیست. با اینکه تقریبا عوامل مشابهی بر آنان موثر هستند؛ اما نمی‌توان نسخه واحدی برای همه آنان پیچید. از همین رو بهتر است به جای مقایسه کردن زندگی خود با دیگران و یا استفاده از روش های نامناسب، در این مورد از یک روانشناس کمک گرفته و با او مشورت نمود. همچنین تلاش زوجین نیز برای بهبودی شرایط، اهمیتی زیادی دارد. از همین رو هر دو باید در این زمینه همکاری نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت خیانت به همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

– آیا خیانت قابل جبران است؟

خیانت یک رویداد بسیار آسیب‌زا در رابطه زناشویی است که می‌تواند خسارات روحی و روانی مختلفی را برای هر دو طرف به وجود بیاورد. به طوری که هرکدام احساس کنند این ارتباط هرگز همانند سابق نمی‌شود. با این حال امروزه روانشناسان متخصص در حیطه زوج درمانی روش‌های مختلفی را برای بهبود این وضعیت به کار می‌بندند. این روش‌ها به زوجین کمک می‌کنند رابطه خود را از نو بسازند و فرصت دیگری در اختیار هم قرار دهند.